Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nuage schreef:De enige reden om dit niet vrij te geven is zeker niet alleen privacy van de gebande persoon. Het is wel iets meer dan dat. Het opent namelijk de weg naar discussie over of iemand terecht is aangesproken. Dat zijn meestal geen objectieve discussies als gebruikers deze gaan voeren, maar persoonlijk gekleurde. ("Nou ik vond dat helemaal niet storend hoor"). Die discussie is ook niet goed te voeren zonder het aanvoeren van de juiste context.
Is het niet zo dat degene die (steeds) temt dat ook al doet vanuit een persoonlijk kleur? En jullie die kleur overnemen zonder naar andere kleuren te kijken? In mijn ogen niet neutraal. Dus wat is het probleem om andere gebruiker te vragen hoe zij denken over een gebruiker die een ban boven het hoofd hangt? Dan ziet het team ook hoe andere tegenover de "veroordeelde" staan. Dat maakt een beeld veel scherper en transparanter hoe beide gebruikers tegenover elkaar staan. En of een ban wel of niet terecht is.
Zo'n discussie met gebruikers over sancties is ook helemaal niet de bedoeling. Dat klinkt misschien hard, maar het beheer bepaalt hier de regels en de moderators voeren deze uit. Discussies hierover met heel Bokt keer op keer zijn gewoon overbodig. En moeten we dan op die topics ook weer modereren? Want de opmerkingen zullen soms gerust niet mals zijn naar elkaar toe. Ik voorzie echt een chaos. En nee ik voel me totaal niet elitair.
Als het een chaos word loopt het vanzelf dood, mensen stappen er van zelf uit.
Ik vind het wel opvallend dat de banlijst zo gemist wordt. Want de oplossing die we nu hebben was, dachten we, voor veel gebruikersvriendelijker en ook modvriendelijker. Minder werk voor ons en gebruikers kunnen in het profiel meteen de informatie vinden ipv het zoeken naar een lijst ergens op het forum. Is het echt die lijst die gemist wordt of missen jullie iets in de informatie in het profiel?
Misschien komt dat door saamhorigheid, sociale controle, vriendschap, het missen van een (humoristische/sarcastische) discussie genoot.
Een verkeerd gevallen grapje....hhhmm... Ook als dat grapje over de holocaust gaat? Of is dat dan weer teveel van het goede? Ook of een grapje verkeerd is of niet is altijd subjectief. Gelukkig kun je om 1 fout grapje niet geband worden. Daarvoor moet je er heeeeeel veel maken.
Wat is er mis met grapjes daarover maken? (en ja, ik heb familie in de kampen gehad en daar verloren, opa maakt er zelfs grappen over die te erg zijn voor bokt. en die heeft er gezeten)Of over 9-11 of over de bijlmerramp of over .....? Kom je weer terug op het bovenste "persoonlijke kleur" Wie er niet tegen kan word niet gedwongen het te lezen, ook niet om te reageren of te temmen. Dat zou voor de mods een stuk minder werk zijn, en er zouden minder bannen komen. Maar dit is mijn menig, en wie ben ik?![]()
Polly schreef:zijn er berichten verwijderd uit dit topc? Toen ik van pagina 10 naar 11 ging waren er nog 13 pagina's berichten en nu ineens maar 12, waarom zijn die verwijderd? Vroeger stond er nog weleens een berichtje als er posts verwijderd waren.
edit: nu zijn er dus weer 13 pagina's maar die waren er ookal toen ik op pagina 11 was en daarna was de laatste ineens weg.
Ik mis de banlijst om snel te kunnen kijken of een gebruiker een ban heeft en de vorm waarin hij ooit bestond vond ik prima, meer info is voor mij niet nodig.
Doma_clasica schreef:Waarom verversing van nieuwe Mods?![]()
Ik denk dat je zeker ervaring moet krijgen in het Mod-zijn. En als je het goed doet als moderator? Waarom dan vervangen? Als moderator maak je misschien niet altijd vrienden maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik nog maar met weinig moderators contact heb gehad en dus eigenlijk de mods niet eens ken. Het is dat ze een kleurtje hebben. Dus wat mij betreft mogen moderators gewoon aanblijven tenzij zij hun werk niet goed doen. En daarbij denk ik dat er niet teveel verloop moet zijn. Straks is iedereen moderator geweest en dan heeft zowat iedereen achter de schermen inzage gehad wat mij op zich ook weer niet de bedoeling lijkt.
Electra63 schreef:............. alleen wil ik nog wel van Doma_Classica weten, waarom zij vindt dat dit topic moet worden gesloten? IMO is dit een nette discussie en wie het onzin vindt of een onzinnig topic vindt, hoeft ook niet te reageren, want ik vind honderden topics op Bokt niet leuk, zinnig of interessant en daar reageer ik dan ook niet op, maar dIeze hoeven (wat mij betreft) niet gesloten te worden. Zowel mensen, zoveel meningen, zoveel topics.
Doma_clasica schreef:Electra63 schreef:............. alleen wil ik nog wel van Doma_Classica weten, waarom zij vindt dat dit topic moet worden gesloten? IMO is dit een nette discussie en wie het onzin vindt of een onzinnig topic vindt, hoeft ook niet te reageren, want ik vind honderden topics op Bokt niet leuk, zinnig of interessant en daar reageer ik dan ook niet op, maar dIeze hoeven (wat mij betreft) niet gesloten te worden. Zowel mensen, zoveel meningen, zoveel topics.
Ik wil hier wel op antwoorden.![]()
Steeds als er een nadrukkelijk aanwezige bokker een ban krijgt, wordt er door een vriendje van de gebande een soortgelijk topic als dit geopend. Er zijn al meer van dit soort topics dus vandaar mijn bericht.
Doma_clasica schreef:Electra63 schreef:............. alleen wil ik nog wel van Doma_Classica weten, waarom zij vindt dat dit topic moet worden gesloten? IMO is dit een nette discussie en wie het onzin vindt of een onzinnig topic vindt, hoeft ook niet te reageren, want ik vind honderden topics op Bokt niet leuk, zinnig of interessant en daar reageer ik dan ook niet op, maar dIeze hoeven (wat mij betreft) niet gesloten te worden. Zowel mensen, zoveel meningen, zoveel topics.
Ik wil hier wel op antwoorden.![]()
Steeds als er een nadrukkelijk aanwezige bokker een ban krijgt, wordt er door een vriendje van de gebande een soortgelijk topic als dit geopend. Er zijn al meer van dit soort topics dus vandaar mijn bericht.
Amanda schreef:Er gebeurt wel degelijk wat, maar niet direct zichtbaar hier
Er is druk overleg over dit topic en er wordt zeker naar de mogelijkheden en voorstellen gekeken.
We willen jullie vragen even geduld te hebben
papagroom schreef:Dan heb ik nog wel een idee,,,het zou handig zijn als een gebande inzicht rijgt of hij die ban te danken heeft aan persoonlijke tems,dus tems van iemand tegen wie zijn post rechtstreeks bedoelt was.....is dat niet het geval,kan dat veel narigheid voorkomen......en zelfs sympathie voor de tegenpartij opleveren.
Lieffiefi schreef:Een ban is wel te danken aan tems.
Die zullen meewegen in het geven van een OW en daardoor indirect meetellen.
Citaat:Iemand krijgt echt niet zomaar een OW, zoals al vaak gezegd: daar gaat een hele reeks aan waarschuwingen aan vooraf. Met enig zelfreflecterend vermogen is iemand dus prima in staat om een OW te voorkomen, enkel door zijn postgedrag aan te passen. Dan is er immers uberhaupt geen reden om te temmen