Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_CP schreef:Wat een drama wordt er gemaakt.Als fotograaf moet je juist blij zijn dat jouw foto op uitgelicht komt. Mensen klikken daar vaak op, het is alleen maar extra bekendheid. Ze zien dan in het topic alsnog het logo, of de naam van de fotograaf.
Sandrohit schreef:Ben ook geen echte Bokker, ben getipt over het topic en ik sta verbaasd hoe iedereen met het auteursrecht omgaat alsof het niets is.
Zoveel commentaar omdat UITGELICHT opgedoekt is en de schuld geven aan de fotografen terwijl er meerdere oplossingen zijn voorgelegd maar volgens Bokt niet kunnen.
Net als in het vorige topic word er door veel mensen vergeten dat er ook foto's worden geplaatst van fotografen die niet op Bokt zitten (met toestemming) maar deze toestemming wil niet zeggen dat Bokt het recht heeft het logo/watermerk er vanaf te snijden.
Lara_Silver schreef:Sowieso, zoals ik net al in een pb zei, bokt doet de fotografen een veel grotere gunst dan andersom...
Sandrohit schreef:Lezen is ook een vak blijkt wel weer.
De meesten kunnen zich hier niet inbeelden als het niet om een standaard topic gaat waarvan de TS ook niet de auteur is.
Misschien zouden jullie je eens in moeten lezen wat het auteursrecht inhoud.
Tja en wanneer is iemand een professioneel fotograaf? Daar zullen de meningen ook over uiteen lopen maar gelukkig is het auteursrecht niet alleen bestemd voor de professionelen.
Je mening hebben over het auteursrecht mag maar het is een wet en daar zal iedereen zich aan moeten houden.
kimmie261 schreef:sandohit,misschien omdat ik ( misschien "we") niet snap dat je je druk kan maken over een miniplaatje,wat dan ook nog maar eens 24 uur op een voorpagina van een paardenforum staat ( niet in de krant ofzo,nee een paardenforum..) en wat je dan ook meer kijkhits oplevert,en gewoon linkt naar topics waar alle grote foto's met logo staan..
laat ik het anders zeggen,ik zou werkelijk niet de moeite nemen om vliegenstrondjes wat een logo moet voorstellen op een minifotootje te ontcijferen,terwijl als ik zo'n klein plaatje aanklik en naar ene topic ga daar vind: naam fotograaf + logo's plus vaak websites/facebookpagina;s enz te zien krijg ( gratis en voor niets reclame voor zo'n fotograaf toch?,maar daar klagen ze dan vast wel niet over...)
maw wat voor meerwaarde heeft zo'n "vliegenstrondje" op een minifotootje??
echt ik kan me niet voorstellen dat mensen daar problemen mee kunnen hebben..en zelfs hele wetboeken tevoorschijn toveren..pfff,alleen dat al maakt dat ik zou zeggen,eraf ermee,moet leuk zijn zoiets,maar dat gezeik van mensen om een logootje zou het me niet waard zijn om iets als uitgelicht te behouden...
_San87_ schreef:Lara_Silver schreef:Sowieso, zoals ik net al in een pb zei, bokt doet de fotografen een veel grotere gunst dan andersom...
Iemand zei in een ander topic ongeveer hetzelfde. Echter wanneer ik het op mezelf betrek (ik maak tekeningen en schilderijen), komt de meeste klandizie van buiten Bokt. Ondanks dat ik inmiddels vijf keer in Uitgelicht heb gestaan. (Wat ik erg leuk vind, begrijp me verkeerd.)
_Cowgirl schreef:Sandrohit schreef:Lezen is ook een vak blijkt wel weer.
De meesten kunnen zich hier niet inbeelden als het niet om een standaard topic gaat waarvan de TS ook niet de auteur is.
Misschien zouden jullie je eens in moeten lezen wat het auteursrecht inhoud.
Tja en wanneer is iemand een professioneel fotograaf? Daar zullen de meningen ook over uiteen lopen maar gelukkig is het auteursrecht niet alleen bestemd voor de professionelen.
Je mening hebben over het auteursrecht mag maar het is een wet en daar zal iedereen zich aan moeten houden.
Waarom plaats jij je foto's op een forum? Ik neem aan om meer bekendheid te krijgen en zo wellicht meer shoots te kunnen doen? Ik weet wel zeker dat de topics waarin jou foto's staan, minder worden bekeken dan wanneer ze in uitgelicht zouden staan. Dat is op de hoofdpagina van Bokt waar veel Bokkers naar kijken. Wat is dan het grote probleem dat je logo op dat mini-mini fotootje niet zichtbaar is (al staat het er wel, het is niet te lezen of je moet goed inzoomen). Mensen klikken omdat ze het een mooie foto vinden, niet omdat jou naam/initiaal erop staat.Wanneer mensen klikken komen ze in het topic terecht en daar zien ze dan toch gewoon je logo staan?
Ik snap niet wat er zo'n dilemma aan is, beetje van een mug een olifant maken denk ik dan..
Sandrohit schreef:kimmie261 schreef:sandohit,misschien omdat ik ( misschien "we") niet snap dat je je druk kan maken over een miniplaatje,wat dan ook nog maar eens 24 uur op een voorpagina van een paardenforum staat ( niet in de krant ofzo,nee een paardenforum..) en wat je dan ook meer kijkhits oplevert,en gewoon linkt naar topics waar alle grote foto's met logo staan..
laat ik het anders zeggen,ik zou werkelijk niet de moeite nemen om vliegenstrondjes wat een logo moet voorstellen op een minifotootje te ontcijferen,terwijl als ik zo'n klein plaatje aanklik en naar ene topic ga daar vind: naam fotograaf + logo's plus vaak websites/facebookpagina;s enz te zien krijg ( gratis en voor niets reclame voor zo'n fotograaf toch?,maar daar klagen ze dan vast wel niet over...)
echt ik kan me niet voorstellen dat mensen daar problemen mee kunnen hebben..en zelfs hele wetboeken tevoorschijn toveren..pfff,alleen dat al maakt dat ik zou zeggen,eraf ermee,moet leuk zijn zoiets,maar dat gezeik van mensen om een logootje zou het me niet waard zijn om iets als uitgelicht te behouden...
Laatst stond er een foto tussen UITGELICHT waarvan het origineel ergens onderin het topic zet en er zaten in het topic foto's van verschillende auteurs, dit geeft een misleidend beeld.
Anoniem schreef:_San87_ schreef:
Iemand zei in een ander topic ongeveer hetzelfde. Echter wanneer ik het op mezelf betrek (ik maak tekeningen en schilderijen), komt de meeste klandizie van buiten Bokt. Ondanks dat ik inmiddels vijf keer in Uitgelicht heb gestaan. (Wat ik erg leuk vind, begrijp me verkeerd.)
en wanneer je naar je stats op fb kijkt? krijg je dan meer vieuws/likes na een uitgelicht topic?
Sandrohit schreef:kimmie261 schreef:sandohit,misschien omdat ik ( misschien "we") niet snap dat je je druk kan maken over een miniplaatje,wat dan ook nog maar eens 24 uur op een voorpagina van een paardenforum staat ( niet in de krant ofzo,nee een paardenforum..) en wat je dan ook meer kijkhits oplevert,en gewoon linkt naar topics waar alle grote foto's met logo staan..
Laatst stond er een foto tussen UITGELICHT waarvan het origineel ergens onderin het topic zet en er zaten in het topic foto's van verschillende auteurs, dit geeft een misleidend beeld.
_San87_ schreef:Lara_Silver schreef:Sowieso, zoals ik net al in een pb zei, bokt doet de fotografen een veel grotere gunst dan andersom...