piepenfiets schreef:rea schreef:Naar mijn gevoel zitten de grote leeftijdsverschillen vaak dwars.
Net wat eerder al gezegd werd; hoe ouder je bent, hoe meer je kan relativeren en hoe meer je beseft dat je oogst wat je zaait.
En dat stoort mij dan weer vaak. Ik sta anders in het leven dan een 15-jarige, een 25-jarige, een 35-jarige.
Als ik wat vraag, heb ik weinig "nood" aan de reacties van de jongere generatie. Maar ik kan toch moeilijk in mijn OP gaan stellen " > 45-jarigen niet reageren aub" ?!
Tevens zijn vele (ik spreek met 2 woorden) jongeren niet in staat zich op de kern van de zaak te focussen en doen zij nogal vaak aan Meehuilen met de Wolven in het Bos.
Ik kan dan weer wel de ironie en sarcasme appreciëren van een leeftijdsgenoot, hoe off-topic deze ook zij.
Om kort te gaan : een topic waarin een doorwinterde groep zich mag roeren en onbelast zijn mening kwijt kan, moet toch kunnen. Laat de zelfregulering zijn ding maar doen. Tot nader order zie ik de kans klein dat er zich "Lord of the Flies" situaties gaan voordoen.
Helemaal mee eens. Wat dat betreft bestaat er toch al zelfregulering? Diegene die rondhangen in een "help-mijn-verzorgpony-verhaart"topic zie je niet in "probleem-bij-aanleren-piaffe". If you can't take the heat stay away from the fire. Vaak gaat bashing(vaak humoristisch!) over en weer en ik vind het niks dat een mod dan bepaalt dat een andere gebruiker te persoonlijk is;dat kan je zelf handelen als je ouder bent dan 14,vaak zie je ook andere gebruikers zich mengen en lost het zich vanzelf op.Zo niet dan ga ik weg uit zo'n topic.
Bokt word nu geschikt gemaakt voor kinderen en heeft om die reden een enorm schooljufgehalte ontwikkeld wat de oudere gebruiker tegenstaat.
Ook komt steeds duidelijk naar voren dat er grote verschillen zijn tussen de mods vwbt waarschuwingen etc uitdelen en ook tussen bokkers onderscheid word gemaakt;wat de een een ban oplevert komt de ander mee weg zonder zelfs een pb
Jammer,maar als dat het doel is,so be it
Op zich is dat niet zo gek. Het hele commerciële circus rondom hobbymatige paardenhouderij is gebaseerd op onkunde en de jeugd. Bokt.nl doet dat dus ook omdat daar de centjes te halen zijn. Het doel is allang niet meer om een prettig form te zijn waar gebruikers hun ervaringen kunnen uitwisselen. Het is een forum geworden waar de inhoud er niet meer toe doet, als er maar veel gepost wordt.