[Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

Re: [Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 00:33

Goldenarrow; waar heb je precies last van en welke telefoon gebruik je?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 01:09

Ik gebruik een Samsung S3. Zal wel even een screenshot bijvoegen met wat ik zie op mijn telefoon (op mijn laptop heb ik nergens last van). Is wel gemaakt voor je de aanpassingen hebt gedaan, maar daarna had ik er dus nog last van.

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 01:24

Ik ben inmiddels wel gewend aan de nieuwe versie, vind hem wel wat hebben qua lay-out! +:)+
(was wel ff schakelen, dat wel)

Maar, ik mis een ding, waardoor ik nu steeds terug ga naar de Bokt4 versie, en dat is het zoeken op een woord in gebruikersberichten. Bij Bokt4 kon je als je via iemand profiel iemands berichten bekeek rechtboven een zoekwoord intypen, zo wilde ik nog wel eens zoeken op naam van een paard bij bepaalde mensen of bijvoorbeeld hun echte naam achterhalen. Ik kan deze hele functie niet meer vinden in Bokt5?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:49

Caily: Die functie miste ik eerst ook, maar inmiddels is hij weer terug :) Je moet er alleen een extra handeling voor verrichten. Als je op 'zoek gebruikers berichten' geklikt hebt ga je naar de zoekbalk bovenaan de pagina. Hier moet je nog even op het driehoekje klikken en 'doorzoek resultaten' ipv 'doorzoek forum' selecteren :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:01

Ah, +:)+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:48

Op mijn mobiel danst de avatar van Miss Malfoy door het bericht heen.
Het past niet in het avatarvakje, wellicht omdat het een bewegend plaatje is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 17:11

Iris82: volgens mij hangt het samen met de ondertitel. Een bewegend plaatje of niet zou niet uit moeten maken. Maar hoe zal ik dit eens oplossen...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:45

Iets heel sufs, maar het 'zoeken' knopje rechtsonder is volgens mij afgesneden. Ik mis een stukje :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 17:58

Je hebt gelijk! Ga ik weer even aan elkaar plakken.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 18:02

Heb trouwens geen last meer gehad van niet opgevulde pagina's

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:05

Ik had even een nieuwe foutmelding.

( ! ) Parse error: syntax error, unexpected ')' in /var/www/sites/www.bokt.nl/forums/includes/session.php on line 742
Call Stack
# Time Memory Function Location
1 0.0000 640848 {main}( ) ../memberlist.php:0
2 0.0001 642000 include( '/var/www/sites/www.bokt.nl/forums/common.php' )

Daarnaast zien nu de vorige berichten hieronder er vreemd uit. Er is iets anders maar wat geen idee. Heel hoekerig en goedkoop opeens.

Daarnaast lijkt zie ik nu de lettertype van de knoppen hieronder dunner geworden te zijn, de twee rechtse kan ik niet meer lezen, de linkse met heel veel moeite.

Ik blijf toch liever old bokt gebruiken. Is toch beter leesbaar kwa letters terwijl het niet anders zou moeten zijn.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:34

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:42

Jawel dus, ik probeerde iets aan te klikken en het ging fout. Zowel op de nieuwe als de oude versie. Was ook maar even en daarna weer weg.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:55

Ik ben bezig met een aanpassing die bovenstaande melding kan veroorzaken. Maar die aanpassing draait nu alleen op pegasus.bokt.nl, niet op http://www.bokt.nl Misschien klikte je net op het verkeerde moment op een link naar Pegasus.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:57

Geen idee, eerst wilde ik vanuit een topic een profiel bekijken en daarna als test bovenin op algemeen gedrukt. Foute timing dus. :+

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:37

Er zijn net een paar zaken veranderd aan de layout (wederom met grote dank aan Shadow0 :D). Als het goed is krijg je op mobiele telefoons nu [img] te zien in plaats van foto's. Als je een [img] linkje aanraakt worden de foto's pas geladen. Dat zou nogal fors uit moeten maken in het dataverkeer dat je gebruikt. Verder ook positief voor de laadtijden van de pagina's.

Verder wordt de breedte van de site in Bokt5 nu beperkt op heel erg brede schermen. Als je liever toch je volledige scherm gebruikt dan kan je dat hier: ucp.php?i=prefs&mode=personal instellen.

De server weet nu ook of je een mobiele telefoon gebruikt of niet, daardoor zou het nu ook mogelijk moeten zijn om wat bannerproblemen op te lossen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:40

Zo, direct naar het hele beeld ingesteld. Dat was raar. Fijn van de foto's, ik heb namelijk niet zo'n grote bundel (250mb), dus foto's gaan vaak erg hard (en geen mogelijkheid tot wifi).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:27

Citaat:
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 746: Use of undefined constant DEVICE_TABLET - assumed 'DEVICE_TABLET'

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/sites/www.bokt.nl/forums/includes/functions.php:3297) in /var/www/sites/www.bokt.nl/forums/includes/functions.php on line 3276
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 1035: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3297)

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/sites/www.bokt.nl/forums/includes/functions.php:3297) in /var/www/sites/www.bokt.nl/forums/includes/functions.php on line 3276
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 1035: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3297)

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4275: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3297)

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4276: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3297)

Citaat:
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4291: ob_flush() [ref.outcontrol]: failed to flush buffer. No buffer to flush.

Probeert erg lastig zo. De bovenste vult de hele pagina de onderste de plek van de banner. :+

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:28

Oops, slordige typefout van mijn kant. Had op een andere plaatst DEVICE_TABLE staan :+ Is opgelost, dank voor het melden!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:59

Ik heb nu op mijn samsung bokt 5 aangezet want daar werkt het fijn op. Maar nu heb ik automatisch op mijn mac ook bokt 5, terwijl daar de webversie gewoon goed voor werkt. Kan ik niet per device kiezen, of ben ik nou gek? :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:09

Ik had inderdaad beide nieuwe zaken opgemerkt.
Zowel de [img], Shadow bedankt!! :j als het smallere Bokt.
Dacht echt even dat ik echt scheel keek. :)

SaniJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:10

Ik vind het gruwelijk irritant de [img]. Kan je dat uitzetten op de een of andere manier?
Hij laadt de afbeeldingen namelijk niet in Opera op mijn iPhone.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:19

Marit schreef:
Ik heb nu op mijn samsung bokt 5 aangezet want daar werkt het fijn op. Maar nu heb ik automatisch op mijn mac ook bokt 5, terwijl daar de webversie gewoon goed voor werkt. Kan ik niet per device kiezen, of ben ik nou gek? :+

Ik zette mijn Samsung-telefoon op Bokt Mobile en had vervolgens inderdaad op PC en tablet ook die versie ipv Bokt5. Vroeg me ook al af hoe je dat per medium instelt :) .

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 07:02

Updates werken erg fijn op mijn samsung _/-\o_

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 07:56

Marit schreef:
Ik heb nu op mijn samsung bokt 5 aangezet want daar werkt het fijn op.

De grote vraag is waarom je Bokt4 wil op je PC :) Bokt5 is voor 99% hetzelfde en de procent die afwijkt zou een verbetering moeten zijn :) We werken langzaam toe naar een situatie waarin Bokt4 helemaal wordt uitgefaseerd. Voor het zover is lossen we graag eventuele problemen met Bokt5 op.

@Sandra; Ik heb naar Opera Mini gekeken en dat gaat hem niet worden. Opera Mini is gemaakt voor oude telefoons met heel weinig capaciteit (processor, geheugen) om te zorgen dat ze toch een beetje snel pagina's kunnen bekijken die voor desktops zijn gemaakt. Al het verkeer loopt via de servers van Opera die de pagina flink ombouwen voor deze op je telefoon aankomt. Dat is leuk als je wat dataverkeer e.d. wil besparen maar het zorgt er ook voor dat flink wat functionaliteit niet werkt. Zoals in dit geval het [img] verhaal. Waarom gebruik je Opera Mini en niet een 'echte' browser?