[Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 18:18

_San87_ schreef:
YWC schreef:
Ik keek altijd graag naar merries kijken in de kraamstal, maar nu staan alle fokkerij topics dwars door elkaar heen en moet je alles doorscrollen.
Ik vind het echt geen verbetering

Idem hier.
Ik had bepaalde subfora waar ik ging kijken (en heel af en toe eens in reageerde).
Nu moet je alles doorlopen.

Verandering hoort verbetering te zijn.
Dat is nu zeker het geval niet.

Voor jou is het geen verbetering. Voor mij wel.

Dus wat doe je dan?

De optie geven om de oude versie / onderverdeling te behouden

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 19:09

Wat is de site ongelooflijk lelijk en druk geworden.
Niet fijn om naar te kijken.
Is dit een test of blijft het altijd zo? Dit kan mijn ADD brein niet zo goed hebben :n

CoonArt

Re: [Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 19:37

ZET HET ALSJEBLIEFT WEER TERUG ZOALS HET WAS!

|( |( |( |( |(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 19:39

Lees ff terug. Die lay-out kan je zelf anders zetten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 19:40

DuoPenotti schreef:

Nou dat
En dan die hoofdletters

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 20:34

Quir schreef:
Hoeveel mensen zijn er die een probleem ermee hebben

Hier in dit topic een aantal, verder dus op de hoeveelheid gebruikers maar weinig.
Denk dat na deze monsterklus er best gekeken gaat worden welke kleine dingen er veranderd kunnen worden.

Geef het gewoon even de tijd

Echwel schreef:
Ik denk ook maar heel weinig die er problemen mee hebben, want degene die klagen laten wel van zich horen en dat is dus maar een heel klein groepje hier.

De harde kern meldt zich inderdaad.
De gebruikers die zich onlangs hebben aangemeld denken mogelijk 'soit'.

Gelukkig wel weer, op papier, een verhoging van users, wat interessant is voor de beheerder.

Is deze oplossing ook niet omdat er te weinig moderators zijn die het de hele dag in de gaten kunnen houden?

Wellicht er een vergoeding tegenover zetten? Een moderater-functie?
Met de juiste intenties moet het er voor iedereen beter op worden.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 21:10

DuoPenotti schreef:

Waar staat dat?
Ik hoef hopelijk niet alles terug te lezen.
Ik heb het al wel terug gezet naar Bokt 4 maar zag geen verschil -O-

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 21:43

Nielojram schreef:
Quir schreef:
Hoeveel mensen zijn er die een probleem ermee hebben

Hier in dit topic een aantal, verder dus op de hoeveelheid gebruikers maar weinig.
Denk dat na deze monsterklus er best gekeken gaat worden welke kleine dingen er veranderd kunnen worden.

Geef het gewoon even de tijd

Echwel schreef:
Ik denk ook maar heel weinig die er problemen mee hebben, want degene die klagen laten wel van zich horen en dat is dus maar een heel klein groepje hier.

De harde kern meldt zich inderdaad.
De gebruikers die zich onlangs hebben aangemeld denken mogelijk 'soit'.

Gelukkig wel weer, op papier, een verhoging van users, wat interessant is voor de beheerder.

Is deze oplossing ook niet omdat er te weinig moderators zijn die het de hele dag in de gaten kunnen houden?

Wellicht er een vergoeding tegenover zetten? Een moderater-functie?
Met de juiste intenties moet het er voor iedereen beter op worden.

De moderator bezetting is zeker niet de reden.
Door het samenvoegen van de fora hebben we automatisch als mod ook meer fora onder ons gekregen. Dit doen we dan wel met een groter team, maar het werk is er niet minder op geworden zeg maar.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 21:48

Ik ben niet erg actief op Bokt. Ik kan gerust een week niet inloggen. Dus zal niet erg veel missen als ik helemaal niet meer inlog.
Ik kijk het nog een tijdje aan en als ik er niet aan kan wennen dan houdt het voor mij hier gewoon op.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 21:49

HorsePassion schreef:
Ik ben niet erg actief op Bokt. Ik kan gerust een week niet inloggen. Dus zal niet erg veel missen als ik helemaal niet meer inlog.
Ik kijk het nog een tijdje aan en als ik er niet aan kan wennen dan houdt het voor mij hier gewoon op.

Rustig maar. Klik hier eens: ucp.php?i=favorites&mode=forums

En dan een willekeurig forum aanvinken. Voila, je hebt je oude scherm weer terug.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 21:52

Koper schreef:
HorsePassion schreef:

Rustig maar. Klik hier eens: ucp.php?i=favorites&mode=forums

En dan een willekeurig forum aanvinken. Voila, je hebt je oude scherm weer terug.

En er is weer rust in mijn hoofd.
Ik blijf nog even :D
Bedankt! +:)+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 22:14

Joe +:)+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 22:23

Ik zit toch al best een tijd op bokt, maar ontdek door dit topic echt heel veel alternatieve manieren van bokt gebruiken. Ik deed dus nooit iets met de "eigen berichten" of actieve onderwerpen. Te leuk om dit nu zo te ontdekken

In het gebruik van bokt vertrek ik zelf altijd gewoon vanaf de homepage, zie topics langskomen waar ik al dan niet in geïnteresseerd ben, waar ik dan al dan niet een stipje bij zet. De subfora gebruikte ik nooit, behalve de enkele keer dat ik zelf een topic heb aangemaakt. Kortom: Ik merk domweg niet heel veel verschil.

Wat ik wel lastig vind is dat er in de discussie hier soms sneren uitgedeeld worden naar het beheer die imo niet nodig zijn, en die geen recht doen aan het werk wat verzet is om bokt toekomst bestendig te maken.

En ik geloof onmiddellijk dat er hier en daar misschien keuzes zijn gemaakt die achteraf niet handig zijn. Dat gebeurd nu eenmaal als je grote veranderingen door voert ( En ja : OOK als je die grote veranderingen eerst laat checken door een groepje gebruikers). Maar ik ga er vanuit dat nu deze basis er staat, er de komende periode best het een en ander bijgeschaafd gaat worden, en het een en ander zich vanuit deze basis zich weer verder ontwikkelt

Maar ik heb oprecht moeite met het wat ik toch een beetje zeuren vindt. We kunnen met zijn allen gratis genieten van een heel mooi forum, waarbij mensen hun best doen om dit forum goed te beheren, te ontwikkelen enz enz. En dan kan het best zijn dat de veranderingen wennen zijn, of als onplezierig worden ervaren, maar dan tóch zou ik domweg meer waardering erg op prijs stellen...

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 23:21

Ik ga er eigenlijk vanuit dat er keuzes zijn gemaakt die achteraf niet handig zijn. We zouden het graag allemaal in één keer goed doen, maar achteraf kijk je een koe in de kont en wat is 'goed'? Wat voor jou fijn werkt is voor je buurvrouw een waardeloze oplossing.

De hoop is dat de wijzigingen voor iedereen, na wat wennen en na wat bijschaven van onze kant, een verbetering zijn. Het is echter een grote verandering dus dat gaat helaas niet van de ene op de andere dag.

Er wordt in ieder geval hard aan gewerkt en de bezwaren hier zien we echt. Zie ik ook echt niet als 'gezeur', vooral tof dat mensen melden waar ze last van hebben en wat we/niet lekker werkt.

Het weghalen van de 'nieuwe topics' ga ik iig naar kijken. Lijkt er namelijk op dat jullie een bug hebben gevonden :+ Als je precies één favoriet forum aanvinkt via de link onderaan de 'Nieuwe topics' lijst dan verdwijnt de lijst. De theorie is echter dat je dan alleen nieuwe topics uit dat specifieke forum zou zien...

Maar voor nu goede work-around. Ik ga echter werken aan iets beters/logischers.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 23:25

Ik ben enorm blij dat ik NIET nieuwe topics uit het door mij aangevinkte subforum zie. Ik wil geen nieuwe topics naast mijn Eigen berichten.

Succes met alles, Bart. Als ik voor mijzelf spreek is het ook niet de bedoeling om te zeuren. Ik wilde maar aangeven, en zo te zien nog andere mensen ook, dat het met die nieuwe berichten heel rommelig, druk en overprikkelend is.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 23:27

Overprikkelend is inderdaad het goede woord @Koper *\o/*

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 23:30

Betere suggesties zijn natuurlijk welkom :j

Het is erg veel informatie op een pagina, dat ben ik helemaal met jullie eens. Het is wel een erg handige manier (vind ik dan O:) ) om in één oogopslag te zien of er nieuwe interessante topics zijn en of er gereageerd is op de topics die je al volgt. Dus functioneel; ja. Visueel aantrekkelijk; niet echt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 23:38

Nou ja goed, daar gebruik ik dus eigen berichten en actieve onderwerpen voor. Ik kan er bij, ik weet ze te vinden wanneer ik daar behoefte aan heb en zonder dat ik meteen visueel overbelast ben. Als je toch ergens nieuwe topics kwijt wil dan lijkt me dat dat prima rechts bovenaan kan, naast de twee die ik net noemde. Dan zal ik het waarschijnlijk nog niet gebruiken want er staat zo veel tussen waar ik geen interesse in heb (fototopics, help mijn vriend is gestoord geworden topics, hondentopics, dingen over dressuur bij voorbeeld) dat het prettiger en vooral sneller is om even te klikken op de subforums waar ik wel interesse in heb en daar even doorheen te scrollen. "Nieuwe topics" als link naast Actieve onderwerpen en Eigen berichten staat daar niet in de weg. I doe er niks mee maar prima als het daar staat. Die hele kolom staat wel in de weg. Vind ik.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 23:49

Ik heb ineens een cameraatje bij fototopics staan terwijl ik op mijn mobiel bok met het scherm rechtop.
Is dat door mijzelf aan te passen of zit ik hieraan vast?

Afbeelding

Naast de veranderingen van forums is dit net te veel verandering voor mijn hoofd en raak ik nu het overzicht compleet kwijt. -O-
Zal wel een kwestie van wennen zijn, maar had dat niet in kleinere stappen gekund?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 23:50

Dat is al een tijdje zo. Zijn fototopics.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 23:52

Niet op een telefoon/smal scherm, op bredere schermen wel idd.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 23:52

O. Daar weet ik te weinig van af :)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 23:53

Eerst was het cameraatje nog oranje ook, dat zorgde - ook bij mij :D - voor flink wat verwarring. Gelukkig is dat later blauw gemaakt, en daar ben ik inmiddels wel aan gewend.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 23:55

Ja, dat is inderdaad rustiger.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 23:55

Dit is ook nieuw trouwens:
Afbeelding
Eerst zat het knopje voor de volgende pagina netjes naast de paginanummers, nu zit hij eronder. :+
Alsof de verhoudingen niet helemaal kloppen ofzo.
Ik weet niet of dit de bedoeling was?