bruintje123 schreef:Welk forum staat er wel goed bekend om de sfeer? Ik denk echt dat bokt heel braafjes is hoor.
Eens!Laten we hier dankbaar voor zijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Reneee schreef:LadyMadonna schreef:Ik denk dat een aantal hier geen idee hebben wat het is om gepest te worden, wat pesten is...
En betreft het dankbaar zijn.... Ja, het heeft je mede gevormd tot wie je nu bent. Sommige zijn er sterker door geworden, anderen verre van dat en beëindigen zelfs hun leven.... Maar vooral dankbaar zijn....
Dat is onzin. Het wordt nogal snel pesten genoemd. Pesten is iemand op de man lastig vallen. "Oh wat stom, oh wat ben jij lelijk, oh jij kunt ook niks." En waar precies gebeurt dat hier? Iemand gooit een sarcastische opmerking naar buiten en het is meteen pesten. Iets minder slachtofferrol en iets meer ruggengraad mag best hoor. Het is het internet maar.
_Reneee schreef:bruintje123 schreef:Welk forum staat er wel goed bekend om de sfeer? Ik denk echt dat bokt heel braafjes is hoor.
Ja joh, ga eens ergens anders kijkenDan is dit echt te zoet voor woorden.
_Reneee schreef:En ik neem dan aan dat er consequenties zijn voor degene die zo'n opmerking plaatst? Daar zijn nou bans voor bedachtHet is niet zo dat ze er ongestraft mee wegkomen hè. Dus wat moet er dan nog meer gebeuren? Ik vind echt dat er hier heel strak wordt gemodereerd.
Guinevere schreef:Met zo'n titel vraag je er toch zelf om? Niet om gepest te worden natuurlijk, maar dat iemand er iets van zegt.
Ik vind dat soort clickbait ontzettend irritant ... je leidt mensen bewust om de tuin. En waarom? Om koste wat het kost zoveel mogelijk views te krijgen? Ik heb de uitleg van de vrouw van de TS wel gelezen, maar zet dat dan ergens in het bericht zelf en gebruik verder een toepasselijke titel zodat mensen zelf kunnen beslissen of jouw topic hun interesseerd. Het zijn mooie foto's waar ook zonder misleidende titel wel reacties op komen, zeker bij zo'n bekende bokker.
Guinevere schreef:Ik heb nav een mod opmerking even in deze quote geknipt, zie schuingedrukte stukjesKimD schreef:--
What. The. fiets. .... ?
Dit kun je toch zeker niet menen?Dit kun je toch geen clickbait noemen?! Hoeveel titels zijn er dan wel niet misleidend en krom en poedersuiker?
![]()
Wat hadden het dan moeten zijn? "[ras] op [locatie]"
Dan kunnen we beter 'tags' gaan hanteren in topic titels. "[ras], [locatie], [omstandigheid], foto's, [niet-spetterend]"
Jawel, en dat gebeurt inderdaad wel vaker hier. Ik vind dat jammer, want je schept toch bepaalde verwachtingen met zo'n titel, terwijl dat helemaal niet nodig is. Wat is er mis met [Ras] op [locatie] [weersomstandigheid], of een variant daarvan?
Poedersuiker (k.ut?) zal/heb je mij in dit geval niet horen zeggen. Ook niet dat het verboden moet worden, maar wel dat ik begrijp dat iemand vraagt waar het vuur dan is en dat ik dat geen pesten vind. Ik vroeg me dat zelf ook af. Natuurlijk verwachtte ik geen circuspaarden die door brandende hoepels springen (al zou dat wel een leuke verrassing zijn), maar bij het woord vuur verwacht ik toch wel een beetje actie.
Ik snap niet waarom jullie denken dat ik daarom vind dat alle topics "Paard" en "Nog een paard" moeten zijn? Wat is er mis met een duidelijke titel? Je kan vanalles gebruiken om je titel interessanter te maken ... ras, leeftijd, locatie, activiteit (cross-les, buitenrit, op de wei), speciale omstandigheden (weer, fotoshoot, jonge/oude ruiter, nieuwe aanwinst), etc. Of niet. Je ziet zoveel topics met "[Naam] aan het werk." Ook prima, maar ik zelf open die minder snel omdat ik geen tijd heb om alle topics te lezen en ik graag een idee heb wat ik kan verwachten. En ja, wanneer ik ervoor kies om mijn tijd te besteden aan een topic met een titel die actie foto's belooft , dan vind ik het erg jammer als blijkt dat het juist hele tamme foto's zijn. Dat is toch niet zo raar?
bruintje123 schreef:Citaat:dus? omdat het elders erger is mag je er hier niets van of over zeggen?
Nee dat schrijft niemand.
Maar een keer brave kritiek die hier staat is geen pesten.
bruintje123 schreef:Janneke, natuurlijk is zoiets over de schreef.
Maar ik geloof niet dat dat zo vaak voorkomt. Iemand die dat schrijft mag ook permanent verwijderd worden. Klaar, korte metten mee maken.
Citaat:Maar kijk je in discussie topics op LZP of NM daar mag ook niets gezegd worden of het word gezien als te hard. Terwijl het daar algemeen gezien aaibaar zacht aan toe gaat.
Terwijl het gedeeltes van het forum zijn waar best eens wat feller over en weer gepost mag worden vind ik. Kun je daar niet tegen, blijf dan uit dat stukje weg.
Anders dan inderdaad een foto gedeelte.
bruintje123 schreef:Anoniem schreef:Over het pesten, er zitten een aantal Bokkers bij die uiterst kundig zijn in het onderhuids poedersuiker opmerkingen maken, het feitelijk niets verkeerd zeggen, maar voor de goede lezer oh zo venijnig zijn.
Die vind ik erger dan oververhitte fanclubjes van deze of gene.
Helemaal mee eens.
Liever een flapuit waar iedereen duidelijk ziet dat die even boos is dan dat stiekeme.
En dat zie je echt vaak.
bruintje123 schreef:Citaat:dus? omdat het elders erger is mag je er hier niets van of over zeggen?
Nee dat schrijft niemand.
Maar een keer brave kritiek die hier staat is geen pesten.
bruintje123 schreef:Dat is geen pesten Alane.
Het woord dierenbeul is niet nodig, zie ik ook zelden staan (en niet omdat het ontgaan is) maar de rest is dan gewoon een mening van iemand.
Lijkt me niets mee mis op een forum.
bruintje123 schreef:Dat is geen pesten Alane.
Het woord dierenbeul is niet nodig, zie ik ook zelden staan (en niet omdat het ontgaan is) maar de rest is dan gewoon een mening van iemand.
Lijkt me niets mee mis op een forum.
khirshanta schreef:Maar, weten we ook wel daadwerkelijk hoe er gemodereed wordt ivm pesten? Ik niet...
Posts worden weggehaald, maar wat gebeurt er daarna? Wordt degene die geschreven heeft erop aangesproken?