Uitzondering regels.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:10

luxx schreef:
Mwha fakenews is in de meeste gevallen zo klaar als een klontje. En berichten hier die bijvoorbeeld zeggen 'we weten de lange termijn effecten niet' met betrekking op vaccineren zouden wat mij betreft dan elke keer een disclaimer en een uitleg erbij krijgen. Blijven zeggen dat het allemaal niet zo duidelijk is doet mij vermoeden dat er ook een aantal wappies in de moderator groep zitten of iig een aantal die er niet heel veel van begrijpen. En is er achter de schermen dus ook een topic over dit onderwerp waar zich felle discussies afspelen. En dat de moderators daar dus heel druk mee zijn. Vind ik een hele grappige gedachte om de 1 of andere reden :')

Sorry, luxx, maar dit hele topic staat bol van moderator berichten die proberen mee te denken en echt te luisteren naar wat gebruikers nu precies zouden willen.

Je kunt je vermoedens uitspreken over dat er wappies in het team zitten of wij niet kundig genoeg zijn, maar het enige wat je daar mee doet is de sfeer in een topic als dit negatief beïnvloeden. Wij waarderen het als je feedback wilt geven, of zelfs kritiek wilt uiten op ons als team of op het Bokt beleid, maar dat kan ook op een inhoudelijke manier in plaats van flauwe suggesties doen over hoe het er achter de schermen aan toe gaat. Daar bereiken we uiteindelijk gewoon het meest mee. :)

Natuurlijk moeten wij overleggen met elkaar, maar dat gaat er over hoe we dit willen aanpakken en wat het beste is voor Bokt en zijn gebruikers. Dat staat helemaal los van onze eigen meningen over Corona.

Modereren op fakenews is al heel vaak uitgelegd waarom we dat niet (gaan) doen, daar zijn al veel topics op FZ over geweest ook, maar nogmaals: het is onhaalbaar voor ons om actief te modereren op fakenews.
Ik begrijp dat dit ook niet de manier is zoals het nu gaat, daarom zijn we daar een oplossing voor aan het zoeken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:11

DuoPenotti schreef:
Sclimpre
Mensen die het hebben geprobeerd maar waar het niet werkte, graag :j
Want zo kun je een afweging gaan maken wil ik dit ook proberen.

Mijn voorbeeld van cranio sarcaal, daar lees ik graag beide kanten van mensen met ervaring.

Maar echt het zal me aan mijn reet roesten dat klaasje zegt ik vind het oplichting en kwakzalverij, maar het nooit heeft geprobeerd.
En als dat eens een keertje gebeurd, oke. Maar telkens, telkens en nog eens...
Dat maakt een topic kapot en niemand heeft er wat aan.

Nou dat valt echt tegen in het echt hoor. Ik heb een aantal keer gereageerd in zulke topics met mijn ervaring. En die was negatief. Het gedram wat er toen kwam had weinig te maken met ervaringen willen lezen, maar enkel ervaringen willen lezen die in het straatje pasten van een paar posters en zo niet werd dat niet geaccepteerd. Als middenmoter met ervaring voelde het voor mij als gedram en geweerd worden. Ook dat maakt een topic kapot.

Het weghalen van discussies of weren van groepen lijkt mij dus helemaal niks. De manier van posten en verwoorden waar meer opgelet zou kunnen worden, ja.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:11

Sclimpre schreef:
pmarena schreef:

Precies, die zijn overal :j

Daarom zou ik het persoonlijk wel verfrissend vinden als er naast die "overal" eens wat uitzonderings-topics zouden komen, waar bvb. ervaringen gevraagd worden....en dat dat dan ook daadwerkelijk gewoon eens vol komt te staan met ervaringen...ipv. allerlei discussies.

Waar leg je dan de grens tussen vertellen over jouw ervaring en verkondigen van een mening?
Geef je dan in bv. een homeopatie-topic (dit gewoon als voorbeeld) ook de ruimte aan mensen die het geprobeerd hebben maar waarbij het niet werkte? En die teleurgesteld zijn omdat het ook nog eens veel gekost heeft?

Als je iets als een puur een ervarings topic zou starten dan zou ik zeggen natuurlijk mogen daar goede en slechte ervaringen benoemd worden :j Daar gaat het toch juist om :)

Citaat:
Mag iemand die pro is dan op zijn beurt zeggen dat de teleurgestelde misschien niet lang genoeg geprobeerd heeft?
Dan zit je in feite al in meningen en in het proberen de beinvloeden van de ander.

Ja precies. Daarom zou iets als een 1 post per bokker en rigoreus weghalen van niet-ervaringen wel eens fijn kunnen zijn in een beperkt aantal topics, als aanvulling op al die topics waar iedereen wel zijn zegje kan blijven (en blijven....en blijven...) doen.

Bij ervaringen met een product zal je altijd mensen hebben die een positieve ervaring melden waar wellicht in de werkelijkheid een andere oorzaak voor de verbetering verantwoordelijk was.

En er zullen negatieve ervaringen gemeld worden door mensen die een positieve ervaring hadden kunnen hebben als ze het product niet "verkeerd" gebruikt hadden. Dat hou je altijd :)

Het allermooist zou het natuurlijk zijn als je een andere forum-opzet had, zeg maar dat je gewoon de ervaringen allemaal onder elkaar weergegeven ziet. En dat er dan bij die berichten een knopje zit waarmee eventuele reacties / discussie over die reactie weergegeven worden.

Dan heb je het beste van 2 werelden: de mensen die gewoon ervaringen willen lezen kunnen dat heerlijk ongestoord doen *\o/* En de mensen die willen reageren op die ervaring, er vragen over of commentaar op hebben, kunnen dat ook gewoon kwijt en een ieder kan dat zichtbaar maken als hij op dat knopje drukt. Dat lijkt me helemáál ideaal +:)+

Citaat:
Ik denk dat het op een forum heel moeilijk is om alle details in regels te gieten. Persoonlijk vind ik bokt al een heel ingewikkeld forum met al die subgroepen, fototopics waarin je commentaar mag geven, fototopics waar je alleen mag zeggen dat het heel mooi is, etc. Sommige mensen zijn er heel intensief mee bezig, maar voor gewone zielen die af en toe eens komen kijken is dat een heel kluwen.

Daar heb je gelijk in :j

Maar als er foto-topics zijn waar onderscheid wordt gemaakt in welke reactie je mag geven, kan dat wellicht ook op andere onderdelen dat er een apart stukje komt waar èven, voor 1 keertje, eindelijk (!!!) eens een keertje gewoon ervaringen gedeeld kunnen worden zonder dat die al 100 keer uitgekauwde discussie de boel weer komt verzieken.

En dat kan je toch vrij simpel melden met een (automatisch) groen balkje bovenaan iedere openingspost binnen dat speciale discussie-vrije hoekje zodat je niet hoeft uit te pluizen in welk deel van het forum je je bevindt.

Als er dan ook zo'n opmerking verschijnt op het moment dat je een reactie wilt typen (Let op, op dit forumdeel staan we alleen ervaringen uit de 1e hand toe en geen discussie) en dan eventueel met een link verwijzen naar waar wèl discussie welkom is, dan ben je er toch ook?

Dan bied je wat meer ruimte aan ALLE leden en kunnen er meer mensen in een prettige sfeer mee praten, kan je meer informatie verzamelen dan vooral die informatie van dat ene fanatieke clubje overal...

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:17

DuoPenotti schreef:
Sclimpre

Mijn voorbeeld van cranio sarcaal, daar lees ik graag beide kanten van mensen met ervaring.

Maar echt het zal me aan mijn reet roesten dat klaasje zegt ik vind het oplichting en kwakzalverij, maar het nooit heeft geprobeerd.

Dat is dan een ander soort topic dan één waar enkel mensen die er hetzelfde over denken mogen posten.
Zolang goede en slechte ervaringen mogen gedeeld worden hou je toch een soort evenwicht, ttz. dat het topic dan min of meer de werkelijkheid weergeeft.
Hier 2 topics van maken, 1 met de pos ervaringen en 1 met neg ervaringen zou denk ik geen goed plan zijn.
Met corona is dat al zeker geen goed plan.

rien10

Re: Uitzondering regels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:21

Als er gevraagd wordt over ervaringen, dan moeten uiteraard slechte EN goede ervaringen aan bod komen. Het zou wat zijn als daar onderscheid in gemaakt zou worden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-21 12:23

Femke_Tweety schreef:
Ik denk dat ik dat redelijk snap, janderegelaa.

Maar dat iets nog nooit gebeurd is, en bovendien onwaarschijnlijk is, maakt het niet onmogelijk.

dat is die missende nuance waar ik het over had.

Precies

Ik heb ook braaf mijn Janssen laten zetten hoor, dus was ik er zo bang voor zat hij er niet.
Maar de nuance en een ander zo ongeveer de kop afhakken vind ik net zo fout als fakenieuws verspreiden op een forum.

Het is de website van de RIVM niet die we hier onderhouden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:25

MyWishMax schreef:
DuoPenotti schreef:
Sclimpre

Nou dat valt echt tegen in het echt hoor. Ik heb een aantal keer gereageerd in zulke topics met mijn ervaring. En die was negatief. Het gedram wat er toen kwam had weinig te maken met ervaringen willen lezen, maar enkel ervaringen willen lezen die in het straatje pasten van een paar posters en zo niet werd dat niet geaccepteerd. Als middenmoter met ervaring voelde het voor mij als gedram en geweerd worden. Ook dat maakt een topic kapot.

Het weghalen van discussies of weren van groepen lijkt mij dus helemaal niks. De manier van posten en verwoorden waar meer opgelet zou kunnen worden, ja.

Tja....juist als je een klein deeltje van het forum in zou richten als een "alleen ervaringen - geen discussies"-hoekje dan zou jij juist wèl goed je eigen verhaal kwijt kunnen zonder dat daar bovenop gedoken wordt :j

En dat is niet altijd leuk voor de mensen die er wat meer vanaf (denken te) weten en die denken dat positieve ervaringen een andere reden hebben of die denken dat negatieve ervaringen niet helemaal fair zijn omdat "hun" product niet goed is gebruikt. Daarom zou het ook fijner / completer zijn als je iets had van een in eerste instantie verborgen discussie die op die reactie verder gaat.

Maar ik persoonlijk ben het er wel eens dat er nu op Bokt een gemis is van ervaringstopics die ook daadwerkelijk met ervaringen gevuld worden.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 07-06-21 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:26

janderegelaa schreef:
Ymor schreef:
janderegelaa schreef:
Ik vind eigenlijk dat zo'n topic vol met fakenews gelijk gesloten mag worden en de verspreiders ervan een ban.

Ik modereer verder niet op dit onderdeel dus heb er weinig mee van doen maar lees wel vol interesse mee in dit topic dus ik dacht ik laat ook eens iets horen. Ik pik deze quote er even uit. Fakenews modereren klinkt heel goed maar is tegelijkertijd ook heel erg lastig. Ten eerste zijn moderators geen mensen die overal kennis van hebben dus iets beoordelen en daar gedegen onderzoek naar doen is niet mogelijk. En daarnaast zien wij natuurlijk niet alles wat zich op het forum afspeelt. Er gebeurt teveel. Hoe zie jij (maar anderen die hier een mening over hebben laat het vooral weten) een mogelijkheid dit op te lossen? En gaat het dan in jullie ogen om fake nieuws op het gebied van Corona of ook ander fake news?

Als FB, Twitter en Instagram het kunnen dan moeten jullie dat ook kunnen. Ik zou fakenews op alle onderdelen willen filteren dus niet alleen Corona.

Dit was mijn vraag niet. Ik vraag letterlijk hoe zie je het voor je? Want ik zie het namelijk niet en ik laat mezelf graag overtuigen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:38

janderegelaa schreef:
Vaccin’s geven nooit bijwerkingen op lange termijn. Omdat ze na een paar weken alweer uit je lijf zijn. De enige mensen die zo reageren snappen gewoon niet hoe een vaccin werkt. Geeft ook niet maar jullie laten je het ook niet vertellen.

rien10 schreef:
En daarom kom jij keer op keer dat vertellen wat wij, domme kudde, niet willen horen. Moet ik het zo zien?

Femke_Tweety schreef:
Ik denk dat ik dat redelijk snap, janderegelaa.

Maar dat iets nog nooit gebeurd is, en bovendien onwaarschijnlijk is, maakt het niet onmogelijk.

dat is die missende nuance waar ik het over had.

Precies... Er wordt hier een opmerking zonder enige nuance neergegooid. En meteen maar even iedereen bij de voeten afgemaaid die zich toch vragen stelt bij die opmerking.

Stel dat je op zo'n opmerking (volgens mij vrij realistisch) de vraag hardop stelt: Als het wèl zou gebeuren, een bijwerking op de langere termijn, doordat de stoffen in het vaccin ergens een kleine beschadiging hebben gemaakt, een schakeltje omgezet hebben, een langzaam proces in gang gezet hebben op 1 of andere manier.

Zouden we het dan (h)erkennen of zou het dan een eenvoudige kwestie zijn van te lang geleden, niet te koppelen aan die prik want er kunnen ook allerlei andere zaken geweest zijn die van invloed zijn geweest. Er zijn volgens mij namelijk zat (welvaarts)ziektes waarvan we eigenlijk niet zo goed weten waardoor ze ontstaan.

Ik vind het nogal wat dat je zaken als vervuiling, verkeer, binnenkrijgen van slechte stoffen enzo wel op de tafel houdt als opties, maar iets wat we ook gewoon massaal binnenkrijgen, niet.

Iemand die keihard roept: dat is onmogelijk! Komt absoluut niet betrouwbaar over. Zeg je "de kans is zeer klein want het is nog nooit aangetoond" dan ben je al een heel stuk eerlijker in je berichtgeving.

Eigenlijk is DIT "geven nooit bijwerkingen op lange termijn" wat mij betreft een soort nepnieuws / bericht dat mensen op het verkeerde been zet := Wissen dan ook maar?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:42

rien10 schreef:
Als er gevraagd wordt over ervaringen, dan moeten uiteraard slechte EN goede ervaringen aan bod komen. Het zou wat zijn als daar onderscheid in gemaakt zou worden.

Dat vind ik dus ook. Ook regulier heb ik vanuit de praktijk ervaringen dat medicatie 1 voor dezelfde aandoening bij een ander niet of onvoldoende werkt. Dan werd de medicatie bijgesteld of een ander medicijn gegeven.
Juist een heel belangrijk iets om negatieve ervaringen te melden, vind ik.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:43

Even snel tussendoor hoor, maar wacht even, nu wordt er steeds gesproken over ervaringen.

Er zit toch écht een verschil tussen een ervaring en een feit.

Stel: topic over homeopathie waarin ervaringen worden gevraagd.

DP zegt: “ik heb bij mijn paard gemerkt dat x”
> prima, totaal geen problemen mee, ook al strookt het niet geheel met wat bekend is in de wetenschap, zo’n ervaring is wel wat waard.

Maar, als DP zou zeggen:
“Dit middel zorgt sowieso voor X”
Dus, ze zet het als feit neer terwijl dat nog niet is onderbouwd.

Ik vind het echt prima om discussies uit sommige topics te weren, maar dan moet je gaan modereren op hoe dingen gezegd worden. Dus delen van een ervaring? Prima. Lekker doen en dan is er ook ruimte voor tegenstrijdige ervaringen. Kan er een mooi gesprek plaatsvinden. Neerzetten van een ervaring als feit (wat bijv voor iedereen zou moeten gelden) Dat past/mag dan niet in zo’n topic en wordt weggehaald. Zo voorkom je ook misinformatie in zo’n topic (en de discussie die daarop volgt), is er ruimte voor de middenmoot én andere meningen, én moderators hoeven niet de inhoud te checken maar puur hoe iets gezegd wordt (zoals ze ook al doen bij bijv persoonlijke aanvallen: daar is het ook de manier van communiceren naar de ander waarop gemod wordt)

(Mijn persoonlijke voorkeur zou dan wel zijn om bij grote bekende maatschappelijk belangrijke en steeds terugkomende onderwerpen wel te verwijzen naar feiten dmv een Hulk in de OP, maar dat terzijde)
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 07-06-21 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:45

En daarom, omdat er altijd discussie zal zijn, vind ik dat het uitermate onverstandig zou zijn om de moderators de taak te geven om te bepalen wat fake is en wat niet.
(Zitten nogal wat mogelijke risico's en consequenties aan ook)

Modereren op nette discussietechnieken is ook niet makkelijk, maar in ieder geval minder erg als dat een keer fout gaat.

Je kunt natuurlijk wel wat meer sturen op ervaring en geen discussie daar waar gewenst.
Je kunt ook wat meer sturen op nuance.
Je kunt ook veel meer ingrijpen wanneer dingen meer op de man gaan ipv op de bal.

Maar dat vergt eigenlijk modjes die topics volledig meelezen, vanaf de opening, en heel regelmatig. Eens per dag is te weinig dan.

En ik vraag me dus oprecht af of dát haalbaar is met een (klein) team vrijwilligers.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:47

Goede input Imandra. Maakt het modereren gemakkelijker. Mijn ervaring mag voor mij een feit zijn, maar dat kun je nooit voor een ander paard bv zeggen. Hooguit probeer dit eens en overleg met je dierenarts.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:49

Giolli schreef:
Sorry, luxx, maar dit hele topic staat bol van moderator berichten die proberen mee te denken en echt te luisteren naar wat gebruikers nu precies zouden willen.

Je kunt je vermoedens uitspreken over dat er wappies in het team zitten of wij niet kundig genoeg zijn, maar het enige wat je daar mee doet is de sfeer in een topic als dit negatief beïnvloeden. Wij waarderen het als je feedback wilt geven, of zelfs kritiek wilt uiten op ons als team of op het Bokt beleid, maar dat kan ook op een inhoudelijke manier in plaats van flauwe suggesties doen over hoe het er achter de schermen aan toe gaat. Daar bereiken we uiteindelijk gewoon het meest mee. :)

Natuurlijk moeten wij overleggen met elkaar, maar dat gaat er over hoe we dit willen aanpakken en wat het beste is voor Bokt en zijn gebruikers. Dat staat helemaal los van onze eigen meningen over Corona.

Modereren op fakenews is al heel vaak uitgelegd waarom we dat niet (gaan) doen, daar zijn al veel topics op FZ over geweest ook, maar nogmaals: het is onhaalbaar voor ons om actief te modereren op fakenews.
Ik begrijp dat dit ook niet de manier is zoals het nu gaat, daarom zijn we daar een oplossing voor aan het zoeken.

Heb een beetje het gevoel dat ik een zenuw geraakt heb

Het is van de gekke dat jullie zeggen niet op fakenews te (gaan) modereren. Ik kan me nog het begin van de crisis herinneren hier, alles over corona in 1 topic, daar zijn jullie van terug gekomen, er is nu een heel forum onderdeel van. Ik denk dat jullie hier ook nog wel van terug gaan komen. Maar dat is iets voor de toekomst. Ik denk dat mijn vermoedens de waarheid aanraken maar ik kan niet achter de schermen kijken en dus kunnen jullie daarover zeggen wat jullie willen.

Mij maakt het verder niet uit hoor, maar ik denk wel dat het voortbestaan van het forum in de waagschaal gelegd wordt door het huidige beleid, ik hoop dat ik me daar in vergis. Ik heb met smart zitten wachten op de nieuwe community, flarum, yessss, berichten kunnen liken en niet liken, maar dat laat blijkbaar lang op zich wachten en wanneer îk dan zou mogen kiezen zou ik dan liever hebben dat er hier geïnvesteerd wordt in een paar competente moderators ipv dat het drijvend gehouden wordt door een paar vrijwilligers die niet weten waar ze mee bezig zijn

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:56

luxx schreef:
Giolli schreef:

Het is van de gekke dat jullie zeggen niet op fakenews te (gaan) modereren. Ik kan me nog het begin van de crisis herinneren hier, alles over corona in 1 topic, daar zijn jullie van terug gekomen, er is nu een heel forum onderdeel van. Ik denk dat jullie hier ook nog wel van terug gaan komen. Maar dat is iets voor de toekomst. Ik denk dat mijn vermoedens de waarheid aanraken maar ik kan niet achter de schermen kijken en dus kunnen jullie daarover zeggen wat jullie willen.

Mij maakt het verder niet uit hoor, maar ik denk wel dat het voortbestaan van het forum in de waagschaal gelegd wordt door het huidige beleid, ik hoop dat ik me daar in vergis. Ik heb met smart zitten wachten op de nieuwe community, flarum, yessss, berichten kunnen liken en niet liken, maar dat laat blijkbaar lang op zich wachten en wanneer îk dan zou mogen kiezen zou ik dan liever hebben dat er hier geïnvesteerd wordt in een paar competente moderators ipv dat het drijvend gehouden wordt door een paar vrijwilligers die niet weten waar ze mee bezig zijn

Jeetje luxx, wat een uitspraak. :=
Ik lees al een tijdje mee, maar wil hier toch even op reageren.

Buiten het feit dat ik het niet respectvol vind tegenover een heel aantal vrijwilligers die dag in dag uit hun tijd besteden om het forum draaiende te houden, vind ik het ook te makkelijk om het af te schuiven op 'incompetentie', zoals jij dat noemt.

Het onderwerp fake news is al meermaals opgekomen, en ook in dit topic is het weer een onderwerp wat inmiddels de overhand heeft genomen over de oorspronkelijke vraag. Dat zegt volgens mij wel wat over hoe erg dit speelt. En niet alleen hier, maar ook op alle andere (social) media.

Welk beleid er ook wordt gevoerd, het is nóóit goed. Er zal altijd een groep zijn die zich benadeeld en/of niet gehoord voelen.... En precies dat maakt het zo lastig. Daar loopt ook elk topic volgens mij op uit.

Dat staat los van de personen die op het beleid sturen, uiteindelijk doen zij gewoon wat er van hun gevraagd wordt. Dat jij iets vindt van het beleid is één ding, maar om te wijzen naar personen is niet oké :n

Ik wil eigenlijk inhoudelijk nog wat dingen vragen aan je, maar ik hou me in. Wil er verder geen woorden aan vuil maken, laten we gewoon weer ontopic gaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:00

Even los van de toon die de muziek maakt Luxx in jouw bericht (mis aapje met handen voor gezicht), heb ik ook gedacht aan iemand aanstellen full time FTE (echt een proffesional en dus betaald) die fakenieuws gaat modereren.
Ik denk ook nl dat als dit door beheer niet goed wordt aangepakt het voortbestaan van Bokt wordt bedreigd bv door verlies van reclame inkomsten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:07

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:07

Precies. Men kan er gewoon niet zoveel mee denk ik.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:09

En daarom is het zo fijn als mensen mogen aangeven dat iets echt fake news is...
Scheelt veel gemod.
Hoe het wordt aangegeven is belangrijk, en niet op de man. Daar kan men op temmen zoals het altijd al is gegaan op bokt sinds die knop er is.

Maar het is doorgaand vrij zelf regulerend als er ruimte is voor meerdere visies.
En dat leg je dus aan banden als mensen met een andere mening niet meer mogen reageren in een bepaald topic.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:10

Echwel schreef:
[FZ] Modereren op misinformatie en "fake news" op Bokt

Wat is er überhaupt veranderd sinds dit topic..

Aanhoren en gewoon weer verder gaan....

Precies

Het spijt me waneer ik iemand op de tenen getrapt heb. Dat is echt niet mijn bedoeling. Ik druk me niet altijd even handig uit maar waar gehakt wordt vallen spaanders dat is nou eenmaal zo

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:11

Juist omdat je niet achter de schermen kunt kijken zou je eigenlijk geen aannames moeten maken. Ik wil best met je in gesprek en de discussie aangaan, maar als je bij voorbaat je standpunt al genomen hebt (namelijk, dat wij incompetent zijn) is het zinloos. Je kunt alleen discussiëren als beide partijen ook van plan zijn te luisteren naar elkaar.

luxx schreef:
Giolli schreef:

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:11

c_alsemgeest schreef:
En daarom is het zo fijn als mensen mogen aangeven dat iets echt fake news is...
Scheelt veel gemod.
Hoe het wordt aangegeven is belangrijk, en niet op de man. Daar kan men op temmen zoals het altijd al is gegaan op bokt sinds die knop er is.

Maar het is doorgaand vrij zelf regulerend als er ruimte is voor meerdere visies.
En dat leg je dus aan banden als mensen met een andere mening niet meer mogen reageren in een bepaald topic.

In de basis best een goed idee, maar hoe ga je om als het 50/50 is ? :=
De overduidelijke 'fake news' berichten zijn nu ook al te filteren denk ik, maar het gaat volgens mij nu juist over de berichten die zich in grijs gebied bevinden, of de berichten die inhoudelijk teveel de diepte in gaan. Dat zal met dit systeem ook zo zijn.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:12

Begin dan eens met de overduidelijke fakenews berichten. Alvast een klein stapje in de goede richting

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:14

Nu zal ik best een pain in the ass zijn, maar wát is nu precies fake news?

Want daar gaat het al mis... :+ Wat voor de een b*llshit is, is voor de ander de waarheid.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:15

Oplossing zou zijn om het subforum CV te schrappen. Het is ook heel wat om van vrijwillige moderators die zich initieel hebben aangemeld om op een paardenforum te modden, te verwachten dat ze in dergelijke gevoelige materies onderlegd zijn en de tijd en zin hebben om daar zodanig op te modereren dat het allemaal safe and sound is. De vergelijking met Facebook en andere social media loopt daar dus ook mank. Facebook is een mega-apparaat, op praktisch geen enkel vlak te vergelijken met een lokaal paardenforum. Die hebben de meest vooruitstrevende AI en kantoren vol effectieve mensen die zich over dergelijke zaken buigen en dan nog zijn ze niet feilloos. Mark Zuckerberg heeft het al een paar keer mogen uitleggen. Stop dus alsjeblieft om Bokt met dergelijke internetgiganten te vergelijken, want in dergelijke vergelijkingen zal Bokt het altijd slechter doen. Altijd.