[Dienstmededeling] Bokkers van Toen besloten forum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

natasja50

Re: [Dienstmededeling] Bokkers van Toen besloten forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:14

Barmat schreef:

mjah.... maar een zoekfunctie doet ook veel Knipoog

off-topic: ja die doet het sinds gisteren(?) na een hele lange tijd weer.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:25

Jeetje wat een heisa, gelukkig was dat danw el weer te verwachten..Waar het imo om gaat is dat een stamkroeg enorm is uitgebreid tot een mega entertainmentgebeuren waar stamgasten verloren lopen...en nu van de barkeeper een ruimte hebben gekregen om samen wat te kletsen. Zo zie ik dat. Lachen

En verwijten over en weer: BvT zijn arrogant (and thanks anyway Haha!) BvNu zijn broekies...het is zo zwartwit en niet waar...
Maar bv over Dorine (wat??alweer??) het gaat er neit om dat je vraagt wie zij was, het gaat erom dat je iN een topic over haar, in het kader van "weet je nog , toen.." vraagt WIE WAS DORINE?? met hoofdletters. En dat dan 14 keer achter elkaar. Dat getuigt imo van weinig respect want als je het niet weet, wat doe je daar dan? En als je interesse hebt, waarom vraag je dat dan niet even per pb? Gewoon netjes enzo, zonder een topic te vernachelen met herhalend dezelfde vraag in een subforum wat dan duidelijk niet over jou gaat. Wat mij betreft lees je dat maar, voel je vrij, maar toon ook respect. Over en weer.

En dat is wat ik dan hier weer zie gebeuren, met de nadruk op weer, er is gewoon geen respect voor elkaar. Als "ik" het maar goed heb, daar gaat het om, al moet ik het desnoods 15 keer uitkrakelen. En dat is ook wat anders is aan Bokt van nu. Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat er meer en meer mods ed moeten komen m de Boktmassa in toom te houden? En het is nooit goed, elke OW wordt uitgebreidt bediscussieerd, elke ban uitgekauwd. Hou toch op! Boos! Realiseer je nu eens dat het en vrijwiliggerswerk is, en dat kritiek bijzonder makkelijk is, en vooral: je hoeft hier niet te komen, het is je eigen keuze. Het is maar een forum, niet je leven als het goed is.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:25

Siets schreef:
Ik snap het. We zijn toch niet getrouwd met bokt? Wat ik ook niet snap is dat bokt zo'n grote betekenis heeft in het leven van veel leden. Als ik het er niet gezellig vind kom ik gewoon een poos niet, en kijk later weer of ik het wel weer leuk vind. Ik hoef echt niet in relatietherapie om mezelf weer op te laten krabbelen door wat opmerkingen... Ik vind dat het hier wat meer zou mogen neigen naar: 'Het ene oor in, andere oor uit'. Poeh, hoe hoog kunnen emoties oplopen op een forum...

100% mee eens Ja

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:50

Pauline schreef:
Jeetje wat een heisa, gelukkig was dat danw el weer te verwachten..Waar het imo om gaat is dat een stamkroeg enorm is uitgebreid tot een mega entertainmentgebeuren waar stamgasten verloren lopen...en nu van de barkeeper een ruimte hebben gekregen om samen wat te kletsen. Zo zie ik dat. Lachen

En verwijten over en weer: BvT zijn arrogant (and thanks anyway Haha!) BvNu zijn broekies...het is zo zwartwit en niet waar...
Maar bv over Dorine (wat??alweer??) het gaat er neit om dat je vraagt wie zij was, het gaat erom dat je iN een topic over haar, in het kader van "weet je nog , toen.." vraagt WIE WAS DORINE?? met hoofdletters. En dat dan 14 keer achter elkaar. Dat getuigt imo van weinig respect want als je het niet weet, wat doe je daar dan? En als je interesse hebt, waarom vraag je dat dan niet even per pb? Gewoon netjes enzo, zonder een topic te vernachelen met herhalend dezelfde vraag in een subforum wat dan duidelijk niet over jou gaat. Wat mij betreft lees je dat maar, voel je vrij, maar toon ook respect. Over en weer.

En dat is wat ik dan hier weer zie gebeuren, met de nadruk op weer, er is gewoon geen respect voor elkaar. Als "ik" het maar goed heb, daar gaat het om, al moet ik het desnoods 15 keer uitkrakelen. En dat is ook wat anders is aan Bokt van nu. Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat er meer en meer mods ed moeten komen m de Boktmassa in toom te houden? En het is nooit goed, elke OW wordt uitgebreidt bediscussieerd, elke ban uitgekauwd. Hou toch op! Boos! Realiseer je nu eens dat het en vrijwiliggerswerk is, en dat kritiek bijzonder makkelijk is, en vooral: je hoeft hier niet te komen, het is je eigen keuze. Het is maar een forum, niet je leven als het goed is.

En hier sluit ik me helemaal bij aan OK dan!
Voor mij was het geen noodzaak dat BVT besloten zou worden, maar ik vind het wel prettig dat het gebeurd is. Het is inderdaad gewoon weleens prettig om gewoon even "onder ons" te kunnen kletsen.
ik heb het idee dat veel "tegenstanders" het idee hebben dat er op BVT wordt gesproken over de rest van bokt en dan met name de gebruikers. Dit is echt niet het geval. Enne ik denk dat dit topic al spannender is dan alle topics op BVT bij elkaar Haha!
Kortom het is echt geen afzeikgroepje of iets dergelijks en ik weet zeker dat Bart dit ook niet toe zou laten.

Zie het als een soort reunie. Als jij een reunie hebt van je oude schoolklas vind je het toch ook niet prettig dat er twintig andere klassen komen?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:04

Ik ben het helemaal met Natasja50 eens.

Er worden gewoon bepaalde irritaties opgewekt, omdat wij "BvNu" (Leuk die hokjes Rolleyes) Helemaal ook niet kunnen meelezen.
Ik vind het gewoon zó overdreven. En zó zielig.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:05

Ik ken het hele dorine verhaal, miep, pokemon, batsdag, de mesthoop die nog bereikbaar was en ik behoor niet tot de groep met 1000 doelloze posts (niet dat ze alle 13.000 inhoud bevatten maar toch Tong uitsteken). Dus nu voel ik me ineens toch uitgesloten, op die ene maand dat ik 'te laat' was. Haha!
Nou was ik bij aanmelden gebruikers 6000 nogwat, dus in de BVT groep vallen minimaal 6000 mensen (minus die groep die is afgevallen met barts opruimactie van wat maandjes terug).

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:25

Tsja Yessy, ik snap je frustratie maar ergens moet toch een grens worden getrokken? Ik persoonlijk vind de tweejaargrens al vrij ver uitgetrokken. Ik zou in principe 1 jaar ook al goed hebben gevonden. Maar hoe je de grens ook trekt er vallen altijd mensen buiten de boot.
Plus je geeft aan dat je het hele Dorine verhaal kent, maar echt meegemaakt heb je het toch ook niet? Ja natuurlijk wel het laatste gedeelte maar niet het verhaal door de jaren heen? Niet dat dat wat uitmaakt hoor maar het viel me gewoon op.
Enne vergeet de stapmolen niet Knipoog Of was dat toch voor jouw tijd?

Nogmaals: wat mij betreft was iedereen van harte welkom maar het bleek in de praktijk toch niet zo goed te werken. Er posten bijna geen bokkers van toen meer. Iedereen heeft daar zo z'n eigen redenen voor. Of je het daar mee eens bent of niet is niet belangrijk maar feit is wel dat de bedoeling van het forum niet werkte.
En ik persoonlijk snap eigenlijk nog steeds niet waarom iemand die net is aangemeld gaat posten in een topic over de dorinedag enzo. Want het is inderdaad vrij irritant als er tien keer staat: WIE IS DAT???

Ik vind het wel jammer dat er zo'n ophef over onstaan is.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:30

Misschien moeten ze de datumteller mee laten lopen......dus morgen die van 9 januari 2003 erbij....overmorgen die van 10 januari 2003 erbij....etc. (om te posten dus hè)

Maar ik vind dat iedereen gewoon mee moet kunnen lezen..... dan zijn de irritaties en de achterdocht meteen weg Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:31

De stapmolen zegt me niets, dorineverhaal kan ik niet van zeggen waar ik ben binnengekomen, omdat ik daarvan gewoon de topics vanaf het begin ben gaan lezen, ik denk dat ik begon met meelezen op bokt een halfjaar voor die dorinedag? Maargoed het is alweer ruim 3,5 jaar geleden allemaal, toen ik nog een lief klein meisje was Knipoog
En wat betreft die grens, ik vind hem voor de BVT vrij ver liggen, voel mezelf ook geen BVT'er, want zoals ik al zei: er waren 6000 gebruikers voor mij aangemeld!

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:33

kaj schreef:

Nogmaals: wat mij betreft was iedereen van harte welkom maar het bleek in de praktijk toch niet zo goed te werken. Er posten bijna geen bokkers van toen meer. Iedereen heeft daar zo z'n eigen redenen voor. Of je het daar mee eens bent of niet is niet belangrijk maar feit is wel dat de bedoeling van het forum niet werkte.

Ik hoor dat momenteel er ook nog geen 10 posten per dag op BvT binnenkomen dus......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:36

Nou dan mis je niet zo veel, valt het allemaal best wel mee. Clown

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:41

@ Natasje50:Of dat zo is of niet, wat maakt het uit?

Als het gaat om achterdocht (wat je eerder aangeeft) nee dit is niet nodig!
En irritaties? Tja ik heb geen idee waarom? Als er een ander forum besloten wordt van bijv. YR zou ik daar totaal geen problemen mee hebben. 1 omdat ik er niets mee te maken heb, en 2 ik ben niet bang dat zo'n forum gebruikt wordt om te roddelen over anderen.

Dus als je achterdochtig blijft, dan moet je dat toch bij jezelf zoeken. Wil je echt weten hoe het met mijn pony's gaat of wil je weten hoe de actie vitamine voor dorine (vitamine p) verlopen is?
Zo ja dan kun je toch ook gewoon de oude topics eens nalezen of gewoon iemand pb'en waaraan je een vraag hebt?

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:47

Als er niets te verbergen is dan vraag ik me af waarom meelezen dan niet mogelijk is....

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:54

Er zijn bokkers die graag onderling bepaalde prive-zaken willen bespreken zonder dat iedereen dit kan lezen. Dit hoeft niet eens met de "nieuwere" bokkers te maken te hebben. Het is echter zo dat iedereen kan meelezen dus ook de buurman, of je baas etc. Doordat het nu besloten is ben je wat vrijer om bepaalde kwesties op het net te gooien om eens te vragen om de mening van een andere bokker die je allang kent en respecteert.
Het had ook een besloten msn-group kunnen zijn of iets dergelijks.

Wat ik wil zeggen: ik denk dat veel mensen dit veel te persoonlijk opvatten. Het gaat niet perse om nu al aangemelde bokkers maar ook om het feit dat iedere gek mee kan lezen.
Ik persoonlijk plaats niet graag foto's. Nu op het besloten gedeelte misschien wel. Niet dat ik niet wil dat andere bokkers deze zien, maar omdat ik het niet prettig vind dat iedereen met internet mijn foto's kan zien (en ge- of misbruiken).

Let wel: dit is maar een persoonlijk voorbeeld. Ik kan natuurlijk niet voor andere bokkers spreken.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:05

Ook op BvT komen meer mensen als je lief zijn denk ik zo..... Je maakt mij tenminste niet wijs dat je al die 3000 (?) bokkers kent? En privé zaken bespreken daar is de pb toch voor?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:08

natasja50 schreef:
Ook op BvT komen meer mensen als je lief zijn denk ik zo..... Je maakt mij tenminste niet wijs dat je al die 3000 (?) bokkers kent? En privé zaken bespreken dat hou je maar in je pb-box...

zeur toch niet zo, weet je wel hoeveel posts je de afgelopen dagen aan dit onderwerp besteed hebt? en maar blijven zeggen, dat het je niks uit maakt hoor, men doet maar blablabla..

ga lekker bokken aub, boktbeheer heeft deze beslissing genomen ( op proef nog wel) en klaar dus.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:15

Zucht, ik geef het ook maar op. Je wil gewoon geen argumenten voor een besloten forum aannemen of accepteren. Prima dat is je goed recht, maar loop dan inderdaad niet de hele tijd te "zeuren" dat je er niks op tegen hebt maar...!!!

Ik begrijp een aantal argumenten tegen een besloten bvt (daar zitten die van Natasja50 overigens niet bij, maar meer bijv het argument van Yessy over net buiten de boot vallen Knipoog ) en ik begrijp ook de pro's van een besloten forum.
Het is maar een proef, en ik vind het wel erg jammer dat zoveel mensen zich zo aangevallen voelen blijkbaar. Dit was vast niet de bedoeling van dit besluit.

Ik moet zeggen dat de sfeer op bvt erg prettig is, wat dat betreft ben ik zeker blij met deze beslissing.
Jammer dat er een groepje mensen is die hier blijkbaar niet mee kunnen leven.
Ik heb nog steeds geen tegenargument gehoord waarvan ik echt zoiets heb van ja dat is een reden om geen besloten forum te tolereren.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:12

Mensen waar maken jullie je druk om Dromen .
Alsof heel BVT vol met geroddel staat ofzo... Ik ben van begin 2004 en merk nu al een behoorlijk verschil met het Bokt van toen en nu...

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 07:16

Misschien moet er niet zo zwart wit een grens qua tijd getrokken worden, maar moeten we een inburgeringstest gaan invoeren! de Bokker-van-toen-test...

Nee, jammer voor mij dat 't die paar dagen scheelt maar ik zie alweer waarom ik véél minder op bokt kom dan vroeger... Jeetje, het is maar een forum zeg, wat kunnen mensen daar druk over doen Scheve mond

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:36

Machie schreef:
Wat gewoon het probleem was op BvT was dat het voor de BvTers niet meer leuk was daar omdat er heel erg veel mensen van nog geen 1 jaar lid posten.
Veelvuldig de vraag, Batsdag, wasda? Wie was Dorine enz enz... Dus daarom is besloten beter Lachen

Grappig, ik meen me te herinneren uit een vorig topic over het eventueel besloten maken van BVT, dat jij daar tegen was? Knipoog Vanwaar ineens de ommezwaai? Gewoon belangstelling hoor, waarom je van mening veranderd bent. Knipoog

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:40

omdat in die tijd alleen maar bokkers van toen posten. Dus vind ik het belachelijk om iets besloten te maken. Mij maakt het verder nog steeds weinig uit hoor. Ik kom er niet zoveel. Maar ik begrijp de BvT'ers wel omdat er nu heel erg veel gepost werd door bokkers van nu. Al vind ik dat weer een rare uitspraak Clown Dus vandaar mijn verandering van mening. Ook als ik daar niet mocht komen snapte ik de gedachtengang van de bokkers van toen Lachen

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:47

Ik wilde er vandaag ook eens posten, en ik was hem al kwijt Lachen . Maar nu moet het lukken, neem ik dan aan. Ik snap dat het vervelend is voor bokkers die nét niet van toen zijn (bekijk het van de zonnige kant: jij bent tenminste een bokker van nú, dit is jouw tijd, die van ons is al geweest Knipoog ) maar opzich wel leuk voor de oude garde. Ik ben benieuwd.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:18

Kieffertje schreef:
Ik wilde er vandaag ook eens posten, en ik was hem al kwijt Lachen . Maar nu moet het lukken, neem ik dan aan. Ik snap dat het vervelend is voor bokkers die nét niet van toen zijn (.

Altijd weer leuk om het er even in te wrijven niet dan?? Duivel
Jammer dat er zo weinig bokkers van toen posten. Ik zou bijna gaan denken dat het vroeger toch niet zo gezellig was op bokt. Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:20

Dit soort reacties is precies waarom ik blij ben dat BvT er is. Ik kwam er eigenlijk nooit maar het is nu opeens een stuk aantrekkelijker.

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 14:25

Ik vind het een beetje jammer dat er onderscheid gemaakt wordt tussen bokkers...

Het maakt mij niks uit dat ik niet op BvT kan. Want daar kwam ik nooit.

Maar dat er onderscheid gemaakt wordt dat vind ik wel heel jammer.