Het woord n-euken....fietsen? waarom censuur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 17:39

Air schreef:
Het is maar waarover je kan mierenneuken.....
Dat 1 woord van de censuur niet naar je zin is.. :=

Het is maar waarover je kan mieren'neuken' (HÉ! JE GEBRUIKT HET WOORD ZELF OOK >;) )
Dat 1 woord van de niet-censuur niet naar je zin is. :=

Blue_Eyes

Re: Het woord n-euken....fietsen? waarom censuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 17:43

Sjongejonge, jullie worden inderdaad steeds aardiger voor elkaar. :roll:

Van mij mag hij er wel weer terug in. Ik vind het juist ook wel wat hebben dat bepaalde woorden een heel andere betekenis krijgen door censuur op een forum. Het is inmiddels zo erg geworden dat zelfs mijn nietbepaald Boktminnende hubbie mij met opgetrokken wenkbrauwen aankijkt als ik zeg dat ik even naar de winkel fiets ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:08

Hhilde schreef:
Air schreef:
Het is maar waarover je kan mierenneuken.....
Dat 1 woord van de censuur niet naar je zin is.. :=

Het is maar waarover je kan mieren'neuken' (HÉ! JE GEBRUIKT HET WOORD ZELF OOK >;) )
Dat 1 woord van de niet-censuur niet naar je zin is. :=

Ik vind je nou een beetje kinderachtig doen Hilde.

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:33

Moderatoropmerking:
Zouden we allemaal wat relaxter met elkaar om willen gaan?
Dit maakt het gesprek steeds minder respectvol naar elkaar en kan heel verkeerd vallen bij iemand anders.
Zo is het ook zeker niet nodig woorden extra opvallend groot te maken (kan schreeuwerig en aanvallend opgevat worden) en dat is echt niet de bedoeling in een normaal gesprek.
Met elkaar in gesprek is prima maar graag met een beetje respect a.u.b.
Dus, continue maar even een andere, gewone toon graag :)
Alvast bedankt :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:51

Ik vind dit zo overdreven, een woordje gaat uit de censuur, simpelweg omdat het geen scheldwoord is en dan gaan mensen Jolliegirl aanvallen want het zou mierenneuken zijn dat dat woord eruit moet. Maar dan is het toch evengoed mierenneuken dat het er in moet blijven staan?

En dat je dat kinderachtig vond, OK. Maar de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:57

Het is netzoals alle andere woorden die gecensureerd worden een grof woord.

Waarom is het mierenneuken dattie er in moet blijven staan? Hij stond er toch in?
En naar mijn mening behoorlijk terecht omdat het een grof woord is.

Ik vind dat niet dat 1 persoon maar mag beslissen dat het woord er wel uit kan, wat was er mis mee zoals het was? Je had de keuze of je het wou zien of niet, die keuze is er nu niet meer.
Een respectloze keuze naar de mensen die de censuur aan hebben staan toe.

Sta je zo'n woord toe dan kan je alle woorden wel toe staan maar dan zou je een leeftijdsgrens gaan moeten handhaven.

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:34

Dit heeft niet echt met het topic te maken... maar ben er wel door dit topic achter gekomen.
Ik heb nooit aan het censuur uitzetten knopje gezeten.
Maar ik kan wel alle woorden gewoon lezen xD
Denk niet dat dat helemaal de bedoeling is.
(Heb het trouwens gecontroleerd en heb er echt niet aangezeten, hij stond gewoon aan)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:37

stef schreef:
HeleneDas schreef:
Het is geen scheldwoord en ik heb liever dat iemand de hele dag n euken zegt dan kanker!

Wat is dat nou voor een krom vergelijk :?

nou ik word er gek van dat iedereen de hele dag met kanker SCHELD, niet dat het gezegt word natuurlijk.
ik zei het een beetje vreemd idd, sorry :)

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 16:46

Ik heb het ook altijd raar gevonden dat dat woord gecensureerd werd, dus goe dat ie eruit is :) .

Dorindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:11

Belachelijk dat neuken eruit gehaald is.. ik hoop nog op een reactie van Eline.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:37

idd, wat dat is wat me zo bevreemd. Er is voor mensen die zich irriteren aan de censuur, of het simpelweg onzin vinden, de mogelijkheid de censuur uit te zetten. Dus die groep bij :j Er is ook een grote groep users (en mods!!) die het nut van de censuur wel inzien, en die de funtie dus aan laten staan. Waarom wordt er dan een woord uitgehaald? Als je het onzin vind, kan je het uitzetten, dus ik snap er echt geen drol van. En dat er zo out of the blue ineens een beslissing wordt genomen terwijl normaal alles 86 x overlegd moet worden binnen het team klopt ook van geen kant :n

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 20:52

Stef, jij hebt je punt nu al meerdere malen duidelijk gemaakt.
Zullen we gewoon afwachten of Eline hierop nog iets te melden heeft? :)
En waarom stuur je dr anders niet gewoon een PB ipv jezelf steeds zo te herhalen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:30

sinds wanneer bepaal jij of ik mezelf herhaal ja of nee? En nee, ik ga Eline geen pb sturen, vind ik nl niet nodig.
Overigens ben ik niet de enige die een antwoord verwacht, maar je reageert wel op mij, oh well......

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:32

Omdat jij telkens terug komt Stef en er maar op door blijft gaan :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:33

yup, en dat blijf ik doen tot er een antwoord komt :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 21:33

stef schreef:
Dus puur en alleen omdat JIJ er geen problemen mee hebt wordt ie uit het filter gevist :?

stef schreef:
Klopt, en meer mensen vinden dat niet. Normaal komt het dan het zinnetje "we gaan het achter de schermen bespreken", maar een beslissing zo out of the blue is lichtelijk uniek te noemen

stef schreef:
Totaal niet mee eens is overdreven, maar van mij mag ie blijven staan. Ben verder nogal verbaasd van een beslissing zomaar zonder overleg, niet gewend.

stef schreef:
Ik snap eigenlijk heel de discussie over het woord neuken niet op een paardenforum, maar dat zal dan wel weer aan mij liggen.
Helenedas, Kanker censureren is lastig, ja, er zijn mensen die het als scheldwoord gebruiken, maar het is gewoon een verschrikkelijke ziekte, en als je dat gaat censureren krijg je hele rare serieuze berichten. Daarnaast zie ik kanker in basis ook niet als scheldwoord, dus zou er geen censuur op hoeven.

Punt is, in mijn ogen, voor mensen die problemen hebben met de censuur is er de mogelijkheid om de censuur uit te zetten. Maar nee, er wordt gehoor gegeven aan de mensen die er geen moeite mee hebben door het woord eruit te halen, en de mensen die er wel moeite mee hebben, die moeten het maar uitzoeken? Waarom deze maatregel? Dat ontgaat me echt volledig.
Antwoord van mod of eline zou fijn zijn :j

stef schreef:
Waar zeg ik dan dat jij zegt dat de censuur eraf moest? Ik vraag duidelijk naar een reactie van een mod/eline

stef schreef:
idd, wat dat is wat me zo bevreemd. Er is voor mensen die zich irriteren aan de censuur, of het simpelweg onzin vinden, de mogelijkheid de censuur uit te zetten. En dat er zo out of the blue ineens een beslissing wordt genomen terwijl normaal alles 86 x overlegd moet worden binnen het team klopt ook van geen kant :n

Omdat jij gewoon ongelooflijk vaak jezelf in de herhaling gooit......
Dáárom vallen mij, jouw posten op!

En ik doe een voorstel, ik bepaal niets voor jou, zou niet durven.

Och je blijft erop doorgaan net zo lang tot je reactie krijg? guttegut, wat kinderachtig zeg :roll:
Stuur dan gewoon Eline een PB als je zo snel een reactie verwacht.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:35

nee, ik stuur eline geen pb, ik heb erop getemt (paar dagen terug) en we wachten rustig af.

Wat jij ervan vind kan me verder niet zo heel erg veel boeien eerlijk gezegt :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 21:36

stef schreef:
nee, ik stuur eline geen pb, ik heb erop getemt (paar dagen terug) en we wachten rustig af.

Wat jij ervan vind kan me verder niet zo heel erg veel boeien eerlijk gezegt :)

Wacht dan ook rustig af, en loop je zin niet zo door te drijven.

Gelukkig boeit je dat niet, moest er nog eens bijkomen joh dat je je dat nog ging afvragen. Tsjeminee zeg.
Zoek een leven ofzo...ipv een topic te zitten verstieren.

Ik zal ook nog even temmen, misschien komt er dan wat sneller een antwoord..... :roll:

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:41

Dat mijn mening niet jou mening is heeft niks met een topic verstieren te maken jollie. Je bent het niet met me eens, prima, dat mag :j En ik ben ook zeker niet van plan om om het uur een reactie te eisen oid, maar zolang er geen antwoord komt, zal ik daar wel zo af en toe eens naar vragen.
Dat ik eline geen pb stuur heb ik mijn redenen voor.

En de uitspraak "zoek een leven" tja, is ook weer zo'n dooddoener. Voorlopig beargumenteer ik keurig hoe wat en waarom, dus ik zie het probleem niet zo.

Afin, k ga mn leven maar eens zoeken....

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:41

Als je Eline geen pb stuurt lijkt het me duidelijk dat je je nou ook weer niet zoooooooo'n zorgen maakt! :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 21:43

Dat mag zeker. Je hebt je punt duidelijk gemaakt. En ik mijn punt toch? Duidelijk aangegeven dat het niet mijn intentie was om direct dat woord eruit te halen.
Ik vroeg mij meer af waarom ie erin stond, en waarom er voor het woord fietsen is gekozen.

Ik vind je gewoon erg opdringerig overkomen.
Zeker als je al een TEM hebt geplaatst. Dan komt er echt wel een antwoord.
En anders schop je het topic toch gewoon na een weekje weer even omhoog?
En mja.. de snelste weg op een antwoord : Eline of Bart een pb-tje doen.
Dat je dit niet wilt, is je eigen keus, dan zal je toch echt moeten wachten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:49

Das duidelijk Jollie (voor mij igg). Ik zal jou ook niet aanspreken op dat het jou schuld is oid

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:14

als neuken de censuur weer in gaat is het misschien ook een idee om dat met beffen en pijpen te doen :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:24

Ja joh waarom niet, ik vind dat de censuur best uitgebreid mag worden hoor. Ik vind die humoristische vervangwoorden juist geweldig om te lezen :))

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:34

maar realistisch gezien, hoe vaak komen die woorden nou voorbij op bokt? HK-topics even buiten beschouwing latend. Dan kun je wel aan het censureren blijven natuurlijk. Er zijn zo veel 'onfatsoenlijke' woorden. Moet schijten ook gecensureerd worden? Poepen, of nog beter defeceren is veel netter. En zeiken, das ook onsmakelijk. Kotsen, kan dat wel?
Waar moet dan de grens getrokken worden? Tja scheldwoorden is nog tot daar aan toe, maar werkwoorden die niet eens scheldend gebruikt worden moeten wel gecensureerd worden omdat ze wellicht onfatsoenlijk overkomen?
Ha, fatsoen op bokt :+ Kijk eens in het gemiddelde HAW topic, fatsoen is daar ook ver te zoeken, ook maar censuur erop? Maar goed van mij mag er vanalles de censuur in hoor, ik heb het uit staan dus zal er niet wakker om liggen. Maar er wél wakker van liggen (of je er iig druk om maken) kan ik me moeilijk voorstellen. Ik vind het een beetje moelijk doen om niets.

/2 cnts