Waarom een slotje op het weggeeftopic?! Oneens!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waarom een slotje op het weggeeftopic?! Oneens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:53

Bokt is gewoon vastgeroest in alle regels. Tijd voor wat vernieuwing.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:54

stef schreef:
Nee pmarena, ik zoek geen nieuwe eigenaar voor mijn jasjes, als ik er iemand blij mee kan maken mogen ze naar een andere eigenaar, dat is een hele andere insteek. Maar goed, gooi ze nu wel in de zak van max.
Het forum een 2e markt? Vanwege 1 topic? Get real....

Zou ik nog even mee wachten, miss komt er nog een ander alternatief :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:56

Nayomie schreef:
Maar pmarena, hoe zit het dan met kaartenacties, een soortgelijke actie is dat, en dat werd ook altijd toegestaan.

Eigenlijk hoort dat strikt genomen ook bij 'gezocht' net zoals de zoektochten naar gestolen spullen en fotomodellen.

Amoj, je wil niet weten hoe erg er is geblèrd tijdens de overgang van EA naar BM en het enige wat ik van die affaire heb geleerd is dat het geen fluit opbrengt want het beheer vaart een eigen(zinnige) koers. Grasduin maar eens in "marktzaken".

Eefje, EVEN wachten? Mwoehahahahaha! Ik vreet mijn schoen op als er binnen een week een oplossing voor is!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:57

foxy80 schreef:
Nayomie schreef:
Maar pmarena, hoe zit het dan met kaartenacties, een soortgelijke actie is dat, en dat werd ook altijd toegestaan.

Eigenlijk hoort dat strikt genomen ook bij 'gezocht' net zoals de zoektochten naar gestolen spullen en fotomodellen.

Amoj, je wil niet weten hoe erg er is geblèrd tijdens de overgang van EA naar BM en het enige wat ik van die affaire heb geleerd is dat het geen fluit opbrengt want het beheer vaart een eigen(zinnige) koers. Grasduin maar eens in "marktzaken".

Eefje, EVEN wachten? Mwoehahahahaha! Ik vreet mijn schoen op als er binnen een week een oplossing voor is!

Ik denk idd ook dat het nog wel een maandje of 12 gaat duren :+

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:57

Ik blijf erbij, Pmarena, dat dit echt niet handelen is.
Handelen, gaat op de bokt markt en dat is voor kopen/verkopen. Daarom kijken mensen daar, neem ik aan. Daarom kijk ik er niet.
Dit is een soort kaartenactie. Op LZP zijn kaartenacties, mensen ondersteunen elkaar, er komen spontane initiatieven (denk aan het bokt-kerstdiner van beatrix dacht ik), geven mensen elkaar juridisch advies. Allemaal dingen die je ook als dienst kan bekijjken. Maar mensen willen elkaar spontaan helpen. En daar was dit topic een geweldig voorbeeld van. Niet omdat mensen dingen willen hebben, of per sé een nieuwe eigenaar willen geven, maar omdat ze mensen willen helpen, en als dat kan met een paar oude dingen, die anders toch weg liggen te rotten, waarom niet?
Dat was de insteek van het topic.

Verder vind ik het erg jammer dat het beheer hier en daar wat vastgeroest zit in de regeltjes. Mara dat kwam ook al uit de enquête :)
Laatst bijgewerkt door LoveBodin op 02-05-13 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:58

Wat is EA als ik vragen mag? Ik zit nog maar 2 jaar echt actief op bokt namelijk.
Zal zo eens kijken.

Nayomie

foxy80 schreef:
Nayomie schreef:

Dat hoort er dan wel strikt te zijn, maar de modjes deden net zo goed mee, lieten het open, vonden het een leuk initiatief, dus waarom moet het weggeeftopic dan wel op slot?
Er wordt namelijk ook gezegd hier dat men 1 lijn moet trekken. Nou, die lijn is in dit geval niet getrokken.

Nayomie

amoj schreef:
Wat is EA als ik vragen mag? Ik zit nog maar 2 jaar echt actief op bokt namelijk.
Zal zo eens kijken.

Dat was het vroegere boktmarkt, maar dat bestond dan uit allemaal topics (als advertenties)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:00

amoj schreef:
Zal zo eens kijken.

EA is inmiddels al een tijd verdwenen. EA stond voor 'Eenmaal Andermaal... Verkocht' met de subs:
Tabblad Eenmaal Andermaal:
EA-TK-PP: Te Koop: Paarden, Pony's
EA-TK-AP: Te Koop: Alles voor Paarden
EA-TK-AR: Te Koop: Alles voor Ruiters
EA-VP: Verzorgpaarden
EA-CO: Commercieel
EA-GZ-PP: Gezocht: Paarden en Pony's
EA-GZ-RP: Gezocht: Alles voor Ruiters en Paarden
EA-OV: Overige
EA-GZ: Diensten
EA-RVG: Rijmaatjes, Vrijwilligers en Grooms

Dit is een paar jaar geleden overgegaan in de Bokt Markt. http://www.bokt.nl/markt/

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:00

Nayomie schreef:
amoj schreef:
Zal zo eens kijken.

Dat was het vroegere boktmarkt, maar dat bestond dan uit allemaal topics (als advertenties)

Was dat niet erg onoverzichtelijk?
(ik zit zelf ook nog niet zo lang op bokt :=)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:01

Oww okee. Ik snap wel dat dat misschien onoverzichtelijk was, kan ik me iets bij voorstellen, maar het weggeeftopic is gewoon 1 topic waar alles in blijft. Als je het daar een zooitje vind moet je daar gewoon niet komen denk ik.

Ik praat ook mee in een topic, daar worden alleen maar oneliners neergezet en daar is in het topic hartstikke veel gezeur over, niet leuk meer. Maar zie je de mods daar? Nee hoor.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:01

EA was erg onoverzichtelijk, maar liep als een tierelier.
BM is overizchtelijk, maar loopt minder vlot. Minder mensen.

Volgens mij is er ook geen grote ramp als ''en topic wat onoverzichtelijk is hoor.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:02

amoj schreef:
Oww okee. Ik snap wel dat dat misschien onoverzichtelijk was, kan ik me iets bij voorstellen, maar het weggeeftopic is gewoon 1 topic waar alles in blijft. Als je het daar een zooitje vind moet je daar gewoon niet komen denk ik.

Ik praat ook mee in een topic, daar worden alleen maar oneliners neergezet en daar is in het topic hartstikke veel gezeur over, niet leuk meer. Maar zie je de mods daar? Nee hoor.

Ligt eraan of het een HK is etc. En TeMmen kan ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:04

Winged schreef:
amoj schreef:

Ligt eraan of het een HK is etc. En TeMmen kan ook :)

Tis geen hk topic, want dan zou ik het nog begrijpen. Het is een topic bij young rider talk. Temmen doet iedereen al, maar word helaas weinig mee gedaan...

Boktmarkt loopt inderdaad niet. En advertenties zijn onoverzichtelijk.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:05

Wat is temmen eigenlijk?
Ik zie mensen dat wel eens zeggen, en dan denk ik zo van ''huh? :o?''
:P

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:06

XEefjuhX schreef:
Wat is temmen eigenlijk?
Ik zie mensen dat wel eens zeggen, en dan denk ik zo van ''huh? :o?''
:P

Citaat uit boktHELP schreef:
Hoe kun je de moderators helpen, wat is TipEenMod, TEM of temmen?

Je kunt de moderators altijd helpen door je volgens de Boktregels te gedragen. Zie je dat iemand over de schreef gaat, kan je de persoon daar proberen op aan te spreken en een discussie weer de goede richting uit sturen. Ook kun je het topic melden bij de moderators, door een moderator te tippen

'Tip een Mod' (TeM) is een manier om het Beheer (beheerders en moderators) van Bokt.nl te wijzen op topics of reacties die volgens jou aandacht nodig hebben, bijvoorbeeld omdat ze op het verkeerde forum staan of omdat mensen elkaar in de haren vliegen. Je meldt een bericht door bij de betreffende reactie op het rode uitroeptekentje te klikken. Het beheer stelt het op prijs als je erbij vermeldt wat er volgens jou aan de hand is en wat je eraan gedaan wilt zien. Aangezien er per dag vele duizenden berichten geplaatst worden op Bokt stellen we het enorm op prijs als je gebruik maakt van de TeM knop. Het is voor ons namelijk onmogelijk heel Bokt 24 uur per dag in de gaten te houden. Moderators zullen waar mogelijk laten weten wat er met je melding is gedaan.

Het antwoord van een mod op je melding, kan je lezen via "Instellingen". Linksonderin het keuzemenu staat de optie 'Tip een Mod'. Je kunt hier je open en je gesloten meldingen zien met het bijbehorende commentaar van de moderator.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:07

amoj schreef:

Maar de mods moeten er wel op modereren en je wilt niet weten hoeveel werk er dan in één zo'n "onschuldig" topic zit. Dat was het probleem van EA en zal ook het probleem van zo'n topic worden, de onevenredig grote hoeveelheid modwerk die erin gaat zitten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:08

Kan me prima een voorstelling ervan maken "wat een werk" zo'n topic is, en daarmee ook dat dat reuze mee valt.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:09

@nayomie dankje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:10

Wat voor werk zit er in dan? Dat het onoverzichtelijk is, tja zo zijn heel veel topics.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:10

Je kunt gewoon een nieuwe mod aanstellen voor alleen dat topic.
Zo moeilijk is dat toch nie :')

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:11

XEefjuhX schreef:
Nayomie schreef:

Was dat niet erg onoverzichtelijk?
(ik zit zelf ook nog niet zo lang op bokt :=)

Dat was een nadeel ja.
Ook dat mensen slecht lazen wat er in de OP of de andere reacties stond
Maar:
- je zag in 1 topic meteen wat iemand allemaal te koop had
- alle reacties waren openbaar, dus zag je meteen wat er geboden was (als dat een bod per pb was gooide TS dat dan even zelf in het topic)
- stomme vragen werden gelijk afgekapt door andere bokkers
- je wist meteen waar iemand het over had (als je nu pb' t op een adv moet je daar zelf de omschrijving bij zetten!)
- er was groepsdruk: wie niet betaalde, werd dan openlijk in het topic gezet met "Bokker X betaalt maar niet dus gaat het naar bokker Y"
- een topic waar interessante dingen in stonden kreeg veel reacties en bleef dan ook bovenaan de lijst staan

LoveBodin

Maar kunnen ze dan niet in 't begin één mod er tijdelijk even helemaal opzetten?
Dat het topic gewoon een goed begin heeft, waar iedereen op door kan borduren?
Zie vaak in reltopics dat zodra één iemand gaat rellen, iedereen mee doet. Als het topic goed begint, blijft 't vaak ook goed.

onbarefeet

amoj schreef:
Wat voor werk zit er in dan? Dat het onoverzichtelijk is, tja zo zijn heel veel topics.

Ik denk dat het moeilijk is om alle offtopic berichten te verwijderen.
Het liep nogal storm, dus dan is het moeilijk daar iets uit te halen :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:13

LoveBodin schreef:
Maar kunnen ze dan niet in 't begin één mod er tijdelijk even helemaal opzetten?
Dat het topic gewoon een goed begin heeft, waar iedereen op door kan borduren?
Zie vaak in reltopics dat zodra één iemand gaat rellen, iedereen mee doet. Als het topic goed begint, blijft 't vaak ook goed.

Je zal er maar zo'n rotte appel tussen hebben :+