Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
joycev schreef:Nou aan iedereen is wel wat mis en iedereen geeft er commentaar op. Ik ben ook te lang voor mijn grote e pony. Daardoor ben ik geen wedstrijden gaan rijden omdat je dan altijd te horen krijgt moet je niet opzoek naar een paard. Sinds kort heb ik een veulen gekocht en die word wel groot en dan ga ik zeker wel wedstrijden rijden. En hopelijk me zusje met me e pony!>
Snoevie schreef:donkim,de meeste mensen in dit topic vind ik niet echt respectloos op enkele na.
de kritiek gaat over de mensen die bewust op een te kleine/smalle pony pony voor hun gewicht stappen terwijl het eigenlijk niet kan.
leuk joycev veel succes met je veulen
Snoevie schreef:nou dat weet ik niet,maar oke dan kan er ook op een normale manier gezegd worden dat het niet zo goed voor de pony is,al denk ik dat veel mensen het diep in hun hart wel weten
Snoevie schreef:jasmijn,zeg ik dan dat ik dat als excuus aanvoer?
Snoevie schreef:het is alleen vervelend te lezen dat mensen zeggen dat je alleen met overgewicht te zwaar kan zijn,terwijl dat ook zonder kan
Donkim schreef:K ben ook misschien iets zwaarder dan een gemiddelde van mij leeftijd maar maakt mij dat minder ?
Donkim schreef:respect voor wat voller mensen
en vindt jij mij minder? Jou probleem toch
Snoevie schreef:ik denk dat je met licht overgewicht ook goed in conditie kan zijn,of ik weet dat wel zeker.
Zoe_Simba schreef:Dus jij kan pas zeggen dat iemand zijn paard pijn doet of zo als je de feiten weet.
jasmijn78 schreef:We hebben het hier toch ook over niemand persoonlijk? Verder is en blijft het gewoon een feit dat je met zwaar overgewicht en een slechte conditie niet verantwoord (t.o.v. je paard) kunt paardrijden. En om te bepalen of iemand overgewicht heeft pak je de BMI.
lautje76 schreef:Ben ik niet met je eens, met zwaar overgewicht kan je best paardrijden. Iemand van 1.60 lang die 85 kilo weegt heeft ook zwaar overgewicht voor haar/zijn lengte maar met 85 kilo kan je nog wel op een wat groter sterk paard.
russel schreef:Gaat het in dit topic nou over ons zelf? Hoe wij ons voelen met wat vet hier en daar meer, wat er eigenlijk niet hoort te zitten, maar waar wij ons nog goed bij voelen, gerespecteerd voor willen voelen, of gaat het om het PAARD?
Een aantal schieten hun doel voorbij.
RedPassion schreef:lautje76 schreef:Ben ik niet met je eens, met zwaar overgewicht kan je best paardrijden. Iemand van 1.60 lang die 85 kilo weegt heeft ook zwaar overgewicht voor haar/zijn lengte maar met 85 kilo kan je nog wel op een wat groter sterk paard.
Maar dat is niet wat Jasmijn bedoelt geloof ik. Het gaat niet alleen om het al dan niet te zwaar zijn voor het paard, maar met serieus overgewicht kan je nou eenmaal in het algemeen genomen minder goed met de bewegingen van je paard meegaan. En heb je waarschijnlijk ook geen goed uithoudingsvermogen. Beide dingen zijn toch wel van belang bij het paardrijden.
lautje76 schreef:Ik heb juist de indruk dat die hele lange bonestaken meer moeite hebben met balans en beweging omdat ze er zo bovenuit steken.
Sjolvir schreef:lautje76 schreef:Ik heb juist de indruk dat die hele lange bonestaken meer moeite hebben met balans en beweging omdat ze er zo bovenuit steken.
Overigens zijn die bonestaken vaak te zwaar.... lengte weegt ook...