[Dienstmededeling] Ratingsysteem op Bokt.nl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

Re: [Dienstmededeling] Ratingsysteem op Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:45

Ach... Volgens mij is het gewoon normaal geworden voor mensen dat ze voor dingen worden beloond. Dat ze voor goed gedrag worden beloond, terwijl dat gewoon normaal hoort te zijn. Daar hoef je geen beloning voor te krijgen.

Willen ze dit systeem echt houden, dan ben ik vooral tegen de +. Dat vind ik gewoon onzin.
Die - begrijp ik dan nog wel, maar ja: daar heb je het TEMsysteem toch voor ???

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:52

MIsschien is de TEM voor iets ernstig bedoeld en de - voor iets wat niet door de beugel kan maar dat niet direkt door de mod aangepakt moet worden.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:55

Moeten we daar nu ook al onderscheid voor gaan maken. Het lijkt de glasbak wel. Groen bij groen glas, bruin bij bruin glas, wit bij wit glas...

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:56

Ik zei misschien Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:58

Ja, dat las ik. Knipoog

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 00:00

en ik ben toch eigk dan ook wel benieuwd of er al op mij gerate is (eigk best een vies woord als je het op zn nederlands uitspreekt Nagelbijten / Gniffelen krijg je daar dalijk ook een vervangwoord als 'banketstaaf' en 'poedersuiker' voor? ROFL )

krijg je dat ook te zien of kom je dan alleen in de statjes als het de spuigaten uitloopt, hetzij positief of negatief? Maar dan weet de middenmoot dus nooit of ze onder of boven het gemiddelde zitten....

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 00:01

shadowlover schreef:
en ik ben toch eigk dan ook wel benieuwd of er al op mij gerate is (eigk best een vies woord als je het op zn nederlands uitspreekt Nagelbijten / Gniffelen krijg je daar dalijk ook een vervangwoord als 'banketstaaf' en 'poedersuiker' voor? ROFL )

Huilen van het lachen "Reet dit, reet dat"

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 00:01

ROFL

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 00:05

ThePast03 schreef:
Veirl schreef:
Heel bokt antwoordt straks "perfect" zodat ze een + krijgen. En wat is bokt nou zonder die zinloze discussies, enorme ruzies en oninteressante oneliners? Haha!

Een groter gevaar is dat een groot deel straks gewoon niet meer post omdat ze geen zin hebben in dat rating gedoe.
Kan me zo voorstellen dat vooral de wat oudere gebruikers (waartoe ik ook behoor) geen zin hebben in kleuterschool gedoe.
Misschien een leuk idee als we straks stickertjes kunnen plakken bij posts ipv de rating ? Clown

Ik denk ook dat voor een grote groep serieuze bokkers straks de lol er helemaal van af, helemaal als wat meer ervaren/ oudere mensen minnetjes gaan krijgen van allerlei Penny's en mensen met een andere mening. Bovendien hoeft een oneliner helemaal geen probleem te zijn mits het een "zinnige" of opbouwende oneliner is als op HAW bijv. "ziet er fijn uit, probeer iets meer stelling te vragen in de hoeken". Echte enorme ruzies en vetes mogen van mij uiteraard aangepakt worden, maar wat voor de ene bokker een persoonlijke vete lijkt is voor een ander helemaal geen persoonlijke aanval maar juist discussie. Ikzelf zal de komende weken igg zeer terughoudend zijn met mijn berichten, vooral in de dressuurgerelateerde/Anky-gerelateerde topics.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 00:05

Ik zie helemaal niets in het systeem en hou er bovendien helemaal niet van als ik MIJN mening geef dat een ander dit dan gaat beoordelen met een + of een -. Iedereen mag van mijn zijn of haar eigen mening hebben, maar waarom zou ik het moeten accepteren dat - wanneer iemand het niet met me eens is - mij met een negatief punt gaat beoordelen. Het is toch MIJN mening en dit is toch een openbaar forum ? Vaak zie je in topics waarin specifiek om een mening wordt gevraagd dat je een groep hebt die 'voor' is en een ander 'tegen'; worden leuke discussies als je bij iedere reactie die je neerzet weer een stel minnetjes krijgt van de ánders denkende groep (ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel). Dit brengt met zich mee dat je dan de groep die er hetzelfde over denkt kennelijk aldoor moet gaan belonen met een + omdat anders de balans verloren gaat. Maar het is toch onzin om als iemand een reactie die overeenkomt met hetgeen je zegt, deze te moeten gaan beoordelen?? Echt flauwe kul allemaal: we zitten hier niet op de kleuterschool en ook niet bij de tandarts: ik hoef geen 'goed' gedrag beloond te krijgen noch 'slecht' gedrag afgestraft. Als dat de kant is waar een openbaar forum naar toe gaat dan is de lol er voor mij vanaf ! De charme van Bokt is toch juist dát die discussies gevoerd kunnen worden. Als ze écht uit de hand lopen dan is er nog altijd de TeM-knop !

Heel gauw stoppen met die onzin dus ! Trouwens ik zie helemaal geen knopjes, dus hoef ik me er gelukkig ook niet mee bezig te houden Haha!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 00:08

*plakt stickers op het beeldscherm en ziet de knoppies ook niet meer.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 00:09

Veirl schreef:
Ach... Volgens mij is het gewoon normaal geworden voor mensen dat ze voor dingen worden beloond. Dat ze voor goed gedrag worden beloond, terwijl dat gewoon normaal hoort te zijn. Daar hoef je geen beloning voor te krijgen.

Willen ze dit systeem echt houden, dan ben ik vooral tegen de +. Dat vind ik gewoon onzin.

Dat vind ik juist helemaal niet. Goed gedrag moet juist beloond worden, en slecht gedrag berispt. Hoe meer je beloond wordt, hoe meer je zo'n goed gedrag zal toepassen, toch?

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 00:16

Goed gedrag hoort normaal te zijn. Als je je goed gedraagt, word je daar vanzelf voor beloond.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 00:18

Soet schreef:
Veirl schreef:

Dat vind ik juist helemaal niet. Goed gedrag moet juist beloond worden, en slecht gedrag berispt. Hoe meer je beloond wordt, hoe meer je zo'n goed gedrag zal toepassen, toch?

Hoe meer mensen het gewenste gedrag gaan uitoefenen omdat ze bang zijn voor de minnetjes als zij hun mening geven of overstappen naar bijv. Fokt of stoppen. Pak de mensen aan die lopen te klieren en val mensen verder niet lastig als ze lekker willen bokken. Weet je wie fanatiek gaan raten, Penny's/setjesmiepen/Anky-fans. Het wordt gewoon een groot gezeik deze vorm van democratische tirannie die feitelijk nergens over gaat. Wil je problemen op een topic voorkomen lijkt een systeem van bijv. 3 tems (door bepaalde gebruikers desnoods) in een topic binnen een bepaalde tijd dat het topic automatisch niet meer benaderbaar is voor nieuwe berichten tot het weer is vrijgegeven door een mod. De beloning voor goed gedrag is dat je geen OW's of bans krijgt en dat je wat krediet opbouwt bij de mods en iedereen lekker bokt.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 00:23

De beste beloning voor de moeite die ik in een post steek, is een onderbouwde, op argumenten gebaseerde mening van een andere bokker, of die het nou eens met me eens is of niet. Knipoog

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 00:40

Bokkers met een negatieve rating weten toch niet dat ze negatief gerated zijn? De ratings zijn toch anoniem en worden opgeteld tot een geheel?
Ik snap de negatieve reacties in dit topic niet echt. Als je er tegen bent, gebruik het dan niet?

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 00:45

maar als er een zinvolle discussie aan de gang is, dan hoeft er toch ook niet met minnetjes en plusjes gestrooid te worden, ik denk eigk dat het meer de bedoeling is op de manier waarop vanalles gebracht word.
Want sommige mensen brengen hun mening als dé mening en hakken alle anderen helemaal de grond in als er tegenin gegaan word, ook als dat nuttig en vriendelijk gebeurd.
Dus dan is het inderdaad gedragbevorderend, maar ik vrees inderdaad dat veel mensen er niet mee om kunnen gaan en de plus en min op de inhoud gaan beoordelen.. wat niet nodig is want dáár is dan toch de temknop voor... ofnie?

denk dat ze dit jaar ernstig vroeg zijn begonnen met de 1aprilgrap Huilen van het lachen

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 01:23

Soet schreef:

Wat is jouw beloning hierin dan????
Wow, ik heb een positief Bokt karma Clown
Wat moet je daarmee behalve uitprinten op zacht dun papier ten behoeve van de sanitaire ontspanning...
Daar hebben we ook al ow's voor Haha!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 01:35

Als we dan maar niet van die naampjes bij je avatar krijgen Scheve mond

"Superposter" "Professional" "Average" "Not Rated"

Scheve mond

Verder vind ik het nogal een raar iets, we zullen wel zien hoe dit allemaal afloopt.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 01:41

Weet je waar dit system wel goed voor zou zijn?
Om de moderators te beoordelen met een + of een -.
Ik heb al een aantal keren vreemde dingen megemaakt met mods dat di nieuwet systeem hier wel een oplosing voor zou kunnen zijn.
Als je het met een mod niet eens bent kun je wel ergens je beklag doen maar dat is zo omslachtig dat een + of - veel beter en sneller werkt.
Bart ik ga je dit goede idee even PM- en

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 01:48

Suzanne F. schreef:
Zie er weinig positiefs aan. Ik heb echt geen zin om posts te gaan beoordelen behalve als ze megafout of negatief zijn maar daar hadden we het uitroepteken voor, de TEM.

Daar ben ik het dus ook mee eens.
Ik doe mijn ding op bokt, lees, post en open topics.
En inderdaad als ik een post oid niet juist vind dan TEM ik Ja
Als ik de rating zou gebruiken zou ik dit enkel voor negatieve posts gebruiken ( als ik het al ga gebruiken )

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 02:02

Ik vind het een fijn systeem! Heb het op andere fora al gezien en daar geeft het een leuke meerwaarde!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 02:05

Raak er inderdaad steeds meer van overtuigd dat dit hele gebeuren gewoon het resultaat is van een slecht gevallen kerstborrel van Bart ROFL

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 02:09

Netje schreef:
Ik zie helemaal niets in het systeem en hou er bovendien helemaal niet van als ik MIJN mening geef dat een ander dit dan gaat beoordelen met een + of een -. Iedereen mag van mijn zijn of haar eigen mening hebben, maar waarom zou ik het moeten accepteren dat - wanneer iemand het niet met me eens is - mij met een negatief punt gaat beoordelen. Het is toch MIJN mening en dit is toch een openbaar forum ? Vaak zie je in topics waarin specifiek om een mening wordt gevraagd dat je een groep hebt die 'voor' is en een ander 'tegen'; worden leuke discussies als je bij iedere reactie die je neerzet weer een stel minnetjes krijgt van de ánders denkende groep (ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel). Dit brengt met zich mee dat je dan de groep die er hetzelfde over denkt kennelijk aldoor moet gaan belonen met een + omdat anders de balans verloren gaat. Maar het is toch onzin om als iemand een reactie die overeenkomt met hetgeen je zegt, deze te moeten gaan beoordelen?? Echt flauwe kul allemaal: we zitten hier niet op de kleuterschool en ook niet bij de tandarts: ik hoef geen 'goed' gedrag beloond te krijgen noch 'slecht' gedrag afgestraft. Als dat de kant is waar een openbaar forum naar toe gaat dan is de lol er voor mij vanaf ! De charme van Bokt is toch juist dát die discussies gevoerd kunnen worden. Als ze écht uit de hand lopen dan is er nog altijd de TeM-knop !

Heel gauw stoppen met die onzin dus ! Trouwens ik zie helemaal geen knopjes, dus hoef ik me er gelukkig ook niet mee bezig te houden Haha!

Helemaal mee eens. Ik zou bijna op het 2 knopje drukken onder je post, Netje! Knipoog Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 03:24

LoreV schreef:
Bokkers met een negatieve rating weten toch niet dat ze negatief gerated zijn? De ratings zijn toch anoniem en worden opgeteld tot een geheel?
Ik snap de negatieve reacties in dit topic niet echt. Als je er tegen bent, gebruik het dan niet?

'
Nee het zit even anders inelkaar, over een paar weken worden de statjes openbaar gemaakt
kunnen we presies zien wie de negatiefste of juist veel positieve stemmen heeft hejad.
Ik denk alleen eerder de eersten als ik bokt een beetje ken.

Voor mij is het nu einde oefening, als dit werkelijk niet op een grap gebaseerd is
zal dit mijn laatste reactie hier zijn, voor mij geen bokt meer.
Dus even kijken hoe zich dit gaat ontwikkelen.