Motie tegen beslissingvrijheid inperkende bemoeizucht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:52

Huertecilla schreef:
Van míj mag het hoor; ongelijke monniken, ongelijk caps *\o/*

Nou prima, probleem opgelost.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 12:55

Quellian schreef:
Huertecilla schreef:
Van míj mag het hoor; ongelijke monniken, ongelijk caps *\o/*

Nou prima, probleem opgelost.

Dus niets meer opmerken over het individueel ongelijke wel/niet gebruik van de cap :)*

en off topic opmerkingen daarover verwijderen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:57

Voor het niet uitvoeren van veiligheid is iedereen in de samenleving aansprakelijk.... al is het maar door de ziektekostenpremie. Dus iedereen mag een ander daar op aanspreken.... ook een soort burgerplicht dus.

Het aanzetten tot onveiligheid..... ???

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 13:02

Huertecilla schreef:
Karl66 schreef:
Veiligheid is een integraal onderdeel van het paardrijden en als je daar iets over opvalt en dus iets over zegt, dan is het niet offtopic. Je kan een andere mening over de veiligheid van een cap hebben, maar dat wil niet zeggen dat zulke opmerkingen maar verboden moeten worden.

Je blíjft het niet wíllen vatten.
Van onderwerp is van onderwerp gaan. Rode knop en weg opmerking.

Zo zoú het moeten gaan ongeacht waarmee men van onderwerp gaat.
Het beleid is echter dat cappers meer ruimte krijgen dan bv dierenliefhebbers omdat de moderators het niet eens zijn met de wettelijke beslissingsvrijheid.

Jij vindt die bemoeizucht goed, ik vind dat een schending van die wettelijke vrijheid.
Verschil van mening.
Klaar.

Wat heeft een forum dan in godsnaam voor zin als er onderhand meer mods aanwezig moeten zijn dan leden om alles wat een beetje offtoppic is eraf te gooien?
het heeft vaak niet eens met bemoeizucht te maken, zo vat jij dat waarschijnlijk op.
Misschien ligt dat meer aan jezelf dan aan wie dan ook hier op bokt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 13:13

slimmerik schreef:
Voor het niet uitvoeren van veiligheid is iedereen in de samenleving aansprakelijk.... al is het maar door de ziektekostenpremie. Dus iedereen mag een ander daar op aanspreken.... ook een soort burgerplicht dus.

Wat doe je dan op een paard?
Dat is een activiteit met stérk verhoogd risico met wat voor veiligheidskleding jij jouzelf ook voor het lapje houdt.
Daar mag de rest van de samenleving je dan ook over aanspreken als burgerplicht.

Er is simpleweg geen argument voor een ontmoedigingsbeleid anders dan in het economisch belang van de sector nu net op het voorgaande punt.
De sector wil HEEL graag een veiliger imago en probeert dat te bereiken op de manier waar ze bang voor is.
De ruiterij moet gedwongen worden een cap op te zetten opdat de samenleving voor het lapje gehouden wordt over de risicos.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 31-07-12 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 13:16

Dat recht heb je hc

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 13:19

Huertecilla schreef:
slimmerik schreef:

Wat doe je dan op een paard?
Dat is een activiteit met stérk verhoogd risico met wat voor veiligheidskleding jij jouzelf ook voor het lapje houdt.
Daar mag de rest van de samenleving je dan ook over aanspreken als burgerplicht.

Dus wat jij hier nou eigenlijk beweerd is dat mensen die met cap/veiligheidskleding rijden zichzelf voor de gek houden.
Geloof me, een cap heeft al vaak ervoor gezorgd dat mensen geen of minder hersenletsel oploopt door een val of wat dan ook.
Ik ben van mening dat iedereen zelf moet weten wat hij/zij doet, dat beweer jij ook dat iedereen het zelf moet weten.
Maar nu ben je een cap/ veiligheidskleding helemaal af aan het kraken.
Jij bent hier diegene die mensen een mening opdwingt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 13:19

rocymax schreef:
Citaat:
En ik snap nog steeds niet waar je je nou precies druk om maakt

Ik denk dat niemand dat begrijpt :')

Nee ik ook niet.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 31-07-12 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 13:20

slimmerik schreef:

Ik weet het niet, maar dat roept vooral allerlei nare associaties met de totalitaire regimes van de Sovjet-Unie en China op... mens ten dienste van de maatschappij en verder niks, en of je even je buren wilt aangeven. Lijkt mij een verschrikkelijke wereld om in te leven. Ik draag liever ziektenkostenpremie af zodat mensen de mogelijkheid hebben om in de tussentijd ook gewoon te leven. (Wel zou ik voorstander zijn van een kritische blik op het zorgstelsel - zodat je met dezelfde ziektenkosten meer mensen kunt helpen.)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 13:58

Shadow0 schreef:
slimmerik schreef:

Ik weet het niet, maar dat roept vooral allerlei nare associaties met de totalitaire regimes van de Sovjet-Unie en China op... mens ten dienste van de maatschappij en verder niks, en of je even je buren wilt aangeven. Lijkt mij een verschrikkelijke wereld om in te leven.

Gelukkig kan ik je vertellen dat je fantasie bij deze iets op hol slaat. Zo bedoel ik het nl. zeker niet. Meer in de trend van: als ik zie dat er kinderen vuur aan het stoken zijn dan grijp ik in door ze het te verbieden en wacht dat het gedoofd is of ik doof het zelf. Net zoals Eerste Hulp verlenen als op dat moment het niemand anders doet/kan

Als je het kunt moet je een ander behoeden van onveiligheid/gevaar.... kleine moeite. Zeker op een forum in deze....

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 14:39

slimmerik schreef:

Prima. Ik vind dat jij niet meer op een paard zou moeten mogen rijden.
Rook je? Ik vind dat je moet stoppen!
Kom je wel eens bij de snackbar, pizzahut o.i.d? Niet meer doen.
Ik zou het aardig vinden wanneer je stopt met autorijden, want ook dat houdt een risico in en zorgt voor een hogere premie van mijn ziektekostenverzekering.
Drink je ooit alcohol? Niet meer doen!
Seks? -> Kappen!
enz enz enz

(en dat dan in ieder topic waar jij iets plaatst want ik mag off topic gaan omwille van de veiligheid!) ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 14:54

Moet ineens heel erg denken aan een boek van George Orwell wat ik ooit gelezen heb := meen dat het 1984 heette...

Ik ben pro cap, en ik vind dat ik het recht heb om, als ik zie dat iemand bijvoorbeeld op een groen paard gaat rijden en dat zonder cap doet, daar een opmerking over te plaatsen. Ik vind alleen niet dat je dat als spuit 11 moet doen, maar als er nog niemand is geweest die dit gemeldt heeft, why not? Ik vind dat idd een stukje burgerplicht. Het is alleen des bokts om met de meute mee te doen en nog tig keer een post tegen te komen waarin iets over het capgebruik gemeldt word (zelfde geldt oa voor niet passende zadels, slofgebruik en enkele andere stokpaardjes). Dat is imo niet nodig, maar zulke topics klik ik gewoon weg. Werkt voor mij prima.

Asciugamano

Re: Motie tegen beslissingvrijheid inperkende bemoeizucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:05

Ook als de ts gevraagd heeft dat niet te doen, Susan? Da's toch op z'n minst onfatsoenlijk?

Karl66

Re: Motie tegen beslissingvrijheid inperkende bemoeizucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:32

Dat commentaar kan je naast je neerleggen. De eis om geen commentaar te geven niet, want in plaats van dat TS dat commentaar gewoon negeert, moet het als offtopic verwijderd worden. Dat laatste lijkt mij veel ontfatsoenlijker.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:40

quera schreef:
Goh knap dat je weet hoeveel boeken ik lees :)
Ik lees meer dan de gemiddelde Nederlander. Maar dat zijn geen boeken met woorden waar het merendeel van Nederland nog nooit van gehoord heeft. Waarom zulke dure woorden gebruiken terwijl je weet dat het merendeel van de bokkers daar moeite mee kan hebben. Nodigd niet echt uit tot een discussie als ik eerst een half uur de tekst moet ontcijferen.

Je hebt in elk geval niet goed opgelet toen de spelling van de persoonsvorm aan bod kwam.

Maar als de OP wérkelijk een probleem is voor veel mensen, dan is het vreselijk droevig gesteld met het onderwijs in ons land. Wie de OP niet kan lezen, kan ook de gemiddelde krant niet lezen. Dat baart mij toch wel ernstige zorgen (of is die uitdrukking ook al te 'duur'...?).

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:42

Ladybird schreef:
Waar gaat dit over :')

en waarom moet dat met moeilijk Nederlands?

Ik kan het anders prima lezen en ik heb niet echt gestudeert aan het hbo of iets dergelijks :Y)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:43

slimmerik schreef:

Dus als ik een dikke vrouw bij de McDonald's zie mag ik haar erop aanspreken dat ze misschien eens wat minder moet eten? Zal vast gewaardeerd worden. :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 17:10

Isegrim schreef:
slimmerik schreef:

Dus als ik een dikke vrouw bij de McDonald's zie mag ik haar erop aanspreken dat ze misschien eens wat minder moet eten? Zal vast gewaardeerd worden. :')

Zeg er wel bij dat het Bokt-beleid invullen is _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 17:16

Karl66 schreef:
Dat commentaar kan je naast je neerleggen. De eis om geen commentaar te geven niet, want in plaats van dat TS dat commentaar gewoon negeert, moet het als offtopic verwijderd worden. Dat laatste lijkt mij veel ontfatsoenlijker.

Waarom? Het is simpel invullen van een Bokt regel.
Dat gebeurt continue met alles behalve de opmerkingen over de cap.

Schrijf wat je maar wil over de cap en andere veiligheidskleding waar dat het onderwerp is.
Is iets anders het onderwerp; bijvoorbeeld ´niet engelse-zadels´, dan is een opmerking over iemand zonder cap in zo´n zadel volstrekt ongepast en dient na signalering via de rode knop GELIJK verwijderd te worden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:16

Isegrim schreef:
quera schreef:
Goh knap dat je weet hoeveel boeken ik lees :)
Ik lees meer dan de gemiddelde Nederlander. Maar dat zijn geen boeken met woorden waar het merendeel van Nederland nog nooit van gehoord heeft. Waarom zulke dure woorden gebruiken terwijl je weet dat het merendeel van de bokkers daar moeite mee kan hebben. Nodigd niet echt uit tot een discussie als ik eerst een half uur de tekst moet ontcijferen.

Je hebt in elk geval niet goed opgelet toen de spelling van de persoonsvorm aan bod kwam.

Maar als de OP wérkelijk een probleem is voor veel mensen, dan is het vreselijk droevig gesteld met het onderwijs in ons land. Wie de OP niet kan lezen, kan ook de gemiddelde krant niet lezen. Dat baart mij toch wel ernstige zorgen (of is die uitdrukking ook al te 'duur'...?).

Nee spelling en persoonsvorm is niet mijn sterkste kant op school. Maar wat heeft dat met boeken lezen te maken.
En ik kan prima de gemiddelde krant lezen hoor. Afgezien van het economische gedeelte omdat daar mijn interesses niet liggen.

En daarbij is mij daarop aanspreken heel erg offtopic. Zoals HC daar een hekel aan heeft. Ik ga dus ook even temmen.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:24

quera schreef:
Nee spelling en persoonsvorm is niet mijn sterkste kant op school. Maar wat heeft dat met boeken lezen te maken.
En ik kan prima de gemiddelde krant lezen hoor. Afgezien van het economische gedeelte omdat daar mijn interesses niet liggen.

En daarbij is mij daarop aanspreken heel erg offtopic. Zoals HC daar een hekel aan heeft. Ik ga dus ook even temmen.

Da's een mooie. :D Zeker twintig mensen vallen over het taalgebruik van de OP en zitten daarover te klagen (ook geheel offtopic!) maar dit moet gemeld worden? Door Bokt denk ik soms dat vrouwen inderdaad niet logisch kunnen denken. :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:24

Isegrim schreef:
Door Bokt denk ik soms dat vrouwen inderdaad niet logisch kunnen denken. :P

... en mannen niet kunnen communiceren?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:26

Isegrim schreef:
quera schreef:

Da's een mooie. :D Zeker twintig mensen vallen over het taalgebruik van de OP en zitten daarover te klagen (ook geheel offtopic!) maar dit moet gemeld worden? Door Bokt denk ik soms dat vrouwen inderdaad niet logisch kunnen denken. :P

Het verschil tussen jou en mijn bericht is dat ik het ook nog over het onderwerp heb waar de ts over wilt discussiëren. En jij hebt het over mij en het taalgebruik.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:27

Huertecilla schreef:
Waarom? Het is simpel invullen van een Bokt regel.
Dat gebeurt continue met alles behalve de opmerkingen over de cap.

Schrijf wat je maar wil over de cap en andere veiligheidskleding waar dat het onderwerp is.
Is iets anders het onderwerp; bijvoorbeeld ´niet engelse-zadels´, dan is een opmerking over iemand zonder cap in zo´n zadel volstrekt ongepast en dient na signalering via de rode knop GELIJK verwijderd te worden.

En 'een' opmerking over het ontbreken van een cap lijkt me niet direct een probleem. Maar vaak wordt zoiets 100 keer achter elkaar in exact dezelfde bewoordingen gemeld. Dat heeft nul en generlei toegevoegde waarde.

Ik léés ITP-topics ook eigenlijk nooit, in elk geval niet als het gaat om iemand die zonder cap rijdt. :D Ik bekijk de foto's en laat het topic verder voor wat het is, aangezien dat dan toch voor minimaal de helft bestaat uit gejeremieer over caps.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:28

Shadow0 schreef:
... en mannen niet kunnen communiceren?

Disclaimer: ik ben zelf een vrouw. Misschien had ik dat erbij moeten zetten. :P