oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:15

Prima schreef:
Idd, en in de periode dat mijn vriendin dat was, ging alles in redelijkheid en was discussie mogelijk. Nu lijkt het wwl bij willekeur en zonder verdieping plaats te vinden!

Juist door discussies en doordat de moddies toen de leden nog beter kenden, kreeg je sneller willekeur dan door domweg de regels te volgen. Het maakt het misschien minder leuk voor sommige mensen maar tegelijk ook duidelijker.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:18

Ja, toen konden bepaalde mensen meer door hun connecties met de mods dan nu.... en daarom is het idd maar goed dat er duidelijke regels zijn!!
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 28-08-06 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:18

Ja, dat blijft altijd het dilemma. Als de mods proberen om wat persoonlijker te modden dan staat de ene helft van Bokt klaar met "voortrekkerij, niet eerlijk, geen eenduidigheid, gelijke monniken..."
Als de mods de regels volgen staat de andere helft alvast met het oordeel te zwaaien "te star, veel te veel regels, geen redelijkheid".

Ik heb het idee dat er niet echt een weg is die iedereen tevreden kan stellen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:20

sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar wat mij opvalt is dat op de eerste blz(de enige die ik gelezen heb, toen moest ik gewoon reageren)
dat moddie Tieneke erg veel en vrij fel reageerd

wie is tieneke?? ik ken haar niet als bokker, al helemaal niet als moddie, en ze komt pas net kijken gezien het berichtenaantal
wie is zij dan om doorgewinterde bokkers zoals desiree en Sp te bekritiseren en zo toe te spreken?

*gaat nu de rest van het topic lezen*

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:20

Ik zie heel veel slotjeswaardige topics in Nieuws en Maatschappij!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:21

Tjonge jonge, er komt iemand met een vergelijking en meteen hangt half Bokt aan de TeM-knop? Waar gaat het heen? Was dit topic eerst een topic over 'moderators, maak Bokt niet kapot' nu kan er bijgeschreven worden 'zolang de gebruikers het zelf niet doen'...
Waarom wordt er niet gewoon om uitleg gevraagd? Een verduidelijking van een vergelijking als je die niet begrijpt, desnoods via PB.
Ik begrijp hem overigens wel en vind het een prima vergelijking, of ik kan hem lezen zoals het bedoeld is maar dan ben ik blijkbaar één van die 10% Knipoog

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:24

Dank je Marreke! Daarentegen wordt gelijk alle verantwoording bij de verzender gelegd! Ik mag toch wel uitgaan van enig intellect bij de ontvanger??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:30

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:33

Marreke schreef:
Als ik het al begrijp zal de rest van de wereld het ook wel begrijpen.
En anders is er nog www.loi.begrijpend-lezen.nl Haha!

Misschien een cursus: hoe plaats ik een link??

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:34

Wellicht wat voor de moddies die de sancties moeten uitdelen (overigens worden er waarschuwingen uitgedeeld, zonder dat je beroep mogelijkheden hebt!). Het zou pas echt knap zijn als ze hun ongelijk kunnen toegeven in situaties! Ze kunnen zich toch beroepen op voortschreidend inzicht?
Laatst bijgewerkt door Prima op 28-08-06 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:35

Renske_ schreef:
sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar wat mij opvalt is dat op de eerste blz(de enige die ik gelezen heb, toen moest ik gewoon reageren)

wie is tieneke?? ik ken haar niet als bokker, al helemaal niet als moddie, en ze komt pas net kijken gezien het berichtenaantal
wie is zij dan om doorgewinterde bokkers zoals desiree en Sp te bekritiseren en zo toe te spreken?

nou ik wou het niet zeggen maar inderdaad..

Ik vind het ook wat krom maar ja, regels zijn regels Clown

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:35

Prima schreef:
Dank je Marreke! Daarentegen wordt gelijk alle verantwoording bij de verzender gelegd! Ik mag toch wel uitgaan van enig intellect bij de ontvanger??

Da's een argument dat zo lang is als het breed is. Want als dat voor jou geldt, geldt het voor de mods ook uiteraard.

En dan is het volledig logisch als de mods zeggen: "wij vinden onze uitleg duidelijk genoeg, we mogen wel enig intellect verwachten bij de ontvanger."

Of je vindt dat de mods wel degelijk een poging moeten doen om het zo duidelijk mogelijk uit te leggen, maar dan houdt dat dus in dat de verzender hier wel degelijk invloed op heeft. En dat iemands eigen idee van 'duidelijk genoeg' gewoon niet alles zegt.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:37

Yvonniej schreef:
Renske_ schreef:

nou ik wou het niet zeggen maar inderdaad..

Ik vind het ook wat krom maar ja, regels zijn regels Clown

Gun dat meisie een beetje de ruimte, ze is pas 18!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:38

Shadow0 schreef:
Prima schreef:

Da's een argument dat zo lang is als het breed is. Want als dat voor jou geldt, geldt het voor de mods ook uiteraard.

En dan is het volledig logisch als de mods zeggen: "wij vinden onze uitleg duidelijk genoeg, we mogen wel enig intellect verwachten bij de ontvanger."

Of je vindt dat de mods wel degelijk een poging moeten doen om het zo duidelijk mogelijk uit te leggen, maar dan houdt dat dus in dat de verzender hier wel degelijk invloed op heeft. En dat iemands eigen idee van 'duidelijk genoeg' gewoon niet alles zegt.

Meaning?
Echt Shadow, ik moet altijd lachen om jou reacties! Kijk, ik krijg een OW voor een waarde oordeel die er zelf aangehangen wordt en nog verkeerd is ook!!!! Kijk, dat sommige forumleden dat doen, kan ik me voorstellen, maar dat verwacht ik niet van het Mod-team!
Laatst bijgewerkt door Prima op 28-08-06 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:43

slimmerik schreef:
Marreke schreef:
Als ik het al begrijp zal de rest van de wereld het ook wel begrijpen.
En anders is er nog www.loi.begrijpend-lezen.nl Haha!

Misschien een cursus: hoe plaats ik een link??

Misschien een "link" geplaatst als voorbeeld van welke cursus zou moeten bestaan???
Ja, ook voor jou zou deze cursus begrijpend lezen welkom zijn...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:47

Marreke schreef:
Misschien een "link" geplaatst als voorbeeld van welke cursus zou moeten bestaan???
Ja, ook voor jou zou deze cursus begrijpend lezen welkom zijn...

Ohoo zou ik er dan toch ingetrapt zijn?? Bloos Knipoog Afbeelding

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 00:33

Karl66 schreef:
Prima schreef:
Idd, en in de periode dat mijn vriendin dat was, ging alles in redelijkheid en was discussie mogelijk. Nu lijkt het wwl bij willekeur en zonder verdieping plaats te vinden!

Juist door discussies en doordat de moddies toen de leden nog beter kenden, kreeg je sneller willekeur dan door domweg de regels te volgen. Het maakt het misschien minder leuk voor sommige mensen maar tegelijk ook duidelijker.

Ik zie toch nog echt vaak genoeg dingen voorbij schuiven die toe gestaan worden, waarvan ik als mod de handrem op had gezet, met uitleg. Het is overigens belachelijk om nu te suggereren dat je niet objectief zou kunnen handelen zodra je iemand zou kennen, het blijft een internet forum, wellicht denk je de persoon te kennen die achter dat scherm zit. Ik vind het ook nogal suggestief dat discussie en het houden van een gesprek zou inhouden dat men dan niet de regels volgt?

Daarbij worden de mods nu echt niet op een minder persoonlijke wijze gekozen, de namen die ik voorbij heb zien komen als zijnde nieuwe mods heb ik volgens mij allemaal in maar 1 enkel forum allemaal tegelijk gezien.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 00:37

Orri, ik bedoelde dat de regels in de loop van de jaren een stuk eenduidiger zijn geworden en dat die dus ook eenduidiger worden gehanteerd.

De regels zijn gevolueerd, bokt is groter en onpersoonlijker geworden en daardoor is er minder ruimte voor persoonlijke aandacht vanuit de moderator-team.

Mijn opmerking over willekeur was minder in de vorm van vriendjespolitiek maar meer in de vorm van ter plekke een afspraak maken hoe je iets gaat aanpakken bedoeld.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 07:32

Renske_ schreef:
Inderdaad who the fiets is tieneke? Wat waardering en bekendheid onder de bokkers, wat leeftijd, ervaring in de discipline waarin zij rijden en de kalmte proberen te bewaren ipv de boel op te stoken zijn ook geen eigenschappen (meer) waar moddies voor gekozen worden. Kennelijk.

Citaat:
Kijk, ik krijg een OW voor een waarde oordeel die er zelf aangehangen wordt en nog verkeerd is ook!!!! Kijk, dat sommige forumleden dat doen, kan ik me voorstellen, maar dat verwacht ik niet van het Mod-team!
Afgod

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 07:56

orri schreef:
Ik zie toch nog echt vaak genoeg dingen voorbij schuiven die toe gestaan worden, waarvan ik als mod de handrem op had gezet, met uitleg.

Dan zou het fijn zijn als je dat soort zaken zou temmen. Hoe gek het ook mag klinken, het modteam is niet alziend en alomtegenwoordig Haha!

Wij hebben ook vaak het probleem dat er zaken gebeurd zijn, maar de rust in een topic ondertussen allang weer onderling hersteld is. De ruzie stamt bv van 2 dagen terug, er zijn ondertussen weer 10 pagina's on topic volgeschreven. Wat doe je dan? Pak je alsnog de onruststokers aan en wakker je daarmee het vuurtje aan? Of laat je het maar gaan? Dat soort afwegingen maken we regelmatig. En soms zitten er niet eens 2 dagen tussen, maar is een topic binnen een halve dag weer 'vanzelf' of dankzij ingrijpen van de andere posters in zo'n topic op orde. Wat doe je dan? Tóch maar wel, of tóch maar niet 'straffen'? Een 'stichtende' post zetten dat je zo blij bent dat het topic weer op orde? Doen we ook soms, in de hoop dat het dan in de toekomst goed blijft gaan.

Maar het blijft een kwestie van afwegingen maken, discussieren en meningen vragen van je collega-mods, en proberen niet al te lang te doen over het nemen van een besluit.

Om het onderschrift van Oscar even te gebruiken: It's not easy, being green....
Niet dat het niet leuk is, maar het is moeilijker dan je denkt. En het kost ontzettend veel tijd.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:11

SuperPepeijn schreef:
Inderdaad who the fiets is tieneke? Wat waardering en bekendheid onder de bokkers, wat leeftijd, ervaring in de discipline waarin zij rijden en de kalmte proberen te bewaren ipv de boel op te stoken zijn ook geen eigenschappen (meer) waar moddies voor gekozen worden. Kennelijk.

Mods worden gekozen op grond van een aantal eisen:
Leeftijd 18 of ouder - en ja, we kiezen dus ook jongere bokkers uit, omdat er ook jongere bokkers aanwezig zijn, die de neiging hebben om op oudere mods - zoals ik - te reageren zoals op hun ouders: in de contramine dus. En er zitten gewoonweg véél jongeren op bokt, die waarschijnlijk niet erg gelukkig zouden zijn als alle mods 40+ of zelfs maar 30+ zouden zijn...
Die leeftijdgrens van minimaal 18 jaar is overigens gekozen omdat we geen problemen willen krijgen met ouders, die hun kind zien zakken voor hun examen omdat ze liever modden dan studeren. Ook is het handiger als er eens een IRL modvergadering is, dat een mod niet zijn of haar ouders nodig heeft om daarheen te komen. Vanaf 18 jaar gaan we er van uit dat mods min of meer 'losgelaten' zijn, thuis, en ook bv geen internetbeperkingen hebben. Het moge een arbritrair gekozen leeftijdsgrens zijn, maar hij is wél beredeneerd. Daarbij mag je de redenen natuurlijk best geen valide redenen vinden...

Waardering en bekendheid: is geen eis. Wat wel een eis is, is regelmatig aanwezig (kunnen) zijn.
Als iemand zich 3 maanden geleden heeft aangemeld, uit de posts blijkt dat hij/zij genuanceerd schrijft en de neiging heeft opflakkerende vuurtjes te proberen te blussen, en dagelijks een uur aanwezig is, plus een gemiddeld postgedrag van 3 of 4 inhoudelijk nuttige posts per dag, is hij/zij wat ons betreft een kandidaat. Of 99% van bokt nog nooit van die persoon gehoord heeft, doet niet ter zake. Sterker, dat kan juist een voordeel zijn: er is over zo'n persoon dan tenminste ook geen vóóroordeel.

Ervaring in een discipline: is geen eis. De disciplinefora zijn goed bezet, en bovendien is het belangrijker dat je je objectief kunt opstellen, en dat kan best wel eens lastig zijn als je juist zéér betrokken bent bij een bepaalde tak van sport.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:22

Waarom zou een bokker gerust moeten zijn in hoe Tieneke (bijvoorbeeld hoor, want hetzelfde heb ik met meer dan de helft van de moddies) haar functie uitvoert, als zij haar niet eens kennen, laat staan vertrouwen of haar kennis kunnen waarderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:26

Prima schreef:
NSB?!? Jullie hebben mij niet horen praten over de NSB, maar over een kliksysteem!! Maar goed, domheid regeert overal.
Maar het is je gelukt, het mod team is er weer ingetuimd! Pluim voor het blaagje.

Dát is nu wat in verschillende topic steeds weer door een flink grote groep onder de aandacht wordt gebracht en kijk, het is weer gebeurd. Dát maakt bokt kapot. Ze willen zo graag mee discussieren, maar op een of andere manier lukt het ze niet, moeten ze steeds weer big brother er bij halen. Nou ode aan slimmerik hoor, fijn dat in deze discussie weer een mod een vingerwijzing kan uitdelen. Als je beter gaat lezen, zal je waarschijnlijk ook steeds beter kunnen gaan interpreteren, fijn voor de algemene ontwikkeling. Bokt blijft leuk zolang de grote broers er niet steeds bij gehaald worden, maar dat snap je nog steeds niet.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:00

Het gaat dus over het disscusieren op bokt. Wat wordt wel als een discussie gezien en wat niet. Natuurlijk is dat een moeilijk onderwerp. Ook in dit topic zie ik dat mensen niet discusieren maar een ander min of meer aanvallen. Zo leest de ander niet meer goed, en gaat direct in de aanval. Wat de discussie niet helpt. Ooit heb ik eens gelezen wat de grote fouten zijn bij het discusieren. Een ervan was dat je er andere zaken bij gaat halen om je gelijk te halen. Dat betekend meestal dat je geen argumenten meer hebt. Ik heb even gezocht op google of ik het nog terug kon vinden. Natuurlijk was dat niet het geval. Maar deze link is wel erg intressant.

http://www.carrieretijger.nl/functioner ... scussieren

Enne Prima, ik zal vlot toegeven als ik fout zit. En ben dan ook bereid het gegeven slotje te verwijderen. Maar kom dat met goede redenen.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:10

Tot die tijd gaan de 'goeie' maar gewoon gebukt onder de 'slechte' Russel, het is niet anders! Ik berust me erin dat het mod team dit nu ook doodzwijgt. Ik weet wel waarom, omdat ze gewoon de fout niet willen toegeven. Terwijl juist dat de achting omhoog zou doen laten gaan en het vertrouwen hersteld!