tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

ja, omdat...
300 (73%)
nee, omdat...
106 (25%)
anders, omdat...
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 409

Karl66

Re: tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:42

Myrdal verwoordt heel goed waarom wij dus niet op PB's modden. Het is wat ons betreft één van de vormen van privé-communicatie en wordt door ons op dezelfde manier behandeld als andere vormen van privé-communicatie.

Het heeft ook weinig nut. De mensen die de PB gebruiken omdat ze een sanctie krijgen als ze in het openbaar zo reageren, stappen dan over op MSN of een andere vorm van privé-communicatie. Het probleem verschuift, maar blijft hetzelfde.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:43

En op de mail zitten geen kinderen????

Denk dat er meer kinderen een emailadres hebben dan dat er kinderen op bokt zitten...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:43

superwoman: idd, das ook al een reden om hen niet te willen opzadelen met al dat kinderachtig gezwets. Sorry maar de meeste scheldpb's zijn niks meer dan kinderachtig gedoe dat je gewoon naast je moet leggen vind ik. Wordt het ernstig stalken moet je de politie waarschuwen, fo via die site die kawa gaf.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:44

Wendy schreef:
superwoman schreef:
Zo lang er niemand op de tem knop drukt, wordt je bericht niet gelezen... lijkt me dus geen probleem? Dat vind ik wel een voorwaarde, dat mods niet zómaar de pb's mogen doorspitten....

En hoe wil je dat vastleggen? Vertrouwen op de correctheid van de mods hierin?

desnoods wijs je dat maar naar 1 mod toe?

@poes: je kunt een datum instellen neem ik aan. Temmen doe je toch gelijk?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:47

Er wordt vaak zat veel later getemd. Of zaken ingediend bij de mids, daarom hebben die ook een regel ingesteld over de tijdslimiet waarop je een bezwaar kunt indienen dacht ik, dus je kunt daar idd een regel rond maken.

1 mod? Das mij te partijdig. Zeker die privérellen zijn echt poedersuiker om uit te pluizen, daar heb je al gauw een flink groepje voor nodig. AL die mensen moeten dan ook nog al dat gezwets lezen, zodat ze samen kunnen discussiëren.
En wat nut heeft het? Dat 1 of beide partijen geband worden. En dat het gezeik dan doorgaat op andere fora, msn, etc.

Eerlijk gezegd vind ik het dan dus compleet niet nuttig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:48

Er is toch een tijd geleden van alles te doen geweest over cyberpesten? Wat er hier in dit topic besproken wordt, is toch ook een vorm van pesten, maar dan via internet?

Overigens gebeuren er soms open en bloot dingen waarvan je broek soms echt afzakt en daar volgt dan ook geen sanctie op, ik blijf dat raar vinden. En ja, in zulke gevallen wordt er getemd en nee, dan wordt er niks gedaan. Echt erge dingen die maar op 1 manier uit te leggen zijn, niet bediscussieerd hoeven worden, maar toch worden toegelaten. Niet iets van mij persoonlijk hoor, als het mij overkomt, zou ik het er nooit bij laten zitten namelijk.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:48

poes schreef:
superwoman: idd, das ook al een reden om hen niet te willen opzadelen met al dat kinderachtig gezwets. Sorry maar de meeste scheldpb's zijn niks meer dan kinderachtig gedoe dat je gewoon naast je moet leggen vind ik. Wordt het ernstig stalken moet je de politie waarschuwen, fo via die site die kawa gaf.

Helemaal mee eens.
Echter worden er ook kinder gepest op deze manier.
Ik snap gewoon niet waarom het zo nodig prive moet blijven als je niks te verbergen heb.
ruzie's onderling kun je winig aan doen. Degene die temt zal zelf "onschuldig" moeten zijn, dus geen scheldwoorden/zwartmakerij etc.

Er zal gewoon beter over nagedacht worden, als men een pb schrijft.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:49

superwoman schreef:
Ik snap gewoon niet waarom het zo nodig prive moet blijven als je niks te verbergen heb.

Omdat sommige mensen gewoon wel prijs stellen op hun privacy? Misschien?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:50

En toch kan kinderachtig gezwets iedereen vreselijk raken (en dat vergeten veel) op de juiste tijd. En dan is het wel belangrijk om er iets aan te doen, zelfs gewoon uit maatschappelijk gevoel.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:50

Myrdal schreef:
Nee, van mij hoeft het ook niet. Zoals Poes al aangaf, priveberichten horen privé te zijn.

Bovendien vind ik niet dat het de taak is van mods om politie-agent te zijn in echt persoonlijke ruzies.
Als er een ruzie openbaar aan de gang is hebben ook andere mensen er last van en dan is het juist dat die bokkers erop aangesproken worden.
Maar gaat het via pb dan is het een zaak tussen bokkers. Mochten er echte serieuze bedreigingen gedaan worden, dan is het de taak van politie.

ps. Hmm dat is raar, als ik de percentages bijelkaar optel uit de pol, dan kom ik uit op 98% Knipoog Raar afrondingssysteem Clown

Helemaal eens. Het is niet voor niks een pb, persoonlijk dus. Daar hebben anderen niets mee te maken. En als ik iets uit zou willen vechten, heb ik geen mod nodig die mij vertelt hoe ik dat moet doen.
En als ik zelf vervelende berichten zou krijgen, trek ik me daar weinig van aan. Het is maar internet....
Laatst bijgewerkt door Diablo op 20-08-08 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:51

poes schreef:
Er wordt vaak zat veel later getemd. Of zaken ingediend bij de mids, daarom hebben die ook een regel ingesteld over de tijdslimiet waarop je een bezwaar kunt indienen dacht ik, dus je kunt daar idd een regel rond maken.

1 mod? Das mij te partijdig. Zeker die privérellen zijn echt poedersuiker om uit te pluizen, daar heb je al gauw een flink groepje voor nodig. AL die mensen moeten dan ook nog al dat gezwets lezen, zodat ze samen kunnen discussiëren.
En wat nut heeft het? Dat 1 of beide partijen geband worden. En dat het gezeik dan doorgaat op andere fora, msn, etc.

Eerlijk gezegd vind ik het dan dus compleet niet nuttig.

rellen zijn makkelijk -> 2 schuld Haha!
Het nut zie ik in de meer individuele gevallen, waarbij kinderen zomaar verrot gescholden worden of zelf beginnen met schelden...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:51

Ik denk niet dat er zoveel kinderen op bokt door volwassenen gestalkt worden of zie ik dat fout?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:53

Karl66 schreef:
Myrdal verwoordt heel goed waarom wij dus niet op PB's modden. Het is wat ons betreft één van de vormen van privé-communicatie en wordt door ons op dezelfde manier behandeld als andere vormen van privé-communicatie.

Het heeft ook weinig nut. De mensen die de PB gebruiken omdat ze een sanctie krijgen als ze in het openbaar zo reageren, stappen dan over op MSN of een andere vorm van privé-communicatie. Het probleem verschuift, maar blijft hetzelfde.

daar heb je gelijk in

heb zelf iig altijd de bokt sencuur aan
dan zijn scheld pbs echt heel erg lachwekkend Haha!
werkte bij mij erg positief in het verleden
misschien een tip voor mensen die er nu last van hebben Cool

poes

katiavl schreef:
En toch kan kinderachtig gezwets iedereen vreselijk raken (en dat vergeten veel) op de juiste tijd. En dan is het wel belangrijk om er iets aan te doen, zelfs gewoon uit maatschappelijk gevoel.

Maar in een pb. dat zie ik als een Privégesprek meer zeg maar. Als iemand me in een gesprek een koe noemt, haal ik daar ook mijn mama niet bij, dat los ik zelf op, op wat voor manier dan ook (wel vrij netjes hoor Haha! ).
Als iemand me echt zou stalken via pb, meld ik het aan de mods en aan de politie, klaar. Politie kan in het ergste geval mijn pb box authentiek bekijken.

superwoman

poes schreef:
Ik denk niet dat er zoveel kinderen op bokt door volwassenen gestalkt worden of zie ik dat fout?

Ik heb ook wel eens een berichtje gehad. Ging nergens over...
Doet mij ook niks Haha!
Maar het is belachelijk dat het kan en mag. Ik kan begrijpen dat onzekere kinderen het wel wat doet.

bicci

faye schreef:
bicci schreef:
ja....omdat je inderdaad een ruzie die uit de hand dreigt te lopen e.d. kan stoppen op die wijze.

Je stopt een ruzie door gewoon niet te reageren Knipoog

Er is al aangegeven dat er geen tem systeem komt. Als je dan toch iets wil kun je beter alternatieven bedenken.

ik heb gewoon nooit ruzie.. Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:57

Ja maar kids kunnen ook op school erge dingen meemaken en zo. Ik ken trouwens heel persoonlijk een geval van een meisje dat via inet belachelijk gemaakt werd op msn en mailtjes, en de politie heeft die zaak toch wel serieus genomen en er vrij streng op gereageerd.. Das dan toch veel nuttiger dan moddies die iemand kunnen bannen?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:58

poes schreef:

punt is dat er vaak niet te zien is wie volwassen is en wie kind

sommige volwassennen nemen een voor de tegenpartij moeilijk tijdstip om te jennen
die mensen hebben gewoon geen leven ..punt

bij sommige berichten zal je het er direct uit kunnen halen
of het een puber is aan de andere kant

aan de andere kant zijn er ook volwassennen welke zich gedragen als puber
en heel heel erg ver kunnen gaan , ongeacht wie er aan de andere kant zit

en laten we het er iig overeens zijn dat sexueel getinte pbs het recht op privacy verloren hebben
dat dat iig altijd gemeld word ..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:00

Dat kun je ook melden en de mods nemen dat serieus.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:11

poes schreef:
Ja maar kids kunnen ook op school erge dingen meemaken en zo. Ik ken trouwens heel persoonlijk een geval van een meisje dat via inet belachelijk gemaakt werd op msn en mailtjes, en de politie heeft die zaak toch wel serieus genomen en er vrij streng op gereageerd.. Das dan toch veel nuttiger dan moddies die iemand kunnen bannen?

Dan moet het wel eerst heel ver gaan hoor....

Verder heb ik er zelf geen last van.
Ben ook zeker geen kindervriend, dus whatever Tong uitsteken
(lekker sociaal Clown )

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:12

Het was niet zo heel ernstig hoor. Dingen die ikzelf wel naast me neer zou leggen. Maar voor het zelfbeeld van het meisje was het erg sneu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:14

ik snap heel het prive gebeuren niet..bij een tem komt het niet op VN te staan Haha!

Als ik zo een pb quote en naar een mod stuur mag het wel?

Verward geen verschil zie ik...

Het is gewoon TE duidelijk dat er iets loos is met hoe het nu werkt..en dat er echt wat moet gaan veranderen Ja

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:17

runningkawa schreef:

Het zal misschien wel mogen, maar als mod zou ik daar niet veel mee doen, omdat je in een quote het bericht zelf gewoon aan kunt passen. Je bent er dus nooit zeker van of de pb wel zó verstuurd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:19

Diablo schreef:
runningkawa schreef:

Het zal misschien wel mogen, maar als mod zou ik daar niet veel mee doen, omdat je in een quote het bericht zelf gewoon aan kunt passen. Je bent er dus nooit zeker van of de pb wel zó verstuurd is.

juist!

daarom een tem systeem.

hier op het openbare gedeelte kun je ook niet knoeien met het bericht in een tem.

en voor de prive maakt het niets uit (zo of per tem)...voor leugens wel
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-08-08 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:20

Ik vind niet zo duidelijk dat er iets MOET gebeuren hoor... Ik merk wel dat het heel vaak dezelfde mensen zijn die op FZ rondhangen en daardoor nogal 'luid' overkomen. Er zijn zat actieve, heel actieve users die hier blijkbaar niks tegen de regels hebben of er zich iig niet genoeg aan ergeren. Dus ik vind niet dat blijkt dat er iets MOET gebeuren.