Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Furrow

Re: Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:00

Inderdaad, en het ging ook niet om de persoon maar een niet passend zadel... Moet je dat dan gewoon negeren?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:00

ohjajoh6 schreef:
Past een krat bier op :))

Ik ben dan eigenlijk van mening dat er juist wat gedaan zou moeten worden aan die steeds weer dezelfde lui die de topics verzieken, want het word nu hier ook wel heel erg op de man (stel) gespeeld.

Is maar net hoe je het leest. Als de modjes op mijn commando elk topic sluiten wat ik maar wil, dan is dat ook niet mijn schuld. }>

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:02

ohjajoh6 schreef:
Past een krat bier op :))

Ik ben dan eigenlijk van mening dat er juist wat gedaan zou moeten worden aan die steeds weer dezelfde lui die de topics verzieken, want het word nu hier ook wel heel erg op de man (stel) gespeeld.

Het wordt niet op de man gespeeld :). Het is puur dat het TS zijn topic is dat nu om onzinredenen gesloten wordt, terwijl andere topics wel gewoon open zouden blijven. Was het een topic van een andere bokker geweest die ook op deze manier gesloten werd, zou dezelfde discussie zijn ontstaan. Het is niks persoonlijks dus, meer een samenloop van omstandigheden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:03

Cinderella schreef:
Tja, over het laatstgenoemde topic.. denken jullie nou echt dat de mods met een goed argument komen waarom het topic de eerste keer op slot ging? Nee natuurlijk niet. Een topic wordt normaal niet zomaar op slot gegooid, omdat de TS het toevallig even niet aanstaat. Nu dus wel. Daar is geen goede verklaring voor, dat heet vriendjespolitiek, bekende bokkers politiek, vinger in de pap politiek, hoe je het dan ook wilt noemen :').
Bokt heeft altijd wel bekend gestaan als een pittig forum. Veel mooie dingen, maar het kan er ook fel aan toe gaan. Ik denk dat iedereen hier dat weleens ervaren heeft, zowel direct als indirect. Bokkers die hun hele hebben en houden op bokt gooien, dagelijks hier te vinden zijn en veel bokkers "kennen", weten dan ook echt wel hoe het kan gaan. Het feit dat je misschien wat bekender bent op bokt, doordat je je leven deelt online en een huwelijksaanzoek gedaan hebt, wilt niet zeggen dat iedereen dan ook maar reageert alsof ze oogkleppen op hebben. Het hele topic verliep prima, er werden nette commentaren gegeven en als je dan echt zo dol bent op je dieren, neem je het in ieder geval in overweging of het misschien mogelijk is dat er iets niet klopt.
De mods hebben hier zich onterecht mee bemoeid en ik denk juist dat het nu zoveel mensen frustreert, omdat het al tijden niet meer duidelijk is welke lijn bokt trekt.

Op de vragen die hier in het topic gesteld worden kan ik niet antwoorden, ik ben mod op een heel ander tabblad en kan dus geen licht doen schijnen op de reden van het slotje. Daarnaast heb ik op persoonlijke titel gereageerd in het begin van het topic over Maartens debuut, wat inhoudt dat ik me sowieso niet mag mengen.

Maar bovenstaande post van Cinderella is op sommige punten algemener geformuleerd dan alleen dat bewuste topic dus wil ik daar graag op reageren.

Ten eerste wil ik tegenspreken dat mijn collega's aan vriendjespolitiek doen. Stuk voor stuk ken ik iedereen als integer persoon die haar taak zeer serieus neemt. Wanneer iemand een positieve of negatieve connotatie heeft met een Bokker die het objectief handelen in de weg staat, melden zij dat en onthouden zich van commentaar of acties.
Uitspraken over vriendjespolitiek prikkelen mijn rechtvaardigheidsgevoel enorm, want ik ben zeker van dat de slotjes naar eer en geweten geplaatst zijn vanuit de gedachte dat dat het beste was op dat moment. En dat is compleet buiten beschouwing van de commotie hier, de intenties waren goed en ik vind het écht onterecht dat hieraan getwijfeld wordt.

Ten tweede wil ik graag reageren op de kritiek op ons beleid:
1) Sinds ondertussen alweer ruime tijd wordt er anders gemodereerd. Enerzijds wat losser , minder streng, er wordt getracht wat meer bij te sturen in plaats van direct OW's in het spel te gooien, er wordt aangekeken of Bokkers zelf het topic weer wat op de rails kunnen krijgen. Anderzijds wordt er meer forum per forum gekeken en geval per geval. Zo wordt het forum ED strakker gemodereerd dan bijvoorbeeld RT-D. Op een van mijn fora, ik dacht WD-V, loopt een topic over wanneer je klaar bent om B te starten (waar de discussie trouwens prima had gepast mits er niet op de man gespeeld wordt), terwijl RIJ-ITP helemaal geen discussieforum is.

Dat kan maken dat de beleidslijn misschien wat onduidelijk is soms, maar vraag het gewoon na en trek geen conclusies en vorm geen mening voor je reactie hebt.

Het wachten is op de ITP-mods en verder kunnen de andere mods er ook weinig over zeggen.
Bedankt alvast voor jullie geduld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:04

Maar volgens mij gaat het van het begin af aan hier in dit topic bijna alleen maar over topics van KBK hoor...

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:04

Nouja, blijkbaar wel een beetje, anders zouden ze hier niet keer op keer persoonlijk worden besproken toch?

Ik ben het ook wel met ohjahjoh eens, ik zie heel vaak dezelfde mensen naar doen in topics. (En niet alleen die van KBK en M).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:06

ohjajoh6 schreef:
Maar volgens mij gaat het van het begin af aan hier in dit topic bijna alleen maar over topics van KBK hoor...

Dat weet ik niet, ik heb niet het hele topic grondig gelezen :). Het gewraakte topic viel me op omdat ik daar zelf ook postte en me afvroeg waarom het topic gesloten was. Ik redeneer dus puur uit waarom dat topic gesloten is. Had ik ook gedaan als de TS iemand anders was geweest :).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:07

ohjajoh6 schreef:

Dit topic is toch al een paar maanden geleden gestart? :o?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:08

ohjajoh6 schreef:

Dan heb ik de OP toentertijd helemaal verkeerd begrepen en had ik een totaal verkeerd topic voor me. :+
edit: In de war met een ander topic volgens mij. Even teruglezen :o?
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 23-08-15 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:11

kijk maar eens terug voor de grap, pagina 2 begint het al...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:13

ohjajoh6 schreef:

En rond pagina 4-5 eindigt het weer en gaat het over iets totaal anders. En ik dacht dat dat topic TS haar aanleiding was, maar heb ik me verkeerd herinnert.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:15

Strenger optreden bij een aantal zure bokkers zou niet verkeerd zijn.
Ik lees vaker reacties van dezelfde mensen waarvan ik denk... nouww beetje vriendelijker mag ook wel. Ned je hoeft er geen watjes om te binden en te knuffelen. Maar sommige reacties zijn ruw, bot , of steken onder water. En dat is niet nodig.
Jup ook ik sla mezelf ff achter t hoofd... maar bied vaak daarna ook mijn excuses aan dat ik het helemaal niet zo ruw had bedoeld.

En dan heb ik het nu niet over n bepaalde topic maar algemeen.
De meeste zwartkijkers lees ik niet meer. Geen aandacht er aan schenken dan kun je jezelf ook niet ergeren...

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:15

ohjajoh6 schreef:

Ik heb even teruggelezen.
Zie het inderdaad. Misschien heeft het te maken met de manier van reageren (snel op tenen getrapt)? En het vervolgens ingrijpen van modjes waar het anders niet wordt gedaan (zo lijkt het)?

Ik doe even een wilde gok hoor.
Overigens ben ik "gevallen" over het gedrag van een andere bokker in de meest huidige kwestie :')

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:17

Het zal ongetwijfeld niet bewust zijn maar er is in dat topic wel degelijk sneller en strenger gemodereerd dam bij andere topics. Als alle topic waarin herhalingen voorkomen zouden worden gesloten dan zullen er heel veel topic op slot gaan.

Bovendien is het ook een beetje een rare reden, want twintig pagina's met "Oh wat mooi" zijm wel toegestaan.
Er zal heel veel getemd zijn maar dat zou geen reden mogen zijn om zo snel al een topic op slot te zetten.
Bovendien is het een stuk gebruikersvriendelijker om berichten die echt over de schreef staan (ik ben ze niet tegen gekomen in dat topic) te verwijderen zodat het topic gewoon open kan blijven.

Ik hoop dat het team nog een keer kritisch wil kijken naar het topic en het slotje er vanaf wil halen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:29

Jullie kunnen er in elk geval op vertrouwen dat het besproken wordt Harbourlight :j
(ongeacht uitkomst, daar kan ik niks over zeggen)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:41

Ik hoop dat er bij de uitkomst dan ook ruimte is voor een dialoog via dit topic. Als het echt niet de bedoeling is geweest moeten we toch eens kijken naar hoe we het gevoel weg kunnen krijgen?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:46

Hier een mooi voorbeeld van een topic van een tijd geleden waar het er ook best hard aan toe ging op een bepaald moment en veel herhaald werd, waar zijn de moes in dit topic dan gebleven voor de boel op slot te gooien? :7
[RIJ-ITP] Rijden met Belmera (in de buitenbak)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:47

Snollygoster schreef:
Hier een mooi voorbeeld van een topic van een tijd geleden waar het er ook best hard aan toe ging op een bepaald moment en veel herhaald werd, waar zijn de moes in dit topic dan gebleven voor de boel op slot te gooien? :7

Nou ik vraag dus ook al een aantal keer om een voorbeeld met deze redenen waarbij het topic ook na een dag al gesloten is. Blijft doodstil.. dan is het niet raar dat we daar onze vraagtekens bij zetten toch.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:28

Snollygoster schreef:

In dat topic is de kritiek inderdaad veel harder dan in genoemd topic van M. TS reageert daar ook niet meer, maar topic is gewoon nog open en nooit gesloten door een Mod. Het lijkt dus inderdaad dat er met 2 maten wordt gemeten wat betreft slotjes.
Wat mij vooral opvalt is dat daar 1 van de vrienden van M. In dat topic zwaar kritiek levert op TS, m.a.w. wat hij anderen verwijt in het topic van M. doet hij zelf bij anderen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:29

Ik zag het ook.. lekker hypocriet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:32

En modjes zijn ook maar mensen die kunnen niet altijd maar objectief en integer zijn. Die maken ook wel eens een slippertje. :)

Ik herinner me nog die mod die haar eigen topic sloot / verwijderde.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:33

Electra63 schreef:
Snollygoster schreef:

In dat topic is de kritiek inderdaad veel harder dan in genoemd topic van M. TS reageert daar ook niet meer, maar topic is gewoon nog open en nooit gesloten door een Mod. Het lijkt dus inderdaad dat er met 2 maten wordt gemeten wat betreft slotjes.
Wat mij vooral opvalt is dat daar 1 van de vrienden van M. In dat topic zwaar kritiek levert op TS, m.a.w. wat hij anderen verwijt in het topic van M. doet hij zelf bij anderen.

Ja ik moet wel eerlijk toegeven dat ik in dat topic zelf ook behoorlijk hard heb gereageerd, later wel mijn excuses aangeboden :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:37

MarlindeRooz schreef:
En modjes zijn ook maar mensen die kunnen niet altijd maar objectief en integer zijn. Die maken ook wel eens een slippertje. :)

Helemaal eens hoor maar als dit een slippertje is zal het topic ook wel weer open gaan :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:41

ingedebruijn schreef:
MarlindeRooz schreef:

Helemaal eens hoor maar als dit een slippertje is zal het topic ook wel weer open gaan :)

En wat voor positief gevolg gaat dat hebben?

Ik zie geen mogelijk positief gevolgd, zowel voor TS, KBK, het paard als de posters niet.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:43

Als het topic onterecht gesloten is moet ie weer open lijkt mij? Anders was er ook nog verder gediscussieerd.