Geen cap op, dan geen HAW/ITP topic?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Geen cap op, dan geen HAW/ITP topic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:09

sflj schreef:
sterker nog; die hardrijder levert meer risico voor anderen op dan ik doe, als ik zonder cap rij.
Die 13 jarige is simpelweg niet volwassen genoeg om zelf te beslissen en wat de ziektekosten betreft; ook die caploze die in het ziekenhuis belandt, betaald zelf premie. Allemaal geen argument voor betutteling dus .

Wat degene aan premie inbrengt is maar een fractie van de kosten die dan gemaakt worden.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:10

mellamoshan schreef:
misschien zouden dan juist de posts met onnozel commentaar verwijderd moeten worden ipv de caploze topics

En sinds wanneer is mijn commentaar onnozel?
Ik meen mijn reactie zeer serieus namelijk!
Zo kun je het ook draaien, ipv wat nu wordt voorgesteld in dit topic.
Waarom in godsnaam al die plichten en zelfs dit soort verplichtingen door Bokt... een cap dragen is nml níet verplicht, op geen enkele manier, waarom zou dat dan wel op Bokt moeten..? Omdat een groep mensen dit zou willen zien en daarbij dringend commentaar moeten geven als er geen cap gedragen wordt? Daarom mijn antwoord: draai het eens om... dan is commentaar geven niet meer mogelijk en nodig, aangezien het een keuze is van een persoon en geen ontkomen van een verplcihting

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:13

o ja? Ik rij western, z dressuur en voltige! Knipoog
ik vind het trouwens maar onfatsoenlijk om commentaar te leveren over iets wat ieders vrije keuze is! Je kunt ook niet mensen verbieden te roken, drinken, ongezond te eten o.i.d. Daardoor belanden ook mensen in het ziekenhuis (waar ik dus mede voor betaal, slimmerik. Knipoog
Risico sporten dan maar helemaal verbieden? W.o paardrijden?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:30

_rosita_ schreef:
mellamoshan schreef:
misschien zouden dan juist de posts met onnozel commentaar verwijderd moeten worden ipv de caploze topics

En sinds wanneer is mijn commentaar onnozel?
Ik meen mijn reactie zeer serieus namelijk!
Zo kun je het ook draaien, ipv wat nu wordt voorgesteld in dit topic.
Waarom in godsnaam al die plichten en zelfs dit soort verplichtingen door Bokt... een cap dragen is nml níet verplicht, op geen enkele manier, waarom zou dat dan wel op Bokt moeten..? Omdat een groep mensen dit zou willen zien en daarbij dringend commentaar moeten geven als er geen cap gedragen wordt? Daarom mijn antwoord: draai het eens om... dan is commentaar geven niet meer mogelijk en nodig, aangezien het een keuze is van een persoon en geen ontkomen van een verplcihting

sorry haha, te weinig toelichting! Ik bedoelde niet jouw commentaar, maar het 25 keer in een haw topic waarbij iedereen naar een cap en de gevaren wijst. Sorry! Vork

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:40

Je kunt trouwens wel altijd een cap dragen maar dan ligt het er ook nog altijd aan hoe je terecht komt.
Ik wil natuurlijk niet ontkennen dat het geen goed hulpmiddel is en ik heb hem zelf normaal ook altijd op maar als je verkeerd terecht komt kan het inderdaad ook juist een slecht idee geweest zijn om hem op te doen.
Terwijl je een andere keer er mischien zo van af valt dat de cap je leven echt redt en dan kom je dus in een circkeltje van proberen te voorspellen hoe je zult vallen en dat heeft absoluut geen zin natuurlijk !
Dus waarom gaan discrimineren van; jij hebt geen cap op wij mogen je niet meer! als je toch nooit weet hoe de dingen gaan lopen ??? Clown

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:47

mellamoshan schreef:
sorry haha, te weinig toelichting! Ik bedoelde niet jouw commentaar, maar het 25 keer in een haw topic waarbij iedereen naar een cap en de gevaren wijst. Sorry! Vork

O, haha!Omdat jouw reactie precies na de mijne stond en ik het woord onnozel had gebruikt, dacht ik dat ie voor mij bedoeld was...
Haha!
Nou ja.. heb ik in ieder geval nóg duidelijker gemaakt waarom ik het belachelijk vind Knipoog

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:54

Ik vind het een goed idee, dan geeft bokt ook het goede voorbeeld, wat men buiten de foto's om doet is eigen keus, maar met rijden foto's die geplaatst worden vind ik het een super idee! Haha!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:55

@ rosita:haha het was ook wel op jouw post gericht, maar niet in de zin dat ik die belachelijk vind haha!
sorry, dan heb ik iets in m'n hoofd en dan vergeet ik het netjes uit te typen. Valt geen touw aan vast te knopen dan voor een ander Clown

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:57

mellamoshan schreef:
@ rosita:haha het was ook wel op jouw post gericht, maar niet in de zin dat ik die belachelijk vind haha!
sorry, dan heb ik iets in m'n hoofd en dan vergeet ik het netjes uit te typen. Valt geen touw aan vast te knopen dan voor een ander Clown

Hahaha, Ik snap 'm Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:59

Okee, 14 pagina's en ik ga ze niet allemaal doorlezen, sorry. Maar ik zou het onzin vinden.. Met of zonder cap is een keuze die je bewust maakt en je mag er van uit gaan dat iemand heeft nagedacht over de evt. gevolgen van het dragen van geen cap. Bovendien doet het niet dragen van een cap niets af aan het rijtechnische, ofwel: je kunt nog altijd rijtechnisch commentaar plaatsen, waar HAW voor bedoeld is. Of nog altijd zeggen 'leuk paard, mooie foto's' op ITP.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:27

Bokt als forum zou een min of meer realistische weergave moeten zijn van paardrijdend Nederland.. Daar zitten dus ook een hoop mensen bij die geen cap dragen. Als users anderen willen stimuleren tot het dragen van een cap is dat mi geen probleem (zolang het geen flameposts worden) maar ik vind niet dat Bokt zelf een standpunt hieromtrent moet innemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:35

Als het dan allemaal eromgaat dat we zo verantwoord moeten zijn en mensen moeten wijzen op hun veiligheid, is dan een sticky over de nadelen/risico's van het rijden zonder cap dan geen idee ofzo? Met bijv. links naar voorbeeldtopics van mensen die errug gebaat waren bij hun cap toen ze vielen. Verder gewoon informatief, over dat veiligheidsnummer in je cap etc.

Dan laat je mensen vrij in hun keuze maar informeer je ze toch over het gebruik van een cap en de risico's die het niet dragen daarvan met zich meebrengt.

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:38

WildWings schreef:
Als het dan allemaal eromgaat dat we zo verantwoord moeten zijn en mensen moeten wijzen op hun veiligheid, is dan een sticky over de nadelen/risico's van het rijden zonder cap dan geen idee ofzo? Met bijv. links naar voorbeeldtopics van mensen die errug gebaat waren bij hun cap toen ze vielen. Verder gewoon informatief, over dat veiligheidsnummer in je cap etc.

Dan laat je mensen vrij in hun keuze maar informeer je ze toch over het gebruik van een cap en de risico's die het niet dragen daarvan met zich meebrengt.

Lijkt mij een erg goed idee ! En dan vooral er voor zorgen dat iedereen ervan af weet en dat ie ook altijd super goed opvalt !
En dan beledig je verder ook niemand lijkt mij dus noem maar eens een reden om het eigenlijk neit te doen Vork

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:40

dat is een goed idee om een sticky te maken!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:52

mellamoshan schreef:
dat is een goed idee om een sticky te maken!

Maar dan wel een met de juiste informatie.
Niet alleen de voordelen van het rijden met cap, maar ook de nadelen. Idem voor zonder cap.

Zet maar in de sticky welke bescherming een cap in welke gevallen kan bieden, wanneer een cap geen bescherming biedt en in welke gevallen een cap juist extra risico oplevert.

Dan nog is het per persoon, paard en situatie afhankelijk welke voor- en nadelen zwaarder wegen, en welke keuze er dus gemaakt wordt.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:56

Nee, sorry, ik stem tegen!

Cap is niet verplicht, dus wie is bokt om dat te bepalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:25

oomens schreef:
Dan nog is het per persoon, paard en situatie afhankelijk welke voor- en nadelen zwaarder wegen, en welke keuze er dus gemaakt wordt.

En dat kan de lezer dan dus zelf bepalen Lachen In de sticky zou dan inderdaad puur objectieve informatie staan, of gewoon een aantal afwegingen (inderdaad dus ook de nadelen van rijden met cap.. voor zover die er echt zijn, ik weet alleen 'het is warm' of 'm'n haar gaat er zo raar van zitten', maar er zijn er vast meer en betere)

anita84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:28

Wat een grote onzin zeg, het moet niet gekker worden.
Men mag toch zeker zelf bepalen of er een cap opgezet wordt ofniet?

om dat het maken van een topic te gaan verbieden lijkt mij bijzonder overbodig.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:33

Wat een onzin!
Nog meer regels en k vind niet dat "bokt" mag bepalen of ik wel of geen cap draag!
Jullie zeggen toch al in elk topic zonder cap 1000 keer dat je een cap op moet.
Ik vind dat dat iedreen zijn eigen vrije keus is en moet zijn.
Nu is het toevallig dat wij ook dat veiligheids certificaat hebben dus dat we verplicht zijn om een cap te dragen anders had ik nog zonder cap gereden.
Nederland is een vrij land en daar zie je al steeds minder van ,Jullie kunnen mensen best
wijzen op hun fout maar herhaal het geen 1000 keer en al helemaal niet door ok nog
zo'n regel in te willen voeren.
Ik ben tegen!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:01

Tuurlijk mag je bepalen of je een cap op zet of niet. Maar bokt kan wel bepalen welke foto's er op bokt komen en welke niet. En als het boktbeheer wil dat alle ruiters op HAW een cap dragen dan is het zo... Ze verbieden je dan niet een cap op te zetten maar wel om een foto zonder cap te plaatsen op HAW Lachen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:10

lindake schreef:
Tuurlijk mag je bepalen of je een cap op zet of niet. Maar bokt kan wel bepalen welke foto's er op bokt komen en welke niet. En als het boktbeheer wil dat alle ruiters op HAW een cap dragen dan is het zo... Ze verbieden je dan niet een cap op te zetten maar wel om een foto zonder cap te plaatsen op HAW Lachen.

ja dat was al duidelijk Bloos
waar blijft de vrije keus dan?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:20

Je mag toch nog altijd zelf bepalen of je een cap opzet of niet? Je mag enkel geen foto's zonder cap op HAW plaatsen (als die regel er moest komen). Toch niet zo'n groot probleem? Er zijn meerdere dingen opgelegd op bokt. Zoals bv. het min aantal foto's dat je moet plaatsen op HAW.

De vrije keus is er nog altijd. En die begint al met het inloggen op bokt. Dan maak je al de keuze: ik ga op bokt en accepteer de regels. Wij mensen doen tegenwoordig niets anders dan keuzes maken Haha!.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:24

lindake schreef:
Je mag toch nog altijd zelf bepalen of je een cap opzet of niet? Je mag enkel geen foto's plaatsen zonder cap op HAW (als die regel er moest komen). Toch niet zo'n groot probleem? Er zijn meerdere dingen opgelegd op bokt. Zoals bv. het min aantal foto's dat je moet plaatsen op HAW.

De vrije keus is er nog altijd. En die begint al met je inloggen op bokt. Dan maak je de keuze dat je op bokt wil en de boktregels wil accepteren Lachen.

Ik snap dat regels regels zijn, en dat je je daaraan moet houden.

De vraag hier is volgens mij echter: Zou zo'n regel er moeten komen en waarom (niet)?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:36

De waarom niet is:
- mensen willen zelf bepalen of ze een cap dragen of niet. Als foto's met cap op HAW verplicht worden zijn deze mensen niet van plan om een cap op te zetten enkel om foto's op bokt te plaatsen en gaan ze bijgevolg niet meer op HAW topics starten.

Waarom wel:
- Een cap dragen is veiliger. En als er meer mensen een cap dragen wordt het 'meer' gestimuleerd.
- Daarnaast gaat ook de discusie: je moet een cap opzetten niet meer voorkomen.

Eigenlijk hoop ik dat er ooit een algemene verplichting komt om een cap te dragen net zoals de mensen met brommer...
Maar bokt heeft inderdaad niet als taak om mensen te verplichten een cap op te zetten. Daarom denk ik ook niet dat deze regel er gaat komen. Al vind ik het geen stom idee om de regel in te voeren Lachen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:39

lindake schreef:
Eigenlijk hoop ik dat er ooit een algemene verplichting komt om een cap te dragen net zoals de mensen met brommer...

leuk dat jij dat hoopt....
als dat echt doorzet hang ik het rijden aan de wilgen. Boos!