Discussie over het OW-/ban-beleid, nieuwe poging!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Discussie over het OW-/ban-beleid, nieuwe poging!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 20:51

Ik vind het alleen altijd jammer als het meer een populariteitswedstrijd is, zoals je ook overal ziet. Er moet gekeken worden naar capaciteiten en communicatieve vaardigheden, niet naar of je toegeeft aan personen, laks bent, favorietjes kiest, ...

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:52

Tieneke schreef:
Ik vind het alleen altijd jammer als het meer een populariteitswedstrijd is, zoals je ook overal ziet. Er moet gekeken worden naar capaciteiten en communicatieve vaardigheden, niet naar of je toegeeft aan personen, laks bent, favorietjes kiest, ...

Bedoel je dit qua kiezen van een moderator, of de moderators die er nu zijn?

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:07

Jaduuh schreef:
Nog iets hè, je mag alleen moderator worden als je 18 of 18+. Er zijn veel kinders die ook best moderator zouden willen worden en er zijn er ook een stuk of wat die dat best zouden kunnen. Is het niet iets om een soort van 'jeugdmoderatorteam' te maken, net als een 'jeugdcommissie' bij een sportvereniging. Die dan de 'Young Riders' beheren bijvoorbeeld? [ik noem maar wat hoor misschien is het wel een belachelijk idee Schijnheilig ]

Ik zelf zou het geen gek idee vinden de grens misschien ( als proef die teruggedraaid kan worden indien nodig) wat omlaag te schuiven naar 16 en dan een 16(+) en en een 18(+) mod op de Young Riders te zetten.
Maar om de Young Riders nou volledig door 12+ers te laten beheren gaat mij wat ver. Je moet als mod naast het gebruiken van correct ABN en gedrag ook ervoor zorgen dat het hoe en waarom van het sluiten van een topic goed overkomt en consequent zijn. Een aantal 12jarigen kan dit, maar ik weet niet hoe je ze hier op zou kunnen screenen.

De grootste motivatie voor mij om nee te zeggen tegen 16- mods (Kathleentje (die mod op haar 15e werd) daar gelaten en ik meen me vaag te herinneren dat Marjolein op haar 17e mod van het JH was. Correct me if I'm wrong) is dat dan een groot aantal jeugdige bokkers zich aanbiedt als mod in plaats van te wachten wie er voor de taak wordt uitvolkoren en dat om de zoveel tijd dit patroon zich herhaalt. Maar misschien is mijn angst ongegrond.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:10

Ik zou dan juist voorstellen, andere te laten kiezen. Een soort poll, alleen dan waar je zelf in kunt vullen. Alleen krijg je dan snel vriendjespolitiek. Scheve mond
Je zou wel een beetje kunnen screenen, d.m.v. de berichten te checken en/of de UN's/OW's en Bans. Als iemand een OW heeft gehad omdat hij of zij niet normaal kan discussieren lijkt het me niet dat deze in aanmerking komt voor het moderator team. Maargoed. Misschien zie ik het ook allemaal een beetje vanuit een verkeerd perspectief. Nagelbijten / Gniffelen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:23

Uiteindelijk kiest bart/heike/modteam toch wel zelf de nieuwe moderators Knipoog

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:25

En dat lijkt me ook het beste. Zij zijn de aangewezen personen om te bepalen waarom een bokker ja of te nee mod zou kunnen worden.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:25

Grietzz schreef:
En dat lijkt me ook het beste. Zij zijn de aangewezen personen om te bepalen waarom een bokker ja of te nee mod zou kunnen worden.

En daar ben ik het mee eens. Ja

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:28

Maar ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat gebruikers ook hun ideeen kunnen laten weten. Daar kan de modteam/bart/heike vast ook wel iets mee.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:28

MoonChloe schreef:
Maar ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat gebruikers ook hun ideeen kunnen laten weten. Daar kan de modteam/bart/heike vast ook wel iets mee.

Ja, dat was laatst het geval toch? Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:31

Jaduuh schreef:
MoonChloe schreef:

Ja, dat was laatst het geval toch? Lachen

Ja inderdaad.
Ik vond het zelf ook wel prettig want ik kon dan ook mijn mening laten weten.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:32

Ja inderdaad, want de modjes die zien ook niet alles. De bokkers zelf moeten het ook fijn vinden om met de desbetreffende persoon 'te werken'. Maja. Lachen

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:36

Inderdaad, het is handig als aanreiking voor de mods.
MAAR even vanaf de andere kant bekeken; krijg je dan niet juist vriendjespolitiek?
(Om even maar te proberen alles van alle kanten te bekijken Lachen ).

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:37

Grietzz schreef:
Inderdaad, het is handig als aanreiking voor de mods.
MAAR even vanaf de andere kant bekeken; krijg je dan niet juist vriendjespolitiek?
(Om even maar te proberen alles van alle kanten te bekijken Lachen ).

Ja klopt dat krijg je ook, dat zei ik hier boven ook ergens. Toen werd erop gereageerd van 'uiteindelijk beslissen toch bart/heike/ibbel enz. wel of ze daadwerkelijk geschikt zijn'. Lachen

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:38

Gaby schreef:
Ik zelf zou het geen gek idee vinden de grens misschien ( als proef die teruggedraaid kan worden indien nodig) wat omlaag te schuiven naar 16 en dan een 16(+) en en een 18(+) mod op de Young Riders te zetten.
Maar om de Young Riders nou volledig door 12+ers te laten beheren gaat mij wat ver. Je moet als mod naast het gebruiken van correct ABN en gedrag ook ervoor zorgen dat het hoe en waarom van het sluiten van een topic goed overkomt en consequent zijn. Een aantal 12jarigen kan dit, maar ik weet niet hoe je ze hier op zou kunnen screenen.

De grootste motivatie voor mij om nee te zeggen tegen 16- mods (Kathleentje (die mod op haar 15e werd) daar gelaten en ik meen me vaag te herinneren dat Marjolein op haar 17e mod van het JH was. Correct me if I'm wrong) is dat dan een groot aantal jeugdige bokkers zich aanbiedt als mod in plaats van te wachten wie er voor de taak wordt uitvolkoren en dat om de zoveel tijd dit patroon zich herhaalt. Maar misschien is mijn angst ongegrond.

Ben dat wel met je eens. Enige levenservaring is wel vereist vind ik (al kun je je ook weer afvragen in hoeverre een 18-jarige levenservaring heeft...).
Overigens was Katleentje 16 toen ze mod werd Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:39

ik heb nul comma nul problemen met het mod team, soms ben ik stout...... en krijg ik een tik op de vingers... soms vind ik niet helemaal terecht en vaak denk ik . tja tut verdiend!

soms denk ik wel eens (vooral bij andere gebruikers) hmmmmz een half jaartje posts teruglezen en dan kom je vast op een andere conclusie....... maargoed, ga daar maar eens aanstaan.

als er mensen dus een conflict hebben en daar wordt een ow of ban voor gegeven dan is dat voor iets wat op DAT moment gebeurd.......... en dan kan dus slachtoffer dubbel benadeeld worden omdat mods de historie misschien niet weten. Zo werkt het, niks aan te doen. behalve je niet laten verleiden tot uit je slof schieten Haha! Haha!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:41

Als het toch een beetje op functioneren komt van mods....waarom niet een keer een anonieme poll houden of men tevreden is per mod waarmee men te maken heeft ??

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:41

orionneke schreef:
Als het toch een beetje op functioneren komt van mods....waarom niet een keer een anonieme poll houden of men tevreden is per mod waarmee men te maken heeft ??

Ja goed plan, lijkt me wel goed. Ook even een goede feedback voor de mods. Ja

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:42

Ik begin al met positieve verbeterpunten/ideeen te komen he Haha!. Mijn woede is al weer beetje gezakt volgens mij....Tong uitsteken

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:42

Nerwen schreef:
Ben dat wel met je eens. Enige levenservaring is wel vereist vind ik (al kun je je ook weer afvragen in hoeverre een 18-jarige levenservaring heeft...).

Nou, ik kan je zeggen op je 18e kun je wel degelijk een hoop levenservaring hebben!
@Jaduuh; ik weet het, maar daar werd geen antwoord meer op gegeven. Is het niet zo dat als 1 iemand heel veel gekozen wordt dat de mods niet gaan denken van goh hij/zij zal dan wel goed wezen?!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:43

Grietzz schreef:
Nerwen schreef:

Nou, ik kan je zeggen op je 18e kun je wel degelijk een hoop levenservaring hebben!
@Jaduuh; ik weet het, maar daar werd geen antwoord meer op gegeven. Is het niet zo dat als 1 iemand heel veel gekozen wordt dat de mods niet gaan denken van goh hij/zij zal dan wel goed wezen?!

Ja dat wel, maar het is aan de mods om daar een beetje doorheen te prikken vind ik.

En op je 18e KUN je inderdaad, het is niet altijd zo. Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:43

Hoezo levenservaring? Je kan beter een persoon nemen die 24 uur per dag achter de computer zit, is ie altijd beschikbaar *LOL*

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:45

MoonChloe schreef:
Hoezo levenservaring? Je kan beter een persoon nemen die 24 uur per dag achter de computer zit, is ie altijd beschikbaar *LOL*

Dan ben ik de juiste persoon denk ik. Nagelbijten / Gniffelen Echt erg, hoelang ik zit te bokken.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:45

Ik lees al mee sinds dit topic is gestart!

En ik ben zeker voor meer mods.. Soms duurt het lang voordat er eindelijk wat gebeurd en dan is de hel al losgebroken in sommige topics, terwijl dat dan helemaal niet nodig was geweest..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:46

orionneke schreef:

strak

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:47

orionneke schreef:

Tja, maar of je dan ook echt een goede poll krijgt?!
Bijv; Ellende (eerste naam die me even te binnen schiet) heeft een OW uitgedeeld aan een persoon in een topic met heel veel mensen. Al deze mensen zijn het absoluut niet eens met deze OW, maar eigenlijk was hij wel terecht. Nou, dag objectieve beoordeling

Wat een zeikerd ben ik heh?!
En nee, ik heb niet een specifieke mening waar ik me helemaal op vast pin, maar bekijk graag alles van alle kanten. Knipoog