Bokt Magazine, wat vinden we ervan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Re: Bokt Magazine, wat vinden we ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:25

Ik heb er nog steeds maar 1 ontvangen, ipv van 2 exemplaren en een bit.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:26

Ik vind t magazine erg gaaf geworden :j
Snap ook wel dat sommige bokkers iets anders hadden verwacht, maar het is idd de bedoeling geweest ook de niet-bokkers meer uitleg te geven over het fenomeen bokt. Overigens vind ik het 'oproepen tot lid worden' nogal meevallen. Er wordt uitgelegd hoe je je kunt registreren en wat uitleg voor nieuwe leden. En verder is het gewoon in vogelvlucht een kijkje in de wereld van bokt. Feitjes, HK, kennisoverdracht, bokkers aan het woord, het staat er allemaal in. Dat het geen magazine van 100 pagina's is was denk ik van tevoren wel te bedenken ;) Het is en blijft toch een blad wat onder Bit is uitgegeven en zij bepalen dan ook de omvang en invulling van de onderwerpen voor een groot deel. Het is al top van hen dat ze door middel van dit magazine aandacht aan het 10 jarig jubileum wilden besteden :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:29

Magazine ziet er erg leuk uit, leuke verhaaltjes en ja er staat reclame in, maar als je dat er niet in had gehad was hij wel €15,00 per stuk geweest. Dus laten we niet zeuren maar allemaal genieten van het feit dat er de mogelijkheid was tot zo'n magazine.

Bart en Eline +:)+ Op naar de 25 jaar!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:49

ik heb een half jaar stage bij de spits gelopen in de vormgeving van het gratis dagblad. Om zo'n gratis krantje draaiend te houden en de moeite waard, ookal is het van de telegraaf, moet er heel veel reclame in, zodat iedere werknemer gewoon betaald word en kan doen wat nodig is om meer nieuws binnen te halen. Ik heb de bokt-magazine nog niet gelezen, hoop dat die wel thuis in NL inmiddels op de deurmat ligt, maar ik kan heel goed begrijpen dat er veel reclame in zal staan, zeker omdat dit een 1-malige actie is, wat duurder is als een normale maandelijkse oplage omdat je natuurlijk met de drukkerij zit en vormgevers etc en dus ook veel meer tijd kost.

Ben dus benieuwd wat ik aan zal treffen, ookal valt het "tegen" was ik alsnog bereid om die 3,50 aan bokt te besteden, want jah, bokt is en blijft het leukste en interessantste forum dat er is met betrekking tot paarden en natuurlijk ook gewoon beregezellig :P ik zit er nu sinds 2008 op en ik geniet nog steeds met volle teugen :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:24

Wat me zo straks eens te binnen schoot...
Vroeger of misschien nu nog zat er in 'Bit' altijd een pagina in waar men een bekend paard uitlichtte. Op de pagina met het verhaal stond dan ook een foto van het paard als vouwfiguur. Dat was misschien nog wel een leuk idee geweest om een bekend boktpaard te laten zien :)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:30

Heb hem nu ook, had de bit gekocht en daar zat ie bij

Steefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:39

Heb hem gisterenavond gelezen.
Ik vond het een leuk blad, en ZEKER als extraatje heel netjes en verzorgd.
Wel had ik verwacht dat er meer verhalen van Bokkers in zouden staan.
Des al niet te min, heb ik hem met plezier gelezen.

Een compliment aan bokt!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 20:05

Het is bovendien ook lastig om aan iedereens verwachtingen te gaan voldoen. Net wat er al besproken is, de een wil lange verhalen, de ander korte. De een wil veel diepgang, voor de ander is dit goed.
Er zijn altijd voor en tegens, maars en wants te vinden bij wat er ook gedaan wordt.

Ik denk dat Bart en Eline en alle meewerkende personen van dit (eenmalige) blad trots mogen zijn op hunzelf. :) Chapeau! _O_

Even twee vraagjes:
- Tot wanneer is de prijsvraag in te vullen?
- Wat is die verrassing voor snel bestellende bokkers?

Dan nog een opmerking:
Nog 15 dagen tot Bart, Eline, de teammies, de winnaars van het Sinterklaasgedichtenwedstrijd en dat meewerkend team aan het nieuwe EA, muffins mogen gaan bakken! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Sani op 17-12-11 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 20:11

Sani schreef:
Dan nog een opmerking:
Nog 15 dagen tot Bart, Eline, de teammies en dat meewerkend team aan het nieuwe EA, muffins mogen gaan bakken! *\o/*

Vergeet de winnaars van het Sinterklaasgedicht niet! ;)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 20:12

Staat er toch Iris? O:) :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 20:22

Natuurlijk zit het goed in elkaar, daar hoor je mij niet over. Dus wat dat betreft: Goed bezig team! :)

Maar wat ik wél jammer vind is dat er bijvoorbeeld vanuit het team dit jaar een paar keer is gevraagd naar persoonlijke verhalen. En ik weet dat die zijn ingestuurd... Heb zelf een heel verhaal ingestuurd, nooit wat van gehoord wat ermee gedaan is? Zal wel met drukte te maken hebben oidEr was dus vast wel keuze om bokkers te interviewen of wat dan ook... Gevalletje van een blad meer persoonlijk maken ook naar de bokkers toe. Ook in mijn ogen werd het blad in eerste instantie gepromoot als '10 jarig jubileumblad voor bokkers'. En tja, dat is het niet.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 20:24

Cayenne schreef:
Maar mensen die de Bit wel krijgen maar niet op bokt zitten hadden er dan heel weinig aan gehad. Dat was dan voor Bit zelf ook niet handig geweest. Nu behandel je in principe de basis van bokt en maak je het "instappen" een stuk makkelijker en uitnodigender als dat je dieper ingaat op bokt. Het moet wel laagdrempelig blijven denk ik.

Maar daarmee ga je voorbij aan hoe het hier is aangekondigd: leuk voor de bokkers. Terwijl het idd meer gericht is op de nietbokkers die bit lezen :)

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:35

heel eerlijk ??? ik vind er geen bal aan,

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:03

Jammer dat het blad voor een aantal mensen niet aan de verwachtingen voldoet. Over realistische verwachtingen hadden we in het voortraject misschien duidelijker moeten zijn.

We zijn overigens veel bezig geweest met het afwegen van de belangen van 'die-hard bokkers' aan de ene kant en de belangen van 'de andere lezers' aan de andere kant. Feit is dat de eerste groep relatief klein is. Een 'bekende Bokker' is bekend bij, zeg, 15% van de actieve gebruikers op Bokt. Is het dan interessant om daar een achtergrondartikel of interview over te plaatsen? Voor 99% van de lezers van het blad is het dan een artikel over een willekeurig iemand die iets met paarden heeft :) Om die reden is gekozen voor een brede mix van artikelen die voor zoveel mogelijk mensen interessant is, en die gebaseerd is op informatie die, voor het grootste deel, op Bokt staat. Voor mensen die vrijwel alles op Bokt bijhouden dus een feest van herkenning (of een teleurstelling), voor de overige Bokkers een eyeopener en voor de mensen die Bokt niet of nauwelijks kennen een introductie in wat Bokt nou eigenlijk is.

Uiteindelijk is het een (bijna) gratis blad geworden dat we met 0 tijdschriftervaring, geen redactie en heel veel uren van vrijwilligers en Eline in elkaar hebben gezet. Uiteindelijk ben ik erg trots op het resultaat, er staan achtergrond artikelen in, aantal persoonlijke verhalen, feitjes over Bokt en we hebben een prijsvraag met heel erg leuke prijzen. Hoop van geleerd, uiteindelijk komen we er budgetneutraal uit dus wat dat betreft allemaal een succes :j Maar de verwachtingen die we blijkbaar geschapen hebben zijn zeker een leerpunt voor een volgend project.

Overigens hebben we een aantal artikelen bedacht die we helaas door budgetaire- en/of tijdbeperkingen niet uit hebben kunnen voeren en die ook voor de die-hard Bokker leuk zijn (denken wij). Deze ideeën liggen hier op de plank, ik hoop dat we nog de mogelijkheden gaan krijgen om deze uit te werken :) Overigens zijn het geen super briljante enorme plannen, verwacht ook hier geen megaproductie ;)

@Sani: Prijsvraag is in te sturen tot en met 12 januari 2012, 23:59. Onder de snel bestellende Bokkers zijn 5 sets met Bokt merchandise verloot :) En de muffins? Met een beetje geluk hoeven die niet te worden gebakken :+

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:03

Sani schreef:
Het is bovendien ook lastig om aan iedereens verwachtingen te gaan voldoen. Net wat er al besproken is, de een wil lange verhalen, de ander korte. De een wil veel diepgang, voor de ander is dit goed.
Er zijn altijd voor en tegens, maars en wants te vinden bij wat er ook gedaan wordt.

Ik denk dat Bart en Eline en alle meewerkende personen van dit (eenmalige) blad trots mogen zijn op hunzelf. :) Chapeau! _O_

Even twee vraagjes:
- Tot wanneer is de prijsvraag in te vullen?
- Wat is die verrassing voor snel bestellende bokkers?

Dan nog een opmerking:
Nog 15 dagen tot Bart, Eline, de teammies, de winnaars van het Sinterklaasgedichtenwedstrijd en dat meewerkend team aan het nieuwe EA, muffins mogen gaan bakken! *\o/*

Oeh san daar zeg je me wat... die snelle bestellers... volgens mij hoorde ik daar ook onder :D
Ben benieuwd...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:04

Dan bewaar je die gewoon tot het 25-jarige jubileum bart :D
Tijd zat om ze uit te werken zou ik zeggen :D

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:06

Ah, dat heb ik dus al gemist. _O-
( En gezien ik niks gehoord heb, ben ik niet uitgeloot? _O- )

Die muffins... We willen zien Bart. :D

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:06

Zijn er geen bokkers die bij een uitgeverij/drukkerij werken?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:07

wij hebben vandaag al een handje meegeholpen met de muffins, we hebben er ook al 10 gebakken :9

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:48

Heeft iedereen het Bokt Magazine al ontvangen?

Ik nog steeds niet en aangezien we op maandag toch al nooit de post krijgen moet ik misschien nog wel wachten tot dinsdag. ;(

Ik ga toch nog maar even voor de zekerheid in de brievenbus kijken....

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:51

nop....niets....nada....leeg.....balen..... :(

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:57

Ik had hem gisteren al!
Vond het leuk om te lezen, gewoon bokt in vogelvlucht en leuke positieve verhalen!
Knap gedaan voor mensen die het nooit gedaan hebben!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:12

Sani schreef:
Ah, dat heb ik dus al gemist. _O-
( En gezien ik niks gehoord heb, ben ik niet uitgeloot? _O- )

Die muffins... We willen zien Bart. :D

Ja krijgen we nog te weten wie die winnen?

Ik deed geloof ik ook mee, maar beetje jammer als we nooit weten wie er gewonnen hebben toch??

* is totaal niet nieuwsgierig*

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:21

Mmm ik heb de mijne nog helemaal niet ontvangen, vind ik toch wel apart als ik hier lees dat er mensen zijn die hem al twee dagen hebben...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:25

Ik heb hem ook nog niet
heb de bit ook nog niet raar genoeg