"Rijtechnisch commentaar" op HAW

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Re: "Rijtechnisch commentaar" op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:08

Met nuttige tips vind ik allemaal prima, maar een enkel ga meer op je kont zitten valt voor mij weer in de categorie het herhalen van mijn al genoemde slechte zit.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:24

Lovely schreef:
Nou, als ik tegen mijn instructrice ga melden wat er op bokt over mijn foto's gezegd wordt, denk ik dat ze niet meer bijkomt van het lachen. Zie het al voor me aan het begin van de les: 'ik heb deze foto op bokt gezet en daar kreeg ik dit en dat commentaar op, dus kunnen we daar aan werken?'.
Ik durf niet eens het woord bokt bij ons op stal te noemen omdat het synoniem staat aan kwetterende pennymeisjes en rijtechnische onkunde. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:30

SP, dat is onze mening ook en zie ook geen reden om dergelijke feedback serieus te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:33

Maar als een penny meisje mij verteld dat ik veel naar beneden zit te kijken heeft die penny echt wel gelijk Lachen
Kan natuurlijk ook elders aan liggen wat je niet hardop mag zeggen...maar dat snapt het nieuwe bokt toch niet Tong uitsteken Clown
Wat is er dan vervelend aan dat die dat zegt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:34

Kawa, is het ook informatief?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:35

ja, ook al weet ik het al.
Geeft aan dat ik er toch meer aandacht aan moet gaan besteden omdat het veel voorkomt Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:39

SuperPepeijn schreef:
Lovely schreef:
Nou, als ik tegen mijn instructrice ga melden wat er op bokt over mijn foto's gezegd wordt, denk ik dat ze niet meer bijkomt van het lachen. Zie het al voor me aan het begin van de les: 'ik heb deze foto op bokt gezet en daar kreeg ik dit en dat commentaar op, dus kunnen we daar aan werken?'.
Ik durf niet eens het woord bokt bij ons op stal te noemen omdat het synoniem staat aan kwetterende pennymeisjes en rijtechnische onkunde. Haha!

Net alsof iedere bokker pennymeisje is die rijtechnisch helemaal onkundig is.
Zegt meer over de spreker dan de bokkers eigenlijk. Ik, en ook andere bokkers doen toch wel moeite om zoveel mogelijk informatie te verzamelen door bv naar hoorcolleges over klassieke dressuur en welzijn te gaan bv .
Lijkt me leuker dat die info verspreid word, dan het binnen kamers blijft en uit te oren van mensen die geen toegang krijgen tot die colleges.

Maar goed mischien ben ik wel penny, vind roos toch nog altijd leuk Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:39

Als het iets is waaraan je aandacht moet besteden dan moet jij dat van je instructie te horen krijgen en niet van een penny met grootsheidswaanzin Bloos
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 31-01-08 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:40

dat hoort ja
En dat zal bij jou vast ook zo zijn...
Maar helaas, truus op de hoek merkt het niet op hoor, die adviseert een scherp bit in te hangen bij die pokke knol, omdat ze zelf niet verder is om eerst eens een oplossing te proberen te bedenken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:41

Daar heb ik dus een instructrice voor. Er zijn diverse kanalen om aan je informatie te komen, maar een fototopic op bokt hoort daar voor mij niet bij hoor.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:42

runningkawa schreef:
dat hoort ja
Maar helaas, truus op de hoek merkt het niet op hoor, die adviseert een scherp bit in te hangen bij die pokke knol Haha!

Feit de mensen die je nu voorbij ziet komen hebben goede instructie zoals karinvdm. Maar als je even bokt doorbladerd, en je kijkt naar de soort problemen. En de houding van paard kan ik toch afleiden dat sommige lesgevers ondermaats zijn. Waarbij bokt commentaar wel is positief kan zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:45

runningkawa schreef:
dat hoort ja
Maar helaas, truus op de hoek merkt het niet op hoor, die adviseert een scherp bit in te hangen bij die pokke knol, omdat ze zelf niet verder is om eerst eens een oplossing te proberen te bedenken Haha!

Nou, ik weet niet waar jij rondloopt, maar hier bij ons gaat dat niet zo hoor.

Een hoop heeft trouwens ook te maken met de hier op bokt heersende tendens dat alles maar perfect moet zijn. Dus als je even je handen niet keurig naast elkaar hebt, krijg je gelijk 30 posts erover. Maar gossiemikkie, je bent toch aan het paardrijden en niet aan het schoonzitten. Het is nog altijd een vrij dynamische en beweeglijke sport en de perfecte ruiter moet nog gefokt worden volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:50

Fijn dat het bij jullie niet zo is..maar nederland is groter dan jou stalling Haha!
Ik heb al meerdere malen gezegt, kijk eens verder op bokt bijvoorbeeld...niet schrikken...triest is het.
Iedereen kan tegenwoordig een paard kopen lijkt wel..penny;s van 14 van een krantenwijk...3x raden waarop op bezuinigd wordt...

30 keer herhaling mag van mij ook verwijderd worden, met je eens
Maar dat het aangehaald wordt, vind ik niet erg.
ook niet als een meisje dan B is dat zegt. Want dat merk ik ook wel eens, ik ben Z dus dult geen commentaar van een b ruiter...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:54

Er loopt zat brandhout rond, zowel paarden als ruiters, maar daar ga ik me maar niet druk over maken, ze zijn er altijd geweest en zullen altijd blijven.
Als dat slag commentaar op mij zou posten, zou ik dat niet echt serieus nemen, dat klopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:56

Die neem ik ook niet serieus, maar een ander B ruitertje met inzicht zeker wel.
Waarom niet?

En druk maken...vaak is het niet eens bewust, maar word het ook maar weer zo aangeleerd van truus op de hoek..met misschien nog wel orun ook...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:47

HAW is juist voor rijtechnisch commentaar en als jij als ruiter zijnde dat niet wil dan moet je simpelweg de foto's niet plaatsen. of er moet een topic bij komen waarbij je alleen maar mag zeggen "ohhh wat een mooie pony" dat soort dingen.

Tuurlijk zit er commentaar bij waar je niks aan hebt, maar zo zal er net zo goed commentaar bij zitten waar je wel wat aan hebt. Meerdere ogen zien altijd meer als 1 paar. en ieder heeft zijn eigen kijk op dingen en neem aan dat ieder zijn eigen argumenten kan onderbouwen nou als ze dat doen dan zie ik het probleem niet. wat je verder doet met het commentaar moet ieder voor zichzelf bepalen maar om nou direct op je achterste poten te staan als er commentaar bij staat wat je niet wilt horen, nee sorry dat zegt mij persoonlijk meer over de ts dan over de bokker(s) die commentaar geven.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 00:32

Ook hier nog even een berichtje: Op HAW is een topic geopend waarin we een poging willen doen om het forum aantrekkelijker te maken. Aangezien er in dit topic veel mensen hebben gereageerd die daar een duidelijke mening over hebben, willen we jullie graag vragen om ook dat topic te lezen en te kijken of je ook daar een antwoord voor ons hebt Lachen

Het topic is hier te vinden:
[HAW] [Dienstmededeling] Jullie mening welkom voor een beter HAW

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 01:17

Met alle respect hoor, maar eigenlijk heb ik het idee wat er daar in het topic gevraagd is, hier al veelvuldig besproken is door ons. Lijkt mij een beetje dubbelzinnig om het nogmaals te gaan vragen aan andere mensen, die net zo goed dit topic kunnen door lezen voordat zij hun mening geven.

Misschien ligt dit wel alleen aan mij hoor, maar ik heb het idee dat er met onze mening (dat wil zeggen; de mensen die voornamelijk tegen de opsplitsing van HAW zijn) niet zo veel (lees: niks) gedaan wordt.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 01:29

Vvalar: ik weet dat er in dit topic - en in andere topics op FZ - al veel over gesproken is. Ik heb alle topics die sinds de zomer over HAW voorbij gekomen zijn nog eens doorgelezen voor dit topic is geopend. Waarom toch een nieuw topic: om van zoveel mogelijk verschillende mensen te horen wat zij op een aantal punten van HAW vinden. Dus niet alleen de tags, wel/niet rijtechnisch, maar eigenlijk alle punten die wel voorbijgekomen zijn, maar nooit echt structureel zijn besproken.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:25

Aan de ene kant snap ik het wel, als er alleen maar staat '' Mooi paard. Gefeliciteerd. Mooie knotjes'' oid en dat 20x kom je niet verder...
Maar als ik kijk in topics van Ginny kan ik geen commentaar geven, want ik vind gewoon geen puntjes die veel beter kunnen.