Kritiek op team nieuwe reden voor een ban?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:20

__danielle__ schreef:
*duikt heel snel onder stoel nadat ze dit bericht verstuurd heeft*

Heb alle topics of FZ meegelezen, me er nooit in gemengd maar ga het nu toch doen.

Prrrr, ik snap dat het heel erg lastig is om "zuigen" te bestraffen. Inderdaad zoals Berdien zegt, het net niet over de grenzen gaan, maar wel continu het bloed bij anderen onder de nagels vandaan trekken. Dat daar geen vast beleid aan vast zit snap ik, maar.....

Het moge nu toch onderhand bij het team ook wel duidelijk zijn wie hier de "zuigers" zijn? En iedereen heeft hier de mogelijkheid om zijn mening te vertellen, maar het kan toch nooit de bedoeling zijn dat half bokt op zijn vingers moet gaan zitten als bepaalde personen weer een reactie hebben neergezet omdat ze anders een OW of ban oplopen?

Ontvang die seinen eens... Wat mij betreft hoeven deze gebruikers echt niet geband te worden, maar er worden wel eens OW's uitgedeeld doordat jullie in berichten bijvoorbeeld een vete zien die in stand gehouden wordt maar als je objectief dat ene bericht bekijkt er niets OW-waardigs aan is.. Doe dat bij deze gebruikers ook eens, dat context lezen. Misschien opent dat jullie ogen.

Om maar terug te komen op waar het topic om draait, wat is gefundeerde en ongefundeerde kritiek? Tja, lastig. Maar als er 1 iemand is die hier gefundeerd reageert is dat volgens mij stef.. en dat zelfs die nu min of meer "uit haar slof schiet" (noem het maar zo, sorry stef als je dat zelf niet zo ziet) dan moet dat toch bij het team de ogen openen dat er hier echt iets niet gaat zoals het zou moeten gaan...

Waarheid als een koe. Heb dat ook paar keer geprobeerd aan te geven. Ik weet dat je het beestje niet bij de naam mag noemen maar er zijn er zeker twee die zulk gedrag vertonen. Ik heb geen persoonlijke vete met deze personen, maar ze zijn minstens net zo verantwoordelijk voor het feit dat een topic op slot moet. Mij valt het op het deze personen vaak net doen of hun neus bloedt, of de onschuldige uithangen maar ondertussen zulke opmerking maken dat veel bokkers daar geirriteerd, boos op gaan reageren.
En dat is nu precies wat in mijn ogen is het 'bumperkleven' gedrag wat Eline poos geleden beschreef. Het wekt onnodige ergenissen, en negatief sfeermakend gedrag bij andere bokkers. Ondertussen gaan ze vrolijk verder. Dat klopt niet. Daar zit een angel die niet echt aangepakt wordt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:24

Chiqa schreef:
Caira schreef:
Ik kan het je nog sterker vertellen, ik kreeg laatst een ban omdat ik iets AARDIGS over iemand zei. Ze konden niet geloven dat ik iets aardigs over die persoon kon vertellen DUS kreeg ik een ban. Toen ik daar vragen over stelde werd ik naar de Bezwaarscommissie gestuurd voor antwoorden. Maar hoe kunnen zij de vragen beantwoorden die ik aan een mod stel? Als zij die vragen zouden beantwoorden zijn ze toch niet onpartijdig?

Kan me niet voorstellen dat je een OW krijgt omdat je iets positiefs zegt, dan zou het OW's moeten regenen. Er zal wel een andere kant aan je verhaal zitten, zoals dat altijd het geval is waardoor je pas een helder beeld kan krijgen van een voorval.
Het zou bizar zijn als Bokt OW's zou gaan uitdelen om positieve reacties.

Moet ik nu inhoudelijk op je post gaan reageren? Of verwacht je een sneer zodat je weer fijn naar je tem knopje kunt rennen? Sorry meid, ain't gonna happen.

Sommige dingen kun je het beste gewoon negeren, dan wordt bokt toch nog een fijnere plaats ;) :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:27

En sommige mensen moet je gewoon niet met een korreltje zou nemen maar met een veld vol:

Afbeelding

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:33

Ja Caira, dat met dat veld zout heb je gelijk in.. maar snap wel dat sommige mensen daar moeite mee hebben.

en @ Jesser: ik heb ook geen persoonlijke problemen met de twee die jij denk ik bedoelt. Maar wel merk ook ik dat de sfeer regelmatig onder het nulpunt daalt als deze zich in de discussie gaan mengen, en dat is jammer.

Het is de toon die de muziek maakt, en helaas is de toon bij deze mensen altijd netjes binnen de grenzen, maar wel erg op het randje, heb tot nog toe altijd op mn vingers kunnen blijven zitten (oh nee bedenk ik me net, 1x niet, maar die posten bleven van mij gelukkig ook binnen de perken) maar snap echt heel erg goed dat mensen dat niet kunnen, zeker als ze betreffende personen vaker tegenkomen. Het zou zo fijn zijn als het bokt-team dat ook zou zien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:43

Caira ik probeer gewoon een duidelijker beeld te krijgen waarom er een OW zou worden uitgedeeld voor een positieve reactie , daar is niets mis mee in het kader 'gefundeerd en onderbouwend' discussiëren.

We zitten hier met zn allen om een gesprek aan te gaan met het beheer, stukje duidelijkheid is dan mss wel handig :) Kunnen we met zn allen wat mee, toch? Wie weet kan het in de toekomst verwarring voorkomen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:47

O, maar ik weet DE manier om veel verwarring te voorkomen en de sfeer vele malen beter te maken, maar ja, weet niet of jij dat zo'n leuk idee vindt..... O:) O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:49

Caira schreef:
O, maar ik weet DE manier om veel verwarring te voorkomen en de sfeer vele malen beter te maken, maar ja, weet niet of jij dat zo'n leuk idee vindt.....

Vertel eens? Mss schept dat wat duidelijkheid in de vraag die ik stelde?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:50

Caira schreef:
O, maar ik weet DE manier om veel verwarring te voorkomen en de sfeer vele malen beter te maken, maar ja, weet niet of jij dat zo'n leuk idee vindt..... O:) O:)

Wel opvallend dat het leidend voorwerp hier doet of dr neus bloed.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:56

Chiqa schreef:
Caira schreef:
O, maar ik weet DE manier om veel verwarring te voorkomen en de sfeer vele malen beter te maken, maar ja, weet niet of jij dat zo'n leuk idee vindt.....

Beste Chiqa,

Heb je nu absoluut niet in de gaten dat je jezelf al geruime tijd gigantisch voor paal zet? Ik heb geen idee, en hoef er geen antwoord op, of je nu zo dom doet of het ook bent, maar het komt geen enkele discussie te goede als jij om de een of andere manier schijnbaar of de topics niet doorleest of het niet kunt onthouden wat je hebt gelezen.
Het is voor de andere mensen in het topic ernstig vervelend dat je telkens naar de bekende weg zit te vragen, en voor jezelf misschien nog vervelende omdat je niet (meer) serieus wordt genomen.
En dat is een tip/advies: lees de berichten eens door en kijk of je het antwoord kunt vinden in de berichten die zijn geplaatst.
Ipv andere mensen min of meer voor leugenaar uit te maken omdat jij je ergens niets bij kunt voorstellen, een topic niet doorleest, etc.

LadyMadonna

Re: Kritiek op team nieuwe reden voor een ban?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:57

whow alane, wat goed verwoord!, Chappau (hoe schrijf je dat? :P)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:24

@chiqa....Jou vraagstelling verduidelijkt in iedergeval niets wat bedoel je in hemelsnaam met mss.....ja sorry hoor ik ben ook geen 18 meer en de turbo taal niet machtig.
Citaat:

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:38

@ papagroom, Dat is msn-taal en dat is niet toegestaan op bokt. Foei Chiqa dat zijn toch stomme foutjes op een forum waar je toch al niet geliefd ben O:)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:48

Chiqa schreef:
Caira schreef:

Kijk, en dat is nou precies wat hier bedoeld wordt. Je doet alsof je neus bloedt, terwijl je precies weet waar het over gaat.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:59

Christi schreef:
@ papagroom, Dat is msn-taal en dat is niet toegestaan op bokt. Foei Chiqa dat zijn toch stomme foutjes op een forum waar je toch al niet geliefd ben O:)

Heeft er al iemand getemd dan........weer wat nieuws ik weet niet een shoe dat moet maar MSS :D is er hier wel een tem expert aan wezig die me kan vertellenhoe dat moet.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:02

Ik heb in elk geval al een mooie tem geplaatst :D

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:19

Kijk Mods, nu duikt deze persoon weer op en de toon van de discussie verandert meteen.. Ligt het nu aan al die bokkers of wordt het nu eens tijd om meer kritischer naar die ene persoon te gaan kijken..?

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:20

om mezelf nog maar eens te quoten:
Citaat:
Doe dat bij deze gebruikers ook eens, dat context lezen. Misschien opent dat jullie ogen

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:24

Pfffffff word echt moe van chiqa, bemoei me normaal niet in zulke discussies,
maar chiqa volgens mij heb je echt een grote plaat voor de kop, dat je niet snapt
dat jij hier het onderwerp van het gesprek bent, zo is het mischien wat duidelijker.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:28

Volgens mij doet ze het gewoon expres om straks schijnheilig met haar vingertje te kunnen wijzen " zij zijn niet lief tegen mij |( " Wij allemaal een of meerdere ow's en zij komt er weeral goed vanaf.

Oké misschien een heel kinderachtige reactie van mij, maar ik zit me echt op te naaien in ieder topic waar zij langs komt.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:33

Tot dat noudy ten tonele verscheen heeft niemand een naam genoemd....en toch wist iedereen om wie het ging....dat is toch heel veelzeggend denk ik.....

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:37

Hoe dit nu wordt aangegrepen om eens flink los te gaan tegen een ander, vind ik nu niet bepaald de schoonheidsprijs verdienen. Ongeacht of je vindt of je nu het grootste gelijk hebt; is dit het Bokt wat jullie zouden willen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:39

Nee, maar een keer flink luchten kan helpen, het jammere is dat het weer eenrichtingsverkeer is, want chiqa is foetsie of zwijgt... Dus heeft het nut? Vast niet, maar t lucht (in mijn geval en ik kan alleen maar voor mezelf spreken) wel op :j

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:43

chevax schreef:
Hoe dit nu wordt aangegrepen om eens flink los te gaan tegen een ander, vind ik nu niet bepaald de schoonheidsprijs verdienen. Ongeacht of je vindt of je nu het grootste gelijk hebt; is dit het Bokt wat jullie zouden willen?

Ja, er wordt nu tenminste de waarheid neergezet.

Meestal wordt dat allemaal angstig gewist, weggegooid, weggehaald o.i.d.. Zo moet het niet!! Met DUIDELIJK uiten van irritaties, kan er ook duidelijkere oplossingen worden geboden ;)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:51

Oké. trek dit eens verder: iemand vindt jou erg vervelend en schrijft over jou een bijzonder onaardige post. Maar die persoon vindt dat hij/zij alle gelijk van de wereld heeft. Vind je dan nog steeds dat de waarheid (of wat de waarheid is in iemands optiek) moet worden neergezet? Gewoon lekker op elkaar hakken onder het motto "de waarheid moet worden gezegd".

En de oplossingen waar je het over hebt, zullen dan toch ook voor de ene partij beter passen dan voor de ander, aangezien je in een conflict altijd met meerdere partijen bent.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:54

Als dat zou gebeuren zou ik me afvragen, en dit ook bij de "klagers" na vragen en uitzoeken wat er gaande is. En als ik echt een grote groep tegenstanders zou hebben tja, dan zou ik mezelf eens achter mijn oren krabben waar het fout is gegaan en met die mensen in gesprek gaan.
Als ik niet weet wat ik fout doe, kan ik het ook niet veranderen.
Maar goed, dit komt op mij weer over als weer chiqa een hand boven het hoofd houden