Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Duhelo schreef:Maar offtopic berichten hebben vooral op informatieve fora het probleem dat onderwerpen verstopt raken.
Stel ik zoek ervaringen over een zadel, dan is het fijn als ik vijf topics vind ovEr dat zadel, en die ook effectief daarover gaan. En dat ik niet tien paginas moet doorlezen over sokken, dekjes en caps voor ik mijn info vind. Of zien jullie dat anders?
Mars schreef:En onder elk topic staat toch een vakje 'doorzoek dit onderwerp'? Iedereen die kan googelen moet ook in staat zijn om dat vakje in te vullen, zie je alle berichten over dat zadel.
Yunomi schreef:Maak een scheiding tussen het forumdeel informatief en de rest. Easy as that.
Informatief niet offtopic en de rest wat vrijer zoals meermaals is aangedragen.
Ik begin het gevoel te krijgen nogal in herhaling te vallen.
Karl66 schreef:Volgens mij heb ik toch al wat ideeën gespuid, alleen passen die niet zo goed in het sjabloon. Maar hopelijk betekent dat ook dat ze dwingen om op een andere manier te gaan modden.
En wat die ervaring betreft, dat zorgt juist ook voor die tunnelvisie, omdat heel vaak het nooit op een andere manier geprobeerd is. En dan bedoel ik niet in theorie, maar in de praktijk. Want in de praktijk blijkt elke keer dat de eendjes netjes in de rij blijven zwemmen waar ze voor de theoretische verandering ook al zaten...
oji schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat het eind zoek is als de TS ook invloed krijgt op het verloop van het topic daar aan te geven of er wel of niet of-topic gereageerd mag worden. Bepaald TS dan vervolgens ook wat of-topic is en wat niet? Is TS een soort van eigenaar van het topic omdat hij/zij het toevallig gestart is of zijn degene die de moeite en tijd nemen om mee te discussiëren net zo goed "mede-eigenaar"?
Ik snap best dat als er al flink aantal keer gewaarschuwd is over of-topic, dat een topic op een gegeven moment op slot gaat. Maar sta dan ook in dat topic toe dat er een discussie volgt met de mod over het wel of niet of-topic zijn van de posts. Dan houdt je het transparant en kunnen alle discussiepartners een mening geven of de discussie wel of niet op die manier voortgezet kan worden. Als dat allemaal via pb moet is het niet transparant voor de mede discussiepartners, zeker omdat je niks over pb's mag melden.
Want wat is of topic? Idd de reserve bij het Adelinde topic vond ik een heel relevant in dat topic, het ging erom dat zij moest starten voor het team, wat niet nodig was geweest als de reserve er was geweest. Wat is daar of topic aan?
Wanneer stapt een moderator in om de discussie te buigen? Neem het voorbeeld dat xyzutu2 aanhaalt. Ik weet precies over welk topic zij het heeft, had het ook gelezen en eerlijk gezegd, mijn bek viel open dat daar een moderator tussen kwam.
Ik neem aan dat moderators alleen "inbreken" als er getemd wordt? Het lijkt mij dat ook daarin wel een stukje dossiervorming mag plaatsvinden. Er zijn TSsen die een hele fanclub hebben en zodra iemand maar een iets kritische noot laat klinken, zoals in het geval van xyzutu2, dat er 100 man op de tem knop drukt en hop de moderator breekt in. Terwijl er anderen TSsen zijn, die minder of geen vaste volgers hebben, waar niet op getemd wordt, die met hetzelfde gemak een hele emmer stront over zich heen gekieperd krijgen en geen moderatorhaan die er naar kraait. Dat maakt het allemaal zo niet transparant. Iets meer nadenken of er echt ingebroken moet worden, of een discussie echt de verkeerde kant op gaat ipv simpelweg oh er is al een paar keer getemd, ik zal er maar iets van zeggen, lijkt mij wel wenselijk.
Ik denk dat de moderators best een keer het hele beleid en de manier waarop zijn dit handhaven onder de loep mogen nemen. Het is niet voor niets dat interessante subs zoals HAW, die mijn inziens echt op Bokt thuishoren, vrijwel geheel verdwenen zijn en dat veilige cavia topics etc hoogtij vieren. Ik denk dat de uitvoering van het mod beleid een grote invloed hebben gehad op die beweging en dat jullie je misschien eens achter de oren moeten krabben of dat is waar je met Bokt heen wilt.
+------+--------+--------+
| year | pct | locked |
| 2001 | 0.0297 | 1:34 |
| 2002 | 0.0217 | 1:46 |
| 2003 | 0.0321 | 1:31 |
| 2004 | 0.1091 | 1:9 |
| 2005 | 0.0907 | 1:11 |
| 2006 | 0.1078 | 1:9 |
| 2007 | 0.1003 | 1:10 |
| 2008 | 0.1034 | 1:10 |
| 2009 | 0.1869 | 1:5 |
| 2010 | 0.2020 | 1:5 |
| 2011 | 0.1963 | 1:5 |
| 2012 | 0.0920 | 1:11 |
| 2013 | 0.0794 | 1:13 |
| 2014 | 0.0744 | 1:13 |
| 2015 | 0.0698 | 1:14 |
| 2016 | 0.0604 | 1:17 |
+------+--------+---------+
| year | pct | qd |
| 2010 | 0.0065 | 1:155 |
| 2011 | 0.0034 | 1:294 |
| 2012 | 0.0031 | 1:320 |
| 2013 | 0.0034 | 1:293 |
| 2014 | 0.0046 | 1:219 |
| 2015 | 0.0037 | 1:269 |
| 2016 | 0.0028 | 1:356 |
Citaat:@Mars; ik zie zelf wel degelijk dat er dingen veranderd zijn in het modden ten opzichte van een aantal jaar terug. Dat jullie dat als zwarte bokkers niet merken is natuurlijk heel erg jammer en mede door dit topic zijn we wederom aan het kijken wat we kunnen veranderen.