HKO heeft niks te maken met kop in de krul

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zinzi_jewel schreef:Hko , zijn wel vaak paarden die niet goed gereden zijn , geen gelul kop in de krul. Ken helaas aantal paarden met hko en allemaal zo gereden dus het is een en en factor . En heus niet uitgesloten als je een wel overwogen kruising fokt . Of als je een vol papier fokt ....
Ligt er wel aan waardoor een paard artrose heeft ! In het geval van mijn merrie is het ontstaan omdat er een stafylokokken bacterie het nodig vondt mn paard zn gewricht te molesteren .
En ik weet dat ze voor Ster niks hoeven te doen alleen beter zijn als de rest . Maar dan nog ligt het eraan wat de jury graag ziet een luxe of een wat klassieker type om maar in t Gelderse te blijven ...
stef schreef:Electra: Ik heb geen problemen met zgn "pret nestjes" (wat anders dan broodfokkers).
Mensen die hun hond onder begeleiding van de DA (of zonder bij voldoende ervaring) een keer laten dekken.
Ik heb zelf boerenfoxjes, wij hebben lange tijd een nestje overwogen (uiteindelijk niet gedaan ivm teveel werk). Op bokt had dit not done geweest...
Aukelizzy schreef:Oke ik heb dus echt geen zin om in deze discussie te mengen, maar aangezien ik meerdere malen in dit topic omhoog kom, de merrie met KS en Spondylose is namelijk van mij. Is altijd heel grappig om te lezen dat heel bokt dierenarts is, en iedereen altijd alles beter weet. Mijn merrie kan de dracht makkelijk aan, mijn dierenarts is tevens fokker en heeft aan gegeven dat de merrie meer dan geschikt is als fokmerrie. Vervolgens open ik een topic om te vragen wat bokt denkt dat op mijn merrie zou passen en krijg ik vervolgens allemaal verwijten naar mijn hoofd over hoe zielig het wel niet is en wat voor dierenbeul ik wel niet ben. Iedereen trekt namelijk conclusies zonder de harde feiten te kennen, maar he dat is mens eigen geloof ik. Wat je dan moet doen is je wenkbrauwen ophalen, je afgezakte broek optrekken en advies vragen aan mensen die wel kennis van zaken hebben.
Aukelizzy schreef:Oke ik heb dus echt geen zin om in deze discussie te mengen, maar aangezien ik meerdere malen in dit topic omhoog kom, de merrie met KS en Spondylose is namelijk van mij. Is altijd heel grappig om te lezen dat heel bokt dierenarts is, en iedereen altijd alles beter weet. Mijn merrie kan de dracht makkelijk aan, mijn dierenarts is tevens fokker en heeft aan gegeven dat de merrie meer dan geschikt is als fokmerrie. Vervolgens open ik een topic om te vragen wat bokt denkt dat op mijn merrie zou passen en krijg ik vervolgens allemaal verwijten naar mijn hoofd over hoe zielig het wel niet is en wat voor dierenbeul ik wel niet ben. Iedereen trekt namelijk conclusies zonder de harde feiten te kennen, maar he dat is mens eigen geloof ik. Wat je dan moet doen is je wenkbrauwen ophalen, je afgezakte broek optrekken en advies vragen aan mensen die wel kennis van zaken hebben.
xx_Horsiex schreef:Ik heb wel problemen met pretnestjes, er zijn al genoeg katten en honden op deze wereld, asielen zitten vol en er zijn zat zwervers, plus nog eens al die honden uit griekenland, spanje en andere landen die deze kant worden opgehaald om geadopteerd te raken. Fokkers zouden ook een aantallen beleid moeten hebben, er komen steeds meer beestjes op deze wereld zonder goed huis..
stef schreef:Genoeg mensen trouwens die perse een nakomeling van hun (bijv geblesseerde ) merrie willen, om daarmee verder te gaan.
Dan kan je adviseren: Koop een veulen, maar die is dan niet van die merrie....
Ik snap dat wel hoor (dat mensen speciaal een veulen van hun eigen merrie willen)
stef schreef:Genoeg mensen trouwens die perse een nakomeling van hun (bijv geblesseerde ) merrie willen, om daarmee verder te gaan.
Dan kan je adviseren: Koop een veulen, maar die is dan niet van die merrie....
Ik snap dat wel hoor (dat mensen speciaal een veulen van hun eigen merrie willen)
Aukelizzy schreef:Wat je dan moet doen is je wenkbrauwen ophalen, je afgezakte broek optrekken en advies vragen aan mensen die wel kennis van zaken hebben.
MariekeA schreef:Aukelizzy schreef:Wat je dan moet doen is je wenkbrauwen ophalen, je afgezakte broek optrekken en advies vragen aan mensen die wel kennis van zaken hebben.
Dat iemand het niet met je eens is, wil niet zeggen dat hij/zij geen kennis van zaken heeft.
Het is alleen een andere mening dan de jouwe.
Stef, ik snap ook prima waarom iemand een veulen van zijn eigen merrie wil. Ik ben er ook zo een.
Maar niet als de merrie op welke reden (gezondheid, mijn fokdoel etc.) dan ook ongeschikt is.
Sammie schreef:Loetie84 schreef:Gelukkig dat er ook nog mensen op bokt zijn die dat wel snappen (en respecteren...)
Nu doe je net of Stef de enige is, dan heb je toch niet goed gelezen.