Taalmod, wie zou dat willen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Re: Taalmod, wie zou dat willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:08

Laten we het er maar op houden dat ik vooral overgewicht heb, met het overwicht valt het soms nog wat tegen Knipoog
Ik overweeg zelfs om mijn kilo's in de strijd te gaan gooien, kun je nagaan Haha!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:10

Hahaha dan gaan ze met Sonja Bakkers terug gooien Knipoog

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:25

Whaha Oscar *LOL*
Fysiek geweld? Nagelbijten / Gniffelen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 00:01

Ik vind het zelf zo nu en dan wel vervelend als er geen leestekens worden gebruikt. Ook breezah-taal vind ik niet super, daar kom ik echt niet uit. Spellingsfouten daar kan ik mee leven, maak ik zelf ook meer dan genoeg. (dyslectie) Maar om daar nou een taal-mod voor aan te stellen, nee dankje. Waar maak je dan het verschil tussen? Voorbeeldje hoofdtekens: slotje of opmerking plaatsen? Je kan toch geen topics op slot doen omdat er geen hoofdtekens in een stuk tekst zitten? Bij breezahtaal kan ik dat nog begrijpen, maar dit komt gelukkig niet zo veel voor.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 00:15

Je kunt er echter wel iemand op wijzen dat ze normaal en voor iedereen begrijpelijk Nederlands schrijven. Het gaat dan om zij die dat met opzet niet doen maar het wel kunnen. Maar een slotje wordt helemaal niet over gesproken. Echter MSN taal is verboden en wordt evengoed toch veel gebruikt vooral door de "jongeren" onder ons. En dat gaat steeds verder, zo ver dat ze dat wel leren en geen normaal Nederlands meer kunnen schrijven. Het is niet het probleem van bokt alleen maar ook een maatschappelijk probleem..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 09:35

Ach er zijn al mods zat, er nog meer bij, wordt het net een kleuterschool. Als er berichten zijn die je onleesbaar vind, lees je ze toch niet? Lijkt wel alsof bijna iedereen mod wil worden.... Vingers aflikken

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 09:37

russel schreef:
Ach er zijn al mods zat, er nog meer bij, wordt het net een kleuterschool. Als er berichten zijn die je onleesbaar vind, lees je ze toch niet? Lijkt wel alsof bijna iedereen mod wil worden.... Vingers aflikken

Groen staat me nou eenmaal beter Knipoog

** Grapje he Knipoog **

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:23

Ik denk dat het verbeteren van teksten met heel veel fouten erin alleen maar luiheid in de hand werkt? Dat mensen dan helemaal geen moeite meer doen om hun tekst leesbaar te krijgen "want het wordt toch wel verbeterd". Ik reageer nooit op topics e/o posts die echt onleesbaar zijn. En als TS dan komt met "wat weinig reacties" hint ik dat dit wellicht komt omdat er niemand zin heeft om het te lezen ivm het taalgebruik. Ik erger me soms wel aan onleesbare teksten.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:30

Ptries schreef:
Ik denk dat het verbeteren van teksten met heel veel fouten erin alleen maar luiheid in de hand werkt? Dat mensen dan helemaal geen moeite meer doen om hun tekst leesbaar te krijgen "want het wordt toch wel verbeterd". Ik reageer nooit op topics e/o posts die echt onleesbaar zijn. En als TS dan komt met "wat weinig reacties" hint ik dat dit wellicht komt omdat er niemand zin heeft om het te lezen ivm het taalgebruik. Ik erger me soms wel aan onleesbare teksten.

Het idee was om niet te blijven verbeteren, dus dan worden mensen niet lui.

Max een keer of 5 verbeteren en dan sluiten ofzo.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:58

Ik zou het beter vinden (maar ik weet niet of dat technisch haalbaar is) om het topic helemaal dicht te gooien en/of de post helemaal te verwijderen en dan te verzoeken om het in normaal Nederlands opnieuw te plaatsen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:59

Ptries schreef:
Ik zou het beter vinden (maar ik weet niet of dat technisch haalbaar is) om het topic helemaal dicht te gooien en/of de post helemaal te verwijderen en dan te verzoeken om het in normaal Nederlands opnieuw te plaatsen.

De meeste zullen daar geen zin in hebben.

Als jij je hele hebben en houden net hebt uitgetypt en je moet het dan weer opnieuw typen.. ik denk dat veel mensen dan niet nog een keer gaan vertellen wat ze hebben meegemaakt enzo.

Dat ruimt overigens wel op Clown

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:19

Als mensen de moeite nemen om hun hele hebben en houwen uit te typen, doen ze ook maar lekker meteen de moeite om het in normaal Nederlands op bokt te gooien Extreme duivel
Bovendien hoeven ze het niet speciaal opnieuw te typen, wellicht kan er wat gedaan worden met kopiëren - plakken.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:23

Ik heb het topic doorgelezen en mijn eerste reactie was: prima zo'n taalmod! Maar als ik eerlijk ben vind ik dat het op een gegeven moment dan wel heel schools/kinderachtig gaat worden op een forum en mensen komen hier toch voor de lol en ontspanning.
Nederlands was op school niet mijn sterkste vak, maar als management assistente moet ik stukken (zoals verslagen) uitwerken die leesbaar zijn. Je hoeft m.i. niet een super talent te hebben voor Nederlands, maar wel enige moeite doen om een fatsoenlijke reactie te typen. Dat is bij een aantal mensen volgens mij het probleem: mensen die te belazerd zijn om na te denken tijdens het typen of het lollig vinden om een schrijfkundige ramp te produceren. Een stukje met wat spelfouten kan je probleemloos lezen.
Msn-taal en Breezah-taal zijn verboden, dus wat dat betreft zou het goed moeten gaan. Dus vermoedelijk is het een kwestie van de regels (tijdelijk) wat strenger naleven. Evt. met hulp van forummers die TeMmen als een reactie echt onleesbaar is.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:30

Dat lijkt mij ook wel leuk, het zal alleen wel veel werk zijn. Lachen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:59

Ik heb er al 20 in de klas, is genoeg hihi

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:21

Elaine schreef:
Henzz schreef:
Ik werd gewezen op dit topic...Zou echt iets voor mij zijn met mijn Nederlandse taalknobbel, hihihihi!

Lijstje maken dan maar?

Potentiele taalmods:
1. Henzz

Oeeee stond ik al op een lijstje???? Haha!

Maar ik snap de beslissing wel. Ik vraag het ook wel eens vriendelijk om op de schrijftaal en -wijze te letten. Ik krijg dan wel eens een opmerking terug maar goed, ik weet dat ik het netjes vraag en de aangesproken Bokker moet zelf maar weten wat hij/zij daarmee doet. Ik irriteer me best vaak aan de schrijfwijze etc. hier maar probeer er maar zoveel mogelijk overheen te lezen. En ik weet niet dat ik -just in case of- kan TEMmen!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:38

Tellie schreef:
Als het alleen gaat om het leestbaar maken van een tekst zou ik het wel leuk vinden. Vork

Same here Ja

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:46

Elaine schreef:
Cyntje schreef:
Ja maar zouden mensen Dyslexie dan niet als smoesje gaan gebruiken?

Daar zit wat in, maar dyslexie is over het algemeen makkelijk te scheiden van mensen die echt de taalregels aan hun laars lappen!
Misschien bij twijfel vragen om een dyslexie verklaring? Dat gaat misschien wat ver, maar als iemand echt blijft gillen dat hij/zij dyslexie heeft.. en de taalmods denken er anders over denk ik dat je daar best om kan vragen Lachen

Chiwawa schreef:
Ik meld me!

Ik ben Belgisch Haha!
Ik ben leerkracht (en zodoende professioneel taal-verbeteraar) ~~}>
Ik ben allergisch aan onleesbare teksten (spelling hoeft niet correct te zijn, maar van die doorlopende teksten zonder leestekens, hoofdletters en enters word ik Stoom uit je oren )

Klaar voor de strijd!

Haha het is wel de bedoeling dat het vriendelijk verbeterd word he, en niet Stoom uit je oren

Haha, komt miss wel zo over...
maar het is niet omdat ik er Stoom uit je oren van word dat ik ook een Stoom uit je oren reactie ga geven!

PS. Moest ik elke keer uitvliegen moest ik in mijn klas van die fouten verbeter dan lag ik nu in de afdeling psychiatrie!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:59

Chiwawa schreef:

PS. Moest ik elke keer uitvliegen moest ik in mijn klas van die fouten verbeter dan lag ik nu in de afdeling psychiatrie!

En moesten ze daarvoor diep graven??? Haha! Knipoog Clown

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:41

willen de beheerders dit wel dan??

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:25

Moddies worden toch altijd gevraagd?
Bij deze stel ik mij kandidaat om gevraagd te worden Schijnheilig Haha!.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:02

Rinske schreef:
Moddies worden toch altijd gevraagd?
Bij deze stel ik mij kandidaat om gevraagd te worden Schijnheilig Haha!.

Ja, meer geen Taalmod, die bestaan namelijk nog niet...en willen ze bij bokt ook niet zeggen ze...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:05

En meestal gaat het zo dat "users die vragen, worden overgeslagen". Haha! Knipoog

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:55

Daarom stel ik me ook kandidaat om gevraagd te worden, en vraag ik het niet zelf Tong uitsteken Haha!.
Laatst bijgewerkt door Rinske op 24-01-07 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:56

Haha, je heb wel een punt! Ik ben benieuwd. Haha!