Afscheid van Lovely als moderator

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:43

Wat is er zo verschrikkelijk aan dat alleen mods op MP kunnen? Niet aanvallend bedoeld, maar werkelijk nieuwsgierig.

Ik vind het heel logisch dat er een plek is waar de mods stoom af kunnen blazen, zaken overleggen etc, waar niet heel Bokt bij is.
Beleid ontstaat niet in 1 dag, maar daar moet over nagedacht worden, gediscussieerd etc. Dat gaat slecht in een openbaar forum waar iedereen (dus zo'n 10.000 gebruikers in theorie) toegang tot heeft.
Op scholen is er ook een lerarenkamer die in principe niet toegankelijk is voor leerlingen, medisch overleg is ook niet voor iedereen toegankelijk, grote bedrijven hebben ook een bestuur waar de beslissingen vallen en ook zaken besproken worden die niet voor alle werknemers toegankelijk zijn.

Daarnaast: via MSN, ICQ en wat dies meer zij zullen users ook heus roddelen over mods of andere users.

Waarom dan een belerende vinger naar de mods: zo van: het enige wat ze doen is roddelen en iedereeen uitlachen op MP! Dat vind ik echt een trieste opmerking.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:04

astridh"]
[quote="flair schreef:
Neem maar van mij aan dat er geroddelt word Haha!

ik ken als gewone bokker dat forum niet maar ik kan me prima voorstellen dat er over mensen gepraat/geschreven wordt, niets menselijks is moddies vreemd lijkt me.
[/quote]

Heb je helemaal gelijk in hoor, dat is mijn punt ook niet. Ik vind het gewoon vreselijk schijnheilig om te zeggen dat er niet geroddeld wordt op het mod-forum. Zeg dan gewoon niks...

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 13:08

Tja, hangt af van je definitie van 'roddelen'. Ja, natuurlijk wordt er over users en over topics gepost, dat is het hele doel. Maar dingen als "Hey, heb je al gehoord dat die en die", nee, daar zit ik ook niet bepaald op te wachten. Die en die doen maar lekker Haha!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:13

Nou... dan ben ik het nog niet helemaal met je eens Bartje.
Ik ga me niet uitlaten over hetgeen ik weet, maar het was gewoon niet meer dan sensatiezoekerig, en het sloeg niet op een overtreding of wat dan ook.

Daar maak ik dan ook uit op dat er geroddelt word, en dat vind ik geen probleem. Zolang je niet zegt dat het niet zo is.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:21

Laten we nou niet kinderachtig gaan doen over roddelen op Mp
Dat zal best wel eens voorkomen, wat niet weet wat niet deert.
Van mij hoeft MP ook absoluut niet toegankelijk worden voor heel bokt, dat interesseert me absoluut niet.
Wat ik wel wil vragen is, of bokkers inspraak kunnen krijgen voor de aanstelling van nieuwe Moderators. Er zijn al een aantal namen genoemd, waarbij bijv Jippie en Runningkawa mijns inziens goede kandidaten zijn.
Waarschijnlijk heeft het moderatorteam zelf ook mensen in gedachten die ze naar voren willen schuiven.
Maak dan een topic op FZ, met een poll met de kandidaten die voorgesteld worden, en laat dan de gebruikers beslissen wie het wordt.
Ik denk dat dat een hele eerlijke manier van moderators aanstellen is, die door alle gebruikers wordt gesteund.
(ps. informeer vooraf wel ff of ze er voor voelen, kan me voorstellen dat niet iedereen op zo'n functie zit te wachten;))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:24

Zo, Billy jij durft
Democratie op Bokt, kunnen we dan gelijk een poll starten om te zien of Steef weer welkom is?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:27

Billy, lijkt mij idd een goed idee

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:40

heb me er eigenlijk nog niet mee bemoeit en weet ook niets als het uitmaakt als ik het ga doen maar wil toch graag mijn mening geven Schijnheilig Schijnheilig

heb vanochtend het hele topic doorgelezen en kan me errug vinden in het stukje van esme_27 en vind het goed van haar dat ze het zo goed kan omschrijven..

en verder wat billy zegt dat wij zelf ook mee mogen kiezen lijkt mij persoonlijk ook wel wat, want wij de users maken bokt (anders zat hier alleen een groepje moddies en beheerders)dus vind ik dat we zelf ook mee mogen kiezen wie de moddies worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:33

Roddelen gebeurt niet echt op MP, dat kan ik je verzekeren. Het is alleen moeilijk om als een team besluiten te nemen, en het komt nog wel eens voor dat besluiten niet eens via MP worden genomen, maar genomen worden en dan op MP gemeld, en dan op FZ gemeld. En dat is m.i. niet de juiste procedure.

Bokt is zo groot geworden dat het vrijwel niet meer te doen is om het allemaal onderling te regelen zoals dat vroeger kon. Als je het echt goed wilt doen zul je een bestuursvorm moeten vinden waarin inspraak mogelijk is, bezwaarprocedures zijn opgenomen etc. Daar is in het verleden door wijze mannen al veel over nagedacht mbt staten, dus het is nu een kwestie van een juiste vorm voor bokt vinden.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:29

Billy ik vind eigenlijk dat je daar nog geen eens een heel slecht punt hebt hoor.Misschien iets om zowel moddie's en gebruikers inspraak te geven

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:30

Zep schreef:
Roddelen gebeurt niet echt op MP, dat kan ik je verzekeren.

Komaan Zep, ik weet inmiddels dat jullie er hard aan werken om
dit te voorkomen, maar gaan de moddies het nou echt melden als
ze een uitglijer maken?
(Hoeft van mij ook helemaal niet, maar alweer: zeg liever niets
dan een onwaarheid.)

Citaat:
Het is alleen moeilijk om als een team besluiten te nemen, en het komt nog wel eens voor dat besluiten niet eens via MP worden genomen, maar genomen worden en dan op MP gemeld, en dan op FZ gemeld. En dat is m.i. niet de juiste procedure.

En lang niet altijd op FZ en soms zelfs niet - als het een ban betreft -
direct aan de user.

Inderdaad, vind ik niet okee.

Citaat:
Bokt is zo groot geworden dat het vrijwel niet meer te doen is om het allemaal onderling te regelen zoals dat vroeger kon. Als je het echt goed wilt doen zul je een bestuursvorm moeten vinden waarin inspraak mogelijk is, bezwaarprocedures zijn opgenomen etc. Daar is in het verleden door wijze mannen al veel over nagedacht mbt staten, dus het is nu een kwestie van een juiste vorm voor bokt vinden.

Hoop doet leven! Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:59

Tja, eindelijk tijd om ook eens te reageren. Als hard-core bokker heb ik dergelijke discussies al vaker langs zien komen, en ook altijd wel meegedaan. Ik zie hier toch een aantal elementen terug komen die ik ook bij mezelf herken.

- een vorm van betutteling. Ik zie af en toe slotjes op topics komen (recent op [RT] Waarom langs je paard heen kijken?? waar ik me werkelijk als een klein kind behandeld voel.
- geheimzinnigheid: als er dan niets spannends besproken wordt op MP, waarom dan een besloten forum? Ik geloof dat nl niet, net zo goed als dat vele bokkers per PB zich heel wat minder diplomatiek uitlaten dan in het openbaar (en daar hoor ik zelf ook toe!).
- Lovely: waar ik in het verleden wel eens slotjes heb gezien die ik bepaald niet terecht vond op RT, kan ik de laatste tijd zeker niet meer zeggen. Love Knipoog, ik hoop dat je je bijdrage als ex-mod zeker blijft leveren. Verder kan ik op basis van de eerder genoemde criteria voor moderators geen argument vinden om Lovely te ontslaan, dus zal er toch wel iets meer besproken worden op MP.
- aanwezigheid van moddies: ik vind het dus WEL belangrijk dat een moddie regelmatig op zijn/haar forum aanwezig is en zich daar ook laat 'horen'. M.i. moet je wel degelijk verstand van zaken hebben om een inhoudelijke discussie op waarde te kunnen schatten.
- functioneren van de huidige moddies: er is een groepje moddies dat m.i. hun werk niet of onvoldoende uitvoert. Je ziet ze (bijna) nooit, acties kan ik ook zelden of nooit bespeuren, en de fora rommelen zelf maar wat aan. Dit geldt absoluut niet voor allemaal, diegenen die zich aangesproken denken te voelen mogen me PB-en Haha!

en een paar suggesties mijnerzijds:
- anonieme moddies: dus bv mod_ITP, mod_RT en daarnaast voor de betreffende gebruikers gewoon zijn/haar eigen account.
- twee moddies per forum: gezien het aantal berichten op de meeste fora zouden twee moddies geen overbodige luxe zijn.

zo, ik heb gezegd!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:41

Ik heb geen zin om alle pagina's te lezen, wil me verder ook niet in de discussie mengen. Lovely, bedankt voor je moddieschap, ik hoop ook dat je lekker blijft bokken en verder gaat zoals je zelf wilt!

Sh*t happens zeggen ze he,...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 23:00

Leuk hoor dat idee van dat democratisch stemmen voor moderators...
Komt er dan ook een oppositie?
Als er 55% voor is, dan is er dus 45% ontevreden, of het daar nou leuker van wordt....
Als iemand zeg 90% van de stemmen krijgt is het haalbaar, anders denk ik dat het er niet bepaald beter op wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 23:17

Lielle, dank je wel. Eén ding is zeker, slotjes ga ik niet meer plaatsen Knipoog.

Anonieme mods zou een optie kunnen zijn, maar als dat ook gebruikers zijn, dan vallen ze nu toch wel op door hun stijl en manieren. Zoiets kun je nauwelijks zomaar invoeren en het levert vooral veel speculatie op, denk ik, de bokkers kennende.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 23:25

Ik ga me nu op glad ijs begeven, maar ik wil het toch kwijt:

Ik vind RT een heel interessant forum, maar ik plaatste er eigenlijk nooit meer iets de laatste tijd (en al helemaal niet in discussies) omdat ik me onevenredig streng op m'n vingers gekeken voelde... Dat kon nu wel eens gaan veranderen denk ik.
De reden laat zich raden.

Meer wil ik er niet over zeggen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 23:27

zoooo, wat een lage opmerking zeg.
Hoe diep kun je zinken Frusty

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 00:18

Margreet schreef:
Ik ga me nu op glad ijs begeven, maar ik wil het toch kwijt:

Ik vind RT een heel interessant forum, maar ik plaatste er eigenlijk nooit meer iets de laatste tijd (en al helemaal niet in discussies) omdat ik me onevenredig streng op m'n vingers gekeken voelde... Dat kon nu wel eens gaan veranderen denk ik.
De reden laat zich raden.

Meer wil ik er niet over zeggen.

misschien moet dit per PB, maar aan dit soort uitlatingen, waar je dus een hoop tussen de regels door moet lezen, kan ik me dus kapot ergeren. Wees open en eerlijk en niet zo achterbaks. Zeg gewoon wat je bedoelt (of zeg niets!), en geef geen steken onder water! Wanneer we dat nou eens met z´n allen doen, zou het al een heel stuk schelen!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 00:23

Euhm.... Er staat niks tussen de regels hoor... Er staat precies wat ik kwijt wil, daar moet je niet zelf dingen bij gaan denken, want die heb ik er ook niet bij bedacht.

Ik kan het ook wel heel direct zeggen hoor, maar er is ook nog zoiets als "tact". Dat zou soms ook al heel een stuk schelen.
Al is er zonder tact natuurlijk ook weer minder ruimte voor speculatie...
Kiezen tussen 2 kwaden... Het blijft een afweging. Ik heb hier voor gekozen.
Respecteer elkaars mening, ook dat scheelt.

Kan de verkorte versie eventueel wel PBen hoor, maar die bevat weinig anders qua inhoud.

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 00:27

ik kan nu wel helemaal het stukje gaan typen zoals ik het veel en veel netter had gevonden, maar als je het me eerlijk vraagt, dan vraag ik me eigenlijk af met welke bedoeling je zoiezo dit geplaatst hebt. Verward

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 00:30

Mause, ik heb je gePBd. Wat mij betreft valt dit veel te ver buiten het topic.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 00:32

Ik vind dit ook weer een typisch staaltje bokt, als Margreet dit zo heeft ervaren, dan is dat toch haar recht? waarom moeten er dan mensen overheen vallen? Is eerlijkheid alleen toe gestaan in het juiste straatje?

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 00:38

orri schreef:
Ik vind dit ook weer een typisch staaltje bokt, als Margreet dit zo heeft ervaren, dan is dat toch haar recht? waarom moeten er dan mensen overheen vallen? Is eerlijkheid alleen toe gestaan in het juiste straatje?

prima dat Margreet iets heeft ervaren wat ze met ons wil delen, maar de manier waarop ze dat doet, doet bij mij de haren overeind gaan staan...

Ik vind dat ze niet direct communiceert in haar post. Mijn mening is dat ze steken onder water geeft. Je kan eerlijk en direct communiceren met takt en respect, alleen is dat kennelijk voor een aantal bokkers (jaja, ik bedoel dus echt niet alleen Margreet) te veel gevraagd om daar moeite voor te doen.

liever recht voor z´n raap (met soms iets minder takt, maar zeker niet minder respect), dan een "achter de ellebogen" reactie.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 00:58

Nou Mause, als het heel belangrijk voor je is, mag je wat mij betreft best de "ondertiteling" posten hoor die ik je gePBd heb, dat is geen geheim ofzo.
Je weet inmiddels dat er dus niks nieuws (en ook zeker niet meer of minder inhoud) in staat, dus ik zie de toegevoegde waarde niet. Maar jij vond die versie beter, dus ga je gang.

Maar ik neem de verantwoording voor de geknakte zieltje niet op me, ik heb het niet voor niks op die manier voor me gehouden.
Jij mag de PBtjes die ik ongetwijfeld ga krijgen voor me beantwoorden Haha!

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 01:04

Margreet schreef:
Nou Mause, als het heel belangrijk voor je is..... Haha!

vind je het heel erg als dat niet zo is??

We verschillen gewoon van mening over hoe je het beste (en eerlijkste) kan communiceren.

Klaar.