Transparantie over ban.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Re: Transparantie over ban.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 12:56

Ik denk zelfs dat dit topic voor het beheer erg nuttig kan zijn,en tevens enig begrip voor zowel de mods als de gebruikers op kan leveren

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:29

zijn er berichten verwijderd uit dit topc? Toen ik van pagina 10 naar 11 ging waren er nog 13 pagina's berichten en nu ineens maar 12, waarom zijn die verwijderd? Vroeger stond er nog weleens een berichtje als er posts verwijderd waren.

edit: nu zijn er dus weer 13 pagina's maar die waren er ookal toen ik op pagina 11 was en daarna was de laatste ineens weg.

Ik mis de banlijst om snel te kunnen kijken of een gebruiker een ban heeft en de vorm waarin hij ooit bestond vond ik prima, meer info is voor mij niet nodig.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:34

Nuage schreef:
De enige reden om dit niet vrij te geven is zeker niet alleen privacy van de gebande persoon. Het is wel iets meer dan dat. Het opent namelijk de weg naar discussie over of iemand terecht is aangesproken. Dat zijn meestal geen objectieve discussies als gebruikers deze gaan voeren, maar persoonlijk gekleurde. ("Nou ik vond dat helemaal niet storend hoor"). Die discussie is ook niet goed te voeren zonder het aanvoeren van de juiste context.

Is het niet zo dat degene die (steeds) temt dat ook al doet vanuit een persoonlijk kleur? En jullie die kleur overnemen zonder naar andere kleuren te kijken? In mijn ogen niet neutraal. Dus wat is het probleem om andere gebruiker te vragen hoe zij denken over een gebruiker die een ban boven het hoofd hangt? Dan ziet het team ook hoe andere tegenover de "veroordeelde" staan. Dat maakt een beeld veel scherper en transparanter hoe beide gebruikers tegenover elkaar staan. En of een ban wel of niet terecht is.

Zo'n discussie met gebruikers over sancties is ook helemaal niet de bedoeling. Dat klinkt misschien hard, maar het beheer bepaalt hier de regels en de moderators voeren deze uit. Discussies hierover met heel Bokt keer op keer zijn gewoon overbodig. En moeten we dan op die topics ook weer modereren? Want de opmerkingen zullen soms gerust niet mals zijn naar elkaar toe. Ik voorzie echt een chaos. En nee ik voel me totaal niet elitair.

Als het een chaos word loopt het vanzelf dood, mensen stappen er van zelf uit.

Ik vind het wel opvallend dat de banlijst zo gemist wordt. Want de oplossing die we nu hebben was, dachten we, voor veel gebruikersvriendelijker en ook modvriendelijker. Minder werk voor ons en gebruikers kunnen in het profiel meteen de informatie vinden ipv het zoeken naar een lijst ergens op het forum. Is het echt die lijst die gemist wordt of missen jullie iets in de informatie in het profiel?

Misschien komt dat door saamhorigheid, sociale controle, vriendschap, het missen van een (humoristische/sarcastische) discussie genoot.

Een verkeerd gevallen grapje....hhhmm... Ook als dat grapje over de holocaust gaat? Of is dat dan weer teveel van het goede? Ook of een grapje verkeerd is of niet is altijd subjectief. Gelukkig kun je om 1 fout grapje niet geband worden. Daarvoor moet je er heeeeeel veel maken.

Wat is er mis met grapjes daarover maken? (en ja, ik heb familie in de kampen gehad en daar verloren, opa maakt er zelfs grappen over die te erg zijn voor bokt. en die heeft er gezeten)Of over 9-11 of over de bijlmerramp of over .....? Kom je weer terug op het bovenste "persoonlijke kleur" Wie er niet tegen kan word niet gedwongen het te lezen, ook niet om te reageren of te temmen. Dat zou voor de mods een stuk minder werk zijn, en er zouden minder bannen komen. Maar dit is mijn menig, en wie ben ik? :x

O, en laat de krenten ALSJEBLIEFT _/-\o_ in de pap, anders is het niet te pruimen :') Het maakt het wel zo lekker. *al moet ik mij nogal eens weer op de stoel hijsen omdat ik er weer eens af gelazerd ben +:)+ *

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:28

Persoonlijk gekleurde discussies zijn riet erg, die zijn juist interessant ;) Maar hier ging het om het bespreken van iemand sanctie, en dan moet je dat dus nou net niet hebben en objectief zijn ;)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:30

Polly schreef:
zijn er berichten verwijderd uit dit topc? Toen ik van pagina 10 naar 11 ging waren er nog 13 pagina's berichten en nu ineens maar 12, waarom zijn die verwijderd? Vroeger stond er nog weleens een berichtje als er posts verwijderd waren.

edit: nu zijn er dus weer 13 pagina's maar die waren er ookal toen ik op pagina 11 was en daarna was de laatste ineens weg.

Ik mis de banlijst om snel te kunnen kijken of een gebruiker een ban heeft en de vorm waarin hij ooit bestond vond ik prima, meer info is voor mij niet nodig.

Heb het even nagekeken en er zijn geen berichten verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:13

Doma_clasica schreef:
Waarom verversing van nieuwe Mods? :?
Ik denk dat je zeker ervaring moet krijgen in het Mod-zijn. En als je het goed doet als moderator? Waarom dan vervangen? Als moderator maak je misschien niet altijd vrienden maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik nog maar met weinig moderators contact heb gehad en dus eigenlijk de mods niet eens ken. Het is dat ze een kleurtje hebben. Dus wat mij betreft mogen moderators gewoon aanblijven tenzij zij hun werk niet goed doen. En daarbij denk ik dat er niet teveel verloop moet zijn. Straks is iedereen moderator geweest en dan heeft zowat iedereen achter de schermen inzage gehad wat mij op zich ook weer niet de bedoeling lijkt.

Nieuwe mods???

Zeg toch duidelijk langzitters? Is een seignant detail.

En waarom mag men geen inzage achter de schermen hebben om transparantie maar eens te benoemen? Is het allemaal geheim of zo hoe men ow' en bannen bespreekt? Misschien wringt daar wel de schoen.

Laat iedereen maar eens moderator worden, job roulatie is niet voor niets uitgevonden, kweekt begrip en blijft alles fris en fruitig door, bij een forum waar IEDEREEN te gast is, ook de moddies.........

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:38

Electra63 schreef:
............. alleen wil ik nog wel van Doma_Classica weten, waarom zij vindt dat dit topic moet worden gesloten? IMO is dit een nette discussie en wie het onzin vindt of een onzinnig topic vindt, hoeft ook niet te reageren :D, want ik vind honderden topics op Bokt niet leuk, zinnig of interessant en daar reageer ik dan ook niet op, maar dIeze hoeven (wat mij betreft) niet gesloten te worden. Zowel mensen, zoveel meningen, zoveel topics.

Ik wil hier wel op antwoorden. :j
Steeds als er een nadrukkelijk aanwezige bokker een ban krijgt, wordt er door een vriendje van de gebande een soortgelijk topic als dit geopend. Er zijn al meer van dit soort topics dus vandaar mijn bericht.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:45

Wie bepaalt eigenlijk het beleid zoals de moderators dat uitvoeren?
Doet een hoofdmoderator dat of bemoeit Bart zich ook hiermee?

Op zich het idee van om de twee jaar nieuwe mod's kan alleen als er ook moderators zijn die wel langer blijven. Anders wordt het een chaos, denk ik. Omdat niemand dan precies weet 'hoe het moet'.
Het is wel handig als er een aantal ervaren moderators zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:05

Doma_clasica schreef:
Electra63 schreef:
............. alleen wil ik nog wel van Doma_Classica weten, waarom zij vindt dat dit topic moet worden gesloten? IMO is dit een nette discussie en wie het onzin vindt of een onzinnig topic vindt, hoeft ook niet te reageren :D, want ik vind honderden topics op Bokt niet leuk, zinnig of interessant en daar reageer ik dan ook niet op, maar dIeze hoeven (wat mij betreft) niet gesloten te worden. Zowel mensen, zoveel meningen, zoveel topics.

Steeds als er een nadrukkelijk aanwezige bokker een ban krijgt, wordt er door een vriendje van de gebande een soortgelijk topic als dit geopend. Er zijn al meer van dit soort topics dus vandaar mijn bericht.

In principe moet dat toch niet uitmaken, waarom iemand een topic opent en wie daar op reageren?
Zo loopt het namelijk ook in de "dressuurtopics" op Bokt. Iemand heeft kritiek op de Nederlandse topruiters en overal komen vriendjes vandaan om te beamen hoe slecht het wel gesteld is met de Nederlandse dressuurruiters. En zo zijn er ook al honderden topics eerder geopend.
IMO zijn dit geen plausibele redenen om een topic te sluiten. Zolang er gereageerd wordt en de discussie netjes verloopt, moet IMO ieder topic open blijven. Een topic zou alleen gesloten moeten worden als er haatdragende, kwetsende, beledigende enz. berichten worden geplaatst. Je hoeft namelijk een topic niet te lezen en je hoeft zeker niet te antwoorden toch in een topic? ;)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:11

Mod...
Even een vraag... nee. Ik wil geen rel trappen. Dit is echt een vraag.
Als het goed is snapt de mod waar het over gaat.

Waarom, als ik een uitgebreide, onderbouwd met argumenten, pb zend, naar 5(!) Mods, krijg ik alleen antwoord op een klein segment.
Iets wat de aanleiding was, daar krijg ik antwoord op.

Echter, de hoofdzaak word compleet genegeerd.
Waarom gebeurt dat?
Dat is juist een stukje tranparantie voor mij.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 23:26

Doma_clasica schreef:
Electra63 schreef:

Dan heb je het voor afgaande niet goed gelezen......dit topic is min of meer op anraden van mod Angela geopend......en idd ik ben een vriendje van een gebande,maar ook van degene die dit min of meer in de schoenen geschoven krijgt,,,,en dit zou door transparantie te voorkomen zijn.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:46

Als je op Bokt rondkijkt kom je regelmatig groene balken tegen met daarin de woorden om on topic te blijven, inhoudelijk te reageren, niet te speculeren, geen namen noemen enz enz. Pak je daarnaast de verhalen die sommige Bokkers zijn overkomen doordat er mogelijk een heksenjacht op hen is geopend dan weet je dat Bokt van alle topics die er geopend zijn over het functioneren van Bokt zij er niks van opgestoken hebben. Er word simpel gezegd nog steeds met 2 maten gemeten en wat wij daarvan vinden is niet eens ter zake. Het lijkt niet altijd dat het onwil is van de modjes, ik krijg steeds meer de indruk dat zij slechts het woord van Bokt verkondigen. De vraag die dan bij mij opkomt is, willen de modjes zichzelf verloochenen omdat zij het zo leuk oid vinden om een mod te zijn of wat beweegt diegene?

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:53

En ter afsluiting:

Er gebeurd niets, maar dan ook helemaal niets!!
Heino kreeg geen antwoord op haar zeer inhoudelijke bijdrage, waarschijnlijk omdat het tezeer raak was. Op mijn bijdragen, geen reaktie! Niets. De reden? Och daar heb ik zo mijn gedachten over. Maar het zal wel niet aan een overschot aan tegen-argumenten liggen.
Waarom dan deze 'toneelstuk'?
Omdat dit het spel is dat al heel lang bestaat. Doen alsof je daadwerkelijk geïnteresserd bent in de mening van de ander, deze heel lang bezig houden totdat de belangstelling afmeent. Een methode die met veel succes ook wordt toegepast door verlichte dictatoren en democratisch gekozen machthebben die de schijn van medezeggenschap willen waren. En het kiezervolk is weer tevrede. En zo doet de leiding van Bokt precies hetzelfde, of in ieder geval is ze heel tevreden met het verloop van deze 'discussie'.

Och ja het was heel vermakelijk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:00

Er gebeurt wel degelijk wat, maar niet direct zichtbaar hier :)

Er is druk overleg over dit topic en er wordt zeker naar de mogelijkheden en voorstellen gekeken.
We willen jullie vragen even geduld te hebben :)

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:44

Amanda, dat hebben we ook al zo vaak gehoord, draai eens een ander plaatje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:10

Amanda schreef:
Er gebeurt wel degelijk wat, maar niet direct zichtbaar hier :)

Er is druk overleg over dit topic en er wordt zeker naar de mogelijkheden en voorstellen gekeken.
We willen jullie vragen even geduld te hebben :)

Oke ik heb een verzoeknummer: Wat doen jullie er dan aan!?

Als je niet wil dat er gespeculeerd wordt of dat er onterechte beschuldigingen ontstaan...geef dan gewoon openheid in de materie...

Hoeveel meer geduld moeten wij hebben!?

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:28

Het team bestaat uit heel veel mensen, die zijn nu waarschijnlijk aan het discussieren over wat er met al jullie commentaren gaat gebeuren. Net als in dit topic zullen daar voorstanders en tegenstanders zijn van diverse ideeen. Tel daarbij op dat niet iedereen de hele dag op bokt zit, en zeker het beheer zal hier wel even goed voor moeten gaan zitten, dan kun je je denk ik wel voorstellen waarom jullie geduld moeten hebben. :j

Pas daarna kan er openheid van zaken worden gegeven.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:33

Ik gok dat het iets is als;

''na uitgebreid overleg hebben wij besloten het beleid zo te houden als het nu is''.

Ik kan me volledig aansluiten op de reacties van Kadankovitch, Narnia en Shellyke.

Voor mij gevoel zijn de dingen die in dit topic besproken zijn al vaker geoppert, en besproken overal en nergens.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:36

Ik kan wel wat concreter zijn ;)
Momenteel wordt er discussie gevoerd over het wel of niet opnieuw invoeren van de banlijst.
Er zijn mensen voor, er zijn mensen tegen. Daarom is de uitkomst niet meteen binnen een paar dagen zichtbaar.

Wanneer er een uitkomst is zal ik deze hier melden. :)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 16:41

Dan heb ik nog wel een idee,,,het zou handig zijn als een gebande inzicht rijgt of hij die ban te danken heeft aan persoonlijke tems,dus tems van iemand tegen wie zijn post rechtstreeks bedoelt was.....is dat niet het geval,kan dat veel narigheid voorkomen......en zelfs sympathie voor de tegenpartij opleveren.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:49

papagroom schreef:
Dan heb ik nog wel een idee,,,het zou handig zijn als een gebande inzicht rijgt of hij die ban te danken heeft aan persoonlijke tems,dus tems van iemand tegen wie zijn post rechtstreeks bedoelt was.....is dat niet het geval,kan dat veel narigheid voorkomen......en zelfs sympathie voor de tegenpartij opleveren.

Een ban is nooit te danken aan persoonlijke tems, de gebande heeft een ban altijd te danken aan zijn eigen postgedrag ;)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:50

Een ban is wel te danken aan tems.
Die zullen meewegen in het geven van een OW en daardoor indirect meetellen.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:17

Lieffiefi schreef:
Een ban is wel te danken aan tems.
Die zullen meewegen in het geven van een OW en daardoor indirect meetellen.

Heb je daar ook maar enige onderbouwing voor? :=

Dat argument heb ik namelijk als BZC lid ook wel eens voorbij zien komen, maar ik kan je garanderen dat wij toch echt puur naar het postgedrag en verleden van de gebruiker keken, en niet op de hoogte waren van wie er tems heeft ingediend en hoeveel ;) en wij kregen al het materiaal van de mods aangeleverd. Iemand krijgt echt niet zomaar een OW, zoals al vaak gezegd: daar gaat een hele reeks aan waarschuwingen aan vooraf. Met enig zelfreflecterend vermogen is iemand dus prima in staat om een OW te voorkomen, enkel door zijn postgedrag aan te passen. Dan is er immers uberhaupt geen reden om te temmen :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:21

Ja hoor.
Heb ik. Mag niet openbaar gemaakt worden zoals je wrs weet van je BZC tijd.

Citaat:
Iemand krijgt echt niet zomaar een OW, zoals al vaak gezegd: daar gaat een hele reeks aan waarschuwingen aan vooraf. Met enig zelfreflecterend vermogen is iemand dus prima in staat om een OW te voorkomen, enkel door zijn postgedrag aan te passen. Dan is er immers uberhaupt geen reden om te temmen

En je zegt het eigenlijk zelf;

Een OW is te voorkomen door enkel je postgedrag aan te passen. Dan is er immers unberhaupt geen reden om te temmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:23

Kortom je moet je aanpassen aan de menigte hier...humor, sarcasme....het begint tot het verleden te horen op bokt....

Misschien dat er meer bokkers schoenen met stalen neuzen kunnen gaan dragen :?