BartVB schreef:Als zoiets onder een NR topic verschijnt krijg je over het algemeen een PBtje van een teamlid met het vriendelijke verzoek dit de volgende keer op een andere manier te doen, als de reactie in het topic storend is dan wordt deze verwijderd. Als je vervolgens onder dat artikel laat blijken dat je het vriendelijke verzoek naast je neer legt dan kan er een OW volgen. Dat heeft niets te maken met censuur of vrijheid van meningsuiting maar met de huisregels op Bokt.
Hmm dit gaat vast dan over mijn OW. In mijn geval: Laat het vriendelijke maar weg en voeg de onterechte beschuldigingen dat ik mij meermalen negatief heb uitgelaten in nieuwstopics daar maar bij. Dat zet dan meteen al de toon.
Mag ik je er dan ook even op wijzen dat de boktregels niet verwijzen naar de meer specifieke regels op NR en dat je daar dan echt naar moet zoeken? Dus die moet je dan maar net hebben gelezen. Dat doe je niet als je ergens op reageert. Dan ga je ervan uit dat de algemene boktregels gewoon gelden.
En dan nog is het raar dat de boktregels in strijd zijn met de meer verscherpte regels in specifieke topics.
En die - inderdaad - vaak flink schuren met vrijheid van meningsuiting. Dat doen de boktregels net niet. Dus waarom? Waarom moeten er aparte regels zijn voor bepaalde fora en kunnen de boktregels niet voldoende zijn. Niet kunnen zeggen wat je wil in een topic is censuur.
Ik snap ook nog steeds niet waarom feedback in een nieuwsbericht niet gewoon kan. Waarom daar een speciaal topic voor moet worden geopend, waardoor het alleen maar onduidelijker wordt of er uberhaupt iets met de feedback wordt gedaan, of is dat nu net de bedoeling?
Een feedbacktopic voor VN wordt chaos. De meesten denken dan "laat maar". Die feedback is al gegeven. En toch wordt er een feedbacktopic geopend, zonder uitleg waarom feedback in een nieuwstopic zelf nou zo erg wordt gevonden. Meermalen naar gevraagd, geen antwoord.