Vraag over topics op FZ

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:26

t1000 schreef:
C: Nieuwe beleid opstellen, termijn van archief maximaal b.v. 2 a 3 jaar, daarnaast op verzoek van huidige/ ex-forumleden de posts en of account verwijderen.

Zoals ik het nu even aftast is de vraag groot naar een oplossing richting C ?????
Redenen: het belang van een groot archief is gering vooral wanneer het blijkt dat topics in een termijn van 2 a 3 jaar herhaaldelijk opnieuw worden besproken. Daarnaast bestaat er de vraag of oude posts überhaupt nog wel iets toevoegen aan de kwaliteit van Bokt.

Het enigste wat leuk is aan die oude topics is bijv pokemon of andere bekende verhalen hier uit de oudheid. Verder dient het geen enkel doel. Vragen over exzeem zijn al 1000 keer opnieuw gesteld, slof discussies blijven gaan, er komt elk seizoen wel weer een foto van een of andere ruiter die net een wat minder mooi momentje had wat weer enorm word opgeblazen, things come and go. Discussies blijven aan de gang, nieuwe worden geopend en dezelfde vragen blijven worden gesteld.

Ik ben persoonlijk al heel lang (allang voor bokt) van mening dat de enigste reden voor een webmaster / admin om inactieve accounts en/of topics te laten bestaan is zodat ze tegen adverteerders kunnen vertellen 'kijk is'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:57

LuvdaTossa schreef:
hestejente schreef:
Gewoon een kwestie van zelf opletten wat je neerzet. Zelfs een flapuit als mij lukt het. Het lukt me meestal zelfs om niets genants te posten. Mensen die al hun gegevens in hun profiel zetten moeten dat zelf weten... bovendien kun je dat ook zelf ten allen tijde aanpassen in je profiel natuurlijk.

Maar tieners weten niet wat voor 'schade' ze ermee aanrichten om persoonlijke informatie in een topic te zetten. Zij gaan van te voren niet nadenken over wat ze neerplempen en wat eventueel later schade kan berokkenen.

Het profiel haalt niets uit, dat kun je zo anoniem doen als jezelf wilt. Dat heb je helemaal zelf in de hand.

precies, ik was 10 (!) toen ik op bokt actief wordt... En nu 18.
Ik heb echt topics geplaatst waarin ik heb gezegd dat ik mijn broer wel even op iemand afstuur als iemand mij uitscheld, ik mezelf heel slim vind, genoeg topics over hoe zielig ik me zelf wel niet vond, en dat allemaal ook niet in heel correct Nederlands... :') Heel grappig om terug te lezen, maar voor mijn potentiele werkgever.... :+ :+ Laat ik het zo zeggen, ik ben er niet heel blij mee :o

t1000

Re: Vraag over topics op FZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:02

Even vooropstellen ik ging even in op een aantal reacties over het wel of niet verwijderen van topics/account en de dubieuze manier waarop dat gaat. Er is al gezegd dat hiervoor een ander topic moet komen. Denk ook zeker dat het een van de zoveel issues is waarover gediscussieerd dient te worden met de beheerders .

On-Topic
Moet mij er zelf ook voor behoeden daarom graag nu On-topic,
Anders loopt: Ikdoemaarwat, het risico dat haar topic wordt gesloten door de dubbele discussie die er ontstaat.

Ook de voorgaande discussie over privacy beleid geeft wel aan dat er misschien een subkopje in FZ moet komen waarin verbeterpunten voor bokt kunnen worden aangedragen en er tevens over kan worden gediscussieerd zonder dat daar een slotje op komt omdat bepaalde dingen graag in de doofpot worden gestopt. Openheid van zake is daarbij toch wel een vereiste om op niveau over het beleid te discussiëren.

Citaat uit de Bokt regels:
constructieve kritiek op het Bokt beleid horen we graag, ben je het niet eens met een algemene regel of mis je iets: laat het weten op forumzaken.

Dan moet er natuurlijk wel de ruimte voor worden gegeven want zo komt Bokt ook geen stap verder als ze niet naar hun “leden” luisteren. Ja ook een forum heeft te maken met meerdere belangen van zowel de leden als de beheerders en mods. We moeten met ons allen er dan ook voor zorgdragen dat de discussie alleen wordt gericht op het beleid en juist niet op de man af.

Door topics in FZ langer op te houden en wellicht iets beter te stroomlijnen kan er gezamenlijk worden gewerkt aan een beter beleid. Wellicht dat er dan weer ruimte ontstaat voor goede discussies waarin naar iedereen geluisterd wordt?! Op dit moment heerst er een verkeerde toon waarin discussies op steeds heter vuur terecht komen, dit omdat er gewoonweg niet wordt geluisterd en veelal antwoorden uitblijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:03

juist ja, en dat soort dingen moet gewoon verwijderd kunnen worden.
dat gezanik altijd daarover,ben het zo beu.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:04

Hetzelfde als Menino. Ik zit ook vanaf mijn 11e op bokt. Alles was nog veel kleiner en ik had nauwelijks benul van het internet. Er zijn behoorlijk wat onnozele berichten van mij te vinden.

Ik ben benieuwd of bokt nog lang weg gaat komen met 'Posts verwijderen te veel werk' of 'Accounts niet verwijderen omdat er gaten in discussie's vallen'. Ze kunnen nog zo hard roepen dat het CBP heeft aangegeven dat ze dit kunnen maken tegenover gebruikers, maar ik geloof dat niet zo. Alsof het belang van bokt.nl boven het belang van een persoon die recht heeft op privacy staat :') Grondrechten zijn nooit zomaar in te perken. Ben benieuwd met welk artikel bokt.nl dit aan wil vechten.

Anoniem

Re: Vraag over topics op FZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:12

Ik snap trouwens opzich wel dat je niet hele discussies kunt verwijderen of er gaten in kunt laten vallen.... Maar de naam bij berichten weghalen oid lijkt me een goede stap... En zou mogelijk moeten zijn... Of iig het zoeken op gebruikersnaam afschermen zou een hele fijne kleine eerste stap zijn :Y)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:34

Het belang van Bokt staat niet boven het belang van de persoon maar andersom is ook niet het geval :) Er is een belangenafweging tussen de privacy van een individu en de belangen van de organisatie waar deze gegevens staan.

Zoals ik al zei wordt het overgrote deel van de problemen opgelost door een paar specifieke posts. Als dat niet voldoende is bieden we de mogelijkheid om een account anoniem te maken door de gebruikersnaam te wijzigen in iets als 'Gast123' en het profiel leeg te halen (laatste kan je overigens ook zelf doen). Berichten die een account direct koppelen aan b.v. een persoonsnaam worden sowieso verwijderd als daarom gevraagd wordt.

Er zijn op Bokt dus behoorlijk wat mogelijkheden om berichten weg te halen. Alles integraal verwijderen 'gewoon omdat het kan' of omdat het lijkt alsof dit af te dwingen is via het CBP is een ander verhaal. Hierin tellen de belangen van Bokt (archieffunctie en Bokt.nl bestaat voor 95% uit topics) ook mee.

Maar los daarvan zijn we achter de schermen ook flink met dit onderwerp bezig. O.a. omdat we tegenwoordig inderdaad gebruikers hebben die als 12 jarige binnen zijn gekomen, nu 22 zijn en problemen kunnen gaan krijgen met wat ze in het verleden in hun naïviteit gepost hebben. Aan de andere kant is de functie van internet in het algemeen en Bokt in het bijzonder aan het veranderen. Op Bokt zie je dat concreet in de verschuiving van veel soorten communicatie van de forums naar de wat meer 'besloten' wereld van de huiskamertopics. In die topics is het op dit moment echter niet mogelijk om zelf te regelen wie wat kan lezen en dat is iets waar we nu regelmatig tegenaan lopen. Is een lastig op te lossen probleem, wordt wel over nagedacht, ik denk ook dat we daarmee (zeker voor de toekomst) een hoop privacy gerelateerde problemen op kunnen lossen. Overigens op dit vlak (helaas) niet op heel korte termijn oplossingen. Aantal dingen die eerst af moeten...

Dus, nogmaals. Als je een redelijk verzoek hebt voor het verwijderen van berichten; stuur een mail naar webmaster en geef daarin aan welke berichten je waarom verwijderd wilt hebben en dan komen we eigenlijk altijd wel tot een oplossing die voor de gebruiker en Bokt werkt.

@Menino; Het zoeken op gebruiker kan je pas als je 25 berichten hebt geplaatst op Bokt in de paardenfora.

Edit: Ik zie net dat over dit onderwerp (berichten verwijderen) een nieuw topic is gemaakt. Eventuele verdere vragen graag daar. [FZ] Berichten/account op verzoek verwijderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:54

BartVB BartVB @ [FZ] Vraag over topics op FZ schreef:
Berichten die een account direct koppelen aan b.v. een persoonsnaam worden sowieso verwijderd als daarom gevraagd wordt.

Hallo Bart,

Ik wil graag AL mijn berichten verwijderd hebben.
Allemaal a.u.b., want ze zijn gekoppeld aan mijn persoonsnaam.
Mijn achternaam betstaat uit de laatste 6 letters van mijn account en mijn voornaam is de eerste letter van mijn account.

Fijn dat je aangeeft deze mogelijkheid te bieden! +:)+
Mijn account zelf hoeft (vooralsnog) niet verwijderd te worden; ik wacht even nieuw beleid en nieuwe ontwikkelingen af.

Met vriendelijke groet,
Voorletter van account - tussenvoegsels- en laatste 6 letters van account
(cryptisch ivm zoekmachines ;) )