Bokt word belachelijk streng in alles!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Bokt word belachelijk streng in alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 19:08

Tivoli, bij deze bied ik mijn excuses aan voor het verkeerd lezen van je post en het je beschuldigen van het veranderen. Ik meende toch echt gelezen te hebben in die post dat er iets stond van "dat de HAW-mods het niet in de hand konden houden, en op andere fora geen probleem was". Niet exact in die woorden, maar wel zoiets. Vreemd genoeg kon ik daarna ineens helemaal niets meer daarvan terug vinden, maar zag wel een aangepaste post. En wat betreft die tijden, die zeggen me niets, ik had op het werk een extreem trage internet verbinding en deed een minuut of 5 over een post plaatsen. Tussen de tijd van een post lezen en een post plaatsen kon nog veel langere tijd zitten, was tussendoor ook nog met werk bezig. Knipoog
Maar bij deze, sorry voor dat ik het persoonlijk aantrok. Overigens voel ik dat niet zo, ik heb genoeg zelfreflectie om daar inzicht op te hebben. Zo besef ik dus ook dat het misschien niet al te handig was wat ik eerder zei.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 19:15

Huh?
Ik post,maar hij staat er niet Verward

Nog een keer dan:
Neonlight,dankje.
Ik heb niets persoonlijks over jou gezegt of bedoelt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 19:40

Zand erover dan. Zal wel teveel met mijn kop ergens anders hebben gezeten.
En bokt sputtert nogal tegen op dit moment. Clown

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 19:43

Ja hier ook,inderdaad.
Ik ga maar eens iets nuttigs doen,dan zal het straks wel weer over zijn.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 21:28

Perrokai schreef:
Eeen dreiging met een slotje of "het zou jammer zijn" is voor mij exact hetzelfde Iefke en iid Luxx of iemand er dan nog een smiley bij zet is eigenlijk vals want dat wordt dan helemaal niet zo lief bedoeld.

Iefke met jou mededeling over een slotje ben ik niets wijzer geworden. Wie ging er nu de fout in ik of een ander ? Of wie heeft er getemd ? Een mod misschien ? Dus conclusie voor mij is op dat moment, oeps ik mag duidelijk niets zeggen of 1 van de anderen gaat ook te ver. Dus worden we ermee monddood gemaakt. Het was voor mij dus een volledig nutteloze slotje dreiging want ik snap hem nog niet.
Had nog teruggelezen en kwam wederom tot de conclusie dat hier keurig netjes gediscussieerd werd door iedereen. Dus vanwaar dan die opmerking ?
Komt op mij over om even te porren met de privileges die jij voor hebt op ons gewone gebruikers.....zodat we weer schrikken.

Ik kan me voorstellen, nu ik er over nadenk en het nogmaals lees, dat het als dreiging overkomt en ik zal er voortaan op letten. Ik vind het jammer dat je het zo oppakt, want dat is totaal mijn bedoeling niet, ik voel me echt niet meer of minder omdat ik mod ben. Dat doe ik in het dagelijks leven niet en op het net niet.

Het enige wat ik heb bedoeld en hoe ik het ook lees, is dat het jammer zou zijn wanneer het op slot zou moeten. En niet om te dreigen, maar om mensen bewust te maken van een goede manier van discussie voeren. Maar zoals ik al zei, ik zal er rekening mee houden dat zaken die ik op de ene manier bedoel anders opgepakt zouden kunnen worden Lachen

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:21

Super Iefke, zitten wij ook al weer op 1 lijn !

Het blijft toch altijd moeilijk precies dat te schrijven wat je face tot face zou willen duidelijk maken.

Ooit heb ik eens, toen ik net bokt ontdekt had, een pittige discussie gehad met een moderator nog wel. Knipoog Ik voelde me bij alles aangevallen en het was tenslotte direct tegen mij gericht. Maar ondanks dat ze moderator was en ondanks dat het echt wel eens heel pittig was heeft zij nooit haar
mogelijkheden als moderator tegen mij gebruikt. Ook nooit getemd, geen ow helemaal niets. Daar heb ik echt respect voor al besefte ik dat pas later toen ik er ook achter kwam wat een moderator allemaal kan doen. Bokt was mijn eerste forum tenslotte. En het mooie is we zijn er nog uit gekomen ook en no hard feelings zelfs eigenlijk alleen maar respect van mijn kant voor haar. Zo kan het ook dus.
Maar zo kan het weer niet bij de echte rellers die alles wat ze zeggen alleen maar doen om te rellen.

Zoals ik al zei begrijp ik uit al het voorgaande dat de regels op bokt zo streng zijn om 1 het overzichtelijk en informatief te houden en 2 de rellen en ruzies en vetes uit te bannen. Dat bereik je idd niet door de hele snelweg dicht te gooien als ze niet allemaal netjes in het midden rijden en te hard. Dan kun je je toch daarop concentreren lijkt mij ? Dan hebben de mods het veel minder druk. Gewoon iemand even uitleggen dat er on topic gepost moet worden in bepaalde subfora of desnoods versplaatsen maar geen slotjes en ow's uitdelen voor zoiets onschuldigs. Mensen houden van gezelligheid en kunnen wel eens afdwalen. En bij de vetes die ontstaan en er direct getemd word ook direct aan degene die begint een opmerking plaatsen in het topic met het verzoek deze aanval direct te staken anders word je tot het zeven dagen later uitgezocht is gewoon geband. Of desnoods beiden die bezig zijn. En als er eens iemand een topic binnenvalt die gelijk begint te katten en iemand persoonlijk aan te vallen om niets dan ook eens toestaan dat mede topicgenoten het voor de gedupeerde opnemen. Meestal is het relletje dan al snel doodgebloed.
En reageer als mod vooral hel snel als een kind van 11 of 14 helemaal afgebroken wordt door volwassenen, dat mag je niet door laten kabbelen.

Trouwens wat doet een Mod als er weer eens iemand een noodkreet plaatst om hulp, nooit gezien ? Jonge meiden die even helemaal in de knoop zitten ? Daar moet een Mod op zitten met levenservaring anders moet bokt zoiets niet toelaten. Dan heb je niets aan een reactie van een mod van, dat klinkt niet zo fijn .... sterkte ermee.

Sommige onderwerpen vragen gewoon meer van een mod dan andere. En het hoeft hem niet in de leeftijd te zitten maar echt 18 jaar.....jeetje die kunnen nooit genoeg geleerd hebben in hun leven om op alles een goed antwoord te hebben. Er zitten hier ook steeds minder bokkers van middelbare leeftijd en meer en waarom ? Die zijn het allemaal al lang zat, wat blijft over, de jonge onervaren bokkers en daar gaat je informatieve waarde mee omlaag.

Bokt is een instelling en is commercieel, dan mag je best beter je best doen om je klanten tevreden te houden en te koesteren i.p.v. maar regels blijven dicteren die nog niets oplossen. Volgens mij zijn er zat bokkers met heel veel tijd die echt veel op bokt zitten en misschien wel willen moderaten. Ik niet hoor trouwens, dit is geen sollicitatie, ik zou me niet kunnen vinden in de regels die nu gelden om die toe te passen en ik klets liever gewoon mee. Haha!

ik hoef in ieder geval nooit bang te zijn voor een oneliner haha....

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:46

Perrokai schreef:
ik hoef in ieder geval nooit bang te zijn voor een oneliner haha....

Nee haha, jij klets wel een hele pagina vol Nagelbijten / Gniffelen

Soms hoeft iemand geen levenservaring te hebben. Sommige hebben gewoon een goede mensenkennis Knipoog

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:05

Duidelijk verhaal Perrokai Ja

Overigens zijn niet alle mods 18 hoor. Binnen het team is een flinke variatie in leeftijd. Daarnaast ook een flinke variatie in kennis, opleiding en ervaring.

Perrokai schreef:
Zoals ik al zei begrijp ik uit al het voorgaande dat de regels op bokt zo streng zijn om 1 het overzichtelijk en informatief te houden en 2 de rellen en ruzies en vetes uit te bannen. Dat bereik je idd niet door de hele snelweg dicht te gooien als ze niet allemaal netjes in het midden rijden en te hard. Dan kun je je toch daarop concentreren lijkt mij ? Dan hebben de mods het veel minder druk. Gewoon iemand even uitleggen dat er on topic gepost moet worden in bepaalde subfora of desnoods versplaatsen maar geen slotjes en ow's uitdelen voor zoiets onschuldigs. Mensen houden van gezelligheid en kunnen wel eens afdwalen. En bij de vetes die ontstaan en er direct getemd word ook direct aan degene die begint een opmerking plaatsen in het topic met het verzoek deze aanval direct te staken anders word je tot het zeven dagen later uitgezocht is gewoon geband. Of desnoods beiden die bezig zijn. En als er eens iemand een topic binnenvalt die gelijk begint te katten en iemand persoonlijk aan te vallen om niets dan ook eens toestaan dat mede topicgenoten het voor de gedupeerde opnemen. Meestal is het relletje dan al snel doodgebloed.
En reageer als mod vooral hel snel als een kind van 11 of 14 helemaal afgebroken wordt door volwassenen, dat mag je niet door laten kabbelen.

Om even op bovenstaand gedeelte te reageren, we geven echt niet zomaar een OW hoor. Dan moet er echt een flinke overtreding zijn of iemand die een kleine overtreding begaat en hier al een keer of 3 op is aangesproken.
Slotjes worden er i.m.o. al minder geplaatst dan voorheen. Een pbtje naar iemand met uitleg en desnoods het verwijderen van een post of verplaatsen wordt vaker gedaan.

Ben het wel met je eens dat sommige dingen te lang duren. Wat we dan vaak doen is even een (tijdelijk) slotje voor overleg. Dat het in ieder geval niet kan escaleren en wij de tijd hebben om het te bespreken. Dit slotje wordt dan óf verwijderd óf omgezet in een definitief slotje. er zijn beslissingen die niet meteen genomen kunnen worden. Daar is overleg voor nodig. En aangezien niet elke mod 24/7 online is kan dat een paar dagen duren.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:17

Amanda schreef:
... we geven echt niet zomaar een OW hoor. Dan moet er echt een flinke overtreding zijn of iemand die een kleine overtreding begaat en hier al een keer of 3 op is aangesproken.
Slotjes worden er i.m.o. al minder geplaatst dan voorheen. Een pbtje naar iemand met uitleg en desnoods het verwijderen van een post of verplaatsen wordt vaker gedaan.

Oh, p-lease, echt wel. Ik noemde dat opknopen van Power and Paint "dierenmishandeling" en pats een OW. Hoezo censuur? Hoezo je mag best een eigen mening hebben, maar niet "die".

En hoezo niet zomaar op slot. Ik heb even zitten tellen in mijn geschiedenis, ik heb 7 pagina's geschiedenis en daarin zitten 34 topics waar een slotje op is gekomen. 50 topics per pagina = 350 topics, dus grofweg 10 procent van de topics waarin ik heb gereageerd wordt oop slot gezet. Maar nee hoor, topics worden niet zomaar op slot gezet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:41

@Ilzas: ik kan me die OW aan de ene kant wel voorstellen omdat je de invloed van zo'n opmerking niet moet onderschatten, maar aan de andere kant moet je op zo'n forum echt wel zoiets kunnen roepen. Het is maar een forum, geen wetenschappelijk artikel...

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:14

Ja je krijgt niet zomaar een OW, alleen bij een flinke overtreding, laat me niet lachen, ik postte iets normaals, aardigs zelfs tegenover iemand die ik notabene ken en waar ik dus met een normale reactie aan kwam zetten en vervolgens kreeg ik een OW omdat ik NIET in dat topic mocht posten want dat zat de meisjes dwars, ik verdacht meteen diegene zelf ervan maar dat bleek achteraf niet eens zo te zijn maar t moderator vriendinnetje die ik eens op dr ziel heb getrapt blijkbaar en die heeft mij dus die OW bezorgd, ook zoiets: waarom krijg je niet te horen wie je die bezorgd? Ik bedoel: heb dan ook t lef om te zeggen waarom en waarvoor en van wie, anders is t wel heel sneu! Zoiezo sneu, want zoals iedereen hier al zegt: er mogen geen besloten topics bestaan! Zelfs iemand die nooit iets rellends had gepost mocht er niet op van ze, nou moet niet erger worden denk? en laatst postte diegen per ongeluk toch daar omdat ze dacht dat het een ander topic was en toen gingen ze heel schijnheilig doen dat ze oh zo welkom was en dat het er oh zo gezellig was, p-lease, heb je nou karakter of niet? Echt dat soort dingen vind ik niet kunnen dat een moderator dat zomaar mag doen zonder enige duidelijke uitleg en als je vraagt wie het doet dan krijg je geen antwoord ook!

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:20

Sheran schreef:
@Ilzas: ik kan me die OW aan de ene kant wel voorstellen omdat je de invloed van zo'n opmerking niet moet onderschatten, maar aan de andere kant moet je op zo'n forum echt wel zoiets kunnen roepen. Het is maar een forum, geen wetenschappelijk artikel...

Wat voor invloed? Soort van de politie staat op eens aan de staldeur van Power and Paint om dat beest weg te halen?
Ilzas moet zoiets gewoon kunnen zeggen.
Zelfde als ik het topic "het nieuwe sportpaard" dat sommige mensen de 24/7 stalling dierenmishandeling vinden, die krijgen toch ook niet gelijk een OW?
Dus het is dan toch ook heel selectief Clown

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:30

Charlenexx schreef:
Sheran schreef:

Wat voor invloed? Soort van de politie staat op eens aan de staldeur van Power and Paint om dat beest weg te halen?
Ilzas moet zoiets gewoon kunnen zeggen.
Zelfde als ik het topic "het nieuwe sportpaard" dat sommige mensen de 24/7 stalling dierenmishandeling vinden, die krijgen toch ook niet gelijk een OW?
Dus het is dan toch ook heel selectief Clown

Nee, geen politie voor de deur Clown. Maar het kan mensen onbedoeld in een erg negatief daglicht stellen. Maar ik vind ook dat ze het hier moet kunnen roepen, hoor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:46

Sheran schreef:
Nee, geen politie voor de deur Clown. Maar het kan mensen onbedoeld in een erg negatief daglicht stellen. Maar ik vind ook dat ze het hier moet kunnen roepen, hoor.

Maar dat is niet eens iets waar Bokt veel over te zeggen heeft - het is gewoon bij de Nederlandse wet verboden (smaad). En dan moet je toch beseffen dat de voorpagina van Bokt iets anders is dan onderling bij vrienden. Er zijn 90.000 leden, en nog meer mensen lezen er mee.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:52

Iets is smaad als het niet waar is. En of het nou wel of niet waar was, er is nota bene een onderzoek van de FEI aan te pas gekomen en mevrouw Van Baalen heeft zich moeten verantwoorden voor de KNHS, dus zo ver bezijdens de waarheid kon ik er niet naast zitten.

En als het smaad was, had mevrouw van Baalen mij kunnen vervolgen. Dat hoeft Bokt dan niet te doen. Bokt is slechts het medium. Smaad kan vervolgd worden op klacht van mevrouw van Baalen. Aangezien zij dat niet gedaan heeft, hoeft Bokt dat nog niet te doen voor haar. Bokt wordt geacht objectief te zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:00

Ilzas schreef:
Iets is smaad als het niet waar is.

Nee, iets is laster als het niet waar is. Iets is smaad als het gepubliceerd wordt zonder noodzaak en met doel iemands reputatie te schaden.

Citaat:
En als het smaad was, had mevrouw van Baalen mij kunnen vervolgen. Dat hoeft Bokt dan niet te doen. Bokt is slechts het medium. Smaad kan vervolgd worden op klacht van mevrouw van Baalen. Aangezien zij dat niet gedaan heeft, hoeft Bokt dat nog niet te doen voor haar. Bokt wordt geacht objectief te zijn.

Zoals al eerder ter sprake kwam bij het merken-verhaal, maar ook in zake van illegale downloads en andere zaken, is het niet zo simpel. Bokt heeft ook een verplichting om zaken die niet mogen van het forum te weren. Een simpele disclaimer 'wij zijn niet aansprakelijk voor de meningen van onze gebruikers' is niet genoeg, er wordt verwacht dat een forum actief probeert problemen te voorkomen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:04

Dit is niet het topic om persoonlijke OW's te bespreken.
Als je het met een OW niet eens bent kun je dit met de mod bespreken die de OW gestuurd heeft en anders kun je contact opnemen met de Bezwaarcommissie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:07

Een toevoeging, want ik bedacht me dat mijn bericht verkeerd opgevat kon worden. Ik wil zeker niet zeggen dat jij met je bericht je schuldig hebt gemaakt aan smaad! Ik ben bovendien niet betrokken bij beslissingen rondom OW's, dat is iets van de mods.

Ik wilde dan ook vooral aangeven dat Bokt niet vrij is om dit allemaal zelf te bepalen: Bokt is verplicht om actief problemen te voorkomen.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:07

Maar, ik zei dat ik dat vond, niet dat dat zo is.

En deze uitleg krijg ik nu. Waarvoor overigens dank, want: begrijpelijk(er).
Toen werd mij alleen om de oren geworpen dat het "respectloos" was.
Waarop ik weer in de ankers ging met: nee, een pony zo longeren, da's respectvol.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:08

Amanda schreef:
Dit is niet het topic om persoonlijke OW's te bespreken.
Als je het met een OW niet eens bent kun je dit met de mod bespreken die de OW gestuurd heeft en anders kun je contact opnemen met de Bezwaarcommissie.

De stelling was dat Bokt belachelijk streng wordt in alles. Een OW als voorbeeld aandragen kan die stelling staven.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:10

Een terecht en eerlijk voorbeeld is prima. Maar dat bespreken is dit topic niet voor bedoeld. Je kunt dit bespreken met de mod of met de bezwaarcommissie.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:11

Ik heb echt geen idee waar het bovenstaande om gaat,dus daar kan ik niks over zeggen.
Wel vind ik een OW of waarschuwing moeilijk te voorzien.
Soms denk ik 'nou,daar zou die en die best eens een OW voor kunnen krijgen!' wat vervolgens niet gebeurd.
En toen we eens lol hadden in een ander topic,kregen wel 5 mensen een OW die ik absoluut niet kon plaatsen...
Ik ga verder niet in op wie,of welk topic.

Maar soms is het bijna onmogelijk om een OW op te lopen,en andere keren wordt ermee om je oren gesmeten.

Om te reageren op 'iemand's geschiedenis vol slotjes' :
Hou er rekening mee dat bijv langlopende topics van 100 of 500 pagina's worden gesloten,maar er wordt ook een nieuwe geopend.([HK])
Beantwoordde vragen worden ook gesloten,evenals de oude topics waarin soms gereageerd wordt.
Het is dus echt niet zo dat jou tien procent 'zomaar' op slot is gezet,maar de meesten volgens , jawel....de regels Knipoog
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 12-08-08 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:14

Dan verliep het gaandeweg off topic. Hetgeen voor mij gunstig was, want ik begrijp het nu beter. Maar jouw reactie bevestigd weer de stelling dat Bokt belachelijk streng wordt: het gaat een beetje off topic en er wordt meteen ingegrepen. Dat doe je toch ook niet op een verjaardag waar mensen gezellig zitten te babbelen? Meteen met een hamer slaan van: ehhh, daar ging het niet over, het ging hier over: ....
Je kunt een gesprek zich ook laten ontwikkelen...Hoeft echt niet altijd meteen fout te gaan als iets off topic gaat. Maar nogmaals: ook hier zie ik dus weer een voorbeeld in dat Bokt belachelijk streng wordt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:17

Jammer dat je dit zo opvat.
Nogmaals: het is prima om een voorbeeld te geven. Maar niet om deze te bespreken. Dat is verleden tijd, had je met een mod of bezwaarcommissie moeten bespreken en nu niet een paar maanden achteraf in een topic als dit.
Er werd een fijne discussie gevoerd over waar het mis ging, over miscommunicatie. Er worden mogelijke oplossingen aangedragen.
Het bespreken van jouw OW voegt hier niets aan toe.
Dat heeft niets met streng zijn of wat te maken, maar de discussie terug te brengen naar zoals hij was.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:20

Tsja, soms kun je het nu eenmaal alleen eens zijn over het feit dat je het oneens bent. En dat geeft verder ook niets. Dat mag.