Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Re: Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:56

Ik ook ! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:59

idem.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:01

Vind nummer 2 opzich wel handig, behalve dat er dan ook geen biedingen meer staan in het topic..
Dat vind ik wel een groot nadeel, dan moet je dus persé een pb sturen om te vragen hoe hoog er geboden is.
En dan maar ervanuit gaan dat diegene ook eerlijk is ;)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:19

Ik meld me ook aan op het nieuwe verkoop forum

Spread the word, plaats een link naar het nieuwe ea in alle HK topics waar je zit, daar kunnen ze tenminste niet verwijderd worden wegens off topic geblaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:20

en in je onderschrift...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:02

Ideaal vind ik de tweede oplossing niet, maar ik wil het wel een kans geven. De ervaring zal leren wat mijn mening hierover wordt.

Meteen een nieuw forum maken lijkt mij te overenthousiast, want hoe zal het met de bemiddeling etc. gaan wanneer er verkeerde praktijken plaatsvinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:07

ik vind het juist wel slim.
mij gaat het niet eens om de bemiddeling,dat werkt hier op bokt ook niet altijd.
het gaat mij erom dat je gewoon kan reageren...

vind het ook erg vreemd dat je op EA gezocht wél gewoon kunt reageren.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:10

Dat kan hier beter ja, de bemiddeling, maar hier heb je tenminste wat en dat heeft een tijd geduurd tot het zo werd. Ik zeg niet dat een nieuw forum niet slim is, maar dat het nu een puur iets is wat als emotie teweeg komt. Geef het eerst een kans, deze veranderingen, wanneer het nog steeds negatief is dan zou zo'n forum handig kunnen zijn. Zelf zal ik er alleen geen gebruik van maken, dan heb ik op drie plekken mijn dingen te koop staan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:10

magda_90 schreef:
Meteen een nieuw forum maken lijkt mij te overenthousiast, want hoe zal het met de bemiddeling etc. gaan wanneer er verkeerde praktijken plaatsvinden?

Nu bestaat er de mogelijkheid om te waarschuwen en verder moet iedereen gewoon zichzelf goed inlezen in wat ie wil kopen.
MOD-powerrrr heeft weleens wat problemen rechtgestreken, maar als er echt van oplichting sprake is dan moet je toch bij de politie zijn.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:11

Op deze manier wordt je wel overstelpt met pb's van mensen die mogelijk hetzelfde vragen.
Als iemand anders die vraag al in het topic heeft gevraagd, dan hoef je het dus niet nogmaals te vragen.

Daarbij vind ik het jammer dat je op deze manier niet kan zien wat er geboden is.
Zo kan de TS "liegen" over de biedingen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:12

Stal_Fiore schreef:
Zo kan de TS "liegen" over de biedingen.

Dat kon altijd al :) alleen het wordt nu meer in de hand gewerkt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:12

Snap ik wel DubbelDun, ik val je er ook niet op aan. Maar een 'vreemd en nieuw forum' is voor mij beangstiger om te handelen dan eentje die bekender is. Maar goed, dit is offtopic.

[edit]

Stal_Fiore schreef:
Op deze manier wordt je wel overstelpt met pb's van mensen die mogelijk hetzelfde vragen.
Als iemand anders die vraag al in het topic heeft gevraagd, dan hoef je het dus niet nogmaals te vragen.

Maar aan de andere kant, bij een complete advertentie hoeft er weinig gevraagd te worden, dus zorg ervoor dat je advertentie zo compleet mogelijk is of pas hem indien nodig aan.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 18-02-11 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:13

Ik voel me niet aangevallen...en of het nu zo 'onbekend' is ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:15

Voor mij wel, want hier herken ik de bokkers en diegene waarmee ik eerder positieve zaken heb gedaan zal ik op EA ook sneller opzoeken. Op zo'n nieuw forum heb je die herkenbaar minder, ondanks dat de leden dezelfde gebruikersnaam gebruiken als op bokt (ik kan nogal eens paranoïde zijn op het internetgebied, maar vind dat tegenwoordig niet geheel onterecht ;) ).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:17

Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn, dat is waar.
Maar als je ontevreden bent over zoals Bokt-ea nu is, dan is er dus een alternatief. Of je er gebruik van wilt maken is aan jou :D

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:21

magda_90 schreef:
Stal_Fiore schreef:

Maar aan de andere kant, bij een complete advertentie hoeft er weinig gevraagd te worden, dus zorg ervoor dat je advertentie zo compleet mogelijk is of pas hem indien nodig aan.

Uiteraard, maar we weten allemaal dat niet iedereen handig is in het opzetten van een goede complete advertentie.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:25

Als het via pb gaat, komt het topic ook niet automatisch in je eigen berichten... lastig dus om na te kijken waar het topic ook alweer was...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:29

Ik vind het ook waardeloos.
Het was juist de sport om tegen elkaar op te bieden, de fun is er echt totaal van af. :\
Regelmatig had ik hele leuke koopjes, maar de fun is er echt van af.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:32

Stal_Fiore schreef:
Als het via pb gaat, komt het topic ook niet automatisch in je eigen berichten... lastig dus om na te kijken waar het topic ook alweer was...

Daarvoor kun je topics nu 'stippen', dan komt het bij jouw berichten te staan.

[edit]

DubbelDun schreef:
Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn, dat is waar.
Maar als je ontevreden bent over zoals Bokt-ea nu is, dan is er dus een alternatief. Of je er gebruik van wilt maken is aan jou :D

Klopt. :)

Stal_Fiore schreef:
Uiteraard, maar we weten allemaal dat niet iedereen handig is in het opzetten van een goede complete advertentie.

Een goede advertentie maken is niet makkelijk. Maar soms, vermoed ik, is het ook gemakzucht, want moeilijk lijkt mij het niet om de essentiële informatie neer te zetten over de merken, maten, staat, vraagprijzen etc.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:34

Wat als iemand iets aanbiedt waarbij de vraagprijs ver boven de nieuwprijs ligt?
Dan kan je niet eens de andere bokkers op de hoogte brengen dat het niet klopt.

Ik wil ook best mod worden op ea.
Heb me een tijdje terug aangemeld als mod, moest een hele sollicitatieronde doen..pfff... uiteindelijk vond men mij niet geschikt.
Waarom niet? Dat werd niet duidelijk gemeld...
Vind me zelf een integer persoon, volwassen, eerlijk en zit geruime tijd op bokt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:40

Dat heb je op Marktplaats ook, daar ontkom je niet aan. De keus ligt bij jou of je met diegene gaat handelen of niet. Vergeet niet dat jij als koper ook een onderzoeksplicht hebt, ikzelf bekijk, zo mogelijk, de producten ook bij online ruiterzaken om te zien of de informatie overkomt etc. Zelfs de informatie die bokkers geven t.a.v. een advertentie klopt regelmatig niet, dus om daar altijd op te vertrouwen is ook niet slim.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:56

Magda, je kan het nu wel steeds vergelijken met Marktplaats, maar het is hier niet marktplaats.

EA was juist zo fijn, vanwege het directe contact en het kunnen bekijken van berichten van anderen.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:06

bah wat jammer dat ze het verandert hebben zeg, ik vind het 3x niks nu...

wat mij een veel beter idee lijkt is dat de TS de op gewoon onbeperkt kan veranderen en zo de verkochte dingen eruit kan halen. En tegen onliners de TS gewoon mod-functies geven dat de TS onliners kan verwijderen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:06

Ik vergelijk het niet steeds met Marktplaats, dat maak jij er van. Ik zeg alleen dat op een bekend ander medium, Marktplaats in dit geval, het ook voorkomt dat je andere eventuele kopers ook niet voor fouten kunt behoeden. EA was t.o.v. Marktplaats fijner, maar men is daardoor wel gemakkelijker geworden in het handelen via internet, gemakzucht is moeilijk af te leren (ondervind ik zelf ook).

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:22

Heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik had ook een suggestie gedaan voor EA...

Kan er alsjeblieft een verbod komen op topictitels als "Van alles, moet weg", "Kastopruiming" en meer van dat soort veel te algemene titels? Het zou handig zijn als mensen gewoon in de titel zetten wat ze verkopen.