Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ods schreef:Elisa2 schreef:Misschien is het een idee dat users wel oude berichten kunnen verwijderen, of mods maar dat er dan gewoon bij de gebruikersnaam: Anoniem komt te staan.
Op die manier blijven de berichten behouden en wordt het forum geen gatenkaas maar kan er toch ook gewerkt worden aan de privacy van mensen.
Die optie is er en gebruiken we wanneer het nodig is
Ibbel schreef:Wat bokt ook heel goed zou kunnen doen, is bv alles ouder dan 5 jaar archiveren. En als ze het dan écht goed willen doen, de inhoudelijke posts verwerken in de wiki. Dan hou je wél de kennis, maar ben je alle gekif, onzin, geklier en gezeik gewoon kwijt.
Noblesse_ schreef:Elisa2 schreef:Misschien is het een idee dat users wel oude berichten kunnen verwijderen, of mods maar dat er dan gewoon bij de gebruikersnaam: Anoniem komt te staan.
Op die manier blijven de berichten behouden en wordt het forum geen gatenkaas maar kan er toch ook gewerkt worden aan de privacy van mensen.
Die optie is er en gebruiken we wanneer het nodig is
Die optie is er voor jullie als beheer en mods ja. Voor de gewone user is die optie er niet, volgens mij bedoelt Elisa dat.
Sica schreef:Ik zal eens een balletje opgooien of het verwijderen van foto's dan misschien iets makkelijker gemaakt kan worden.
Nog even terugkomend op de ITP fora, wij hebben overleg gehad en besloten de richtlijn van één topic per week los te laten. Hiervoor hebben we een proefperiode bedacht van twee maanden, waarna we gaan evalueren of dit inderdaad een goede oplossing is.
Elisa2 schreef:Misschien is het een idee dat users wel oude berichten kunnen verwijderen, of mods maar dat er dan gewoon bij de gebruikersnaam: Anoniem komt te staan.
DuoPenotti schreef:Elisa2 schreef:Misschien is het een idee dat users wel oude berichten kunnen verwijderen, of mods maar dat er dan gewoon bij de gebruikersnaam: Anoniem komt te staan.
Als dan quotes ook nog op anoniem zouden te komen staan had het nut, nu niet
Gewoon na 5 jaar archiveren.
Veel minder werk.
Informatie loopt achter, meningen zijn veranderd.
Heeft weinig doel meer op iemand na die eens een oud topic van zichzelf op wil zoeken.
DuoPenotti schreef:Waarom zou een topic uit 2004 leesbaar moeten zijn?
Shadow0 schreef:Ibbel schreef:Wat bokt ook heel goed zou kunnen doen, is bv alles ouder dan 5 jaar archiveren. En als ze het dan écht goed willen doen, de inhoudelijke posts verwerken in de wiki. Dan hou je wél de kennis, maar ben je alle gekif, onzin, geklier en gezeik gewoon kwijt.
Dat werkt niet - de manier waarop mensen hun eigen ervaringen delen is niet om te zetten naar objectiveerbare informatie op de wiki. Het is waardevol omdat het de eigen woorden van allerlei mensen zijn, en vaak ook omdat er een hele reeks aan verschillende reacties is waardoor je soms meer inzicht krijgt in wat wel of niet meespeelt, maar als je dat probeert om te zetten naar wikiproof teksten dan krijg je of niks of een hele serie aan 'sommige mensen geven x aan, maar anderen noemen y.'
Je hebt gebruikers die vooral een gekleurd kussensloop aanbieden, en gebruikers die werkelijk niets aanvaarden als het niet minimaal in 100 verschillende studies ondubbelzinnig is aangetoond - de meeste mensen zitten er tussenin maar kunnen binnen een context vaak wel een inschatting maken hoe ver dat van zichzelf afstaat. Als je dat allemaal losweekt van de context kan dat niet meer.
(Maar vandaar ook mijn idee dat de inf-tabbladen wellicht anders behandeld kunnen worden en de overige tabbladen meer afgeschermd kunnen, in elk geval voor de zoekfunctie.)
Shadow0 schreef:DuoPenotti schreef:Waarom zou een topic uit 2004 leesbaar moeten zijn?
Wat mij betreft omdat er nuttige dingen in staan, omdat het leuk en leerzaam is om te lezen hoe sommige inzichten veranderd zijn door de tijd en andere juist helemaal niet, om zelf nog eens terug te denken aan die tijd. Omdat de mensen die toen reageerden ook dingen te zeggen hadden, die ons nu iets kunnen brengen. Waarom moet dat weg?
Sica schreef:Ik zal eens een balletje opgooien of het verwijderen van foto's dan misschien iets makkelijker gemaakt kan worden.
Nog even terugkomend op de ITP fora, wij hebben overleg gehad en besloten de richtlijn van één topic per week los te laten. Hiervoor hebben we een proefperiode bedacht van twee maanden, waarna we gaan evalueren of dit inderdaad een goede oplossing is.
Elisa2 schreef:Ik vind het dubbel, vind bijvoorbeeld de fokkerij topics van twintig jaar geleden ook nog best interessant en nuttig. Zou het zonde vinden als dit verdwijnt.
Voor mijzelf is de privacy niet zo'n dingetje, maar ben dan ook altijd voornamelijk actief geweest in de paard gerelateerde onderwerpen.
DuoPenotti schreef:Waarom zou een topic uit 2004 leesbaar moeten zijn?
Lopende topics, ja dat begrijp ik, maar die oude meuk?
Marjo schreef:Maar je hebt, in al je posts, nog geen een keer aangegeven waarom dit belangrijker is dan de privacy en zelfbescherming van anderen. Want nogmaals (en ik heb het idee dat je hieraan voorbij gaat), dergelijk oude posts worden gebruikt tégen de persoon die ze geplaatst heeft en er wordt misbruik van gemaakt. En dat vind ik vele malen belangrijker dan de mogelijkheid dat een bericht van 10-20 jaar terug misschien nog wel eens relevant zou kúnnen zijn.
silverdapple schreef:DuoPenotti schreef:Waarom zou een topic uit 2004 leesbaar moeten zijn?
Lopende topics, ja dat begrijp ik, maar die oude meuk?
Voorbeeld: ik ben al meerdere keren fokkers en oud-eigenaren van paarden tegengekomen doordat ze in het begin over het betreffende paard hebben gepost. (En juist doordat hun profiel aanwezig is, kan ik deze personen terugvinden via andere media.)Marjo schreef:Maar je hebt, in al je posts, nog geen een keer aangegeven waarom dit belangrijker is dan de privacy en zelfbescherming van anderen. Want nogmaals (en ik heb het idee dat je hieraan voorbij gaat), dergelijk oude posts worden gebruikt tégen de persoon die ze geplaatst heeft en er wordt misbruik van gemaakt. En dat vind ik vele malen belangrijker dan de mogelijkheid dat een bericht van 10-20 jaar terug misschien nog wel eens relevant zou kúnnen zijn.
Marjo, in zo'n situatie wordt er meestal op de man gespeeld en niet op de bal. Dat is sowieso tegen de regels van Bokt.
Als één paard de dekens van andere paarden sloopt dan beslis je toch ook niet dat alle paarden voortaan maar zonder dekens naar buiten moeten? Dan zorg je ervoor dat dat ene paard stopt met slopen.
Marjo schreef:Maar je hebt, in al je posts, nog geen een keer aangegeven waarom dit belangrijker is dan de privacy en zelfbescherming van anderen.
Citaat:Want nogmaals (en ik heb het idee dat je hieraan voorbij gaat), dergelijk oude posts worden gebruikt tégen de persoon die ze geplaatst heeft en er wordt misbruik van gemaakt. En dat vind ik vele malen belangrijker dan de mogelijkheid dat een bericht van 10-20 jaar terug misschien nog wel eens relevant zou kúnnen zijn.
Marjo schreef:Maakt dat uit? En het hoeft niet enkel door gebruikers openbaar op het forum te zijn he. Er zijn vast posts van gebruikers, die hun carrière wellicht geen goed zou doen. Niet iedereen is zo open-minded om te bedenken dat het een post van 5+ jaar geleden is, en dat mensen wellicht veranderd zijn.
En het kan ook in PB gebeuren, zelfs door een moderator kun je ermee om je oren geslagen worden. Trust me, I know
Marjo schreef:[edit] En over je eerste opmerking, wie zegt dat deze fokkers en oud-eigenaren überhaupt gevonden willen worden? Leuk voor jou dat je daar achter bent gekomen, maar er zijn zat mensen die dat liever niet willen. Maar daar houd je dan geen rekening mee.
silverdapple schreef:Marjo schreef:Maakt dat uit? En het hoeft niet enkel door gebruikers openbaar op het forum te zijn he. Er zijn vast posts van gebruikers, die hun carrière wellicht geen goed zou doen. Niet iedereen is zo open-minded om te bedenken dat het een post van 5+ jaar geleden is, en dat mensen wellicht veranderd zijn.
En het kan ook in PB gebeuren, zelfs door een moderator kun je ermee om je oren geslagen worden. Trust me, I know
In mijn ogen maakt dat uitDankzij die regel wordt de schuld nl. gelegd bij degene die deze informatie tegen een ander gebruikt, en niet bij de mogelijkheid om tot die informatie te komen an sich. Daardoor kan erop gehandhaafd worden.
En in jouw geval kan ik me voorstellen dat dat laatste nou niet echt vertrouwen opwekt. Maar... door preventief te archiveren en functies weg te halen, gaat men voorbij aan behoeftes en belangen van de andere partij(en).
silverdapple schreef:Marjo schreef:[edit] En over je eerste opmerking, wie zegt dat deze fokkers en oud-eigenaren überhaupt gevonden willen worden? Leuk voor jou dat je daar achter bent gekomen, maar er zijn zat mensen die dat liever niet willen. Maar daar houd je dan geen rekening mee.
Klopt. Maar voor hetzelfde geld zijn ze er hartstikke blij mee. Als iemand liever geen contact wil dan is er niemand die hen daartoe tot verplicht.