Bokt 15 jaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:15

Ben ik nou de enige die vindt dat het vieren het 15-jarige jubileum een beetje tegenvalt - of anders gezegd: een beetje tam is verlopen? :=

Ik had gezien Bokt's reputatie op Sint & 1- Aprilgebied eigenlijk wel wat meer verwacht. Bijvoorbeeld veranderde avatars, grappige onderschriften, speciale kleurtjes voor 1e, 2e, laatste of middelste generatie Bokkers ;) - of gewoon elke week een andere jaargang gehighlight. :# Helemaal omdat je steeds hoort dat Bokt gemaakt wordt door de gebruikers. Ik had om de een of andere reden gedacht dat er ook echt iets leuks/grappigs gedaan zou worden vóór die gebruikers.
Of was dat gewoon 1 dag het oude logo + de aansporing om oude topic door te gaan pluizen? :=

Weet iemand eigenlijk nog wat er met gedaan met het 10e jubileum? Of was dat net zo tam?

palousa_boy

Re: Bokt 15 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:26

Als het goed is is er in de bnb elke maand een stukje ivm het jubileum.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:33

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:02

xyzutu2 schreef:
Ben ik nou de enige die vindt dat het vieren het 15-jarige jubileum een beetje tegenvalt - of anders gezegd: een beetje tam is verlopen? :=

Ik had gezien Bokt's reputatie op Sint & 1- Aprilgebied eigenlijk wel wat meer verwacht. Bijvoorbeeld veranderde avatars, grappige onderschriften, speciale kleurtjes voor 1e, 2e, laatste of middelste generatie Bokkers ;) - of gewoon elke week een andere jaargang gehighlight. :# Helemaal omdat je steeds hoort dat Bokt gemaakt wordt door de gebruikers. Ik had om de een of andere reden gedacht dat er ook echt iets leuks/grappigs gedaan zou worden vóór die gebruikers.
Of was dat gewoon 1 dag het oude logo + de aansporing om oude topic door te gaan pluizen? :=

Weet iemand eigenlijk nog wat er met gedaan met het 10e jubileum? Of was dat net zo tam?
vergelijkbaar met 10 jaar bokt. Toen werd er elke maand wat gedaan.

Waarom moet er perse iets grappigs gebeuren? Het jubileum is een heel jaar. 1 april een dag..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:59

Het hoeft ook niet iets grappigs te zijn, maar als je Bokt als een bedrijf ziet en kijkt naar hoe bedrijven een groot jubileum vieren, dan wordt daar vaak toch wel werk van gemaakt, niet alleen naar het personeel maar ook naar de klanten toe om te laten zien hoe trots ze zijn op het feit dat ze samen voor deze mijlpaal hebben gezorgd: een uitje voor het personeel, cadeau's voor de klanten enz. Ik vond deze viering eigenlijk helemaal niet zo viering-achtig.
Maar goed, misschien kun je Bokt ook niet vergelijken met 'serieuze' bedrijven, en is het in dat op zich toch meer gewoon een forum dat bestaat bij de gratie van vrijwilligers.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:07

Ik snap werkelijk niet hoe je bokt kunt vergelijken met bedrijven.
Bokt is sowieso geen bedrijf, daarnaast verdient het niets aan z'n 'klanten'.
De inkomsten die ze krijgen worden net zo hard weer gestoken in het bestaan van het forum.

Het klinkt een beetje als een ondankbare forumgebruiker (of moet ik je toch een klant noemen)...

Het is geweldig dat bokt 15 jaar bestaat en ik ben blij dat ik daar al 13 jaar van heb mogen meemaken..
Maar ik heb uit die 13 jaar al meer dan genoeg voldoening gehaald, daar hoef ik niet perse een feestje voor te vieren...

Maarja, dat is mijn mening ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:56

Fem schreef:
Ik snap werkelijk niet hoe je bokt kunt vergelijken met bedrijven.
Bokt is sowieso geen bedrijf, daarnaast verdient het niets aan z'n 'klanten'.
De inkomsten die ze krijgen worden net zo hard weer gestoken in het bestaan van het forum.

Het klinkt een beetje als een ondankbare forumgebruiker (of moet ik je toch een klant noemen)...

O wauw, dit is wél een goed voorbeeld van een fijne post. :j +:)+

Het spijt me om je uit de droom te moeten helpen, maar Bokt is wel degelijk een bedrijf, ook als bedrijf geregistreerd, met zowel betaald als onbetaald personeel en betalende en niet betalende klanten. Adverteerders zijn bijvoorbeeld klanten die betalen voor een dienst die Bokt levert, net als Bokkers die geen advertenties willen zien en daarvoor moeten betalen.
Dacht je nou werkelijk dat Bokt nog steeds een hobbyclubje was? Dan heb je toch wel het een en ander gemist... :=

Je mag me ook best een ondankbare forumgebruiker noemen, :') maar ik zie Bokt voor wat het is; een bedrijf. En als ik dit jubileum vergelijk met dat van andere bedrijven, dan valt het mij op hoe weinig aandacht er in verhouding aan wordt besteed.
That's all.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:04

Wie weet is er wel een geweldig feest geweest voor personeel en klanten!
Of komt dat nog.
En dat gaat ons, als nietbetalende gebruikers en gratis meelezers, ook eigenlijk niets aan ;)

Jouw supermarkt of ruitersportzaak houdt jou toch ook niet op de hoogte van hun privézaken en personeelsfeesten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:12

Toevallig bestond hier de supermarkt nog een x aantal jaar en dat werd wel degelijk met de klanten gevierd. :j
Wel grappig dat jullie je scharen achter het standpunt 'aangezien ik niets betaal hoef ik ook niks te verwachten'. Als je een bedrijf bent dat paperclips maakt steeds voor 3 dezelfde klanten, dan snap ik dat je niet aan klantenbinding hoeft te doen. Maar als een bedrijf als slogan heeft 'onze klanten/leden maken dit bedrijf/forum' dan had ik het logisch gevonden als dat ook werd benadrukt tijdens jubilea.
Maar het zou goed kunnen dat ik Bokt in dat opzicht teveel als bedrijf zie dat gewoon net als andere bedrijven (bijvoorbeeld online spellen en andere platforms) verdient aan zijn gratis leden (=klanten, eveneens afnemers van diensten, en voornaamste bron van inkomsten).

Natuurlijk staat het jullie vrij om zo'n opmerking meteen te interpreteren als ondankbaarheid of ongepaste nieuwschierigheid, maar voor mij is het vooral verbazing.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:57

Nah bokt staat gewoon ingeschreven bij de kvk en verdient genoeg aan zijn klanten. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:00

Grappig toch dat dat blijkbaar nog steeds een verrassing is voor een deel van hun niet betalende maar wel geld opleverende klantenbestand a.k.a. Bokkers. 8-)