Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:04

Geloof niet dat ik het alleen aan jou gericht heb Shadow0. Als die indruk bij jou ontstond dan mijn excuus. Is gericht aan alle mensen die zich ergeren aan dezelfde dingen dan jij. Tenminste, ik neem aan dat je niet alleen staat.... want anders is het nog niet waard om er als team dan aandacht aan te schenken of aanpassingen voor te maken.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:12

Ik denk dat er bokt al veel zou veranderen als iedereen eens op een normale manier op elkaar reageert.

Dan hebben Modjes het ook een stuk minder druk. Als je ziet hoe jonge bokkertjes afgezeken worden, mensen blijven zagen over een onderwerp, snel persoonlijk worden etc dat doen we in het dagelijkse leven toch ook niet met elkaar. Als je hier wat van zegt ben je een moraalridder.

Bokt is natuurlijk een afspiegeling van de samenleving, maar ik vind het regelmatig tenenkrommend.

Ik geloof ook niet dat de aanpak van de moderators niet deugt, Bokt is groot vol met (nieuwe bokt) pubers die keer op keer hun grenzen opzoeken. Ik geef het het Boktteam te doen. En natuurlijk zal er wel eens iets mis gaan of worden er verkeerde beslissingen gemaakt, maar zoals ik al zei Bokt is een afspiegeling van de samenleving en daar hoort 'leren van fouten' ook bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:13

Bokt is geen afspiegeling van de samenleving. :+

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:14

slimmerik schreef:
Bokt bestaat nu eenmaal uit posters van zeer diverse niveau's. Iemand die onwaarheden post, kan dat doen uit de overtuiging dat het wèl de waarheid is. Niet iedereen is nu eenmaal op hogeschool niveau. En vaak ligt er een groot grijs gebied tussen wit en zwart.... Hoe bepaal je dat iemand expres ligt te zieken op die manier?
Denk ook dat posters die herhaaldelijk getemd worden op die manier zeker in de kijker komen bij het team. Waag er anders eens een pb-tje aan richting forummod.
En iedereen maar OW-en en bannen die iets verkeerds beweren? Pfffff zou forumzaken als grootste topic maken denk ik :D

Het probleem zit hem ook vaak in het feit dat iemand die faliekant tegen een bepaald standpunt van een andere Bokker is, dit sneller temwaardig zal vinden dan iemand die het standpunt deelt van de getemde Bokker. En als dan de moderator het standpunt van de temmer niet deelt, dan heb je de poppen al snel aan het dansen omdat de temmer overtuigd is van zijn gelijk. Wat men op Bokt zou moeten doen is accepteren dat de moderators scheidsrechters zijn met wie je hen niet eens hoeft te zijn, maar wel hun beslissing zult moeten respecteren en accepteren. Some you win, some you lose.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 08-08-10 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:16

Neonlight schreef:
Shadow, nee, dat denk ik niet. Je ziet bokkers niet vaak na aanspreking de fout in gaan en de reacties daarna zijn wel goed, dus het heeft wel effect.

Het heeft niet voldoende effect want het forum is nog steeds een rommeltje. Zo simpel is het eigenlijk. Het hele forum staat nog altijd vol met ongenuanceerde, inhoudsloze posts.

Citaat:
Het kost nu veel tijd, maar het heeft wel effect, het is wel een efficiente aanpak. Het is echter nog steeds dat er dagelijks veel nieuwe aanmeldingen komen en het zijn juist de nieuwe bokkers die foutieve berichten plaatsen op RT-HAW.

En je denkt niet dat dat er iets mee te maken kan hebben dat alle minder nieuwe gebruikers al van HAW verdwenen zijn omdat ze er niets aanvinden? Omdat ze bovendien over het hele forum zien dat je heel ver kunt gaan met aanvallende, beledigende of inhoudsloze berichten? Dat ze, kortom, netjes doen wat ze over de hele linie zien?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:18

Asyaa schreef:

Zou je misschien willen vertellen waarom je dat niet vindt? :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:19

Shadow0 schreef:
lesilla schreef:
Als je verkeerde informatie tegenkomt, veranderd die dan probleem opgelost.

Vraag dat maar eens aan LDRD :) Die corrigeert, met onvoorstelbaar veel volharding, bijvoorbeeld stelselmatig allerlei fabels rondom aansprakelijkheidsverzekering. Maar nog geen twee posts onder haar plaatst iemand rustig weer volledig uit de lucht gegrepen fantasieen. Waarom? Tsja, geen zin om te lezen, wat doet het er ook toe, ze weten zeker dat een vriend van de buurman dat wel eens gezegd had, gehoord in de kantine... en dus waar.

Maar op een bepaald moment zal LDRD het zat zijn - en blijven de fabels staan.

Op een bepaald moment houdt de motivatie van individuele gebruikers op - en met goed recht, want waarom zou je in vredesnaam de moeite nemen om informatie te corrigeren als anderen rustig door mogen gaan met allerlei onzin verkondigen?

(Ik neem nu even dit voorbeeld van de verzekering, gewoon omdat het een erg duidelijk voorbeeld is.)

Toch is LDRD ook niet alleswetend. Soms wordt door b.v. een verzekering anders gehandeld of uitgekeerd. En dan is het helemaal niet verkeerd om die ervaringen ook te delen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:20

Shadow0 schreef:
Het heeft niet voldoende effect want het forum is nog steeds een rommeltje. Zo simpel is het eigenlijk. Het hele forum staat nog altijd vol met ongenuanceerde, inhoudsloze posts.

Gelukkig wel..... anders sloeg ik wel een ruiterboek open of het wetboek. Hou wel van een beetje gezelligheid en niet van dat strakke....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:21

slimmerik schreef:
Toch is LDRD ook niet alleswetend. Soms wordt door b.v. een verzekering anders gehandeld of uitgekeerd. En dan is het helemaal niet verkeerd om die ervaringen ook te delen.

Met fatsoenlijke bronvermelding of goede onderbouwing, prima. Op de manier waarop het nu gebeurt: niet prima.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:22

Shadow0 schreef:
slimmerik schreef:

Met fatsoenlijke bronvermelding of goede onderbouwing, prima. Op de manier waarop het nu gebeurt: niet prima.

Niet iedereen heeft een bronvermelding bij de hand. Van ervaringen kun je ook veel leren.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:25

Maar wie ben jij om een normstelsel te bepalen hoe een bokker moet reageren.
Het ligt aan de eindgebruiker om te informatie die hij wil te zuiveren als hij het van een openbaar forum wil gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:29

Sleeper schreef:
Asyaa schreef:

Zou je misschien willen vertellen waarom je dat niet vindt? :)

Profiel > geslacht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:30

slimmerik schreef:
Niet iedereen heeft een bronvermelding bij de hand. Van ervaringen kun je ook veel leren.

Uhuh :) Vooral als het ervaringen zijn van de dochter van de vriend van de buurman! :j Of eh 'ik heb wel eens gehoord dat'-ervaringen!

Maar goed, zou jij Bokt aan iemand aanraden? Zou jij een kennis zeggen 'goh, dat is best een leuk forum, daar kun je nog eens wat leren'? Of 'stel die vraag vooral op Bokt want daar krijg je vaak goede antwoorden'? Ik namelijk niet. Ik begin Bokt steeds meer in te schalen op het niveau van Fok - ik zou iedereen vooral afraden er te kijken. En zelfs de mensen die ik via Bokt ken, komen vrijwel niet meer op de algemene tabbladen. Meer en meer leuke gebruikers zijn afgezakt naar de huiskamer - en peinzen er niet meer over om nog een vraag te stellen of foto's te plaatsen. (En dat is trouwens wel een groot voordeel voor de teamleden: die hebben eigen teamtopics waar ze veel vrijer en zonder gevaar van meelezers of de 'boktstyle' harde reacties terecht kunnen.)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:52

Shadow0 schreef:
slimmerik schreef:

Uhuh :) Vooral als het ervaringen zijn van de dochter van de vriend van de buurman! :j Of eh 'ik heb wel eens gehoord dat'-ervaringen!

Maar goed, zou jij Bokt aan iemand aanraden? Zou jij een kennis zeggen 'goh, dat is best een leuk forum, daar kun je nog eens wat leren'? Of 'stel die vraag vooral op Bokt want daar krijg je vaak goede antwoorden'? Ik namelijk niet. Ik begin Bokt steeds meer in te schalen op het niveau van Fok - ik zou iedereen vooral afraden er te kijken. En zelfs de mensen die ik via Bokt ken, komen vrijwel niet meer op de algemene tabbladen. Meer en meer leuke gebruikers zijn afgezakt naar de huiskamer - en peinzen er niet meer over om nog een vraag te stellen of foto's te plaatsen. (En dat is trouwens wel een groot voordeel voor de teamleden: die hebben eigen teamtopics waar ze veel vrijer en zonder gevaar van meelezers of de 'boktstyle' harde reacties terecht kunnen.)

Dacht dat bokt een discussieforum was en geen informatietopic. Daar kun je trouwens voor op de wiki terecht. Als bokt moet bestaan uit linkjes en verwijzingen naar allerlei artikelen buiten bokt dan heb je zéker een verkeerde boktstyle imo.

En werkelijk ondanks jouw afraden heeft bokt een fijn leesbaar layout en artikelen gezien het aantal posten wat er per dag geplaatst worden.
Als het zou gebeuren op jouw manier zou het imo een ontzetten saai forum worden waar inderdaad alleen de betweters nog zouden posten en lezen.

Denk dat de gemiddelde bokker voor gezelligheid, informatie uitwisseling ervaringen en discussie komt hier.... En daar voldoet het beleid imo ruimschoots aan. Dat jij en enkele zielsverwanten graag een ander bokt willen zien begrijp ik wel maar gezien de tevredenheidsonderzoeken zit de gemiddelde bokker daar niet op te wachten.

Want ook jou/jullie "manier" zal/zou een hoop tegenstand oproepen. En als je iedereen het liefst afraadt om naar bokt.nl te gaan, vraag ik me serieus af wat je hier zelf nog doet. Dan bleef ik in het HK topic of was helemaal vertrokken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:12

slimmerik schreef:
En als je iedereen het liefst afraadt om naar bokt.nl te gaan, vraag ik me serieus af wat je hier zelf nog doet.

Ik vind het altijd een wat makkelijke optie om maar weg te lopen. En ik vind het ook altijd een wat makkelijke optie om kritiek af te doen door te suggereren dat mensen maar weg moeten gaan.

Maar... vind jij het dan getuigen van goed beleid dat het nieuwe EA er nog niet is? Of dat Neonlight zoals ze zegt per dag 2 uur bezig is en dan blijkbaar nog nauwelijks een gat geslagen heeft in de problemen op HAW? Want als het al niet naar de gebruikers is, het lijkt me dat je naar je eigen vrijwilligers ook behoorlijk tekort schiet en erg onzorgvuldig omgaat met hun inzet en motivatie. Men geeft wel eens aan dat ze moeite hebben met het vinden van nieuwe teamleden - omdat het lastig is om geschikte gebruikers te vinden. Ook dat zou een punt zijn waar je je eens over af kunt vragen, hoe komt dat eigenlijk?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:15

Shadow0 schreef:
Neonlight schreef:
Shadow, nee, dat denk ik niet. Je ziet bokkers niet vaak na aanspreking de fout in gaan en de reacties daarna zijn wel goed, dus het heeft wel effect.

Shadow0, heb jij eigenlijk recent nog eens op RT-HAW gekeken? Als je een dik jaar terug op dergelijke manier had gepost, had ik het nog een beetje kunnen begrijpen, maar nu vind ik je toch te ver gaan... Persoonlijk zie ik op dit moment namelijk nog maar heel weinig herhalingen of aanvallen staan op het RT-HAW forum, oké er zullen wel wat herhalingen staan maar dat is op dit moment redelijk beperkt. Verder als je weet waarvan HAW komt (heel wat herhalingen, aanvallen etc...), dan is HAW toch een heel stuk verbeterd. Perfect zal het niet zijn, maar volgens mij is niets perfect op deze aarde, er kan enkel naar gestreefd worden om het zo goed mogelijk te doen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:05

slimmerik schreef:
[
Dacht dat bokt een discussieforum was en geen informatietopic. Daar kun je trouwens voor op de wiki terecht. Als bokt moet bestaan uit linkjes en verwijzingen naar allerlei artikelen buiten bokt dan heb je zéker een verkeerde boktstyle imo.

En werkelijk ondanks jouw afraden heeft bokt een fijn leesbaar layout en artikelen gezien het aantal posten wat er per dag geplaatst worden.
Als het zou gebeuren op jouw manier zou het imo een ontzetten saai forum worden waar inderdaad alleen de betweters nog zouden posten en lezen.

Denk dat de gemiddelde bokker voor gezelligheid, informatie uitwisseling ervaringen en discussie komt hier.... En daar voldoet het beleid imo ruimschoots aan. Dat jij en enkele zielsverwanten graag een ander bokt willen zien begrijp ik wel maar gezien de tevredenheidsonderzoeken zit de gemiddelde bokker daar niet op te wachten.

Want ook jou/jullie "manier" zal/zou een hoop tegenstand oproepen. En als je iedereen het liefst afraadt om naar bokt.nl te gaan, vraag ik me serieus af wat je hier zelf nog doet. Dan bleef ik in het HK topic of was helemaal vertrokken.

Waarom dan zo een uitgebreid tabblad informatief, juistem voor de mensen die (waar bokt ooit voor bedoeld was) informatie willen vinden over paarden..
Zoals Shadow zegt, drie vier topics met hetzelfde onderwerp onder elkaar omdat men de moeite niet neemt even verder te kijken dan hun neus lang is

Daarbij valt het op dat de mensen die het hardst roepen dat bokt oke is nooit op de paardgerelateerde tabbladen komt.
Misschien dus een idee om daar eens te kijken waar werkelijk de schoen wringt

FaberSmid

Re: Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:22

Het wel Bekend dat ik persoonlijk geen voorbeeldige bokmer ben, met een wel verdiende ow en ban lijst. Al is er te klagen, kan men ook de moderatoren bedanken viir hun vrijwillige inzet. Zijn niet te beroerd lastige bokkers zoals ik, te begeleiden bokt beter te leren begrijpen en zo ook de lastige bokker te leren begrijpen.
Omdat ik mezelf heb lateb gaan bij politiek, heb ik weer de raad en advies van een moderator doen opvolgen. De politieken topics uit mijn favorietenlijst verbannen en de politiekenbokkers in mijn foeilijst verbannen. Daardoor is de rust weer terug gekeerd.
Plaats alleen nog in het politieke topic in de huiskamer en niet meer bij maatschappij.
Als afstand nemen de enige oplossing is, van de propaganda schrijven en persoonlijke aanvallen en temmen af te komen, dan maar topics verbannen en bokkers foeien.
Het is een prima oplossing als die foeibokkers naar het huiskamertopic komen stalken en spammen. Alsof die geen voldoening meer verkijgen in hun eigen topics onderling?
Hopelijk vergeef ik zo ook de rust terug aan de anderen bokkers, die zich aan mijn schrijven kunnen ergeren. En dan ook de moderatoren die ik niet meer lastig doe vallen met extra werk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:40

Shadow0 schreef:

Diverse keren gedaan, doe het trouwens nog steeds en die mensen zitten met veel plezier op bokt :D
Sterker nog, zelfs mijn moeder heeft bokt inmiddels gevonden _O-

Ach, het gaat ook om een stuk gezelligheid hier. Zolang je je netjes aan de regels kunt houden en nadenkt voor je alles op het internet wilt slingeren, is er helemaal niets aan de hand.
Overigens ben ik eigenlijk benieuwd waarom je zelf nog op bokt zit, Shadow0 :) Echt helemaal niets persoonlijks hoor, maar wanneer ik je bovenstaande post lees, krijg ik niet de indruk dat je nog veel plezier uit bokt kunt halen :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:42

Bokt is niet perfect, en de mensen op bokt zijn niet perfect. Ongeacht kleurtje. Ook mods zijn mensen en hebben menselijke fouten, visies, en we doen allemaal wat wij denken dat het best is (gezien vanuit de richtlijnen en regels). De grens tussen onzin verwijderen en mensen monddood maken is heel erg grijs. Dat modden tijd kost is een feit. Dat het soms ondankbaar is is ook een feit. Maar kennelijk vinden we het nog steeds leuk genoeg.

Tips om het allemaal beter te maken zijn altijd welkom, maar dan het liefst practische zaken... Kijk naar de irritaties die er waren rondom monologen, mensen die 3x achter elkaar posten in een topic. Daarvoor heb je nu een kant-en-klaar venstertje met "je hebt als laatste gepost, bij voorkeur wijzig je via deze link je bericht". I-de-aal.
Als iemand nog een standaardje weet om bv HAW makkelijker te maken, of VMR.... een pop-up bijvoorbeeld als je op HAR iets wilt plaatsen met "als je een hoofdstel oid zoekt hoort dat niet op HAR maar op EA, als je wilt weten welk exotisch kleurtje het mooist is bij een ander kleurtje; kleurtjestopics zijn niet toegestaan" of op VSW "over vliegen en ongedierte zijn reeds 53867 topics, en dit is ook NIET!!!!!! de plaats om weidegang/stalling te vragen danwel aan te bieden" lijkt me echt geen optie. Maar alles staat in de charters... wat is de truc om mensen zo ver te krijgen dat ze charters lezen? Moeten we een boom in elkaar knutselen waarmee je uitkomt op het juiste forum? (is je vraag paard-gerelateerd ja, kies 1 , nee, kies 2.)

Tips zijn echt altijd welkom...

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:44

Shadow0 schreef:

uhm ja? :D
Bokt is een leuke site, is vaak heel gezellig en je kunt hier best wel wat informatie krijgen hoor!
Alleen tja, ik stoor me alleen een beetje aan HAW en UK . Met dat onderbouwde reacties etc. en dat verwijderen van leuke berichtjes.
maar verder , als jij het zo vreselijk vind?
Dan kun je inderdaad maar beter naar fok gaan :D

FaberSmid

Re: Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:54

Delerium ik kan u begrijpen dat meermaals achter elkander plaatsen niet de bedoeling is. Maar moet eerlijk bekennen dat ik dat met mijn handy ook doe. Omdat lange quotes en berichten samenvoegen niet mogelijk is. Dat is gekkenwerk, met zo een kleine handy zulke grote berichtenplaatsen. Ik doen dat danook niet opzettelijk, neem aan dat er meer mobiele bokkers zijn met hetzelfde probleem?
Tips gevenis zo gemakkelijk niet, klagen is makkelijker.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:58

delerium schreef:
Maar alles staat in de charters... wat is de truc om mensen zo ver te krijgen dat ze charters lezen?

Het is misschien handig om te beginnen met de mods zelf. Het gebeurt nu toch wel met enige regelmaat dat de mods de regels ook niet kennen, en dan schuiven topics bv over meerdere tabbladen, of wordt een topic eerst verplaatst voor een andere mod tot de conclusie komt dat het bericht helemaal niet volgens de regels is. En zolang je als team de regels niet echt kent (van het hele forum) is het misschien ook niet reeel om te verwachten dat gebruikers dat wel doen.
Als dat heel af en toe zou gebeuren zou het kunnen, maar een tijdje terug gebeurde het met redelijke regelmaat...

(Ik haal nu allemaal dingen aan die op zichzelfstaand nog wel te begrijpen zouden kunnen zijn. Als geheel straalt het echter toch echt vooral heel veel willekeur uit... en een bepaald onvermogen om dingen vanuit een ander perspectief dan het teamperspectief te zien.)

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:47

bericht verdwenen ??

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 00:06

Ik weet niet waar je op doelt maar er zijn geen berichten weggehaald in dit topic.