Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:49

russel schreef:
Ach het bewijst maar weer dat je niet vrijelijk mag discussieren, dat de bewoording er voor in een handleiding wordt gegeven. Over maatschappelijke vrijheden van meningsuitingen, mogen zelfs op bokt niet vrijelijk van mening geuit worden.

Als je met respect voor iedereen verwoord, kunnen je ze niets doen Lachen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:49

LimaGentle schreef:
alleen het probleem dan is dat je de mensen die het aangaan niet goed bereikt omdat je het in algemene zin bedoeld.. als je mensen er rechtstreeks op aanspreekt dan bereik je veel meer..

Uiteindelijk weten de andere gebruikers niet dat er dan een pb verstuurd is (krijg je dat weer... ), of je krijgt de opmerking 'ik wel een pb en hij niet!' en eerlijk gezegd snap ik niet goed dat men een dikke groene balk over het hoofd ziet Verward

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:50

@cer nee Sorry neonlight zei dat verkeerd onthouden Sorry .. twijfelde nog wel maar goed het was neonlight

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:51

Cer schreef:
LimaGentle schreef:
alleen het probleem dan is dat je de mensen die het aangaan niet goed bereikt omdat je het in algemene zin bedoeld.. als je mensen er rechtstreeks op aanspreekt dan bereik je veel meer..

Uiteindelijk weten de andere gebruikers niet dat er dan een pb verstuurd is (krijg je dat weer... ), of je krijgt de opmerking 'ik wel een pb en hij niet!' en eerlijk gezegd snap ik niet goed dat men een dikke groene balk over het hoofd ziet Verward

ik bedoelde ermee dat je dmv die dikke groene balk de personen zelf waarschuwd.. en niet via pb..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:53

Persoonlijk lijkt een Hulp opmerking (mnet dank aan Anya Haha! ) me meer dan duidelijk. Die waarschuwing geldt dan (ten overvleode) voor iedereen, die in de discussie betrokken is.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:54

Cer schreef:
LimaGentle schreef:

die zie je ook niet over het hoofd en dat is ook niet wat limagentle bedoeld
(waarom snap ik het wel?)

ze bedoeld dat er is zijn algemeenheid word gewaarschuwd in het topic..en niet de persoon die fout bezig is...zo is dus niet duidelijk naar wie het gericht is...iedereen denkt "o,dat is niet voor mij" en gaat gestaag door....
dus het zou fijn zijn als er weer duidelijk vermeld word wie de "foute" is...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:55

Lielle schreef:
Persoonlijk lijkt een Hulp opmerking (mnet dank aan Anya Haha! ) me meer dan duidelijk. Die waarschuwing geldt dan (ten overvleode) voor iedereen, die in de discussie betrokken is.

ja en 9 van de 10 keer zijn die opmerkingen zo onduidelijk dat niemand er iets mee doet Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:56

Citaat:

ze bedoeld dat er is zijn algemeenheid word gewaarschuwd in het topic..en niet de persoon die fout bezig is...zo is dus niet duidelijk naar wie het gericht is...iedereen denkt "o,dat is niet voor mij" en gaat gestaag door....

JUISTEM!!!! Tong uitsteken jij snapt hem haha Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:56

katiavl schreef:
russel schreef:
Ach het bewijst maar weer dat je niet vrijelijk mag discussieren, dat de bewoording er voor in een handleiding wordt gegeven. Over maatschappelijke vrijheden van meningsuitingen, mogen zelfs op bokt niet vrijelijk van mening geuit worden.

Als je met respect voor iedereen verwoord, kunnen je ze niets doen Lachen

Jawel, want als iemand vind dat hij/zij hondenmoord van een hondenras wil vergelijken met genocide, dan krijgt die persoon meteen een OW, want kennelijk (wist ik ook niet) mag de bedenker ervan Hitler niet als vergelijking getrokken worden. Als er lieden zijn die het daar niet mee eens zijn, dan discussieert men er toch gewoon over in zo een topic? Lik op stukbeleid door OW te geven en als het je 3e is heb je dus een ban, dus spreekverbod. Dat vind ik toch nog steeds zo raar. Wie bedenkt nu zo iets.

Geef zo iemand een OW in zo een topic, laat het topic gewoon lekker open voor iedereen, als die persoon weer OWwaardig discussiert, weer een OW, is 2e IN Zelfde topic, 3e OW in zelfde topic, kan je wellicht een tellertje laten lopen bij die naam in Alleen dat topic en na 3e OW een ban. Dat vind ik pas terecht, dan heeft die persoon laten zien dat die gewoon even weg moet.

Topics moeten met dit soort dingen gewoon open blijven, laat ze lekker 100 pagina's worden, ook als zo een topic een maand stil staat. Om dat meteen te bleren, OUD topic, hups slotje, ook zo raar, wie bedenkt nu weer zo iets?? Verward

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:57

LimaGentle schreef:
Lielle schreef:

ja en 9 van de 10 keer zijn die opmerkingen zo onduidelijk dat niemand er iets mee doet Knipoog

Ik denk dat het geval in de meeste topics waar het verkeerd gaat, het meer is van niemand wil er iets mee doen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:57

Maar als je al met de hond gewandeld hebt, een gebruiker je niet alleen in 1 topic moet hebben, maar al eerder alleen jou eruit pikte en niet op andere reageerd.
Deze gebruiker met weinig woorden en enkele smileys wel duidelijk geeft dat ze de pik op je hebben...nog steeds mag je niks terug zeggen.
Nou sorry, maar dat vind ik onnodig en ook niet wenselijk
Irl leer je ook dat je je dan best assertief op mag stellen, op bokt leer je dat je alleen maar het temknopje mag drukken...beetje vreemd

hulkopmerkingen, als het druk is, je komt er niet tussen dan mis je er zo een.
Vaak staan ze er ook niet...

Over rouleren van mods sta ik nog steeds achter
Kan er zo een paar opnoemen waarvan ik weet dat ze mijn woorden, hoe ik ze ook type verkeerd interperteren...waarschijnlijk omdat ik mod ben geweest...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:59

LimaGentle schreef:
Citaat:

JUISTEM!!!! Tong uitsteken jij snapt hem haha Haha!

misschien moet ik solliciteren als MOD Vork

maar daar zal mijn "strafblad" wel te groot voor zijn Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:59

LimaGentle schreef:
Lielle schreef:

een Hulk opmerking betekent dat er regels worden overtreden, lijkt me helder. Je kunt ook nog de betreffende mod om toelichting vragen, per PB of in het topic. Het moet wel van twee kanten komen. Ik vind dat er vanaf de kant van de mods heel wat gedaan en aangepast wordt om de communicatie te verbeteren, en ik mis nogal eens de wil bij gebruikers om daar ook open mee om te gaan. Het moet wel van twee kanten komen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:01

Ja russel ik vind het geen vergelijking, een genocide waar duizende mensen koudbloedig en pijnlijk zijn afgemaakt, vergelijken met het inslapen van een verboden hond. Toont weinig respect voor de nabestaande. En bij sommige zit dat nog in het hart

En de mensen die actief in die topics zijn weten het wel degelijk hoor, in dat topic omdat het vaak voorbijkomt, en nog vaker waarschuwingen voor gegeven zijn. Lachen Als die niet stoppen lijkt me het terecht dat ze een ow geven

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:01

naadje24 schreef:
maar daar zal mijn "strafblad" wel te groot voor zijn Clown

En van hielen likken krijg je zo'n vieze smaak in je mond Tong uitsteken

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:04

ik ben niet zo'n temmer.. ik vind dat erg kinderachtig namelijk.. maar als ik het al een keer doe omdat iemand in mijn ogen wel heel erg ver gaat.. en ik me daarop verdedig.. en IK vervolgens een OW krijg.. ik heb gewoon het idee dat er te makkelijk een OW word gegeven..
vd week toevallig ook nog.. er is een topic van bijna 50 pagina's lang.. er is getemt door iemand.. en 5 minuten later heb ik een OW aan me brok hangen.. ik vind het toch wel erg knap dat een mod een topic van 50 pagina's in 5 minuten door kan lezen.. Cool en zo kan bepalen dat ik e OW krijg..

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:05

Rk , dat zeik ik dus net ookal zoiets dat er te snel beoordeeld wordt op naam of wat dan ook en ze dan dus NIET objectief kunnen kijken en dan kunnen er wel tig mods mee kijken maar als die persoon een goede babbel heeft kost het jou of andere wel onterecht een ban .

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:05

Zoals al eerder in dit topic en nu ook weer door Cer is uitgelegd, wordt een sanctie nooit door één individuele mod opgelegd. Op het moment dat je als mod een OW wilt geven, dan moeten er altijd minstens drie andere mods of een hoofdmod het er mee eens zijn. Op het moment dat je een OW voor je manier van formuleren krijgt, dan zijn dus altijd meerdere mensen het er mee eens dat als je iets anders bedoelt, je het ook anders had moeten formuleren. Omdat er dan echt iets anders staat dan wat je bedoelt te zeggen.

Even een volledig fictief voorbeeld:

Er is al een tijdje een niet bepaald leuke discussie tussen twee gebruikers aan de gang en dan krijg je de volgende quote:

gebruiker_b schreef:
gebruiker_a schreef:
Opmerking van een gebruiker

Dit laat zien hoe verschrikkelijk dom jij bent Misselijk

Gebruiker b bedoelde misschien wel dat het geen slimme opmerking was, maar dat wordt niet gezegd. Achteraf klaagt gebruiker b omdat wij een OW hebben gegeven omdat er gezegd is dat ze iets geen slimme opmerking vond. Iedereen is het er mee eens dat het toch wel belachelijk is dat je dat niet meer mag zeggen en dat je niet meer voor je mening uit mag komen en dat je monddood gemaakt wordt. Terwijl de tekst die ze geschreven heeft toch echt een persoonlijke aanval is.

Als je zo'n opmerking plaatst, kan je achteraf gaan zeggen dat mensen maar begrijpend moeten gaan lezen en dat iedereen maar moet snappen dat het anders bedoeld is en dat de moderators eerst naar jouw kant van het verhaal moeten luisteren. Maar je hebt domweg iets anders opgeschreven dan je bedoelt en daar heb je die OW voor gekregen en een uitleg over wat je werkelijk bedoelde verandert daar echt niks aan omdat je dan maar had moeten opschrijven wat je werkelijk bedoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:06

Ja natuurlijk, maar in discussies staan neuzen nooit een kant op. Jij mag dat vinden hoor, ik persoonlijk vind dan dat dat weer discussiewaardig mag zijn. Wellicht krijgt iemand dan ook een ander idee over het trekken van vergelijkingen. Op de manier zoals het nu gaat, is zo schoolmeesterachtig.

Er zijn zat dingen die gevoelig kunnen liggen in discussies, maar niemand verheerlijkt Hilter zijn daden toch? Juist om afschuw aan te geven wordt die vergelijking gemaakt. Ik wordt daar niet opgewonden van, voor mij heeft genocide een andere waarde, dan wellicht de vergelijkende bokker, maar om daar nu meteen helemaal van over de zeik te gaan om te gaan temmen (zeg niet dat jij dat deed, in algemeenheid) vind ik echt apart, zeker omdat er hier niemand zit die de oorlog echt heeft meegemaakt. Doet niet aan waarde af dat wellicht het gros zich bewust is van de verschrikking toendertijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:07

Karl van zo een opmerking kan ik echt niet wakker liggen. Emotieloos discussieren gaat steeds makkelijker naarmate je het vaker doet. Gaat het even niet, ach wat. Als dat al erg is.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:07

karl in jou voorbeeld staat dat laat zien dat jij .etc..... dat is dus idd een oordeel of wat ook en personal maar wat als die bokker zegt ik vindt ???wat mag volgens de wet dus dan zegt diegene nou ik vindt dat je dan dom bezig bent ??

edit spatie teveel voor verandering en letter te weinig Clown

ik ga discusieerze Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 21-06-07 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:08

@ Karl: Die zin hoeft alleen aangevuld worden met '', omdat jij deze opmerking maakt.'' Dat kan elke zot toch zien Verward

Edit: Die smiley stond er eerst niet Nors opkijken
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 21-06-07 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:09

Dat een sanctie door een persoon gegeven kan worden heb ik aan den lijve mogen ondervinden en ja, gebeurt dus wel. Was binnen een paar minuten na mijn posting, kon bij wijze van spreken nog niet eens knipperen met mijn ogen. En daar ga je dan, met het systeem van overleg, rustig nadenken, als mod ook eens een stapje terug stappen en eens bedenken wat er loos is.

Mijn mening is ook dat er te snel slotjes wordt geplaatst, nu net weer twee topics meegemaakt. Terwijl als je het laat gaan, de topic vanzelf doodbloed omdat het vaak een eenzijdig verhaal wordt, te saai (relstokers wel vanzelf weg gaan) en over is. Maar nee hoor, door een slotje je juist meer aandacht op dit soort topics gaat vestigen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:10

als we iedereen in de 2e kamer een ban moeten geven voor hetgeen ze zeggen.. dan was het er aardig stil geweest Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:10

Als wij mogen bannen wel ja. Vingers aflikken