Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
loriene schreef:Dat weet ik ja, ik zou haar overigens alles behalve gek noemen.Ik vindt ook dat piet zwart moet blijven.
Jeetje je hebt het over een kinderfeest.
Op gegroeid met zwarte piet en in die tijd zeurde niemand over de zwarte kleur.
Ben benieuwd of iemand nog weet welke gek hiermee is begonnen.
LWDaisy schreef:Seriously?
De beste man ziet zwart omdat hij door de schouw gekropen is. Welke kleur zou hij anders moeten hebben dan zwart, van het roet? Of er nou een blanke, chinees of zwarte door de schouw kruipt - wedden dat ze er allemaal zwart uit komen? Wat is het probleem eigenlijk? Als ik mijn pelletkachel schoonmaak zie ik ook zwart hoor. Het hoort bij de traditie - Sinterklaas loopt met zijn paard over de daken, en Piet kruipt door de schouw om cadeautjes te droppen. En ja, daar wordt hij dan zwart van, want in een schouw zit nou eenmaal roet. Meer is er niet aan.
Dan mag je elke smiley bannen, want er zal op deze aardbol wel iémand rondlopen die aan een bepaalde smiley aanstoot neemt.
Aranel schreef:Mijn dochter ziet het verschil oprecht niet trouwens. Bij het sinterklaas journaal en op tv algemeen zijn alleen maar roetveegpieten te zien, bij de intocht in onze stad alleen maar zwarte pieten. Ze heeft er met geen woord over gerept.
Fitzroy schreef:Mijn Antilliaanse collega vond het ook altijd gezeik van de bovenste plank. Bij hen was zwarte Piet ook gewoon zwarte Piet. Niets moeilijks aan en totaal niet in de context met slavernij en ze voelden zich ook niet gediscrimineerd.
LWDaisy schreef:--> net een bericht van de kerstman ontvangen - de beste man krijgt niet graag slaag, gelieve deze smiley te bannen.
--> cheerleaders zijn hier niet blij mee, niet alle pompons zijn namelijk roze.
--> bannen die handel, niet elk bruidspaar bestaat uit een mannetje en vrouwtje.
--> je zal maar slachtoffer zijn van huiselijk geweld.
--> waar zijn alle andere vlaggen?
--> mijn vriend heeft ADHD, deze smiley toont hoe het er in zijn hoofd aan toegaat, vind ie niet fijn.
--> ik als brildrager ben ooit eens "vieroog" genoemd, help.
Als je voor iedereen goed wilt doen, hebben we straks geen smileys meer over. Dan zijn ze allemaal outdated.
Je kan ook over lucht struikelen.
Mijn vader is trouwens blank en draagt gouden oorringen. Uitdoen dan maar of..? Hij heeft ook een gouden ketting met daarin de eerste uitgevallen melktandjes van mij en mijn broer. Voor zover ik weet, eet hij geen mensenvlees. Hij draagt ook cowboylaarzen. Zijn bandana is verbannen door zijn vrouw
Mindim schreef:En Sinterklaas werd wit geschminkt...das wel ok?
Citaat:Blackface is de praktijk van het zwart opmaken van een gezicht die in theatervoorstellingen in de Verenigde Staten werd gebruikt om een karikatuur van een Afro-Amerikaanse slaaf op te voeren, gewoonlijk door en voor animatie van blanken. De praktijk wordt daar als racistisch en zeer controversieel beschouwd
xSelina schreef:
luxx schreef:xSelina schreef:
Mooie samenvatting en in mijn ogen moet iedereen het snappen wanneer je het gezien hebt. Maar dat is niet zo. En dat snap ik dan weer niet
Maar ja, wanneer mensen met droge ogen kunnen roepen 'dan mag blanke vla ook niet meer' en bijval krijgen dan weet je ook wel met wie je in gesprek bent en kun je beter deze raad aannemen:
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.”
fohadie schreef:Maar... Waarom moet zwarte piet dan in regenboog. Regenboog is toch al voor de LHBT enz. Beweging? Dat is verwarrend. We willen alles voor iedereen bepalen en alles moet maar anders. Omdat sommige zwarte piet willen uitbannen, mag hij niet meer op een forum verschijnen. Maar dan zijn de aanhangers van zwarte piet weer gediscrimineerd. Je kan het nooit iedereen naar de zin maken en waar hebben we het nu eigenlijk over? Het zijn god damn smylies?!
oomens schreef:MarlindeRooz schreef:Het lijkt me niet dat je als forum zijnde anno 2021 het "pro-zwarte piet" standpunt in wil nemen. Tenzij ze dat natuurlijk bewust doen, maar dat vraag ik mij af.
Je weet dat veel mensen met paarden ook buiten de grote steden in de Randstad wonen?
Amber_anne schreef:fohadie schreef:Maar... Waarom moet zwarte piet dan in regenboog. Regenboog is toch al voor de LHBT enz. Beweging? Dat is verwarrend. We willen alles voor iedereen bepalen en alles moet maar anders. Omdat sommige zwarte piet willen uitbannen, mag hij niet meer op een forum verschijnen. Maar dan zijn de aanhangers van zwarte piet weer gediscrimineerd. Je kan het nooit iedereen naar de zin maken en waar hebben we het nu eigenlijk over? Het zijn god damn smylies?!
De aanhangers van zwarte piet gediscrimineerd? Op basis van wat precies
Amber_anne schreef:fohadie schreef:Maar... Waarom moet zwarte piet dan in regenboog. Regenboog is toch al voor de LHBT enz. Beweging? Dat is verwarrend. We willen alles voor iedereen bepalen en alles moet maar anders. Omdat sommige zwarte piet willen uitbannen, mag hij niet meer op een forum verschijnen. Maar dan zijn de aanhangers van zwarte piet weer gediscrimineerd. Je kan het nooit iedereen naar de zin maken en waar hebben we het nu eigenlijk over? Het zijn god damn smylies?!
De aanhangers van zwarte piet gediscrimineerd? Op basis van wat precies