Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendy schreef:superwoman schreef:Zo lang er niemand op de tem knop drukt, wordt je bericht niet gelezen... lijkt me dus geen probleem? Dat vind ik wel een voorwaarde, dat mods niet zómaar de pb's mogen doorspitten....
En hoe wil je dat vastleggen? Vertrouwen op de correctheid van de mods hierin?
poes schreef:superwoman: idd, das ook al een reden om hen niet te willen opzadelen met al dat kinderachtig gezwets. Sorry maar de meeste scheldpb's zijn niks meer dan kinderachtig gedoe dat je gewoon naast je moet leggen vind ik. Wordt het ernstig stalken moet je de politie waarschuwen, fo via die site die kawa gaf.
superwoman schreef:Ik snap gewoon niet waarom het zo nodig prive moet blijven als je niks te verbergen heb.
Myrdal schreef:Nee, van mij hoeft het ook niet. Zoals Poes al aangaf, priveberichten horen privé te zijn.
Bovendien vind ik niet dat het de taak is van mods om politie-agent te zijn in echt persoonlijke ruzies.
Als er een ruzie openbaar aan de gang is hebben ook andere mensen er last van en dan is het juist dat die bokkers erop aangesproken worden.
Maar gaat het via pb dan is het een zaak tussen bokkers. Mochten er echte serieuze bedreigingen gedaan worden, dan is het de taak van politie.
ps. Hmm dat is raar, als ik de percentages bijelkaar optel uit de pol, dan kom ik uit op 98%Raar afrondingssysteem
poes schreef:Er wordt vaak zat veel later getemd. Of zaken ingediend bij de mids, daarom hebben die ook een regel ingesteld over de tijdslimiet waarop je een bezwaar kunt indienen dacht ik, dus je kunt daar idd een regel rond maken.
1 mod? Das mij te partijdig. Zeker die privérellen zijn echt poedersuiker om uit te pluizen, daar heb je al gauw een flink groepje voor nodig. AL die mensen moeten dan ook nog al dat gezwets lezen, zodat ze samen kunnen discussiëren.
En wat nut heeft het? Dat 1 of beide partijen geband worden. En dat het gezeik dan doorgaat op andere fora, msn, etc.
Eerlijk gezegd vind ik het dan dus compleet niet nuttig.
Karl66 schreef:Myrdal verwoordt heel goed waarom wij dus niet op PB's modden. Het is wat ons betreft één van de vormen van privé-communicatie en wordt door ons op dezelfde manier behandeld als andere vormen van privé-communicatie.
Het heeft ook weinig nut. De mensen die de PB gebruiken omdat ze een sanctie krijgen als ze in het openbaar zo reageren, stappen dan over op MSN of een andere vorm van privé-communicatie. Het probleem verschuift, maar blijft hetzelfde.
katiavl schreef:En toch kan kinderachtig gezwets iedereen vreselijk raken (en dat vergeten veel) op de juiste tijd. En dan is het wel belangrijk om er iets aan te doen, zelfs gewoon uit maatschappelijk gevoel.
poes schreef:Ik denk niet dat er zoveel kinderen op bokt door volwassenen gestalkt worden of zie ik dat fout?
faye schreef:bicci schreef:ja....omdat je inderdaad een ruzie die uit de hand dreigt te lopen e.d. kan stoppen op die wijze.
Je stopt een ruzie door gewoon niet te reageren
Er is al aangegeven dat er geen tem systeem komt. Als je dan toch iets wil kun je beter alternatieven bedenken.
poes schreef:Ik denk niet dat er zoveel kinderen op bokt door volwassenen gestalkt worden of zie ik dat fout?
poes schreef:Ja maar kids kunnen ook op school erge dingen meemaken en zo. Ik ken trouwens heel persoonlijk een geval van een meisje dat via inet belachelijk gemaakt werd op msn en mailtjes, en de politie heeft die zaak toch wel serieus genomen en er vrij streng op gereageerd.. Das dan toch veel nuttiger dan moddies die iemand kunnen bannen?
runningkawa schreef:Als ik zo een pb quote en naar een mod stuur mag het wel?
Diablo schreef:runningkawa schreef:Als ik zo een pb quote en naar een mod stuur mag het wel?
Het zal misschien wel mogen, maar als mod zou ik daar niet veel mee doen, omdat je in een quote het bericht zelf gewoon aan kunt passen. Je bent er dus nooit zeker van of de pb wel zó verstuurd is.