Mag je kritisch zijn op Bokt?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:51

Oh dat wil ik lezen! Sinds wanneer is die weg?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:53

Sinds forever.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:00

pien_2010 schreef:
Nikass, het woord onbeschoft is een heftig woord dat ik zelf (denk ik) nog nooit gebruikt heb op Bokt. Ik schrijf dan meestal dat ik het antwoord "echt niet OK vind", "of ik ervaar het als een persoonlijke aanval" etc.
Soms als ik iets onbeschoft vind zal ik schrijiven: "ik vind je opmerking tenen kormmend" . Nikass het is vaak de toon die de muziek maakt en het geschreven woord komt vaak veel feller over.
Daarmee zeg ik dus niet dat ik dat van jou vind, dat je fout post of te fel, want eerlijk gezegd weet ik dat niet.

Maar dat is dan toch heel subjectief? Waarom is onbeschoft heftiger dan tenenkrommend? En dat laatste dekt echt de lading niet trouwens.
Ik vind het dus heel erg als je in een topic wordt afgebrand en niemand neemt het voor je op.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 01-10-19 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:01

|(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:04

Het was inderdaad wel handig als je iemand miste, die lijst :j

Het is toch juist zo dat bij ITP feedback mág, maar bij HAW alleen een complimentje niet? Dat mag je niet zeggen dat iemand een mooi paard/setje oid heeft, tenzij je er een verbeterpunt bijschrijft. Ik poste dus liever in ITP, want die feedback vind ik leuk en soms nuttig, maar die complimentjes ook. Bij ITP kreeg je in ieder geval nog reacties.

Ik zie toch een hoop voorbeelden waarbij er helemaal niet lelijk gedaan wordt, maar gewoon feedback/kritiek op een opbouwende manier of een waarschuwing die ook op een normale manier geschreven is, maar waar de ontvanger meteen tegenin vliegt. Dus het is echt twee kanten. Aan de ene kant zijn er bokkers die niet op een normale manier kritiek geven, maar meteen roepen dat iemand een dier mishandelt of iemand veel te dik is. Aan de andere kant zijn er bokkers die geen enkele kritiek of feedback kunnen hebben. Als zij een reactie krijgen dat het bijvoorbeeld lijkt dat een paard niet lekker loopt of geen respect voor grenzen heeft of noem maar iets wordt er meteen in de verdediging geschoten of een groot probleem van gemaakt. Terwijl het dan wel een netjes onderbouwde reactie is bijvoorbeeld, geen geschop.

Op een discussieforum hoor je toch ook de discussie aan te kunnen gaan. Als je foto's plaats of verhalen deelt kan je niet verwachten dat iedereen het altijd met je eens is. Een onderbouwde reactie met feedback is toch geen ramp? Je hoeft er niks mee te doen. En als je een reactie wil schrijven, dan is het toch niet zo moeilijk om het onderbouwd en vriendelijk te doen? Als iemand daar niks mee doet, dan niet.

Ayasha, was jij zo stout? := Ik heb nooit een probleem met jou gehad geloof ik _O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:10

Weer een topic over een vrij relevant onderwerp dat gaat ontsporen richting keten? Fijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:27

Joh stel je niet aan, de laatste 2/3 berichten zijn serieus en geheel ontopic.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:30

Goed voorbeeld waar het topic over gaat, je kunt ook zeggen. Ik vind dat je je ... ipv het veroordelende joh stel .... -O- je zegt bijna hetzelfde maar komt zoveel aardiger over. Y;(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:33

Zou kunnen, ja.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:38

Dit vind ik dus mierenn**ken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:50

MyWishMax: het idee dat een topicstarter niks met de feedback hoeft te doen is ook niet zo vanzelfsprekend helaas. Er zijn topics genoeg waarin er door gebruikers geeist wordt dat TS verantwoording aflegt over bepaalde dingen, en als TS daar niet (of niet snel genoeg) op ingaat dan ontstaat er al snel een verhaal waarin TS zelf de schuldige is op een of andere manier. Vaak op basis van aannames over wat de TS wel of niet gedaan heeft.

(Vaak zit daar een opbouw in. Op pagina 1 vraagt iemand 'heb je de dierenarts wel eens gevraagd?', op pagina 3 is het "ik zou echt meteen de dierenarts hebben gebeld" en op pagina 7 is het "de TS verwaarloost haar paard omdat ze de dierenarts niet inschakelt." (En op pagina 8 meldt TS dat ze de dierenarts allang gevraagd had maar dat niet in de startpost had gezet om het bericht niet te lang te maken, en dat ze dat in haar tweede bericht al toegelicht had.)

MarcoBorsato: het punt is dat dat zogenaamd lollig met elkaar onder ons keten tussendoor wel degelijk heel vervelend is in veel topics, en ik vind het hier dus ook storend. Maar vooral vervelend is dat het steeds weer gebeurt. In allerlei topics, zonder respect voor de topicstarter of mededeelnemers.

Dat heeft niets met feedback te maken, maar het zet wel heel vaak de toon - en andere mensen gaan daarom weg. Daar heb jij misschien geen last van, en voor degenen die meedoen aan dat soort dingen is het vast heel gezellig... maar heel veel mensen hebben daar geen zin in, en die plaatsen nu geen foto's of topics meer, en dat vind ik dus heel vervelend.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:56

Ik kan er meestal wel om lachen ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:58

Beide kanten is niet zo vanzelfsprekend Shadow. Want blijkbaar kunnen sommige TSers(of mensen die ook reageren) ook niet tegen de wel goed onderbouwde reacties en wordt die bokker meteen verweten dat ze een topic wil verpesten of wel jaloers zal zijn.
Dit bedoel ik ook, er wordt heel vaak één kant benadrukt, terwijl beide kanten iets is wat mij opvalt en beide kanten niet bijdraagt aan een fijne sfeer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:59

Ja dat weet ik ja. -O- Maar naast Shadow en ik zijn er nog veel meer die het niet lollig, grappig of geinig vinden. Maar erg irritant, storend en een reden een topic te verlaten. Maakt niet uit waar het over gaat, een serieuze vraag eindigt in veel gevallen met grappen en grollen door een klein vaak vast groepje en de rest is verdwenen. En is nog offtopic ook nog, maar wordt zelden op gemodereerd.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:02

Hier iemand die over het algemeen meeleest en niet reageert.

Ik merk vaak ook dat wanneer bepaalde gebruikers voorkomen in een topic, het ontspoort. En dat kan als te of als reageerder. Vind ik erg jammer.
Ik heb ooit zelf een haw topic aangemaakt en dat was eens maar nooit weer. Soms twijfel ik er nu over, maar als je ziet wat er op itp gebeurd.. terwijl ik over het algemeen prima tegen kritiek kan.
Vind dat heel erg jammer aan bokt. Sommige mensen zien niet in wanneer ze te ver aan het gaan zijn, en gaan maar door, soms alleen soms met velen. Vind ik jammer, want vaak het zijn of ja waren, het wel erg interessante discussie topics, waar veel van te leren is. Maar wanneer men echt niet open staat voor ander mans mening, dan is er ook geen plek voor discussie.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:03

MarcoBorsato schreef:
Zou kunnen, ja.
Come on :roll:

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:06

MyWishMax schreef:
Beide kanten is niet zo vanzelfsprekend Shadow. Want blijkbaar kunnen sommige TSers(of mensen die ook reageren) ook niet tegen de wel goed onderbouwde reacties en wordt die bokker meteen verweten dat ze een topic wil verpesten of wel jaloers zal zijn.

In alle eerlijkheid: zo vaak gebeurt dat niet, en als het gebeurt is meestal ook wel duidelijk waarom. Er wordt gedaan alsof de TS en andere gebruikers allebei de helft van de interactie uitmaken. Dat is niet zo. Er is maar 1 ts per topic, terwijl er veel meer gebruikers zijn die reageren, en die vaak ook onderling reageren en rellen. Het verhaal dat de TS zo slecht met reacties om kan gaan is dan vooral ook een excuus om dat andere deel (het rellen in topics) goed te praten.

En als er zo weinig redelijke topics zijn, hou dan in gedachten dat dat deels is omdat mensen die wel degelijk goed met kritiek om kunnen gaan, allang de conclusie hebben dat ze geen zin hebben in het gedoe op Bokt, en dus geen topics meer plaatsen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:11

Nu ben je toch een paar zaken, voor jezelf, aan het invullen, Shadow. Zonde.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:12

Kun je dat toelichten Ailill?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:12

Ailill schreef:
MarcoBorsato schreef:
Zou kunnen, ja.
Come on :roll:

Ik ben al on.

Ik vind het echt hilarisch dat er nu mensen reageren dat ze last hebben van een vrolijke noot en dat ze daarom niet reageren terwijl die mensen zelf echt baas zijn in negatieve affakkelende berichten. Gebrek aan zelfreflectie noem ik dat.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:13

Het zijn toch dingen die me ook per pb door niet meer plaatsers zijn gezegd. Dat ze gewoon geen zin meer hebben in het bijna vaste patroon wat vaak eindigt in verdwijnen uit je eigen topic. En ik heb die grens ook bijna helemaal bereikt -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 01-10-19 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:13

karuna schreef:
Ja dat weet ik ja. -O- Maar naast Shadow en ik zijn er nog veel meer die het niet lollig, grappig of geinig vinden. Maar erg irritant, storend en een reden een topic te verlaten. Maakt niet uit waar het over gaat, een serieuze vraag eindigt in veel gevallen met grappen en grollen door een klein vaak vast groepje en de rest is verdwenen. En is nog offtopic ook nog, maar wordt zelden op gemodereerd.

Wordt wel op gemodereerd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:14

Nee bij lange na niet voldoende. Er staan meer dan voldoende topics zonder enige correctie aan de relkant op bokt hoor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:15

karuna schreef:
Het zijn toch dingen die me ook per pb door niet meer plaatsers zijn gezegd. Dat ze gewoon geen zin meer hebben in het bijna vaste patroon wat vaak eindigt in verdwijnen uit je eigen topic. En ik heb die grens ook bijna helemaal bereikt -O-

Ja Karuna, ik krijg ook veel pb's over anderen hier. Appjes nu zelfs. Dat zegt toch verder niks?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:16

Dat is dan jouw mening, Shadow. Ik zie toch ook een hoop topics waar dat wél gebeurd. Ik zeg niet dat het alleen de TS is (daarom staat er ook of mensen die ook reageren achter). Van mij is het in ieder geval absoluut geen excuus om rellen goed te praten? Gewoon iets wat mij opvalt, dat er twee kanten zijn en beide niet bevordelijk zijn voor een discussieforum, maar dat is mijn mening.

Ik plaats ook bijna geen topics meer, bemoei me ook veel minder met andermans topics, maar weet niet waarom andere bokkers waar ik vroeger graag naar keek of mee discussieerde dat niet meer doen. Ik weet wel dat die discussie nu niet meer zo lopen, jammer genoeg.