Huertecilla schreef:Van míj mag het hoor; ongelijke monniken, ongelijk caps
Nou prima, probleem opgelost.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Karl66 schreef:Veiligheid is een integraal onderdeel van het paardrijden en als je daar iets over opvalt en dus iets over zegt, dan is het niet offtopic. Je kan een andere mening over de veiligheid van een cap hebben, maar dat wil niet zeggen dat zulke opmerkingen maar verboden moeten worden.
Je blíjft het niet wíllen vatten.
Van onderwerp is van onderwerp gaan. Rode knop en weg opmerking.
Zo zoú het moeten gaan ongeacht waarmee men van onderwerp gaat.
Het beleid is echter dat cappers meer ruimte krijgen dan bv dierenliefhebbers omdat de moderators het niet eens zijn met de wettelijke beslissingsvrijheid.
Jij vindt die bemoeizucht goed, ik vind dat een schending van die wettelijke vrijheid.
Verschil van mening.
Klaar.
slimmerik schreef:Voor het niet uitvoeren van veiligheid is iedereen in de samenleving aansprakelijk.... al is het maar door de ziektekostenpremie. Dus iedereen mag een ander daar op aanspreken.... ook een soort burgerplicht dus.
Huertecilla schreef:slimmerik schreef:Voor het niet uitvoeren van veiligheid is iedereen in de samenleving aansprakelijk.... al is het maar door de ziektekostenpremie. Dus iedereen mag een ander daar op aanspreken.... ook een soort burgerplicht dus.
Wat doe je dan op een paard?
Dat is een activiteit met stérk verhoogd risico met wat voor veiligheidskleding jij jouzelf ook voor het lapje houdt.
Daar mag de rest van de samenleving je dan ook over aanspreken als burgerplicht.
slimmerik schreef:Voor het niet uitvoeren van veiligheid is iedereen in de samenleving aansprakelijk.... al is het maar door de ziektekostenpremie. Dus iedereen mag een ander daar op aanspreken.... ook een soort burgerplicht dus.
Shadow0 schreef:slimmerik schreef:Voor het niet uitvoeren van veiligheid is iedereen in de samenleving aansprakelijk.... al is het maar door de ziektekostenpremie. Dus iedereen mag een ander daar op aanspreken.... ook een soort burgerplicht dus.
Ik weet het niet, maar dat roept vooral allerlei nare associaties met de totalitaire regimes van de Sovjet-Unie en China op... mens ten dienste van de maatschappij en verder niks, en of je even je buren wilt aangeven. Lijkt mij een verschrikkelijke wereld om in te leven.
Het aanzetten tot onveiligheid..... ???
quera schreef:Goh knap dat je weet hoeveel boeken ik lees![]()
Ik lees meer dan de gemiddelde Nederlander. Maar dat zijn geen boeken met woorden waar het merendeel van Nederland nog nooit van gehoord heeft. Waarom zulke dure woorden gebruiken terwijl je weet dat het merendeel van de bokkers daar moeite mee kan hebben. Nodigd niet echt uit tot een discussie als ik eerst een half uur de tekst moet ontcijferen.
Isegrim schreef:slimmerik schreef:Voor het niet uitvoeren van veiligheid is iedereen in de samenleving aansprakelijk.... al is het maar door de ziektekostenpremie. Dus iedereen mag een ander daar op aanspreken.... ook een soort burgerplicht dus.
Dus als ik een dikke vrouw bij de McDonald's zie mag ik haar erop aanspreken dat ze misschien eens wat minder moet eten? Zal vast gewaardeerd worden.
Karl66 schreef:Dat commentaar kan je naast je neerleggen. De eis om geen commentaar te geven niet, want in plaats van dat TS dat commentaar gewoon negeert, moet het als offtopic verwijderd worden. Dat laatste lijkt mij veel ontfatsoenlijker.
Isegrim schreef:quera schreef:Goh knap dat je weet hoeveel boeken ik lees![]()
Ik lees meer dan de gemiddelde Nederlander. Maar dat zijn geen boeken met woorden waar het merendeel van Nederland nog nooit van gehoord heeft. Waarom zulke dure woorden gebruiken terwijl je weet dat het merendeel van de bokkers daar moeite mee kan hebben. Nodigd niet echt uit tot een discussie als ik eerst een half uur de tekst moet ontcijferen.
Je hebt in elk geval niet goed opgelet toen de spelling van de persoonsvorm aan bod kwam.
Maar als de OP wérkelijk een probleem is voor veel mensen, dan is het vreselijk droevig gesteld met het onderwijs in ons land. Wie de OP niet kan lezen, kan ook de gemiddelde krant niet lezen. Dat baart mij toch wel ernstige zorgen (of is die uitdrukking ook al te 'duur'...?).
quera schreef:Nee spelling en persoonsvorm is niet mijn sterkste kant op school. Maar wat heeft dat met boeken lezen te maken.
En ik kan prima de gemiddelde krant lezen hoor. Afgezien van het economische gedeelte omdat daar mijn interesses niet liggen.
En daarbij is mij daarop aanspreken heel erg offtopic. Zoals HC daar een hekel aan heeft. Ik ga dus ook even temmen.
Isegrim schreef:quera schreef:Nee spelling en persoonsvorm is niet mijn sterkste kant op school. Maar wat heeft dat met boeken lezen te maken.
En ik kan prima de gemiddelde krant lezen hoor. Afgezien van het economische gedeelte omdat daar mijn interesses niet liggen.
En daarbij is mij daarop aanspreken heel erg offtopic. Zoals HC daar een hekel aan heeft. Ik ga dus ook even temmen.
Da's een mooie.Zeker twintig mensen vallen over het taalgebruik van de OP en zitten daarover te klagen (ook geheel offtopic!) maar dit moet gemeld worden? Door Bokt denk ik soms dat vrouwen inderdaad niet logisch kunnen denken.
Huertecilla schreef:Waarom? Het is simpel invullen van een Bokt regel.
Dat gebeurt continue met alles behalve de opmerkingen over de cap.
Schrijf wat je maar wil over de cap en andere veiligheidskleding waar dat het onderwerp is.
Is iets anders het onderwerp; bijvoorbeeld ´niet engelse-zadels´, dan is een opmerking over iemand zonder cap in zo´n zadel volstrekt ongepast en dient na signalering via de rode knop GELIJK verwijderd te worden.