Besloten subfora of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 21:23

En als we nu eens een oplossing proberen te bedenken waar we het over eens kunnen worden in plaats van op elkaar te gaan hakken vanwege smileys en gebruikte uitdrukkingen?
Het besloten forum roept weerstanden op
De tussenoplossing van Xizutu2 (of wat was het ) dus ook.
Heeft iemand nog een ander idee hoe we het gezelliger kunnen krijgen op Bokt en een vorm van vertrouwelijkheid kunnen krijgen voor de bokkers die daar behoefte aan hebben?

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 21:38

1 van de mogelijkheden zou zijn, de leeftijdgrens opkrikken! Lijkt mij een goed plan, maar veel anderen ws niet!

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 22:04

Het lijkt mij geen goed plan, er zijn een heleboel jongere bokkers die hier komen omdat ze iets willen leren/ andere paardenliefhebbers willen ontmoeten en niet omdat ze "Penny" zijn. Ik vind dat iedereen een kans moet krijgen om hier aanwezig te kunnen zijn. "Misdragen" ze zich daarna, kunnen ze alsnog een een ow, ban of whatever krijgen.

Ik vind wel dat ze af en toe best wat strenger mogen worden aangepakt, maar dat zal wel komen omdat ik mijn eigen kinderen ook zeer consequent opvoed

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 22:08

Ja, de optie van xyzutu2 (hoe kom je toch op die naam?) vond ik wel een goed compromis, maar ideaal is het niet echt nee.

Ben het eigenlijk wel met Ann eens dat jongere Bokkers ook een kans moeten krijgen. Zij zijn wel het paardenvolk van de toekomst!

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:31

Amethyst schreef:
Ja, de optie van xyzutu2 (hoe kom je toch op die naam?) vond ik wel een goed compromis, maar ideaal is het niet echt nee.

Ben het eigenlijk wel met Ann eens dat jongere Bokkers ook een kans moeten krijgen. Zij zijn wel het paardenvolk van de toekomst!

Ben ik het ook mee eens, je kan de jongere bokkers toch niet toelaten omdat ze te jong zijn..Wij zijn allemaal een keer jong geweest..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:45

En toen leerde we dat we niet overal met onze snater tussen zaten en zeker geen grote bek mochten hebben

Grapje!!

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 00:35

Waarom wordt het de hele tijd op afgunst gegooid? Er is al vaker gezegd dat dat (voor mij iig en ik denk veel anderen) er helemaal niets mee te maken heeft. Het is helemaal niet zo dat ik dan ook maar een besloten forum wil, omdat de bvT dat toevallig ook krijgen. Ik wil juist helemaal géén besloten fora, óók niet voor mezelf Bovendien heeft het ook van mij uit niets persoonlijks met de bvT te maken; als bv. de juryleden een besloten forum zouden willen had ik exact hetzelfde gereageerd

Maar áls er echt zoveel menzen wel voor besloten fora zijn vind ik zoals ik al zei de oplossing van Xyzutu2 een redelijke *tussenoplossing*. Met zulke toegangseisen blijft het nl. wel neutraal en is in principe het wél toegankelijk voor iedereen mits die persoon zich aan bepaalde gedragsregels houdt. Maar niemand is bij voorbaat uitgesloten en iedereen die dat graag wil kan er aan deelnemen: niemand valt buiten de boot en in die zin is het dus gewoon openbaar.
Eigenlijk hoeft er van mij dus geen enkel besloten forum te komen, maar áls het dan moet vind ik een dergelijke optie acceptabel.

Waarom ben ik dan gelijk hypocriet? Ik ben gewoon tegen volledig besloten fora in het algemeen, en dat heeft niets te maken met of ik er zelf wel of niet op kan komen. Als het zou gaan om een volledig besloten forum van 2003 waar ik dus wél bij zou horen had ik ook hetzelfde standpunt gehad. Ik vind gewoon dat Bokt een openbaar forum is, voor en van iedereen en dat ook vooral moet blijven.

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 00:35

Pfoeh wat een heftige discussie zeg...
Het idee van xyzutu2 (had je geen makkelijkere naam kunnen verzinnen ) vind ik op zich wel een goed idee, maar dan hoeft het van mij niet besloten te zijn. Denk dat er zelf wel een soort selectie komt door de manier van omgaan met elkaar en de topics en onderwerpen die besproken worden. En als dat niet zo is, nou ja dan niet. Als het maar gewoon een leuk en gezellig forum wordt. Zonder pennys en boktrellen.

Zie ook mijn mening in het BvT forum.

*Ben nu weg uit deze discussie*

Prima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 02:32

Van waar de tegenstand?? Lekker moeilijk doen voor niets. Het is toch leuk voor die mensen? Ik zou het ook net buitenvallen, maar goed, je moet eenmaal grenzen stellen. Zie hier geen enkel probleem in!
Ik snap het wel dat de oude garde elkaar opzoekt. Heeft niets te maken met de jongere bokkers.

Karl66

Re: Besloten subfora of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 04:13

Ik vind het nog steeds niet zo interessant of de BvT-ers een besloten deel krijgen (wat ik niet kan zien, daar heb ik meestal ook niet zoveel last van ).

Maar zoals ik al eerder zei, ik denk dat het zwaar tegen gaat vallen, heb er uit nieuwsgierigheid even gekeken en ik denk dat de diehard bokkers uit die generatie zich behoorlijk gaan vervelen met een paar berichtjes per dag en dus snel weer vertrekken naar het echte bokt. En de bokkers die zich niet meer echt thuisvoelen en dus toch niet meer posten uiteindelijk twee keer per maand inloggen om even een halfuurtje bij te lezen.

Het doet me een beetje denken aan een openluchtmuseum, leuk om op een zomermiddag rond te lopen en te denken "goh toen was het leven nog perfect", Maar als je daar werkelijk zou leven, dan wordt je binnen een week gillend gek .

Maar als ze dat graag willen, mijn zegen hebben ze.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 09:56

Ik snap de weerstand ook niet Prima

Op bokt zijn al gesloten forums, maar omdat vele er geen weet van hebben is het wel oke.

Idd, moeilijk doen om niks
Graag wat willen schoppen tegen een groep die er al lang is.

En over het gezever meer rechten als je er langer bent
Misschien zou dat juist wel zo moeten? (wat nu niet is)

Bij de boeken club krijg je ook elk jaar meer korting op je aankopen als waardering van het trouwe lid zijn

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 10:26

runningkawa schreef:
oja, het idiee van xyzutu2 lijkt me niks

dat klink ook veel te kleuterachtig
al die mods steeds hijgend in je nek

Je mag best eens wat grover zijn in je uitlating, geeft een discussie tenminste wat vuur.
Al dat sofre gedoe steeds, omdat je tere zieltjes kwetst

En ik neem aan dat de gewone volwassenen, redelijk weten tot hoever iets kan gaan.
En dat dat ook niet allemaal van die tere zieltjes zijn.

Misschien kunnen we zelf in dat forum de hand er in houden. Ik vind dat je elkaar best wel eens pittig mag aanspreken, soms leent een discussie zich daar ook voor. Dat we gemeen gaan worden en echt buiten het boekje gaan is verantwoording van die bewuste bokker en daar kunnen we toch die bokker terecht duidelijk op aanspreken? Een eventuele block voor die persoon kan dan toch ook in de groep gegooid worden?

Dat kinderachtige gedoe heb ik eigenlijk geen zin in. In een subforum van toch weleer wat oudere bokkers in leeftijd mag je toch ook wel verwachten dat die weten hoe ze hun zinnen enigzins verwoorden? De ene wat wolliger dan de andere, maar ons ken ons toch? Ik ken er nu genoeg om te weten, o smile smile precies weer zo een reaktie van diegene. Maar dat maakt het toch leuk???

Flower power gedoe zoek ik niet. Maar ooo wat lievvvv ook weer niet, maar een beetje lol moet er wel tussen kunnen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 10:27

Juist Russel, dat is wat ik bedoel

Anoniem

Re: Besloten subfora of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 10:42

@RK en dan onze eigen mesthoop?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:03

Haha
Jaaaa!!!! goed idee

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:25

Oei oei das wel een erg goed idee die mesthoop! Die mis ik echt!

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 13:14

runningkawa schreef:
...Op bokt zijn al gesloten forums, maar omdat vele er geen weet van hebben is het wel oke...

Voor zover ik weet is alleen het moderator forum (terecht!) besloten, maar goed misschien ben ik wel naïef

Citaat:
...Idd, moeilijk doen om niks
Graag wat willen schoppen tegen een groep die er al lang is...

Schoppen, afgunstig zijn of whatever zijn/doen is al tig keer weerlegd door diverse BvN-ers, maar als je dat wilt blijven geloven, ik lig er niet wakker van

Citaat:
...En over het gezever meer rechten als je er langer bent
Misschien zou dat juist wel zo moeten? (wat nu niet is)

Bij de boeken club krijg je ook elk jaar meer korting op je aankopen als waardering van het trouwe lid zijn...
Maar waarom dan die zgn. beloning voor een kleine, selecte groep? Waarom niet iets bedenken waar meerdere bokkers wat aan hebben?

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 14:20

irish_lady schreef:

Jaaaa
Ik heb daar heel wat afgelachen

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:32

Natasja91 schreef:
irish_lady schreef:

Jaaaa
Ik heb daar heel wat afgelachen

vooral de spelletjes met andere bokkers, wie komt het eerst op de mesthoop? En de statjes van je eigen posts, hoeveel % mesthoop Dat was een mooie tijd

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:41

Gaat het nou nog steeds over de zogenaamde conclusie dat tegenstanders het tegen de groep hebben? Wat kinderachtig. En dat zijn dan de 'oudere' bokkers?

Ik heb helemaal niets tegen de groep an sich. Ik mag er zelfs legaal in meekleppen want ik ben ook van 2001. Maar ik vind over het algemeen, en dat vinden de meesten hier, dat je gewoon niet aan beslotenheid moet beginnen op een forum als dit. Dat heeft dus niets met de groep te maken. Ik zou er net zo tegen zijna ls het om het enduranceforum zou gaan. End aar klep ik notabene zelf mee.

Ik zie gewoon niet het nut van een besloten forum. En als je nou zo graag dat forum wil, maak dan een eigen forum. Het kan hier gratis http://nl.forum-host.com/ en het is binnen vijf minuten on air.

Sorry BvT'ers. Ik vind het nu eenmaal erg kinderachtig dat men blijkbaar alleen wil lezen dat het ons tegen de BvT'ers is. Dat lijkt me niet nodig en het is ook niet zo.

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:43

je bent van 2002 Faas

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:44

Da's raar. Ik heb me toch echt in 2001 geregistreerd.

Nou ja, wat maakt het ook uit.

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:45

helemaal niks in 2001 las ik alleen maar mee hier mijn datum van registreren is exact de dag dat ik mijn paard gekocht heb

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:47

Mijn berichten beginnen ook pas in 2002. Maar ik heb wel in 2001 hier gezeten voor en toen ik Raak kocht. Zal dat het wel zijn

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:47

Nou ja, hoor ik er officieel niet bij . Gelukkig maar zou ik zo zeggen .