Remark schreef:Ik ben tegen het zelf kunnen verwijderen van berichten. Waarom zou je uberhaupt je berichten willen verwijderen?
Ik ben er sinds kort achter gekomen dat mensen die ik persoonlijk ken al mijn geplaatste berichten opzoeken op bokt en hier zelf een eigen verhaal van maken en aan personen lopen rondbazuinen die ik ook persoonlijk ken en die niet op de hoogte zijn van bepaalde gebeurtenissen in mijn leven omdat ik ze dit (nog) niet persoonlijk heb verteld/kunnen vertellen. Ik zal niet teveel in details treden maar dit vind ik echt bijzonder irritant en asociaal. (Ik krijg dan bijvoorbeeld van andere mensen IRL te horen: Oh goh hoe gaat het nu met dit en dit? Erg zeg voor je! of lichtelijk verontwaardigd: goh, ik hoorde dat je verloofd bent, leuk zeg..)
Dit zou voor mij reden zijn om een aantal andere berichten (gaat dan om een berichtje of 10) te willen verwijderen, zodat dat daarmee niet ook kan gebeuren. Om maar even een voorbeeld te noemen.
Ik plaats hier wat ik wil plaatsen en andere mensen hebben te respecteren dat ik persoonlijke mededelingen zélf aan mensen vertel als ik daar behoefte aan heb. Het is geen geheim, anders zou ik het hier niet neerzetten, maar jezelf zo bevoorrecht voelen om mijn privéleven te delen met de halve stal of met mijn halve werk vind ik een beetje misplaatst. Ik ging er dan ook niet van uit dat mensen mijn halve geschiedenis door zouden spitten op zoek naar nieuwtjes om te delen met de rest van mijn kennissen.
Nu ik dit weet, voor mij in elk geval wel een reden om bepaalde dingen niet meer op bokt te zetten, daar heb ik wel van geleerd. Maar het zou wel fijn zijn als ik bepaalde dingen nog zou kunnen verwijderen. Om verdere bemoeienissen te voorkomen.