[Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bettine

Re: [Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:44

Nogmaals dan mijn vraag, aangezien nog geen enkele mod hier antwoord op gegeven heeft:

Hoe moeten we dan in godsnaam de topics op ITP gaan herkennen waar een paard onder het zadel is?

Nu moet ik eerst door weet-ik-hoeveel grazende ponies heenkijken voordat ik eens een leuk paard aan het werk ga vinden.

Plus aan het modteam: leuk hoor dat jullie er zo actief mee bezig zijn, maar waarom julliezelf zo gigantisch veel werk bezorgen? Als ik hier lees dat Katja er vanochtend UREN mee is beziggeweest; wat doen jullie jezelf aan? Terwijl behalve jullie niemand er écht last van schijnt te hebben als er enkel positieve reacties worden gegeven.

Waar ik me ook aan stoor, volgens jullie zijn de positieve reacties op HAW enkel reacties als 'mooi paardjuuuh', maar dat zie ik dus echt niet. Hij staat er idd enkel wel eens tussen, maar de meeste positieve reacties zijn gewoon in normaal Nederlands en motiveren alleen maar. Rolleyes

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:45

Phara, ik zie hier anders wel grotendeels steeds hetzelfde clubje bokkers voorbij komen (een stuk of 6/7).
Lijkt mij niet dat je daar een oordeel uit kunt vellen, of wel?
Verder vind ik dat je nogal denigrerend over komt. Ik weet ook dat de HAW mods al een paar dagen heel erg bezig zijn.
Dan kun je wel overal op in blijven hakken, maar je kunt het ook gewoon eens proberen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:45

pharagirlke schreef:
hadden ze nu enigszins normaal gedaan en niet van die ***regels die nergens op slaan ingevoerd hadden ze dat niet moeten doen. Sinds wanneer lees jij overigens in de PP? Of worden we gecontroleerd? Vork

Wat is PP (blondt)? Je bedoelt op ForumZaken? Ik lees hier als ik tijd over heb wel eens mee. Net als fora als BB en ENT waar ik anders nooit kom trouwens.

Die ***regels zijn dus opgesteld omdat er zoveel Bokkers steeds topics openden op FZ over HAW.
Toen is die enquete gemaakt, en ja, als je die niet invult, heb je ook geen inbreng Tong uitsteken

Bettine: misschien kan er dan op ITP met tags gewerkt worden oid? Ik roep zomaar wat, voor mijn beurt Bloos

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:46

PP = PennyPatrouille neem ik aan.
Overigens een gewoon openbaar topic Clown

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:47

Cayenne schreef:
Phara, ik zie hier anders wel grotendeels steeds hetzelfde clubje bokkers voorbij komen (een stuk of 6/7).
Verder vind ik dat je nogal denigrerend over komt. Ik weet ook dat de HAW mods al een paar dagen heel erg bezig zijn.
Dan kun je wel overal op in blijven hakken, maar je kunt het ook gewoon eens proberen.

Wat proberen? alle moeite doen voor het uploaden, het schrijven van het verhaal rond de foto's, de foto's plaatsen om uiteindelijk 4 reacties met commentaar te krijgen omdat positieve commentaar als oneliner beschouwd wordt? Sorry daar verspil ik mijn tijd niet aan. Mensen die mijn topics kennen weten dat ik altijd moeite doe om er een leuk verhaal achter te plakken dat de nodige info geeft. En dat kost me toch gerust een half uurtje voor zo'n topic te maken. En dat alles voor 5 reacties? Asjeblieft zegt, staat er "idioot" op mijn hoofd?

Urielle spijt me, was verkeerde topic Bloos Dacht dat je elders gereageerd had. Knipoog Vandaar ook al weggehaald, was nl helemaal onterecht. Excuses daar voor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:48

Cayenne schreef:
PP = PennyPatrouille neem ik aan.
Overigens een gewoon openbaar topic Clown

Juistem, en HAW zou ook een "gewoon openbaar topic" zijn. En toch moet alles via PB gebeuren volgens jullie Knipoog Als je de lijn dan zo graag wil doortrekken, doe het dan ook wanneer het minder goed uit komt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:51

pharagirlke schreef:
Urielle spijt me, was verkeerde topic Bloos Dacht dat je elders gereageerd had. Knipoog Vandaar ook al weggehaald, was nl helemaal onterecht. Excuses daar voor.

oke, ik dacht al, daar heb ik nog NOOIT gelezen geloof ik Clown
Ik denk wel dat het fijn is als mensen echt moeite gaan doen om onderbouwd RT commentaar te gaan plaatsen denk ik. Als er 5 posts staan waar ik echt wat aan heb ben ik er toch wel blij mee hoor Lachen

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:52

Urielle schreef:
Bettine: misschien kan er dan op ITP met tags gewerkt worden oid? Ik roep zomaar wat, voor mijn beurt Bloos

Ik denk dat daar veel beter over nagedacht had moeten worden voordat dit zomaar werd ingevoerd.

Tags zou inderdaad kunnen, een apart HAW-niet RT gedeelte lijkt me nog beter werken.

Overigens klopt de beschrijving die onder het ITP forum staat nu dan ook van geen kant meer.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:55

Urielle schreef:
Er wordt erg fanatiek gemodereerd, daarom probeer ik ook de criteria even helder te krijgen. Maar dit soort afbrekend commentaar vind ik niet zo leuk. De mods en beheer zijn achter de schermen ikweetniet hoe lang in discussie geweest om de regels aan te passen naar aanleiding van de uitslag van de enquete. OP VERZOEK VAN DE BOKKERS DUS! Geef het dan op zijn minst een kans. Over de tabbladen werd toen ook zo gezeurd en nu weten we niet beter meer.

@Urielle, zoals ik al twee keer aangegeven heb in dit topic, ik heb dat topic met die enquete dus heel anders ervaren dan het nu uitgevoerd wordt.
Ja, inderdaad waren er behoorlijk wat bokkers die de regel van per sé rijtechnisch commentaar geven al niks vonden, maar die hebben niet aangegeven dat rijfoto's dan maar naar ITP moesten, die hebben aangegeven dat er dan misschien beter twee HAW forums konden komen, een HAW-rijtechnisch en een HAW normaal. Dat 'verzoek van de bokkers' hoef je dus niet zo te 'schreeuwen', als je ziet dat dit topic al 13 pagina's telt in 2 dagen met vooral negatieve reacties op de vernieuwingen, die schijnbaar dus niet als verbetering worden ervaren, kan je op zijn minst concluderen dat het verzoek van de bokkers niet helemaal begrepen is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:55

Urielle schreef:
pharagirlke schreef:

oke, ik dacht al, daar heb ik nog NOOIT gelezen geloof ik Clown
Ik denk wel dat het fijn is als mensen echt moeite gaan doen om onderbouwd RT commentaar te gaan plaatsen denk ik. Als er 5 posts staan waar ik echt wat aan heb ben ik er toch wel blij mee hoor Lachen

Ook als je een etter van een paard hebt en je eigenlijk met behulp van haw wat objectieve reacties wilt over wat er eventueel nog in zou kunnen zitten volgens hen? Lees een paar berichtjes terug waarom ik het zo belangrijk vind dat er ook positieve "oneliners" moeten kunnen.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:56

ik vind het gewoon raar, als je lekker aan het rijden ben mag dat toch ook wel door mensen gezegd worden.
er hoeft toch niet altijd maar commentaar opgegeven worden.

ik vind dat jullie je tijd wel beter kunnen gebruiken.
en hierdoor krijg je voor iedereen incl de mods alleen maar ergernis...
vind bokt helemaal niet leuk meer zo...

en over die enquete, ik vond het heel anders overkomen.
als ik had geweten dat er zoiets uitzoukomen had ik het niet ingevuld

en wat moet ik dan zetten op itp??

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:58

Urielle schreef:

Hier verschillen wij dus echt heel erg van mening, ik zit daar helemaal niet op te wachten, ik heb heel goed les en krijg daar mijn commentaar wel. Dat wil niet zeggen dat niemand een tip mag geven, maar als iemand een reactie plaatst met alleen 'wat heb jij een vreselijk leuk paard' heb ik daar helemaal geen problemen mee, zo'n reactie in een topic zie ik liever dan dat er ergens voor de 27e keer staat dat iemand zijn tenen meer naar binnen moet houden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:58

Bettine schreef:
Nogmaals dan mijn vraag, aangezien nog geen enkele mod hier antwoord op gegeven heeft:

Hoe moeten we dan in godsnaam de topics op ITP gaan herkennen waar een paard onder het zadel is?

Nu moet ik eerst door weet-ik-hoeveel grazende ponies heenkijken voordat ik eens een leuk paard aan het werk ga vinden.

Plus aan het modteam: leuk hoor dat jullie er zo actief mee bezig zijn, maar waarom julliezelf zo gigantisch veel werk bezorgen? Als ik hier lees dat Katja er vanochtend UREN mee is beziggeweest; wat doen jullie jezelf aan? Terwijl behalve jullie niemand er écht last van schijnt te hebben als er enkel positieve reacties worden gegeven.

Waar ik me ook aan stoor, volgens jullie zijn de positieve reacties op HAW enkel reacties als 'mooi paardjuuuh', maar dat zie ik dus echt niet. Hij staat er idd enkel wel eens tussen, maar de meeste positieve reacties zijn gewoon in normaal Nederlands en motiveren alleen maar. Rolleyes

Dat van de tags voor werkfoto's op ITP zal ik zeker even meenemen naar achter de schermen.

Verder, positieve reacties kunnen ook rijtechnisch commentaar bevatten. Waarom denkt iedereen dat rijtechnisch commentaar per
definitie negatief is?

@ Thisisme, jouw reactie is niet de enige reactie geweest in de enquete. Knipoog We kunnen het onmogelijk voor iedere bokker invullen hoe die het wenst, want de ene zegt a, de tweede b en de derde weer a. Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:59

Ik ben net begonnen om bij te lezen in de vele pagina's van dit topic maar heb het een beetje opgegeven.
Het is voornamelijk heel veel posts die hetzelfde zeggen en een klein groepje mensen die blijven herhalen dat ze deze verandering niet prettig vinden.
Jammer is dat daardoor zinnige vragen ondersneeuwen en ik heb nu even geen energie meer om die tussen de onvolwassen opmerkingen uit te vissen.

Wat ik wel heel erg jammer vind is dat sommige mensen het nodig vinden om Bart ook nog even door het slijk te halen aangezien hij enorm veel tijd en geld in Bokt heeft gestoken zodat wij er met elkaar heel erg veel plezier van kunnen hebben.

Bokt is nou eenmaal een groot forum en soms zullen bepaalde partijen wat water bij de wijn moeten doen.
Net zoals we eerder naar de gebruikers geluisterd hebben toen er klachten waren over HAW zullen we dat nu ook doen als het niet bevalt maar om dat uit te vinden zal er eerst een periode gepost moeten worden op de nieuwe manier.

Persoonlijk denk ik dat je aan de hand van een titel vrij makkelijk de topics onder het zadel kunt vinden op ITP.

Las ergens dat er maar 5 foto's gepost mogen worden maar dat is niet correct er moeten juist minimaal 5 foto's geplaatst worden.

Er zijn me verder nog een paar dingen bijgebleven waar ik niet direct antwoord op heb dus die ik even wil overleggen met de andere mods van HAW.

Mocht iemand een specifieke vraag hebben dan is het denk ik makkelijk om die even via pb te stellen omdat ik niet in de gelegenheid ben om dit topic constant bij te houden.

magda_90

Bettine schreef:

(...)

Dat vraag ik mij ook af. Niemand had er moeite mee, diegene die er voor zijn mogen hier ook best hun mond opentrekken dat zorgt ervoor dat de wind wat anders gaat draaien.

pharagirlke schreef:
Cayenne schreef:

Wat proberen? alle moeite doen voor het uploaden, het schrijven van het verhaal rond de foto's, de foto's plaatsen om uiteindelijk 4 reacties met commentaar te krijgen omdat positieve commentaar als oneliner beschouwd wordt? Sorry daar verspil ik mijn tijd niet aan. Mensen die mijn topics kennen weten dat ik altijd moeite doe om er een leuk verhaal achter te plakken dat de nodige info geeft. En dat kost me toch gerust een half uurtje voor zo'n topic te maken. En dat alles voor 5 reacties? Asjeblieft zegt, staat er "idioot" op mijn hoofd?

Daar sluit ik me bij aan. Die moeite neem ik niet meer.

Daantje

ThisIsMe schreef:
Urielle schreef:

Hier verschillen wij dus echt heel erg van mening, ik zit daar helemaal niet op te wachten, ik heb heel goed les en krijg daar mijn commentaar wel. Dat wil niet zeggen dat niemand een tip mag geven, maar als iemand een reactie plaatst met alleen 'wat heb jij een vreselijk leuk paard' heb ik daar helemaal geen problemen mee, zo'n reactie in een topic zie ik liever dan dat er ergens voor de 27e keer staat dat iemand zijn tenen meer naar binnen moet houden.

daar kan ik alleen maar tegen zeggen amen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:01

Lobke: en dat is een in feite niets toevoegdende oneliner, dus dat mag eigenlijk ook niet... Je moet wel onderbouwen waarom je het eens bent met ThisIsMe.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:02

Katja schreef:
Wat ik wel heel erg jammer vind is dat sommige mensen het nodig vinden om Bart ook nog even door het slijk te halen aangezien hij enorm veel tijd en geld in Bokt heeft gestoken zodat wij er met elkaar heel erg veel plezier van kunnen hebben.

Normaal gesproken heb ik respect voor het beheer. Maar hier geef je zelf al aan dat bokt voor het plezier is. Plezier maak je niet door het onnodig moeilijk te maken met zulke regelingen.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:02

Neonlight schreef:
@ Thisisme, jouw reactie is niet de enige reactie geweest in de enquete. Knipoog We kunnen het onmogelijk voor iedere bokker invullen hoe die het wenst, want de ene zegt a, de tweede b en de derde weer a. Lachen

Nee, daarom heb ik ook aangegeven dat ik dat hele topic gevolgd heb en dat mijn beleving van de reacties en wat de bokkers dus graag zouden willen heel anders is dan wat er nu uitgevoerd wordt, niet dat hetgeen nu uitgevoerd wordt anders is dan wat ik zou willen.
Naar mijn idee wilde de meerderheid twee HAW forums, geen woud aan regeltjes waar niet uit te komen is en de kleuterschoolsfeer die dat oplevert Clown

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:03

Zie hier nergens in het topic staan dat Bart door het slijk gehaald wordt. Je maakt het nu wel een beetje dramatisch ben ik bang.

Er wordt kritisch en emotioneel gereageerd op de nieuwe veranderingen van HAW waar weinigen het mee eens zijn. Lijkt mij dat als er al een 13-pagina tellend topic loopt (en oplopend..) er toch ook wel kritisch naar de nieuwe veranderingen gekeken mag worden door de mods en de regels wellicht bijstellen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:04

Ik zie zelf nog steeds de oplossing om ITP te laten wat het altijd was en eventueel 2 HAW'en te maken. Al vind ik dat ergens ook nog steeds dubbelop.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:05

VValar schreef:
Zie hier nergens in het topic staan dat Bart door het slijk gehaald wordt. Je maakt het nu wel een beetje dramatisch ben ik bang.

Er wordt kritisch en emotioneel gereageerd op de nieuwe veranderingen van HAW waar weinigen het mee eens zijn. Lijkt mij dat als er al een 13-pagina tellend topic loopt (en oplopend..) er toch ook wel kritisch naar de nieuwe veranderingen gekeken mag worden door de mods en de regels wellicht bijstellen.

En dat is net het doel wat wij proberen te bereiken. Gaat er niemand achter de oren krabben als je dit topic leest?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:05

Bokt is groot en daardoor kan soms het plezier van de meerderheid is anders zijn dan wat jij persoonlijk wilt Magda_90.

ThisIsMe: er zijn nu toch ook twee fora waar je foto's onder het zadel kunt plaatsen?

VValar: er zal zeker naar de gang van zaken van HAW gekeken wordt maar dat kan pas gedaan worden als het een tijdje draait.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:06

pharagirlke schreef:
Ook als je een etter van een paard hebt en je eigenlijk met behulp van haw wat objectieve reacties wilt over wat er eventueel nog in zou kunnen zitten volgens hen? Lees een paar berichtjes terug waarom ik het zo belangrijk vind dat er ook positieve "oneliners" moeten kunnen.

Ik heb een tijd geleden ook met een paard gezeten wat alleen maar fanatiek de levade oefende en heb dat erbij gezet in mijn topic. Dus ja, het rijden is niet wat het ooit geweest is zullen we maar zeggen Vork
Dan ben ik toch wel blij met opmerkingen dat het beeld ontspannen is, en liefst nog met tips over hoe ik die ontspanning kan creeeren op momenten dat het ff niet wil zoals ik wil. Ik heb ook een fijne instructeur, ben zelfs net op trainingsweek geweest want daar gaat het topic ook over. Maar het zal maar zo zijn dat een Bokker net even de gouden tip geeft! Ik sta echt open voor info van alle kanten. En misschien is het zelfs wel zo dat iemand tegen me zegt: niet blijven hangen in de ontspanning, rij er maar eens wat meer aan! Dat kan ook net de befaamde nodige schop onder de kont zijn Knipoog Daar kunnen ze alsnog bijzetten dat het een fijn paard is oid toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:07

Urielle schreef:
pharagirlke schreef:

Ik heb een tijd geleden ook met een paard gezeten wat alleen maar fanatiek de levade oefende en heb dat erbij gezet in mijn topic. Dus ja, het rijden is niet wat het ooit geweest is zullen we maar zeggen Vork
Dan ben ik toch wel blij met opmerkingen dat het beeld ontspannen is, en liefst nog met tips over hoe ik die ontspanning kan creeeren op momenten dat het ff niet wil zoals ik wil. Ik heb ook een fijne instructeur, ben zelfs net op trainingsweek geweest want daar gaat het topic ook over. Maar het zal maar zo zijn dat een Bokker net even de gouden tip geeft! Ik sta echt open voor info van alle kanten. En misschien is het zelfs wel zo dat iemand tegen me zegt: niet blijven hangen in de ontspanning, rij er maar eens wat meer aan! Dat kan ook net de befaamde nodige schop onder de kont zijn Knipoog Daar kunnen ze alsnog bijzetten dat het een fijn paard is oid toch?

maar wel maar 1x want het mag niet herhaald worden, spendeer jij werkelijk al die tijd aan een topic voor 4 tips? Dan spendeer ik dat half uur of uur liever aan een les. Want no offence, aan bokttips heb ik bitter weinig.