Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:24

piepenfiets schreef:
rea schreef:
Naar mijn gevoel zitten de grote leeftijdsverschillen vaak dwars.
Net wat eerder al gezegd werd; hoe ouder je bent, hoe meer je kan relativeren en hoe meer je beseft dat je oogst wat je zaait.

En dat stoort mij dan weer vaak. Ik sta anders in het leven dan een 15-jarige, een 25-jarige, een 35-jarige.
Als ik wat vraag, heb ik weinig "nood" aan de reacties van de jongere generatie. Maar ik kan toch moeilijk in mijn OP gaan stellen " > 45-jarigen niet reageren aub" ?!
Tevens zijn vele (ik spreek met 2 woorden) jongeren niet in staat zich op de kern van de zaak te focussen en doen zij nogal vaak aan Meehuilen met de Wolven in het Bos.
Ik kan dan weer wel de ironie en sarcasme appreciëren van een leeftijdsgenoot, hoe off-topic deze ook zij.

Om kort te gaan : een topic waarin een doorwinterde groep zich mag roeren en onbelast zijn mening kwijt kan, moet toch kunnen. Laat de zelfregulering zijn ding maar doen. Tot nader order zie ik de kans klein dat er zich "Lord of the Flies" situaties gaan voordoen.

Helemaal mee eens. Wat dat betreft bestaat er toch al zelfregulering? Diegene die rondhangen in een "help-mijn-verzorgpony-verhaart"topic zie je niet in "probleem-bij-aanleren-piaffe". If you can't take the heat stay away from the fire. Vaak gaat bashing(vaak humoristisch!) over en weer en ik vind het niks dat een mod dan bepaalt dat een andere gebruiker te persoonlijk is;dat kan je zelf handelen als je ouder bent dan 14,vaak zie je ook andere gebruikers zich mengen en lost het zich vanzelf op.Zo niet dan ga ik weg uit zo'n topic.
Bokt word nu geschikt gemaakt voor kinderen en heeft om die reden een enorm schooljufgehalte ontwikkeld wat de oudere gebruiker tegenstaat.
Ook komt steeds duidelijk naar voren dat er grote verschillen zijn tussen de mods vwbt waarschuwingen etc uitdelen en ook tussen bokkers onderscheid word gemaakt;wat de een een ban oplevert komt de ander mee weg zonder zelfs een pb
Jammer,maar als dat het doel is,so be it

Op zich is dat niet zo gek. Het hele commerciële circus rondom hobbymatige paardenhouderij is gebaseerd op onkunde en de jeugd. Bokt.nl doet dat dus ook omdat daar de centjes te halen zijn. Het doel is allang niet meer om een prettig form te zijn waar gebruikers hun ervaringen kunnen uitwisselen. Het is een forum geworden waar de inhoud er niet meer toe doet, als er maar veel gepost wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:26

Cer schreef:
@lovely: waarom is dat niet aan bokt om te bepalen?

Omdat bokt.nl geen autoriteit heeft om dat te doen. Bokt.nl deelt zichzelf nu de rol toe om te mogen bepalen wat anderen wel/niet mogen vinden en dat is niet correct. In een ideale wereld zouden de mods alleen maar mogen inhaken op de vorm van boodschappen van gebruikers, maar ze gaan te vaak over streep door in te grijpen op de inhoud. Het is zelfs zo erg dat mods strepen in posts omdat gebruikers bepaalde dingen niet mogen zeggen. Het gaat dan duidelijk niet meer om de vorm maar om de inhoud en dat is de fout.

Cer

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:34

@Lovely: maar als ik zelf een forum begin moet ik dat toch zelf weten? Of ben ik dan te naief?

Buiten dat ik niet begrijp dat mensen blijkbaar het recht 'willen' hebben om andere mensen af te zeiken, uit te schelden en onderhuids te treiteren (met dat groepjesvormingsgebeuren wat een aantal prominente bokkers ook heel goed kunnen). Doe dat gewoon lekker niet, hoe moeilijk is dat?

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:34

En dit is nu zo'n topic wat weer verziekt wordt.

[HAR] sterk paard!

Hoe zien jullie het voor je als de mods minder streng worden? Dan krijgt TS nóg meer oliebol over haar heen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:37

ShauniBef schreef:

[HAR] sterk paard!

Hoe zien jullie het voor je als de mods minder streng worden? Dan krijgt TS nóg meer oliebol over haar heen..

Of, de oude garde die daadwerkelijk verstand hebben van paarden zouden daar hun mening durven te geven. Die klikken het nu aan, lezen het, en klikken net zo goed weer verder. Er zitten nog een boel mensen op bokt met echt verstand van paarden, maar die denken wel twee keer voordat ze een beerput open trekken in een topic als dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:38

Cer schreef:
@Lovely: maar als ik zelf een forum begin moet ik dat toch zelf weten? Of ben ik dan te naief?

Buiten dat ik niet begrijp dat mensen blijkbaar het recht 'willen' hebben om andere mensen af te zeiken, uit te schelden en onderhuids te treiteren (met dat groepjesvormingsgebeuren wat een aantal prominente bokkers ook heel goed kunnen). Doe dat gewoon lekker niet, hoe moeilijk is dat?

Nee, zie PB :).

Het recht om te schelden of te treiteren heeft niemand, maar het modereren beperkt zich daar helemaal niet toe. Sterkter nog, daar wordt veel te weinig op gemodereerd en teveel op dingen die in een veel grijzer gebied liggen, het gummen in posts bijvoorbeeld of het verwijderen van posts die te kritisch zijn. Inhoud vs. vorm, daar gaat het mis.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:38

Lovely schreef:
Bokt.nl doet dat dus ook omdat daar de centjes te halen zijn. Het doel is allang niet meer om een prettig form te zijn waar gebruikers hun ervaringen kunnen uitwisselen. Het is een forum geworden waar de inhoud er niet meer toe doet, als er maar veel gepost wordt.

Nee hier ben ik het niet mee eens. Het doel is nog steeds om een gezellige plaats te zijn waar mensen ervaringen kunnen uitwisselen. De centjes zijn echt bijzaak om de boel een beetje draaiende te kunnen houden. Als Bart centjes wilde verdienen kan hij Bokt beter opdoeken.
En de inhoud doet er wel toe, het wordt alleen bepaald door de gebruikers. Die plaatsen de inhoud. De modjes/beheer geven daar richting aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:42

ShauniBef schreef:

[HAR] sterk paard!

Dit is geen topic waar het fout gaat. Het ergste wat hier gebeurt is dat er een ongelooflijke hoop onzin over tafel komt, maar de manier van post is op wat details na helemaal niet zo verkeerd. De mods kunnen allang niet meer modereren op zin en onzin, die kans is verkeken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-09-12 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:43

Ik vind dat topic ook niet zo heel raar gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:45

Suzanne F. schreef:
Lovely schreef:
Bokt.nl doet dat dus ook omdat daar de centjes te halen zijn. Het doel is allang niet meer om een prettig form te zijn waar gebruikers hun ervaringen kunnen uitwisselen. Het is een forum geworden waar de inhoud er niet meer toe doet, als er maar veel gepost wordt.

Nee hier ben ik het niet mee eens. Het doel is nog steeds om een gezellige plaats te zijn waar mensen ervaringen kunnen uitwisselen. De centjes zijn echt bijzaak om de boel een beetje draaiende te kunnen houden. Als Bart centjes wilde verdienen kan hij Bokt beter opdoeken.
En de inhoud doet er wel toe, het wordt alleen bepaald door de gebruikers. Die plaatsen de inhoud. De modjes/beheer geven daar richting aan.

Neem maar van mij aan dat de centjes geen bijzaak zijn :n. Dat geeft verder niet, het is gewoon een strategische keuze: wil je een groot forum zonder inhoud maar met hoge kijkcijfers, of wil je een klein forum met hoge mate van kwalitatieve inhoud? Het is ook een zeer bewuste keuze geweest om bokt niet af te splitsen in een jongeren forum en een apart forum voor volwassenen, samen is beter want hogere berichtenaantallen en langere ledenlijst.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:45

Nee....maar als je meld dat er lariekoek verkondicht wordt gebaseerd op niets dan pure onzin,heb je alle kans op een berichtje....reden genoeg om niet te veel in paardgerelateerde topics te reageren

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:47

Lovely schreef:
Neem maar van mij aan dat de centjes geen bijzaak zijn :n. Dat geeft verder niet, het is gewoon een strategische keuze: wil je een groot forum zonder inhoud maar met hoge kijkcijfers, of wil je een klein forum met hoge mate van kwalitatieve inhoud? Het is ook een zeer bewuste keuze geweest om bokt niet af te splitsen in een jongeren forum en een apart forum voor volwassenen, samen is beter want hogere berichtenaantallen en langere ledenlijst.

Hm ja misschien wel. Ik vind nog steeds wel dat een gebruiker het recht moet hebben om zijn profiel geheel te verwijderen met alle geplaatste berichten. De reden zal inderdaad wel voornamelijk zijn dat er dan de helft minder leden zullen zijn.
Maar goed, Bart heeft dit wel ooit voor ons opgezet toch?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:48

Hm, ik ervaarde het helemaal niet dat de kwalitatieve inhoud voorheen veel beter was? Wel de discussies in de vorm van "IK heb er veel verstand van en de rest van het gepeupel niet"..
En PG: als je die bewoording gebruikt, kan ik me niet voorstellen dat er ingegrepen wordt?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:50

@PPG: als je kunt onderbouwen waarom iets lariekoek is, dan is het gewoon een ontopic reactie, waar TS in ieder geval niet dommer van wordt. Je reactie moet gewoon zijn op wat er gezegd wordt, niet op wie het zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:52

Suzanne F. schreef:
Lovely schreef:

Hm ja misschien wel. Ik vind nog steeds wel dat een gebruiker het recht moet hebben om zijn profiel geheel te verwijderen met alle geplaatste berichten. De reden zal inderdaad wel voornamelijk zijn dat er dan de helft minder leden zullen zijn.

In werkelijkheid zullen slechts een stuk of 20 users zich willen laten verwijderen en dat is dus echt een druppel op de gloeiende plaat. De fout die bokt maakt is dat ze denkt eigenaar te zijn van wat de users hier posten en dat is niet zo. Er wordt altijd maar geroepen dat dit de spreekwoordelijke achtertuin van BartVB is en dat hij daarom mag bepalen van de hoe en de wat, maar dat is onzin. In de virtuele wereld ben je alleen eigenaar van de dingen die je zelf maakt of publiceert en niet van de dingen die anderen zeggen of vinden. Strikt genomen is het dus al een overtreding dat wij (de users) onze posts niet kunnen verwijderen wanneer we dat willen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:53

Cer schreef:
Hm, ik ervaarde het helemaal niet dat de kwalitatieve inhoud voorheen veel beter was? Wel de discussies in de vorm van "IK heb er veel verstand van en de rest van het gepeupel niet"..
En PG: als je die bewoording gebruikt, kan ik me niet voorstellen dat er ingegrepen wordt?

Als dat nodig is omdat er iemand ongelovelijk uit zn nek loopt te zwammen en zelfs de gezondheid van het paard in het geding komt,,,,,er kort om foutieve informatie wordt verstrekt,zal ik dat niet schuwen idd....
Natuurlijk wel vergezeld van een hoe en waarom....

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:53

Ojajoh schreef:
delerium schreef:
Maar als je in het echte leven iemand afkaffert krijg je toch ook het verzoek even normaal te doen? Pittige discussies zijn +:)+

.

maar zelfs dat mag je niet zelf doen, dan moet je weer Temmen ...
daarom hou ik toch wel meer van het IRL discussiëren, kan ik tenminste gewoon zeggen wat ik vind :D
het gekke is dat dat nooit zulke problemen oplevert als dat ik het hier doe :+

Laat ik het met jouw antwoord ZÓ eens zijn :+

Uit eigen ervaring weet ik dat dus. Liever hebben de mods dat er getemd wordt, dan dat er ergens op geantwoord wordt.

Nu de rest van dit topic doorlezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:54

Angela schreef:
@PPG: als je kunt onderbouwen waarom iets lariekoek is, dan is het gewoon een ontopic reactie, waar TS in ieder geval niet dommer van wordt. Je reactie moet gewoon zijn op wat er gezegd wordt, niet op wie het zegt.

Dat is dus niet waar, want als de ontvanger van de boodschap (TS bijvoorbeeld) zich toch in haar wiek geschoten voelt, dan moet PPG daar wel de zure vruchten van plukken. Vooral als TS ook nog wat mods in haar HK vriendengroepje heeft of er op een andere manier maatjes mee is.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:54

Suzanne F. schreef:
Lovely schreef:

Dit heb ik letterlijk geschreven gezien op het Belgische Bokt. Niet-actieve leden worden bewust in de bestanden gehouden, want hoe langer de ledenlijst, hoe meer reclame-inkomsten !
Het zou me verbazen moest deze economische overweging niet spelen bij de Nederlandse Bokt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:55

rea schreef:
Dit heb ik letterlijk geschreven gezien op het Belgische Bokt. Niet-actieve leden worden bewust in de bestanden gehouden, want hoe langer de ledenlijst, hoe meer reclame-inkomsten !
Het zou me verbazen moest deze economische overweging niet spelen bij de Nederlandse Bokt.

Ik begrijp niet zo goed wat hierop tegen is?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:57

F_Orumster schreef:
rea schreef:

Je kan je eigen berichten niet verwijderen :) wat je eigelijk wel zou moeten kunnen. Maar dan loopt bokt inkomsten mis

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:00

Ahzo. Maar zouden topics niet onleesbaar worden als posts verwijdert raken?
Zeker als deze optie ingelast wordt zullen meer mensen deze wens hebben dan nu, omdat ze klakkelozer posts gaan plaatsen.

Als je op internet post, weet je dat het er blijft staan en je moet dus altijd een beetje nadenken wat je erneer zet.

Begrijp wel dat je wat minder gelukkig kan zijn over bepaalde posts die je ooit heb geplaatst. Vooral naarmate je volwassener wordt. Maarja, niet teveel achterom kijken toch?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 14:04

F_Orumster schreef:
Ahzo. Maar zouden topics niet onleesbaar worden als posts verwijdert raken?
Zeker als deze optie ingelast wordt zullen meer mensen deze wens hebben dan nu, omdat ze klakkelozer posts gaan plaatsen.

Als je op internet post, weet je dat het er blijft staan en je moet dus altijd een beetje nadenken wat je erneer zet.

Begrijp wel dat je wat minder gelukkig kan zijn over bepaalde posts die je ooit heb geplaatst. Vooral naarmate je volwassener wordt. Maarja, niet teveel achterom kijken toch?

Hier wil ik wel even op inhaken..

Je moet er inderdaad over nadenken en beseffen dat het op internet kan blijven staan. Tot zover ben ik het met je eens.

Maar ik vind ook dat je zelf moet kunnen bepalen over jouw eigen berichten en daar zelf de keuze in hebt wat er mee moet gebeuren. Als jij het weg wil hebben, moet het weg. Zo simpel is het.

Mocht iemand hierover een rechtzaak beginnen als geweigerd word, wint diegene het. Zonder twijfel.

Mij persoonlijk maakt het, nu, niks uit. Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen er anders overdenken.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:05

F_Orumster schreef:
rea schreef:

Daar is helemaal niets mis mee.
Maar het is wel net zo fijn dat, INDIEN de economische redenen het beleid mee bepalen, dat dat niet verborgen hoeft te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:07

Het is ook aan de forumbeheerder om er rekening mee te houden dat die dingen kunnen veranderen. Het is nooit de juiste keuze om mensen iets af te pakken om zelf iets te kunnen behouden.