Ik overweeg zelfs om mijn kilo's in de strijd te gaan gooien, kun je nagaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Ach er zijn al mods zat, er nog meer bij, wordt het net een kleuterschool. Als er berichten zijn die je onleesbaar vind, lees je ze toch niet? Lijkt wel alsof bijna iedereen mod wil worden....
Ptries schreef:Ik denk dat het verbeteren van teksten met heel veel fouten erin alleen maar luiheid in de hand werkt? Dat mensen dan helemaal geen moeite meer doen om hun tekst leesbaar te krijgen "want het wordt toch wel verbeterd". Ik reageer nooit op topics e/o posts die echt onleesbaar zijn. En als TS dan komt met "wat weinig reacties" hint ik dat dit wellicht komt omdat er niemand zin heeft om het te lezen ivm het taalgebruik. Ik erger me soms wel aan onleesbare teksten.
Ptries schreef:Ik zou het beter vinden (maar ik weet niet of dat technisch haalbaar is) om het topic helemaal dicht te gooien en/of de post helemaal te verwijderen en dan te verzoeken om het in normaal Nederlands opnieuw te plaatsen.
Elaine schreef:Henzz schreef:Ik werd gewezen op dit topic...Zou echt iets voor mij zijn met mijn Nederlandse taalknobbel, hihihihi!
Lijstje maken dan maar?
Potentiele taalmods:
1. Henzz
Tellie schreef:Als het alleen gaat om het leestbaar maken van een tekst zou ik het wel leuk vinden.
Elaine schreef:Cyntje schreef:Ja maar zouden mensen Dyslexie dan niet als smoesje gaan gebruiken?
Daar zit wat in, maar dyslexie is over het algemeen makkelijk te scheiden van mensen die echt de taalregels aan hun laars lappen!
Misschien bij twijfel vragen om een dyslexie verklaring? Dat gaat misschien wat ver, maar als iemand echt blijft gillen dat hij/zij dyslexie heeft.. en de taalmods denken er anders over denk ik dat je daar best om kan vragenChiwawa schreef:Ik meld me!
Ik ben Belgisch![]()
Ik ben leerkracht (en zodoende professioneel taal-verbeteraar) ~~}>
Ik ben allergisch aan onleesbare teksten (spelling hoeft niet correct te zijn, maar van die doorlopende teksten zonder leestekens, hoofdletters en enters word ik)
Klaar voor de strijd!
Haha het is wel de bedoeling dat het vriendelijk verbeterd word he, en niet
Chiwawa schreef:
PS. Moest ik elke keer uitvliegen moest ik in mijn klas van die fouten verbeter dan lag ik nu in de afdeling psychiatrie!
Rinske schreef:Moddies worden toch altijd gevraagd?
Bij deze stel ik mij kandidaat om gevraagd te worden![]()
.