Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tieneke schreef:Ik vind het alleen altijd jammer als het meer een populariteitswedstrijd is, zoals je ook overal ziet. Er moet gekeken worden naar capaciteiten en communicatieve vaardigheden, niet naar of je toegeeft aan personen, laks bent, favorietjes kiest, ...
Jaduuh schreef:Nog iets hè, je mag alleen moderator worden als je 18 of 18+. Er zijn veel kinders die ook best moderator zouden willen worden en er zijn er ook een stuk of wat die dat best zouden kunnen. Is het niet iets om een soort van 'jeugdmoderatorteam' te maken, net als een 'jeugdcommissie' bij een sportvereniging. Die dan de 'Young Riders' beheren bijvoorbeeld? [ik noem maar wat hoor misschien is het wel een belachelijk idee]
Grietzz schreef:En dat lijkt me ook het beste. Zij zijn de aangewezen personen om te bepalen waarom een bokker ja of te nee mod zou kunnen worden.
MoonChloe schreef:Maar ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat gebruikers ook hun ideeen kunnen laten weten. Daar kan de modteam/bart/heike vast ook wel iets mee.
Jaduuh schreef:MoonChloe schreef:Maar ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat gebruikers ook hun ideeen kunnen laten weten. Daar kan de modteam/bart/heike vast ook wel iets mee.
Ja, dat was laatst het geval toch?
Grietzz schreef:Inderdaad, het is handig als aanreiking voor de mods.
MAAR even vanaf de andere kant bekeken; krijg je dan niet juist vriendjespolitiek?
(Om even maar te proberen alles van alle kanten te bekijken).
Gaby schreef:Ik zelf zou het geen gek idee vinden de grens misschien ( als proef die teruggedraaid kan worden indien nodig) wat omlaag te schuiven naar 16 en dan een 16(+) en en een 18(+) mod op de Young Riders te zetten.
Maar om de Young Riders nou volledig door 12+ers te laten beheren gaat mij wat ver. Je moet als mod naast het gebruiken van correct ABN en gedrag ook ervoor zorgen dat het hoe en waarom van het sluiten van een topic goed overkomt en consequent zijn. Een aantal 12jarigen kan dit, maar ik weet niet hoe je ze hier op zou kunnen screenen.
De grootste motivatie voor mij om nee te zeggen tegen 16- mods (Kathleentje (die mod op haar 15e werd) daar gelaten en ik meen me vaag te herinneren dat Marjolein op haar 17e mod van het JH was. Correct me if I'm wrong) is dat dan een groot aantal jeugdige bokkers zich aanbiedt als mod in plaats van te wachten wie er voor de taak wordt uitvolkoren en dat om de zoveel tijd dit patroon zich herhaalt. Maar misschien is mijn angst ongegrond.
orionneke schreef:Als het toch een beetje op functioneren komt van mods....waarom niet een keer een anonieme poll houden of men tevreden is per mod waarmee men te maken heeft ??
Nerwen schreef:Ben dat wel met je eens. Enige levenservaring is wel vereist vind ik (al kun je je ook weer afvragen in hoeverre een 18-jarige levenservaring heeft...).
Overigens was Katleentje 16 toen ze mod werd
Grietzz schreef:Nerwen schreef:Ben dat wel met je eens. Enige levenservaring is wel vereist vind ik (al kun je je ook weer afvragen in hoeverre een 18-jarige levenservaring heeft...).
Overigens was Katleentje 16 toen ze mod werd
Nou, ik kan je zeggen op je 18e kun je wel degelijk een hoop levenservaring hebben!
@Jaduuh; ik weet het, maar daar werd geen antwoord meer op gegeven. Is het niet zo dat als 1 iemand heel veel gekozen wordt dat de mods niet gaan denken van goh hij/zij zal dan wel goed wezen?!
MoonChloe schreef:Hoezo levenservaring? Je kan beter een persoon nemen die 24 uur per dag achter de computer zit, is ie altijd beschikbaar
orionneke schreef:Als het toch een beetje op functioneren komt van mods....waarom niet een keer een anonieme poll houden of men tevreden is per mod waarmee men te maken heeft ??