Bokt nieuwe server nodig? Onzin.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re: Bokt nieuwe server nodig? Onzin.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:41

Amanda schreef:
Bart doet dit vrijwillig, betaalt alles uit eigen zak en steekt er veel tijd in.
En dan ook nog klagen wanneer het niet perfect werkt?
Beetje respectloos.

Da's een slap argument.
Iemand die VRIJWILLIG bejaarden helpt, maar per ongeluk een dodelijke hoeveelheid pillen naar binnen laten werken blijft verantwoordelijk voor zijn daden. Vrijwillig of betaald........

Zo vrijwillig doet Bart dit anders niet. Bokt fungeert als PROEFKONIJN voor verdere ontwikkelingen.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:42

Jaa maar dan alsnog.
Bart besteed er een godsvermogen geld en tijd aan.

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:44

Dan is het wel een enorm geslaagd ProefKonijn..

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:44

suusiejj schreef:
luxje vind je onderschrift roeleren! Clown
fokt.nl is toch ook van hem?

uhm, wat is roeleren? Blond
en fokt heeft helemáál niets met steigeren te maken en andersom Knipoog
hoe kom je daarbij?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:45

Bas bokt heeft er niet voor niets meer als 12 uur uit gelegen.
En van die cijfers krijg ik een punt hoofd

CGJ12

Ann schreef:
.........stel je voor dat CGJ12 zijn snode plannetjes lukken?! Haha! Knipoog

Waarom zo negatief?

Als een investeerder Bokt overneemt, en de site financieel en technisch beter kan beheren, dan is daar toch IEDEREEN bij gebaat?
Bart beurt centjes en de gebruikers krijgen een SNELLERE en BETROUWBARE site.
Zoiets noem ik nu een win-winsituatie ... Ja

Daihyo

CGJ12 schreef:
Amanda schreef:
Bart doet dit vrijwillig, betaalt alles uit eigen zak en steekt er veel tijd in.
En dan ook nog klagen wanneer het niet perfect werkt?
Beetje respectloos.

Da's een slap argument.
Iemand die VRIJWILLIG bejaarden helpt, maar per ongeluk een dodelijke hoeveelheid pillen naar binnen laten werken blijft verantwoordelijk voor zijn daden. Vrijwillig of betaald........

Zo vrijwillig doet Bart dit anders niet. Bokt fungeert als PROEFKONIJN voor verdere ontwikkelingen.

Iemand dood laten gaan is wel heel wat anders dan een forum dat even een paar uur offline is.
Dat is appels met peren vergelijken en slaat helemaal nergens op.

Daarnaast mag een vrijwilliger in een bejaardentehuis geen pillen verstrekken, maar alleen de verzorgenden die een diploma hebben en in dienst zijn van het tehuis. En dus betaald worden. Knipoog

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:46

Borisjuuh@ Ja dat kun je wel zeggen ja. Haha!
MSQuincyTE@ Ook al een punthoofd? T lijkt de kabouterclub straks wel hier. Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:46

Ja maar die kosten moete er wel uit. En ga me niet vertellen dat je zo graag je geld uitgeeft. Heb jij niet het idee om op elke lege plek ene banner neer te zetten dan?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:47

Amanda schreef:

Iemand dood laten gaan is wel heel wat anders dan een forum dat even een paar uur offline is.

Scheelde anders maar bar weinig.......

Ann

CGJ12 schreef:
Waarom zo negatief?

Als een investeerder Bokt overneemt, en de site financieel en technisch beter kan beheren, dan is daar toch IEDEREEN bij gebaat?
Bart beurt centjes en de gebruikers krijgen een SNELLERE en BETROUWBARE site.
Zoiets noem ik nu een win-winsituatie ... Ja

Jee & wat levert het jou dan op? Iets zegt me dat er dan bepaalde regels gaan veranderen hier. Clown

Shadow0

CGJ12 schreef:
Als dit bij de ING of Rabobank was gebeurd met het betalingsverkeer had de verantwoordelijke zich gelijk bij het CWI mogen melden.....

- De Postbank heeft jarenlang het internetbankieren 's nachts afgesloten. Na 23:00 niet meer te bereiken want dat was technisch niet mogelijk. Maar de Postbank bestaat nog steeds.
- De NS heeft zowel op de rails als op internet behoorlijk wat storingen. Maar ik geloof niet dat daar hooggeplaatsen voor zijn ontslagen.
- Bol.com ligt er vaker uit dan Bokt.
- En dan kan ik zo een handvol bedrijven en organisaties noemen waar echt flink geld in gestoken wordt en waar het desondanks behoorlijk slecht werkt. En in geen van die organisaties heb ik mogen genieten van een hooggeplaatste die eruit werd gezet.

Kortom: ook in professionele bedrijven of grote organisaties gaat er genoeg mis. Dat een hobbyforum gedraaid door een paar vrijwilligers zo ongelofelijk groot kan zijn en kan blijven draaien vind ik heel knap en daar heb ik veel bewondering voor.

Bovendien heeft Bart geen verantwoordelijkheid naar ons toe, want hij is geen ING of Rabobank Pling

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:48

[Edit: Amanda was me voor, ik wilde net gaan zeggen dat die vergelijking als een tang op een varken slaat Koe ]

NuggT

CGJ12@ Jaja en dat vind jij niet een verschil met mensen echt dood laten gaan? Vind ik wel hoor, ik weet niet hoe jij dat soort dingen bekijkt.

Sylvia

CGJ12 schreef:
Amanda schreef:

Hoezo? Bleef je erin? Ach gut

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:49

CGJ12 schreef:
Amanda schreef:

Wie is er bijna doodgegaan aan een paar uur zonder bokt dan?
Jij??
Dan moet je misschien iets aan je bokt-verslaving doen...
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 27-10-06 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:49

Sylvia@ Hahaa die is goed. Haha! Schijnheilig

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:50

En als we het dan toch over onderschriften hebben... Amanda, je hebt een heel toepasselijk onderschrift Vork

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:50

Sylvia schreef:
En als we het dan toch over onderschriften hebben... Amanda, je hebt een heel toepasselijk onderschrift Vork

Haha!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:51

Spades schreef:
Ik ben nog even aan het controleren, maar volgens mij heb ik hiermee inderdaad mijn bull-sh*tbingo kaart vol..... ben ik de eerste? Clown

Van mij krijg je nu een prachtig mooie prijs, voor in je collectie Afbeelding Een wáár collectorsitem Knipoog
Oh, enne SD: als ik jouw filmpje mag, mag jij een ander shirtje van mij, deal???

Bij deze bied ik de andere B-art en Bar-T shirts aan als boktmerchandise, gouden handeltje Clown

Sylvia schreef:
Ben het er nog steeds niet mee eens dat je, als je geld stort, récht hebt om te weten waar geld blijft. Je stort het vrijwillig. Het algemene doel, die nieuwe server, is ook bekend. Moet Bart dan exact gaan vermelden wat er binnen komt en hoeveel hij waaraan uitgeeft? Kul...
mee eens, als je een tientje op straat legt kun je ook verwachten dat iemand denkt 'pik in, 't is winter' en dan heb je ook helemaal het recht niet om te weten waar je tientje vandaag de dag nog uithangt, of om 't te gaan claimen. Idem met als je een fooi geeft in een restaurant of kroeg. Het is eerlijk waar nog nooit in me opgekomen om een week later naar de ober te gaan en op hoge poten te eisen dat hij me precies gaat vertellen welke draad in zijn nieuwe broek van mijn tientje is betaald. Clown ten eerste is het te zot voor woorden, ten tweede heb ik echt wel wat beters te doen, en ten derde: hoe moet die arme ober weten waar mijn arme tientje gebleven is. Tenzij hij m op www.eurobilltracker.com heeft ingevoerd Knipoog Misschien moest Bart dat ook maar doen, dan kunnen wij bokkertjes allemaal zien wat er met onze centjes komt, hoewel hij voor die taak toch wel een uitzendkracht mag gaan inhuren, gaan die centjes weer...
Ik bok al bijna 6 jaar en heb al een aantal keren een klein bedrag gestort, maar al met al is dat echt niet genoeg geweest om 6 jaar bokt online te houden voor mij. Ik zou het ook niet meer dan normaal vinden als bokt (deels) betaald werd, dat vind ik al 5,5 jaar Knipoog, het komt nu wel wat slechter uit omdat ik een arme student ben, maar ik ben ook lid van een clubje zus of zo, kost ook allemaal geld.

CGJ: mèn... als jij bokt in handen hebt ben IK weg Haha! niks persoonlijks btw Knipoog, maar Bart doet het wat mij betreft niet zo verkeerd, tuurlijk kan er een hoop verbeterd worden, maar bokt hoeft voor mij niet zo nodig übercommercieel te worden. Als het de kosten dekt (of zelfs een beetje winst op levert, gun ik Bart ook nog wel hoor) vind ik het prima, maar ik hoef geen gelikte site met veel reclame en weet ik het wat voor tierelantijntjes, bokt mag wat mij betreft zo simpel mogelijk blijven.

Pfffffffffffff, en ik mag alweeeeeer bijlezen, heb een dagtaak aan dit ene topic Bloos

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 21:51

MSQuincyTE schreef:
Bas bokt heeft er niet voor niets meer als 12 uur uit gelegen.
En van die cijfers krijg ik een punt hoofd

Ja tuurlijk, Bart heeft geprobeerd een RAID controller te installeren, dat ging fout....
Dus duurde het wat langer.
En die cijfers zijn enkel van de webserver, niet de database server waar Bart de RAID-controller probeerde.
Moeilijk? Niet echt.
Voor de laatste keer, de cijfers die je hier ziet: www.bokt.nl/server-status zijn de webserver cijfers!!!
Niet de database cijfers!
Ergo, die server staat uit z'n neus te vreten, en kan makkelijk de database erbij nemen Clown

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:52

luxje schreef:
suusiejj schreef:
luxje vind je onderschrift roeleren! Clown
fokt.nl is toch ook van hem?

uhm, wat is roeleren? Blond
en fokt heeft helemáál niets met steigeren te maken en andersom Knipoog
hoe kom je daarbij?

weet ik niet dacht dat ik dat net las
roeleren ? roeleerd? rullezz? snap je ? Clown

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:52

Zozo das nog eens een t-shirt. Haha!
Ik ook. Clown

Jeetje, we hebben in 1 dag 13 pagina's bij elkaar gediscussiert. (of hoe schrijf je dat?) Schijnheilig

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:53

*stilte?* Haha!

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:53

Ha-lo.

Bokt beheren betekent een gigantisch populair forum tot je beschikking, alle nieuwe scripts erop testen, ondertussen her en der wat plek vrijmaken voor advertenties. Want de leden zijn een lading aan gebruikers met gezamelijke interesse: paarden. Wat een enorme doelgroep! En bokt beheren, programmeren etc. staat prachtig op je CV bovendien. Het is een win-win situatie, klaar.

Goed werk, maar ik ga hier dus niet voor betalen. De vergelijking met magazines is vaak gemaakt. Voor een magazine ben ik bereid te betalen aldaar er informatieve artikelen in correct Nederlands in staan, het een constante inhoud en kwaliteit heeft en dergelijke zijn bij bokt absoluut niet aan de orde.

Ik ben verder niet op de hoogte van het aantal beheerders, diens verdiensten en het geld dat in bokt.nl word gestoken. Iedereen die doneert moet maar doneren, ik besteed er tijd aan om nuttige reacties te geven en zo mijn bijdrage aan dit enorme forum te leveren.

Mocht er geld nodig zijn en naamsbekendheid heb ik wel tips: boktposters, boktmokken, bokt t-shirts, bokt-dekjes...

[edit, typo, typo, typo]
Laatst bijgewerkt door Yabloko op 27-10-06 21:56, in het totaal 3 keer bewerkt