Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:25

detour schreef:
gekvanfleur schreef:
ik vind het kinderachtig dat jullie over leeftijd beginnen te zeuren.
ik ben pas 14 ja.. maar kijk mee in topics en kijk gewoon wat ik er kan opsteken. en als ik reageer probeer ik gewoon duidelijk te zijn, en of je oud of jong bent iedereen heeft een eigen mening.
ik vind de YRT strontvervelend, al dat kinderachtige gezeur van: hoe vaak val jij van je pony?, ik ben van mijn pony gevallen, was echt vet.
en als je in zo'n topic zit van een kinderachtige puber, die aandacht wil, moet je dat gewoon negeren toch? dan heeft de ts er ook niets aan. soms staat het zelfs 3 keer in het topic door een mod. en wie reageert er nog steeds? dat zijn echt niet mensen alleen van 18 en jonger. maar vaak de o zo goede volwassene.
wel vind ik dat je geen rekening hoeft te houden met de leeftijd van de ts. welzijn van het paard staat voorop. jonge mensen moeten het juist gelijk goed leren. en mensen die echt een heel nutteloos topic openen en willen rellen, gewoon gelijk van bokt bannen.

Helemaal gelijk hoor meid. Ik denk echter dat in elke leeftijdscategorie mensen zitten die doorgaan met reageren. Vrouweneigenschap denk ik...

Relmensen mogen ze er van mij ook af halen; inhoudelijk moet er natuurlijk ook nog zinvol gereageerd worden!

klopt, het zijn mensen van alle leeftijden. idd denk een vrouweneigenschap. Haha!
het was een voorbeeld dat je dit probleem niet op de jongere mensen af moet schuiven.
maar je hebt gelijk.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:30

Wat ik trouwens met je eens ben, en wat niet genuanceerd is op zich, is dat ik ook vind dat wat je leeftijd ook is, als je met paarden omgaat en je ondermijnt het welzijn van je dier, dan mag dat heel duidelijk gemaakt worden. Dat kan vanuit de ïk" vorm en zonder schelden; maar iemand te soft benaderen, daar is het dier ook niet mee gebaat...

Ik erger me pas als een TS zich terugtrekt omdat antwoorden niet in het straatje passen (struisvogelpolitiek) of het beter weet dan de anderen en de kop in de wind gooit.
Ook ik kan me dan beter terugtrekken omdat ik dan feller word, ten koste van diplomatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:33

Het is idd niet altijd leeftijd gebonden, helemaal met je eens gvf Ja
Maar gezien het eerder ging over een 11 jarige anders te benaderen als een 21 jarige, daar kan ik wel in komen Ja

En wat jij schrijft detour is denk ik wat de meeste stoort.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:37

RK, denk je?.. Ik vind sommige mensen geweldig diplomatiek en dat vind ik enorm knap! Ben zelf een gevoelsmens pur sang en kan me enorm verontwaardigd voelen als een paard op bokt ergens de dupe van is. Da' s niet slim maar de aard van 't beestje vrees ik.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:42

ff voor de duidelijkheid
Citaat:
Ik erger me pas als een TS zich terugtrekt omdat antwoorden niet in het straatje passen (struisvogelpolitiek) of het beter weet dan de anderen en de kop in de wind gooit.

Hier reageerde ik op

Ik vind het ook altijd knap hoe mensen iets diplomatiek kunnen zeggen.
Ik kan dat ook niet..
Maar guess what, irl is dat niet anders...
Daar kan de ene baas je heel net aanspreken op iets wat anders moet en de ander zal dat lomper verwoorden..beide bedoelen hetzelfde Lachen
En bij beide hoeft het niet te zijn dat ze je in de grond willen trappen Lachen

Mensen hoeven niet tegaan schelden, met flauwe opmerkingen komen om een topic kapot te maken...allemaal niet nodig, maar gewoon zeggen waar het op staat...ik zie na tig jaar bokken nog steeds niet wat daar nu mis aan is Lachen
En dat de een dat handiger weet de verwoorden als de ander...ja, dat zal altijd zo blijven Lachen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:43

gut en dit topic gaat vast opslot

Het belangrijkste is toch wel dat het mod-beleid anders moet gaan worden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:49

tita schreef:

Waarom zou dit topic op slot gaan? Het verloopt toch netjes?
Daarbij zou het fijn zijn als je aangeeft waarom het mod-beleid anders zou moeten en hoe het verbetert zou kunnen worden. Met dit soort opmerkingen kunnen we niet zoveel.

De leeftijd zichtbaar maken zou inderdaad een optie kunnen zijn.
Een rode opmerking is wat moeilijker te realiseren. Dat betekent dat we elk topic op bokt zouden moeten lezen en daar gaat vreselijk veel tijd in zitten. Die capaciteit is er niet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:51

Amanda maar als er getemd wordt op dit soort topics kunnen jullie dat wel
Of evt bovenaan in iedere FAQ zette(alhoewel niemand daarin kijkt)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:52

Amanda ik heb het zo vaak geprobeerd maar men hanteert gewoon te veel met regeltjes.

Er wordt vaak te laat of verkeerd ingegrepen, als er een ow gegeven is dan kun je er bijna niks meer tegen doen.

Nee maar als jullie iemand zien die bot reageert, dan krijg ie een ow.
Je kunt niet het hele topic terug lezen maar het is zo vaak onterecht

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:55

RK, weet je, iets diplomatischer zou me niet missstaan maar denk ook maar: Liever duidelijk en oprecht dan teveel bezig zijn met het zo acceptabel mogelijk overkomen. ik heb echt wel mensen geshockt hoor, maar sommigen zijn ook achteraf wakker geschud en als een paard daar bij gebaat is, dan moet het maar..

Wie weet word ik nog eens wijzer! Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:00

Echwel schreef:
Amanda maar als er getemd wordt op dit soort topics kunnen jullie dat wel
Of evt bovenaan in iedere FAQ zette(alhoewel niemand daarin kijkt)

Dit zou inderdaad een optie kunnen zijn wanneer er actief getemd wordt.
Maar nu wordt er getemd zodra het eigenlijk al misloopt.

tita: dat is voor mijn mod-tijd geweest dan.
Wat voor regeltjes zou je anders willen zien? En wanneer er een OW wordt gegeven kan er altijd een pb/mail naar de bemiddelaars worden gestuurd. Zij bekijken dan onafhankelijk of dit terecht is of niet. En dat kan dus teruggedraaid worden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:03

Misschien dus als richtlijn geven dat indien men zo een topic ziet toch gelijk even temmen.
Of zou de rating daarbij helpen??

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:47

Nu is er een onderwerp dat veel mensen interesseerd. Maddie en het bloed in de auto van haar ouders. Topic wat ik hier over opende werd net op slot gedaan omdat een centraal topic hierover een paar weken geleden uit de hand liep omdat een paar mensen met modder gooiden.

Geen OW voor die mensen maar er is nu een verbod om over dat onderwerp te praten op bokt. Vreemd vind ik dat: heeft dat te maken dat betreffende bokkers een hand boven het hoofd wordt gehouden?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 19:09

gekvanfleur schreef:
ik ben pas 14 ja.. maar kijk mee in topics en kijk gewoon wat ik er kan opsteken. en als ik reageer probeer ik gewoon duidelijk te zijn, en of je oud of jong bent iedereen heeft een eigen mening.
ik vind de YRT strontvervelend, al dat kinderachtige gezeur van: hoe vaak val jij van je pony?, ik ben van mijn pony gevallen, was echt vet.
en als je in zo'n topic zit van een kinderachtige puber, die aandacht wil, moet je dat gewoon negeren toch? dan heeft de ts er ook niets aan. soms staat het zelfs 3 keer in het topic door een mod. en wie reageert er nog steeds? dat zijn echt niet mensen alleen van 18 en jonger. maar vaak de o zo goede volwassene.
wel vind ik dat je geen rekening hoeft te houden met de leeftijd van de ts. welzijn van het paard staat voorop. jonge mensen moeten het juist gelijk goed leren. en mensen die echt een heel nutteloos topic openen en willen rellen, gewoon gelijk van bokt bannen.

Hoi gekvanfleur, ik kan me echt heel goed voorstellen dat je het daar niet mee eens bent, maar zo gek is het niet dat de leeftijd van bokkers ter sprake komt. Dat geeft in elk geval een richtlijn over hoe je iemand "moet" benaderen. Dat er mensen zijn die al een stuk verder zijn dan leeftijdsgenoten, of juist andersom, tuurlijk, daar heb je gelijk in. Maar doorgaans is leeftijd een vrij aardig handvat, het zegt iets over de levensfase waar iemand inzit.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:46

jiehaaa schreef:
gekvanfleur schreef:

Hoi gekvanfleur, ik kan me echt heel goed voorstellen dat je het daar niet mee eens bent, maar zo gek is het niet dat de leeftijd van bokkers ter sprake komt. Dat geeft in elk geval een richtlijn over hoe je iemand "moet" benaderen. Dat er mensen zijn die al een stuk verder zijn dan leeftijdsgenoten, of juist andersom, tuurlijk, daar heb je gelijk in. Maar doorgaans is leeftijd een vrij aardig handvat, het zegt iets over de levensfase waar iemand inzit.

ik snap jou kant ook.
mensen van tussen de 11 en 15 zijn meestal nogal zeker van hun eigen zaak en geven niet toe dat ze fout zitten en willen al helemaal niks aannemen van andere.(let op: ik zeg meeste, dus voel je niet aangesproken als je denkt dat je anders bent Knipoog )
maar zitten in de leeftijd boven de 18 er dan ook niet zat mensen tussen, ik heb het idee dat niemand tegenwoordig wat meer wil aannemen van een ander.
ban je dat probleem uit door het zo op te lossen? zulke mensen zitten in alle leeftijdsgroepen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:48

Kweetnietje1 schreef:
Nu is er een onderwerp dat veel mensen interesseerd. Maddie en het bloed in de auto van haar ouders. Topic wat ik hier over opende werd net op slot gedaan omdat een centraal topic hierover een paar weken geleden uit de hand liep omdat een paar mensen met modder gooiden.

Geen OW voor die mensen maar er is nu een verbod om over dat onderwerp te praten op bokt. Vreemd vind ik dat: heeft dat te maken dat betreffende bokkers een hand boven het hoofd wordt gehouden?

Nee, er is geen verbod om over dat onderwerp te praten. Lachen Een topic van vandaag is weer open na overleg met de andere NM moderators. In het eerdere (centrale) topic bleef het uit de hand lopen met persoonlijke aanvallen, ondanks veelvuldig geplaatste moderator opmerkingen, daarom is dat topic toendertijd op slot gegaan.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 19:51

Heb je gelijk in, maar dat geldt natuurlijk voor heel veel zaken. Je hebt slimme jongeren en domme volwassenen.
Hoe zou je het graag zien, als slimme jongere? Ideeën zijn welkom, we hebben de interesse van de mods dus wie weet!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:57

Ann schreef:
Kweetnietje1 schreef:

Nee, er is geen verbod om over dat onderwerp te praten. Lachen Een topic van vandaag is weer open na overleg met de andere NM moderators. In het eerdere (centrale) topic bleef het uit de hand lopen met persoonlijke aanvallen, ondanks veelvuldig geplaatste moderator opmerkingen, daarom is dat topic toendertijd op slot gegaan.

in het betreffende, honderdenpagina tellende topic ben ik ook actief geweest...
ik heb daarin ook een aanvaring met Karl66 gehad.
Vanaf het begin af aan had ik een eigen mening over die zaak en vetrouwde ik bepaalde dingen niet...
Maar ik mocht dat niet hardop zeggen in het topic.. omdat dat "speculatie" was... of ik me daar in het vervolg geheel van wilde onthouden...
Ik heb daarop besloten niet meer in het topic te reageren en de rest van de "communicatie" tussen de de topicreageerders per PB te doen... ik zat immers niet te wachten op een OW.
Mijn "feeling" (dat ik vanaf het begin postte) bleek behoorlijk overeen te komen met de kant waarop het onderzoek heen ging... vanaf het moment dat Maddie's ouders ook verdacht werden, mocht iedereen dat in het topic weer hardop zeggen...
Vanaf toen heb ik ook weer in het topic gereageerd, hoe hypocriet ook...
Er kwam geen mod-opmerking meer over speculatie iod...
Er werd actief gediscusieerd. Er werd nog steeds gespeculeerd en mensen hadden verschillende van inzicht in hoe de zaak opgelost moest worden of hoe men er tegenaan moest kijken.
De zaak raakte in een "impasse" en ebte wat weg.. in het topic ging de discussie gewoon verder en deze werd wat feller...
Waarop een slotje kwam met de mededeling dat er geen nieuw topic mocht worden geopend tot er een rechterlijke uitspraak was... nou vraag ik je...

Ik laat mijn vermoedens blijken, wordt daarvoor op de vingers getikt...
Mijn vermoedens blijken wellicht juist te zijn en dan mag het ineens wél gepost worden...
Bovendien had ik mijn vermoedens netjes geformuleerd, in de zinnen "ik denk" en "ik vermoed" en "voor mijn gevoel" en "volgens mij".....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:01

Ann, zou je me dit uit kunnen leggen?
het is geen aanval, maar ik snap het gewoon niet...

Citaat:
Op de één of andere manier lukt het in dit topic schijnbaar niet om over het onderwerp te discussieëren zonder persoonlijk te worden. Dit betekent dat er nu een slotje op komt en dat ik geen nieuwe topics wil zien tot er een gerechtelijke uitspraak is.

tegenover

Citaat:

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:07

Het ging niet zozeer om een mening specifiek, maar om de manier waarop deze gebracht werd over & weer in dat eerdere topic. Het topic wat nu open is n.a.v. nieuwe ontwikkelingen kun je ook zien als een frisse start van een interessante discussie. Lachen

Het is heel begrijpelijk dat mensen willen ingaan op die nieuwe ontwikkelingen, daarom is het topic van gisteren weer open gegaan.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 16:44

Mag je dan wel een speculatie-topic openen?
Bijvoorbeeld met de titel: "Wat denk jij dat er met Nathalie Holloway is gebeurd?"
Dan is het vooraf duidelijk dat ALLES in het topic pure speculatie is, en dus niet op feiten berust.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:52

tita schreef:

Precies !

Tenzij je dikke vriendjes ben met een desbestreffende mod dan kan je alles maken Boos!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 16:57

mariekie schreef:
tita schreef:

Precies !

Tenzij je dikke vriendjes ben met een desbestreffende mod dan kan je alles maken Boos!

Leuke uitspraak hoor, maar motiveer hem eens. Haha!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:00

Heb het zelf meegemaakt.
Iemand uit het topic waar ik zat kreeg een ban omdat een vriendin van een bepaalde moddie alles zat te temmen aan die gene......

Zulke praktijken kunnen gewoon niet.

Hoe bedoel je zo krijg je haat en nijt?
Laatst bijgewerkt door mariekie op 09-01-08 17:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:00

jiehaaa schreef:
mariekie schreef:

Precies !

Leuke uitspraak hoor, maar motiveer hem eens. Haha!

Dat kan helaas niet zonder namen te noemen Haha!