Moderator verwijdert door haar geplaatste topics

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 09:58

Ik verwacht nog geen antwoord vandaag eigenlijk.........maar ik blijf wel erg benieuwd.
Een slotje zou uitkomst bieden denk ik dus ik wacht weer rustig af. :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:24

Terug on topic. Mijn mening is eigenlijk dat wat de betreffende mod heeft gedaan; Gevoelige informatie over zichzelf die ze onhandig genoeg zelf op bokt heeft geplaatst verwijderen, helemaal niet zó laakbaar. Dit zou eigenlijk het goede recht moeten zijn van iedere gebruiker.

En dáár heb ik mee problemen mee, hoe weinig respect het bokt beheer heeft voor de privacy rechten van de gebruikers.
Waarom heeft bokt bijvoorbeeld niet een eenvoudige functie waarmee je je account zelf kunt opheffen en anonimiseren? Nee daarover moet je met het beheer in discussie, alsof je daarvoor verantwoording schuldig bent.

Ik ben zelf erg voorzichtig met het plaatsen van persoonlijke informatie over mezelf, mijn familie en bekenden. Maar hier komen ook nogal wat jongeren en ik zie soms zeer onverstandige zaken voorbij komen, bijvoorbeeld medische informatie, soms zelfs van derden, met naam en toenaam.

Het soort persoonlijke informatie waarvan de betreffende poster wel eens veel spijt zou kunnen krijgen, zoals ook in dit geval.
Waarom niet eenvoudiger maken dit soort dingen te verwijderen? Het argument van het beheer "ja maar dan vallen er gaten in een topic" vind ik persoonlijk nogal zwak, afgezet tegen het belang van de betreffende gebruiker. Het zijn maar forum topics waar het om gaat, geen wereld literatuur...

Brainless

Re: Moderator verwijdert door haar geplaatste topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:32

@Kuggur,

Maar de betreffende mod heeft ook berichten van een ander (in een ander topic) verwijderd die over haar gingen.
Dat is een flinke stap verder dan "alleen maar" een topic/berichten van jezelf te verwijderen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:33

Brainless schreef:
@Kuggur,

Maar de betreffende mod heeft ook berichten van een ander (in een ander topic) verwijderd die over haar gingen.
Dat is een flinke stap verder dan "alleen maar" een topic/berichten van jezelf te verwijderen.

Dat laatste vind ik echt niet kunnen dat je dat zelf doet, zonder overleg

kijk er mag officieel niet geroddeld over anderen worden met naam en toenaam op bokt. daar mag je ook op temmen, maar dat je dat dan zelf verwijderd vind ik echt not done.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:34

Je hebt wel een punt hoor, Kuggur.
Als je iets op facebook plaatst, filmpje dat je dronken bent oid, en een maand later denk je, goh, dat is nou net even niet handig, dan haal je hem eraf. Als je je op Bokt bedenkt, heb je eigenlijk pech.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:35

Misschien is het al voorbij gekomen hoor, maar hoe weet je zo zeker dat het ook echt die mod was die haar eigen topic heeft verwijderd? Misschien was het wel een ander om een heel andere reden?

Zomaar iemand gaan beschuldigen is ook niet echt sjiek toch? En dan een heel topic over haar gaan praten, goed dat de naam weggehaald is maar iedereen weet alsnog wel over wie het gaat natuurlijk..

(En nee dit is geen sollicitatie maar gewoon mijn mening. :+ )

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:36

Slina schreef:
Als je iets op facebook plaatst, filmpje dat je dronken bent oid, en een maand later denk je, goh, dat is nou net even niet handig, dan haal je hem eraf. Als je je op Bokt bedenkt, heb je eigenlijk pech.

Maar op andere fora kun je ook niet (zomaar) je eigen berichten verwijderen.
Dus zo raar is dat niet.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:37

PenP2014 schreef:
Misschien is het al voorbij gekomen hoor, maar hoe weet je zo zeker dat het ook echt die mod was die haar eigen topic heeft verwijderd? Misschien was het wel een ander om een heel andere reden?

Zomaar iemand gaan beschuldigen is ook niet echt sjiek toch? En dan een heel topic over haar gaan praten, goed dat de naam weggehaald is maar iedereen weet alsnog wel over wie het gaat natuurlijk..

(En nee dit is geen sollicitatie maar gewoon mijn mening. :+ )

Deze mogelijkheid is al meermaals genoemd in dit topic, met daarbij het feit dat het erg toevallig is dat het precies de berichten van die mod betreffen die in haar nadeel zijn. Wie het ook is geweest, het is niet zoals het hoort.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:38

Brainless schreef:
Slina schreef:

Maar op andere fora kun je ook niet (zomaar) je eigen berichten verwijderen.
Dus zo raar is dat niet.

Zeg niet dat het raar is, het is meer dat het vervelend kan zijn als je, ik noem maar wat, een halfjaar later door je berichten snuffelt en dan dingen ziet die je nu niet meer zou plaatsen. Maar als er wel berichten mochten worden verwijderd, wordt het waarschijnlijk ook weer een zooitje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:39

Dat vind ik inderdaad ook een ontbrekende optie op bokt, ik heb ook wel topics die ik graag verwijderd zou zien maar dat is helaas niet anders.. Ik denk, als bokt die optie zou invoeren, dat bokt ook een heel stuk overzichtelijker zou zijn haha! :+

Mijn ervaring is dus juist dat je op andere fora's wel makkelijk je eigen berichten kunt wijzigen en verwijderen, ook na een paar jaar nog ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:39

Brainless schreef:
@Kuggur,

De betreffende mod is inderdaad wel ver gegaan in haar actie.
En gezien het restrictieve beleid van bokt vind ik het ook onacceptabel dat een mod wél vrolijk zou kunnen gaan wieden waar hij of zij zin heeft, terwijl "gewone"gebruikers op de blaren kunnen blijven zitten als ze hun billen een keer gebrand hebben.
Ik neem dan ook aan dat dit op zijn minst een ex-mod wordt eerlijk gezegd.
Ik wilde slechts aangeven dat het verwijderen van gevoelige persoonlijke informatie op zich geen misdaad is, en juist voor iedeen mogelijk gemaakt zou moeten worden imo.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 24-11-14 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:40

Brainless schreef:

Precies. De standaard antwoord van het team is ook 'we verwijderen geen berichten van anderen/derden', wanneer je als gebruiker daarom vraagt. Het wordt gewoon niet gedaan. Punt. En zéker niet als de reacties verder prima en volgens de regels zijn, maar ze je eenvoudigweg niet aanstaan.

Dus de hele bende zo even *hop* met één druk op de knop in cyberspace laten verdwijnen is écht iets dat sowieso níet kan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:41

Het zou inderdaad mooier zijn als dit wél mogelijk zou zijn. Je eigen topic/berichten te kunnen verwijderen. Juist als je niet de gewenste reacties krijgt. Denk dat dat juist voor een vriendelijker bokt gaat zorgen als de ''onvriendelijke'' topics verdwijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:42

Als ik alles zou verwijderen wat ik liever niet meer online heb ga ik halveren in mn posts geloof ik _O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:45

Elles schreef:
Brainless schreef:

Precies. De standaard antwoord van het team is ook 'we verwijderen geen berichten van anderen/derden', wanneer je als gebruiker daarom vraagt. Het wordt gewoon niet gedaan. Punt. En zéker niet als de reacties verder prima en volgens de regels zijn, maar ze je eenvoudigweg niet aanstaan.

Dus de hele bende zo even *hop* met één druk op de knop in cyberspace laten verdwijnen is écht iets dat sowieso níet kan.

Klopt. En dat is gewoon het hele gevoelige punt.

Toegeven: Toen ik mod was heb ik wel bijvoorbeeld mijn e-mailadres even uit een post gehaald. Maar: Dit is ook een type post wat door een mod op aanvraag ook gemakkelijk wordt gedaan én ik had het met mijn HM overlegd.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:46

Iedereen de optie geven om eigen berichten te verwijderen lijkt me geen strak plan, maar ik denk serieus dat mods best wat soepeler mogen worden in het verwijderen van berichten als dit echt nodig is. Net als het verwijderen van profielen.

Iris82

Winged schreef:
Toegeven: Toen ik mod was heb ik wel bijvoorbeeld mijn e-mailadres even uit een post gehaald. Maar: Dit is ook een type post wat door een mod op aanvraag ook gemakkelijk wordt gedaan én ik had het met mijn HM overlegd.

Maar dat is ook wel iets wat je als gewone gebruiker ook mag doen.
Dat mógen ze niet weigeren. Daar wordt steeds meer beleid (niet zo zeer Bokt, maar landelijk) op gemaakt.

Grit

Met echt goede redenen kan een topic ook verwijderd worden. Ik kan me herinneren dat nog niet zo lang geleden ook een topic is verwijderd die erg in het nadeel van TS uit de hand was gelopen.

Ik vind het prima zo, al kan het een harde leerschool zijn. Maar als je gemakkelijk berichten/topics kunt verwijderen, dan zie ik het voor me dat mensen minder gaan nadenken voor ze iets plaatsen, want ach, dan verwijderen we het toch weer. Ik zou er knetter van worden als topics/berichten opduiken en net zo gemakkelijk weer verdwijnen.

Internet is een nieuwe variant (inmiddels al jaren natuurlijk) van de grote boze buitenwereld. Voorlichting op scholen/in de opvoeding, bewustwording is belangrijk.

Het verwijderen van topics/berichten moet zeker een mogelijkheid blijven die je kunt aanvragen. Het betreffende topic waar het hier om gaat, zou vanuit mij gezien niet verwijderd hoeven worden.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:48

Ik denk dat wat er nu gebeurt is, juist een mooi voorbeeld is van de reden waarom berichten en topics verwijderen op Bokt niet door gebruikers zelf gedaan kan worden en ook niet zo makkelijk toegekend wordt. Kijk maar hoeveel mensen dit betreffende topic ineens kwijt zijn.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:51

Vind het ook geen optie dat gebruikers het zelf kunnen doen. Dan krijg je wat je nu al ziet, in plaats van de OP leeghalen, gaat gewoon het hele topic weg.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:53

Slina schreef:
Vind het ook geen optie dat gebruikers het zelf kunnen doen. Dan krijg je wat je nu al ziet, in plaats van de OP leeghalen, gaat gewoon het hele topic weg.

Dit gaat omdat het hier om een mod gaat. Wat hierboven voorgesteld wordt is de mogelijkheid je eigen berichten te verwijderen, dus niet die van anderen of hele topics.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:56

Kuggur schreef:
Slina schreef:

Dit gaat omdat het hier om een mod gaat. Wat hierboven voorgesteld wordt is de mogelijkheid je eigen berichten te verwijderen, dus niet die van anderen of hele topics.

Ja, dat snap ik, ik kan ook lezen.
Ik reageerde op Lalidan ;) Die had het over gebruikers en het zelf topics verwijderen.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:57

Ik had het topic gelezen en vond het er heel vriendelijk aan toe gaan. Ook vond ik dat vrijwel iedereen goed zijn mening onderbouwde en ik zag geen reden om te verwijderen.
Ik vind het bijzonder dat dit topic is verwijderd en ben benieuwd naar de uitleg!
(Ik heb geen mod ambities, sneu dat je dit schijnbaar onder je bericht moet zetten..)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:57

Iris82 schreef:
Winged schreef:

Maar dat is ook wel iets wat je als gewone gebruiker ook mag doen.
Dat mógen ze niet weigeren. Daar wordt steeds meer beleid (niet zo zeer Bokt, maar landelijk) op gemaakt.

Klopt, maar dan alsnog moet je - imo - even doorgeven aan iemand dat je het doet , al is het alleen maar ter controle of het mag.

Heel simpel: Ook al ben je een teamlid, alles wat jij plaatst op bokt buiten modtaken om doe je als gebruiker. En dan gelden dezelfde rechten voor jou als voor elke andere gebruiker. Dus die knopjes? Die moet je eigenlijk gewoon even vergeten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:00

Slina schreef:
Ja, dat snap ik, ik kan ook lezen.
Ik reageerde op Lalidan ;) Die had het over gebruikers en het zelf topics verwijderen.

Als je er even een quote bij had gezet was het duidelijker geweest dat je op een specifieke post gereageerde.