Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:26

Ohh zoiets lijkt me enorm leuk! Had het topic nog niet eerder gezien.
Als zoiets gaat gebeuren ben ik er zeker bij.
Over clinics: Jill Huijbregts zou ik graag zien, Bianca Schoenmakers, Jordy Wilken etc.
Mennen vind ik best wel interessant dus dat zou ik ook graag zien.

musiqolog

Over het vervoer: als je mijn voorstel overneemt en het op De Uithof organiseert, kunnen autoloze mensen gemakkelijk met het OV. Volgend jaar komt er zelfs een sneltram die vanaf Utrecht CS zo naar De Uithof rijdt! Als je het ergens op een boerderij bij een dorpje houdt - kan ik me voorstellen i.v.m. ruimte/geluid/weide voor paarden - wordt dat een ander verhaal.

Urbanus

Nou mijn kind is 10 weken dus nee ik kom nergens zonder kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:30

Wat betreft kinderen; er zijn ook enorm veel 'moederclubjes' op bokt. Mensen die nog steeds van paarden (en bokt) houden maar als extra gemeenschappelijke factor kinderen hebben. Als het één grote bokt meeting is, sluit je indirect toch weer een groep uit om naar zo'n evenement te komen; ik zou het bijvoorbeeld echt wel leuk vinden om naar zo'n bokt dag te komen, zeker als andere moeders uit een clubje ook komen. 2 vliegen in 1 klap; paarden, moeders én we zien elkaars kinderen ook eens. :+

Je kunt toch ook, net als op bokt zelf, diverse huiskamers realiseren? Als je geen kinderen wilt zien, ga je niet in die betreffende huiskamer :+

Ik weet niet of dat te realiseren valt hoor overigens, het is maar een hersenspinsel.
En ja, ik kom echt wel ook op plekken zónder m'n kind. En ik vraag me af in hoeverre men last zal hebben van m'n kind die vastgesnoerd zit in z'n buggy en niemand tot last is. :+

Anders kan je net zo goed ook een ieder uitsluiten die niets meer met paarden doen... wordt het wel een klein select clubje van :')

Edit; ik ga er overigens vanuit dat het in een weekend gehouden word. Ik heb een vriend die de weekenden werkt (eigen zaak), in het weekend gaat ie niet naar de kinderopvang en ik moet het met 1 opa&oma doen. Als het even kan neem ik m'n kind mee ja. Is ook nog eens goed voor ze, de wereld zien. Krijg je sociale kinderen van.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-11-17 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:31

Ik heb het ook nogal ongenuanceerd gezegd, met buitensluiten, maar young riders en bokkende ouders (al dan niet met mee-bokkende kinderen) zijn, vind ik, wel iets om in overwegingen mee te nemen.

Mizora zegt het trouwens perfect; je weet vantevoren als je kinderen of huisdieren krijgt, je weet dat je jezelf in sommige opzichten beperkt.

Maar, alleen bokkers lijkt me ook heel leuk! groep-vorming zul je tot op bepaalde hoogte sowieso houden, ik denk dat er altijd wel wat 'kliekjes' bij elkaar willen komen

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:41

khirshanta schreef:
Ik heb het ook nogal ongenuanceerd gezegd, met buitensluiten, maar young riders en bokkende ouders (al dan niet met mee-bokkende kinderen) zijn, vind ik, wel iets om in overwegingen mee te nemen.

Mizora zegt het trouwens perfect; je weet vantevoren als je kinderen of huisdieren krijgt, je weet dat je jezelf in sommige opzichten beperkt.

Maar, alleen bokkers lijkt me ook heel leuk! groep-vorming zul je tot op bepaalde hoogte sowieso houden, ik denk dat er altijd wel wat 'kliekjes' bij elkaar willen komen

Maar in dit geval zou je je kind niet willen beperken. Want al de vriendinnetjes gaan wel die hebben bijv een bokkende mama, maar jou kind mag niet omdat je niet wil dat ze met vreemden afspreekt zonder dat jij erbij bent.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:43

Lau schreef:
khirshanta schreef:

Maar in dit geval zou je je kind niet willen beperken. Want al de vriendinnetjes gaan wel die hebben bijv een bokkende mama, maar jou kind mag niet omdat je niet wil dat ze met vreemden afspreekt zonder dat jij erbij bent.

Maar er is een groot verschil tussen kinderen die bokken waarvan de moeder mee moet. In dat geval lijkt mij dat prima, maar een bokkende moeder waarvan het kind niets met bokt heeft kan toch net zo goed bij de oppas/vader/opa/oma blijven? Daar zijn Horse Event, Paarden Youtubers Live Event e.d. voor.

Edit: uiteraard, als er een groepje moeders komen uit een huiskamer topic die allemaal 1 kind meeneemt omdat ze dan elkaars kinderen kunnen zien. Dan lijkt mij wel relevant, alleen een moeder waarvan het kind écht helemaal niets te maken heeft met bokt, vind ik persoonlijk dat die beter thuis kunnen blijven. Net zoals kinderen van een jaar of 2, die hebben daar toch niks aan.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:50

mavantos schreef:
Lau schreef:

Maar er is een groot verschil tussen kinderen die bokken waarvan de moeder mee moet. In dat geval lijkt mij dat prima, maar een bokkende moeder waarvan het kind niets met bokt heeft kan toch net zo goed bij de oppas/vader/opa/oma blijven? Daar zijn Horse Event, Paarden Youtubers Live Event e.d. voor.

Daar zit ook wat in, maar ik kan we snappen waarom je je kind mee zou willen nemen. Zeker de jongere kindjes want die vinden dit ook leuk. Ik zou niet zomaar groepen gaan uitsluiten alleen omdat ze niet op bokt zitten.
Een Boktdag zou ook de dag kunnen zijn om bokt weer in een positief licht te zetten. En die ene paardenvrienden enthousiast te krijgen om weer het forum op te gaan. Deze dag zou een goede dag zijn om het enthousiasme te verspreiden.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:55

Even van de andere kant:
Ik ben 14 en zou gewoon met het OV mogen hoor. Ligt er aan of je kind wegwijs is met trein, bus etc.
Ik ga zelf ook met de trein naar Utrecht, Amsterdam, Groningen etc. dus dit zou geen probleem hoeven te zijn.
Vriendinnen mee nemen zou ik wel graag doen, ken niet heel veel mensen op bokt en ben sociaal nogal awkward dus vandaar

Silenna

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:58

Probleem is dat het evenement kleinschalig wordt. Kleine locatie, dus niet zo veel mensen. Hoe eerlijk is het dan als de helft van de mensen die komt geen bokker is, omdat iedereen zijn partner/kind meeneemt..?

Op een groot evenement is dat natuurlijk geen probleem, maar als er bijvoorbeeld maar 100 plekken zijn imo wel. :j

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:01

Liesje1611 schreef:
Probleem is dat het evenement kleinschalig wordt. Kleine locatie, dus niet zo veel mensen. Hoe eerlijk is het dan als de helft van de mensen die komt geen bokker is, omdat iedereen zijn partner/kind meeneemt..?

Op een groot evenement is dat natuurlijk geen probleem, maar als er bijvoorbeeld maar 100 plekken zijn imo wel. :j

Het punt is we weten niet wat kleinschalig is op het moment. Het kunnen 10 mensen zijn maar ook 1000. Gezien de grootte van het forum is 1000 best kleinschalig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:02

Mijn eerste meeting was ik 13 A 14 :) , paardrijden met vreemden 3 uur lang in het bos . Mijn opvoeding is vast anders ,pa bracht en haalde mij en was wel best

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:04

Ik werd vroeger ook best vrij gelaten, maar mijn zoon mag later echt niet door heel Nederland crossen in z'n uppie als ie 14 is. Dat de een het mag, betekent niet dat een andere ouder dat ook verantwoord vindt (of moet vinden) natuurlijk..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:05

Gefeliciteerd Liesje1611 :#

Is het een leuk idee als mensen van discipline ruilen? Tijd geleden was daar toch een topic over, iemand die vroeg om eens op een paard te rijden wat in een andere discipline wordt getraind. Ik weet niet meer goed of dat van de grond kwam toen maar misschien dat het wat voor zo'n boktdag is? En dat dan bij voorbeeld de reiningruiter uitleg geeft aan de bokker die op het reiningpaard zit, en dat de rest van de aanwezigen daar ook wat aan heeft. En dat dan de reiningruiter later op het springpaard (ik noem maar even wat) van de springruiter ook weer uitleg krijgt enz. Net als wanneer een endurancebokker op mijn IJslander zit en ik op de endurance-arabier, alleen dan met meer mensen/paarden/disciplines.
Laatst bijgewerkt door Koper op 16-11-17 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:05

Koper; dat lijkt mij oprecht een leuk idee!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:09

Miefje schreef:
Even van de andere kant:
Ik ben 14 en zou gewoon met het OV mogen hoor. Ligt er aan of je kind wegwijs is met trein, bus etc.
Ik ga zelf ook met de trein naar Utrecht, Amsterdam, Groningen etc. dus dit zou geen probleem hoeven te zijn.
Vriendinnen mee nemen zou ik wel graag doen, ken niet heel veel mensen op bokt en ben sociaal nogal awkward dus vandaar

Ik mocht op die leeftijd ook al heel veel. Ook met vreemden afspreken mijn moeder bracht mij wel. Maar ik heb een meisje op stal die nu 13 is en die mag dat echt niet. Ik en mijn vriend nemen haar wel eens op sleeptouw naar wat paarden evenementen. Maar dat zou ze echt niet met vreemden mogen.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:28

Anoniem schreef:
Koper; dat lijkt mij oprecht een leuk idee!

Mij ook :)

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:31

Lau schreef:
Miefje schreef:
Even van de andere kant:

Ik mocht op die leeftijd ook al heel veel. Ook met vreemden afspreken mijn moeder bracht mij wel. Maar ik heb een meisje op stal die nu 13 is en die mag dat echt niet. Ik en mijn vriend nemen haar wel eens op sleeptouw naar wat paarden evenementen. Maar dat zou ze echt niet met vreemden mogen.

Ja zulke meiden ken ik ook. Vriendin van mij is 15 en die mag niet eens met mij en mijn vader shoppen (mijn vader zou in een café gedumpt worden, dat terzijde)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:01

Mja, het kan natuurlijk dat er dertienjarige bokkers zijn die graag willen komen maar niet mogen van hun ouders. Ik mocht ook niet alles toen ik 13 was. Maar wie weet is de boktdag een groot succes en komen er nog meer boktdagen en mogen die meiden over 3 jaar wel gaan van hun ouders?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:08

Koper schreef:
Mja, het kan natuurlijk dat er dertienjarige bokkers zijn die graag willen komen maar niet mogen van hun ouders. Ik mocht ook niet alles toen ik 13 was. Maar wie weet is de boktdag een groot succes en komen er nog meer boktdagen en mogen die meiden over 3 jaar wel gaan van hun ouders?

Precies!
Ze mogen ook nu de kroeg niet in. Dat heb je met jong zijn dat alles nog niet mag.
Alleen treinen misschien dus ook niet. Jammer dan. Komt wel als je ouder bent :)

Mij lijkt alleen bokt leden ook het eerlijkste, geen aanhang. En sorry ook geen kinderen die geen lid zijn.
Ook daar soms heb je keuzes gemaakt die wel eens op invloed zijn van dingen.
Ik zou er ook zeker een datum van lidmaatschap aanhangen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:26

Mijn man is al 3 jaar bokker. Ik neem hem gezellig mee!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:44

lieveli schreef:
Mijn man is al 3 jaar bokker. Ik neem hem gezellig mee!

Dat mag toch ook gewoon?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:13

Ik denk dat je verbaasd opkijkt van de hoeveelheid mensen die komen. Dat kunnen best Project X praktijken worden. 100 mensen? Ik denk dat er zo 1000 staan.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:14

Haha sterker nog, zonder bokt waren mijn kinderen er nieteens geweest :+ maar ze zijn geen lid dus mogen niet komen :+

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:16

Suzanne F. schreef:
Ik denk dat je verbaasd opkijkt van de hoeveelheid mensen die komen. Dat kunnen best Project X praktijken worden. 100 mensen? Ik denk dat er zo 1000 staan.

Ja, boktrellen *\o/* *\o/* *\o/*

Eens kijken of het in real life net zo gezellig is als online :')