[Dienstmededeling] Suggesties voor nieuwe mods

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:02

BartVB, dank voor het nogmaals onder woorden brengen van mijn mening.

BV lees nou eens, dan zie je ik met name val over puur informatie vragen, die of al net aan bod zijn geweest of zeer eenvoudig te vinden zijn. Je wil niet weten hoe vaak ik al voor iemand heb opgezocht hoe hoog de hindernissen met springen zijn. Dat vind ik helemaal niet erg, maar anderzijds mag je best wat zelfwerkzaamheid verwachten.
En wat toon en benadering (en in mindere mate mening) betreft, het lijkt me duidelijk dat je die afstemt op degenen voor wie het primair bedoeld is Knipoog
En die groenere bril zit heus wel snor, je dacht toch niet dat ik voor een Sjuimpje of Bart nog ga opzoeken hoe hoog het B is? Als Bart dat al zou willen weten Knipoog
Laatst bijgewerkt door Lielle op 23-01-04 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:05

Botervlieg schreef:
maar als mod....

Ehm, dan kies je haar toch niet Haha!

Geen verplichting hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:06

Lielle schreef:
Dat vind ik helemaal niet erg, maar anderzijds mag je best wat zelfwerkzaamheid verwachten.

Phoe, interessant uitgangspunt wel, maar misschien met de verkeerde verwachtingen.
Feit blijft dat een heleboel mensen een heleboel dingen niet weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:08

Misschien de zoekfunctie groter, aantrekkelijker maken, zodat ze die zeker weten te vinden

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:10

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:17

BartVB schreef:
Maar dit begint allemaal nogal offtopic te raken Lachen

Einde interessante discussie dus. Scheve mond
Sjammer. Doei, doei

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:30

Op UZ hetzelfde verhaal...
Hoe oud moet ie zijn?
Hoeleer je compliment?
Blablabla... Lang leve de zoekfunctie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:39

Dan vraag ik me toch af hoe men dat weg wil modereren? Vooral de mening van niet-mods/beheerders lijkt me interessant. Hoe??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:40

dat kun je niet weg modereren, je kunt wel in voorkomende gevallen iemand wijzen op het bestaan van de zoekfunctie, wat topics opzoeken en evt nog aanvullende info geven Knipoog Zie het aangehaalde topic hierboven.

en kawa's voorstel van een duidelijk (zichtbare) zoekmogelijkheid is een leuke, net als de FAQ's van Bart. Al zijn die er dus al her en der, en ze worden ook niet gelezen Haha!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 12:42

Ze worden misschien niet (of iig slecht) gelezen maar ze maken het voor de andere gebruikers veel gemakkelijker om nieuwe gebruikers op weg te helpen Haha!

Het verbeteren van de zoekfunctie is iets dat al langer op de planning staat. Maar dat gaat of heel veel hardware kosten (de nieuwe database server trekt het iig niet op de huidige manier) of er moet een andere manier van zoeken gebouwd worden en dat kost nogal wat tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:47

Maar kun je iig het woordje zoeken niet duidelijker maken, of op een duidelijkere plek plaatsen.
Nu heb ik ook wel het idee dat sommige nog maar amper weten dat het linkje bestaat.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:47

BartVB"]
Ze worden misschien niet (of iig slecht) gelezen maar ze maken het voor de andere gebruikers veel gemakkelijker om nieuwe gebruikers op weg te helpen Haha!
[/quote]

ik ben er ook erg blij mee!

[quote="BartVB schreef:
Het verbeteren van de zoekfunctie is iets dat al langer op de planning staat. Maar dat gaat of heel veel hardware kosten (de nieuwe database server trekt het iig niet op de huidige manier) of er moet een andere manier van zoeken gebouwd worden en dat kost nogal wat tijd.

zoiets vermoedde ik al Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:57

Botervlieg schreef:
Lielle, met jouw mening, toon en benadering in bovenstaande berichten (edit: uitgezonderd het laatste) als user heb ik geen enkele moeite, INTEGENDEEL Lachen ,maar als mod....

de zoekfunctie is enorm ongebruiksvriendelijk en een posting is zo gedaan. voor je het weet is een uitgekauwd topic door een (nieuw) opmerkelijk figuur (zoals we laatst in RT zagen) opeens enorm boeiend en je hoort niemand meer over de zoekfunctie. ik snap dan niet waarom die controle er zo op gehouden moet worden. al neem je de frustratie weg, heb je het probleem ook opgelost. bokt bestaat uit meer gebruikers dan de oude kern.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 23-01-04 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:58

Maar de hoogte van het B springen is al jaren hetzelfde Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:01

SuperPepeijn"]
[quote="Botervlieg"]Lielle, met jouw mening, toon en benadering in bovenstaande berichten (edit: uitgezonderd het laatste) als user heb ik geen enkele moeite, INTEGENDEEL Lachen ,maar als mod....
[/quote]

de zoekfunctie is enorm ongebruiksvriendelijk en een posting is zo gedaan. voor je het weet is een uitgekauwd topic door een (nieuw) opmerkelijk figuur (zoals we laatst in RT zagen) opeens enorm boeiend en je hoort niemand meer over de zoekfunctie. ik snap dan niet waarom die controle er zo op gehouden moet worden. al neem je de frustratie weg, heb je het probleem ook opgelost. bokt bestaat uit meer gebruikers dan de oude kern.
[/quote]

om nog een keer typen te voorkomen
[quote="Lielle schreef:
dat kun je niet weg modereren, je kunt wel in voorkomende gevallen iemand wijzen op het bestaan van de zoekfunctie, wat topics opzoeken en evt nog aanvullende info geven Knipoog Zie het aangehaalde topic hierboven.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:05

Misschien een idee om topics die veelvuldig terugkeren te verwijderen als ze een aantal weken oud zijn Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:09

*LOL* ja dan blijft er weinig van bokt over

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:21

Ik heb niet zo heel veel last ervan dat er veel dezelfde vragen komen. Als ik er echt geen zin meer in heb lees/reageer ik gewoon niet.
En soms komen er toch wel wat vernieuwende antwoorden bij, en ja soms ook niet (dan zijn het dezelfde mensen die weer in discussie gaan).

Wel vind ik dat er eens opgelet mag gaan worden dat sommige mensen steeds dezelfde discussie willen opstarten. Dus niet een nieuw iemand die een dezelfde soort vraag stelt, nee iemand die steeds een topic over hetzelfde begint. Dat vind ik wel wat irritant worden Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:27

de oorsprong van de frustratie ligt altijd bij jezelf, het is maar of je je er aan stoort of niet. neem nu weer het topic over nageeflijkheid in RT. toch een topic wat nu veel bekeken en beschreven is, terwijl het misschien wel de meest voorkomende vraag op bokt is. je kan je er aan storen, het naast je laten liggen of lezen en meedoen.

ik denk dat het altijd goed is dat dit soort dingen steeds opnieuw besproken worden, het schijnt altijd acuteel te zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 16:31

Wat dacht je van een soort van hal of fame, waar alle topic's die gaan over een onderwerp waar vaak over gevraagd wordt een apart plekje krijgen, mits er veel antwoord en uitgebreid antwoord is gegeven. Of waar allerlei verzamel topic's met links naar die topics waar ze 't antwoord kunnen vinden in zo'n hall of fame zitten. Dit laatste is bijvoorbeeld een sticky van RT, maar dan gewoon in een apart forum. Maar wel 't forum op slot.
Haha!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 16:37

DeesDeBest schreef:
Wat dacht je van een soort van hal of fame, waar alle topic's die gaan over een onderwerp waar vaak over gevraagd wordt een apart plekje krijgen, mits er veel antwoord en uitgebreid antwoord is gegeven. Of waar allerlei verzamel topic's met links naar die topics waar ze 't antwoord kunnen vinden in zo'n hall of fame zitten. Dit laatste is bijvoorbeeld een sticky van RT, maar dan gewoon in een apart forum.
Haha!

vind ik opzich wel een goed idee, moet alleen nog een beetje uitgewerkt worden.
Ben alleen wel benieuwd wat de eisen zijn voor de topics die er in komen, want het moet dan niet té uitgebreid worden.. (dan word het alleen maar onoverzichtelijker)
En er moet ook overnagedacht worden, dat als er over een onderwerp (dat daar dan in staat) meer vragen zijn of als er iets aan moet worden toegevoegd, hoe je dat dan oplost.
En het is natuurlijk maar de vraag of het word gebruikt, want de zoekfuntie word vaak niet gebruikt en de FAQ worden ook niet echt gelezen.
IMO is de beste oplossing nog steeds het verbeteren van de zoekfunctie.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 17:01

Dit idee klinkt me juist erg toppie in de oren . Gewoon vooraan elke forum de meest gestelde vragen-topics groeperen en onzinnige reacties weghalen eruit zodat enkel bijdragen die toedragen tot het topic laten staan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 17:02

Sonjab, dat is wel een leuk idee, maar de uitvoer hangt wel onwijs op persoonlijke mening en dat hoeft niet gunstig te zijn.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 17:11

Ik denk dat als je dat gaat doen Bokt dadelijk helemaal vol staat met FAQ's en niemand meer een gewone vraag kan stellen. Wel mag er op geatendeerd worden dat de zoekfunctie er altijd nog is.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 17:12

Hoeft niet zo te zijn als je bijvoorbeeld de keuze van de topics laat beïnvloeden door het aantal keren dat het topic al werd geopend en de reacties erop Knipoog ... Beetje "best of" uit elk onderdeel Haha!. Bovendien is elke mens wel zo snugger om te weten dat topics als "welk dekje is er mooist bij een vos" daarbij niet bijdragen hé Tong uitsteken