Niet positief of blij kunnen zijn voor een ander...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:55

Ayasha schreef:
Bokt en de "gewone samenleving" zijn imo twee verschillende culturen. :)

Precies!

En zoals men zich in de 'gewone samenleving' wel eens stoort aan mensen die te weinig rekening houden met gevoelens van anderen, doet men dat op bokt ook. Dat hebben beiden dan weer gemeen met elkaar.

Het mooie van culturen is dat ze dynamisch en veranderlijk zijn. Ze zijn wat wij ervan maken met z'n allen. We bepalen met z'n allen in hoeverre het de norm is dat we rekening houden met de gevoelens anderen versus onze eigen behoeften centraal stellen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:56

@imd, sorry voor de onduidelijkheid. Met dubbelmening bedoel ik dat je mening geeft, negatief wellicht negatief, maar compenseert met iets positiefs. Of je mening geven in een aantal woorden maar tussen neus en lippen als het ware, en daarna écht nuttig advies oid voor TS. :)
Ik zei dus, zonder gein. :D Maar ik denk wel dat een forum juist dé plek is om je mening te geven.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:56

Nayomie schreef:
Wat grappig, ik google even naar de betekenis van een forum, laat dit nu discussie zijn. Waar bevinden wij ons? Wat leuk, een forum. Discussies ontstaan uit meningen, nou problem solved.
Zonder gein, wat zou een forum zonder mening zijn?

@_sharonnn, omdat dit geen betrekking heeft tot deze discussie maar iemand persoonlijk aanspreken op een reactie. Ik stop daarom ook met discusseren hierover in het topic. Als je nog iets te melden hebt, PB. Bovendien is dit al een tweede reactie die verder geen inhoud tot de discussie bevat.

Zonde dat je niet gewoon antwoord kan geven en me vervolgens (in het klein) nog even op de vinger moet tikken..
Ik stel een vraag en ik kan hem ook wel in de trant van dit topic stellen, als jij daar blij van wordt; waarom geven mensen hun mening als daar niet om gevraagd wordt?

Ook denk ik dat jij heel goed weet dat Bokt veel meer is dan dat en dat, dat geen verder uitleg nodig heeft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:57

Shadow0 schreef:
Blijheid schreef:
Maar als je vraagt om reacties dan is het toch aan degenen die reageren om te kiezen hoe ze reageren?
Dat is het risico van om reacties vragen :)

Maar dat is toch geen reden om geen rekening met de ander te houden? Waarom zou je op zo'n moment reageren met iets onaardigs of niet positiefs? Ik begrijp echt niet waarom je dat zou doen, wat voegt het toe?

Nee, ik reageer ook niet bewust kwetsend, ik reageer met wat ik vind :)

En nu moet ik aan tafel, bedankt voor de leuke discussie allemaal!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:58

Nayomie schreef:
@imd, sorry voor de onduidelijkheid. Met dubbelmening bedoel ik dat je mening geeft, negatief wellicht negatief, maar compenseert met iets positiefs. Of je mening geven in een aantal woorden maar tussen neus en lippen als het ware, en daarna écht nuttig advies oid voor TS. :)
Ik zei dus, zonder gein. :D Maar ik denk wel dat een forum juist dé plek is om je mening te geven.

Ahzo, dank ik snap 'm. Maarja, ik blijf erbij dat het wellicht wel dé plek is, maar in sommige gevallen gewoon nogal onnodig. Want in dit geval zit er ook geen advies bij, en als dat er was geweest had TS er niets mee gekund. Dus net wat iemand een stukje eerder aanhaalde: kritiek heeft zin op het moment dat ik de jurk nog niet gekocht heb, als ik 'm al heb heeft het weinig zin.

Edit: quoteverkloot

Nayomie

Re: Niet positief of blij kunnen zijn voor een ander...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:02

Ben ik mee eens dat je niet enkel met kritiek moet komen of je mening moet geven als hier niet om gevraagd wordt. Want nee, een jurk dat je al gekocht heb en er kritiek op blijven krijgen, is zinloos. Maar je kunt het er ook naar draaien dat je hem zelf niet bij jezelf vindt passen maar het bij haar wel erg mooi en smaakvol uit ziet. :)

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:06

Nu lees ik hier van alles over fatsoen terwijl ik even verder een topic tegenkom waarin Marktplaats verkopers/kopers worden besproken zonder dat ze het zelf weten en zelfs belachelijk gemaakt worden.
Over fatsoen gesproken. ....

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 19:10

Wat ik me afvraag is waarom bepaalde mensen perse overal hun mening moeten uiten jammer dat daar geen antwoord op komt.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:13

Tazzey schreef:
Wat ik me afvraag is waarom bepaalde mensen perse overal hun mening moeten uiten jammer dat daar geen antwoord op komt.

Jep vind ik ook, kreeg net alleen een pb die kant noch wal sloeg..
Ik ben er gewoon benieuwd naar waarom mensen zo hebben gereageerd in het topic van Maarten.. Had het toegevoegde waarde? Werd er om gevraagd?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:17

harbourlight schreef:
Nu lees ik hier van alles over fatsoen terwijl ik even verder een topic tegenkom waarin Marktplaats verkopers/kopers worden besproken zonder dat ze het zelf weten en zelfs belachelijk gemaakt worden.
Over fatsoen gesproken. ....

Ik gebruikte het woord fatsoen maar ik zit niet in dat topic. Daarbij heeft het echt totaal niks met deze discussie te maken dus ik vind je reactie nogal bijzonder.

Nayomie schreef:
Ben ik mee eens dat je niet enkel met kritiek moet komen of je mening moet geven als hier niet om gevraagd wordt. Want nee, een jurk dat je al gekocht heb en er kritiek op blijven krijgen, is zinloos. Maar je kunt het er ook naar draaien dat je hem zelf niet bij jezelf vindt passen maar het bij haar wel erg mooi en smaakvol uit ziet. :)

Dat klopt, dat heb je ook netjes gedaan. Maar dan mijn vraag: waarom kun je het deel dat ie niet bij jou past, niet gewoon weg laten? Je keurt de jurk nu voor jezelf af, wat de draagster van de jurk het idee kan geven dat je 't niks vindt..

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:21

maralyn schreef:
Juist!!

Of als je het rijden niet mooi vind, en er is al zoveel gezegd. Wat voor meerwaarde voegt het dan extra toe, als je het herhaald. En zeker wanneer je er geen tips geeft waar een TS wat mee kan.

Of wanneer een paard niet helemaal naar zijn bouw is, en de eigenaresse helemaal over de oren van haar paard is. Het er tóch nog neer zetten.

{:)-:( soms heb ik daar zooooo zin in {:)-:(

Gewoon.... shut up... gevoel

Dit dus pas geleden op Facebook over peesbeschermers, dat de meeste die gebruiken omdat hun paard aantikt, dat zou niet gebeuren bij een goed gebouwd paard. Ik had zoiets van wat maakt mij die perfecte bouw nu uit z'n karakter past toch bij me 8)7

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:21

imd schreef:
Daarbij vind ik het knap, maar ik denk dat er weinig mensen zoals Ayasha zijn die zich 0,0 aantrekken van de mening van anderen. Volgensmij zullen de meeste mensen het zich wel aantrekken als meerdere mensen zeggen dat de jurk lelijk is.

En stiekem, heel stiekem denk ik dat Ayasha op zo een moment ook heus wel iets voelt. Ze zal niet huilend ter aarde storten (dat zou ik zelf nou ook niet :+ ) maar helemaal onverschillig blijven? Dat lijkt mij moeilijk. Je denkt toch op zijn minst 'nou, ik vind de jurk mooi, dus wat boeit het je'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:23

Tazzey schreef:

Ik vind dat ook een heel legitieme en erg relevante vraag: wat drijft je om negatief commentaar te geven op (bijvoorbeeld) het huwelijksaanzoek van een ander? Wat maakt het zo belangrijk voor je dat je de moeite neemt om dat commentaar te typen en te plaatsen?

Ik zou daar oprecht graag wat meer van willen begrijpen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-12-14 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:23

imd schreef:
Ik gebruikte het woord fatsoen maar ik zit niet in dat topic. Daarbij heeft het echt totaal niks met deze discussie te maken dus ik vind je reactie nogal bijzonder.

Waarom bijzonder? Ik vind dat andere topic een stuk ernstige dan enkele kritische opmerkingen in een verder super verlopend topic, maar met dat topic heeft blijkbaar niemand problemen. Ik vind dat nogal selectief jezelf druk maken over iets, maar dat is misschien mijn tekortkoming. :)

Bovendien zie ik veel meer dingen die niets te maken hebben met deze discussie. Irl zaken en andere vergelijkingen die nergens over gaan.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:25

harbourlight schreef:
imd schreef:

Waarom bijzonder? Ik vind dat andere topic een stuk ernstige dan enkele kritische opmerkingen in een verder super verlopend topic, maar met dat topic heeft blijkbaar niemand problemen. Ik vind dat nogal selectief jezelf druk maken over iets, maar dat is misschien mijn tekortkoming. :)

Kijk dan is dat misschien de missende uitleg. Maar je gooit het midden in een discussie over het andere topic. Dat MP topic daar zit ik niet in en kan ik dus niks zinnigs over zeggen. Deze discussie is nav het aanzoek-topic en kun je wellicht breder trekken naar het MP topic, in welk geval mijn mening hetzelfde is: waarom iets zeggen waarmee mensen gekwetst kunnen worden. Verschil in deze is dat het in het MP topic denk ik niet om personen en momenten maar om spullen gaat, wat mij nogal wat lijkt uitmaken.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:27

Het gaat wel degelijk ook over personen in dat andere topic en die worden af en toe ook behoorlijk belachelijk gemaakt. Iets wat in het topic waar het hier overgaat imho niet gebeurd.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:29

harbourlight schreef:
Het gaat wel degelijk ook over personen in dat andere topic en die worden af en toe ook behoorlijk belachelijk gemaakt. Iets wat in het topic waar het hier overgaat imho niet gebeurd.

In dat geval vind ik dat ook belachelijk en daar zou iik op temmen, want dat is volgens de regels geloof ik niet eens toegestaan. Maar dan nog vind ik dat aardig los staan van deze discussie.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:32

Er staan zoveel dingen in dit topic die los staan van de werkelijke discussie.
De reden waarom ik dat aanhaal is omdat een hoop gebruikers die hier reageren zelf ook niet altijd even fatsoenlijk reageren tegen anderen en dus imho behoorlijk selectief zich druk maken over iets.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:35

safina schreef:
Tazzey schreef:

Ik vind dat ook een heel legitieme en erg relevante vraag: wat drijft je om negatief commentaar te geven op (bijvoorbeeld) het huwelijksaanzoek van een ander? Wat maakt het zo belangrijk voor je dat je de moeite neemt om dat commentaar te typen en te plaatsen?

Ik zou daar oprecht graag wat meer van willen begrijpen.

De vraag van Tazzey is waarom sommige mensen "overal" hun mening over willen geven. Ik gok zo dat ze op een discussie forum zitten om eens lekker te kunnen discussiëren?

Vervolgens maakt Safina er "negatief commentaar" van. Dat is iets anders en dat hangt ervan wat je negatief vindt. Wat de één negatief vindt vindt de ander gewoon scherp of gevat of weet ik veel wat. De vraag zal dus eerst anders gesteld moeten worden voordat er antwoord op kan worden gegeven.

Verder lees ik hier steeds "wat voegt het toe?" Nou ken ik meerdere topics waar tientallen bladzijdes vol staan met "gefeliciteerd" of in een andere context "Beterschap" of 100 x achter elkaar "wauw, mooi paard" Wat voegt dat toe dan?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:37

Nikass schreef:
Verder lees ik hier steeds "wat voegt het toe?" Nou ken ik meerdere topics waar tientallen bladzijdes vol staan met "gefeliciteerd" of in een andere context "Beterschap" of 100 x achter elkaar "wauw, mooi paard" Wat voegt dat toe dan?

Met dit verschil dat de reacties "wauw, mooi paard" niet als kwetsend ervaren kunnen worden. Dat lijkt me nogal een cruciaal punt :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:39

Nayomie schreef:
@_sharonnn, omdat dit geen betrekking heeft tot deze discussie maar iemand persoonlijk aanspreken op een reactie. Ik stop daarom ook met discusseren hierover in het topic. Als je nog iets te melden hebt, PB. Bovendien is dit al een tweede reactie die verder geen inhoud tot de discussie bevat.

Wat ontzettend flauw zeg. Nu lijkt het echt of je gewoon niet weet wat je hier op moet zeggen.
Ik ben echt heel benieuwd waarom mensen zo graag willen laten weten dat ze iets niet goed of mooi vinden als daar helemaal niet om gevraagd wordt. Doe je dat omdat je een ander en rot gevoel wil geven? Om jezelf beter te voelen? Iets anders kan ik echt niet bedenken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:42

Ik vind het geen legitieme vraag. Voor elke keer dat ik mijn mening geef heb ik denk ik (heb geen exacte cijfers) ook 5 topics weggeklikt. Dan zou je bijna met specifieke voorbeelden moeten komen betreffende als je daar echt uitleg over wil.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:43

imd schreef:
Nikass schreef:

Met dit verschil dat de reacties "wauw, mooi paard" niet als kwetsend ervaren kunnen worden. Dat lijkt me nogal een cruciaal punt :)

Maar het ging er om of het iets toevoegt...
Niet of het wel of niet kwetsend is, want dat is niet iets wat vast ligt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:48

Diablo schreef:
Nayomie schreef:

Wat ontzettend flauw zeg. Nu lijkt het echt of je gewoon niet weet wat je hier op moet zeggen.
Ik ben echt heel benieuwd waarom mensen zo graag willen laten weten dat ze iets niet goed of mooi vinden als daar helemaal niet om gevraagd wordt. Doe je dat omdat je een ander en rot gevoel wil geven? Om jezelf beter te voelen? Iets anders kan ik echt niet bedenken.

Wat leuk om te horen zeg. Nee, als diegene mij netjes een PB had gestuurd had ik hier zonder gezeur antwoord op gegeven aangezien dit niks met het topic te maken heeft. De andere poespas die jij erbij benoemd zijn dus niet ter zake.
Je mag ervan vinden wat je wil maar ik ben bewust van mijn acties. Verdere kritiek in PB. Daartoe ben ik bereid om uitleg te geven.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:50

@imd, wat jij vindt over een jurk bij jezelf kan niks schaden richting de ander. Als het de ander wel mooi staat, who cares? Zo vind ik bepaalde nikes erg gaaf, heb ze zelf gepast, maar kwam er achter dat ze mij niet stonden. Betekent het dan dat de schoenen direct lelijk zijn? Nee hoor. :)