Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
slimmerik schreef:Bokt bestaat nu eenmaal uit posters van zeer diverse niveau's. Iemand die onwaarheden post, kan dat doen uit de overtuiging dat het wèl de waarheid is. Niet iedereen is nu eenmaal op hogeschool niveau. En vaak ligt er een groot grijs gebied tussen wit en zwart.... Hoe bepaal je dat iemand expres ligt te zieken op die manier?
Denk ook dat posters die herhaaldelijk getemd worden op die manier zeker in de kijker komen bij het team. Waag er anders eens een pb-tje aan richting forummod.
En iedereen maar OW-en en bannen die iets verkeerds beweren? Pfffff zou forumzaken als grootste topic maken denk ik
Neonlight schreef:Shadow, nee, dat denk ik niet. Je ziet bokkers niet vaak na aanspreking de fout in gaan en de reacties daarna zijn wel goed, dus het heeft wel effect.
Citaat:Het kost nu veel tijd, maar het heeft wel effect, het is wel een efficiente aanpak. Het is echter nog steeds dat er dagelijks veel nieuwe aanmeldingen komen en het zijn juist de nieuwe bokkers die foutieve berichten plaatsen op RT-HAW.
Shadow0 schreef:lesilla schreef:Als je verkeerde informatie tegenkomt, veranderd die dan probleem opgelost.
Vraag dat maar eens aan LDRDDie corrigeert, met onvoorstelbaar veel volharding, bijvoorbeeld stelselmatig allerlei fabels rondom aansprakelijkheidsverzekering. Maar nog geen twee posts onder haar plaatst iemand rustig weer volledig uit de lucht gegrepen fantasieen. Waarom? Tsja, geen zin om te lezen, wat doet het er ook toe, ze weten zeker dat een vriend van de buurman dat wel eens gezegd had, gehoord in de kantine... en dus waar.
Maar op een bepaald moment zal LDRD het zat zijn - en blijven de fabels staan.
Op een bepaald moment houdt de motivatie van individuele gebruikers op - en met goed recht, want waarom zou je in vredesnaam de moeite nemen om informatie te corrigeren als anderen rustig door mogen gaan met allerlei onzin verkondigen?
(Ik neem nu even dit voorbeeld van de verzekering, gewoon omdat het een erg duidelijk voorbeeld is.)
Shadow0 schreef:Het heeft niet voldoende effect want het forum is nog steeds een rommeltje. Zo simpel is het eigenlijk. Het hele forum staat nog altijd vol met ongenuanceerde, inhoudsloze posts.
Shadow0 schreef:slimmerik schreef:Toch is LDRD ook niet alleswetend. Soms wordt door b.v. een verzekering anders gehandeld of uitgekeerd. En dan is het helemaal niet verkeerd om die ervaringen ook te delen.
Met fatsoenlijke bronvermelding of goede onderbouwing, prima. Op de manier waarop het nu gebeurt: niet prima.
slimmerik schreef:Niet iedereen heeft een bronvermelding bij de hand. Van ervaringen kun je ook veel leren.
Shadow0 schreef:slimmerik schreef:Niet iedereen heeft een bronvermelding bij de hand. Van ervaringen kun je ook veel leren.
UhuhVooral als het ervaringen zijn van de dochter van de vriend van de buurman!
Of eh 'ik heb wel eens gehoord dat'-ervaringen!
Maar goed, zou jij Bokt aan iemand aanraden? Zou jij een kennis zeggen 'goh, dat is best een leuk forum, daar kun je nog eens wat leren'? Of 'stel die vraag vooral op Bokt want daar krijg je vaak goede antwoorden'? Ik namelijk niet. Ik begin Bokt steeds meer in te schalen op het niveau van Fok - ik zou iedereen vooral afraden er te kijken. En zelfs de mensen die ik via Bokt ken, komen vrijwel niet meer op de algemene tabbladen. Meer en meer leuke gebruikers zijn afgezakt naar de huiskamer - en peinzen er niet meer over om nog een vraag te stellen of foto's te plaatsen. (En dat is trouwens wel een groot voordeel voor de teamleden: die hebben eigen teamtopics waar ze veel vrijer en zonder gevaar van meelezers of de 'boktstyle' harde reacties terecht kunnen.)
slimmerik schreef:En als je iedereen het liefst afraadt om naar bokt.nl te gaan, vraag ik me serieus af wat je hier zelf nog doet.
Shadow0 schreef:Neonlight schreef:Shadow, nee, dat denk ik niet. Je ziet bokkers niet vaak na aanspreking de fout in gaan en de reacties daarna zijn wel goed, dus het heeft wel effect.
Het heeft niet voldoende effect want het forum is nog steeds een rommeltje. Zo simpel is het eigenlijk. Het hele forum staat nog altijd vol met ongenuanceerde, inhoudsloze posts.
slimmerik schreef:[
Dacht dat bokt een discussieforum was en geen informatietopic. Daar kun je trouwens voor op de wiki terecht. Als bokt moet bestaan uit linkjes en verwijzingen naar allerlei artikelen buiten bokt dan heb je zéker een verkeerde boktstyle imo.
En werkelijk ondanks jouw afraden heeft bokt een fijn leesbaar layout en artikelen gezien het aantal posten wat er per dag geplaatst worden.
Als het zou gebeuren op jouw manier zou het imo een ontzetten saai forum worden waar inderdaad alleen de betweters nog zouden posten en lezen.
Denk dat de gemiddelde bokker voor gezelligheid, informatie uitwisseling ervaringen en discussie komt hier.... En daar voldoet het beleid imo ruimschoots aan. Dat jij en enkele zielsverwanten graag een ander bokt willen zien begrijp ik wel maar gezien de tevredenheidsonderzoeken zit de gemiddelde bokker daar niet op te wachten.
Want ook jou/jullie "manier" zal/zou een hoop tegenstand oproepen. En als je iedereen het liefst afraadt om naar bokt.nl te gaan, vraag ik me serieus af wat je hier zelf nog doet. Dan bleef ik in het HK topic of was helemaal vertrokken.
Shadow0 schreef:Maar goed, zou jij Bokt aan iemand aanraden? Zou jij een kennis zeggen 'goh, dat is best een leuk forum, daar kun je nog eens wat leren'? Of 'stel die vraag vooral op Bokt want daar krijg je vaak goede antwoorden'? Ik namelijk niet. Ik begin Bokt steeds meer in te schalen op het niveau van Fok - ik zou iedereen vooral afraden er te kijken. En zelfs de mensen die ik via Bokt ken, komen vrijwel niet meer op de algemene tabbladen. Meer en meer leuke gebruikers zijn afgezakt naar de huiskamer - en peinzen er niet meer over om nog een vraag te stellen of foto's te plaatsen. (En dat is trouwens wel een groot voordeel voor de teamleden: die hebben eigen teamtopics waar ze veel vrijer en zonder gevaar van meelezers of de 'boktstyle' harde reacties terecht kunnen.)
Shadow0 schreef:Maar goed, zou jij Bokt aan iemand aanraden? Zou jij een kennis zeggen 'goh, dat is best een leuk forum, daar kun je nog eens wat leren'? Of 'stel die vraag vooral op Bokt want daar krijg je vaak goede antwoorden'? Ik namelijk niet. Ik begin Bokt steeds meer in te schalen op het niveau van Fok - ik zou iedereen vooral afraden er te kijken. En zelfs de mensen die ik via Bokt ken, komen vrijwel niet meer op de algemene tabbladen. Meer en meer leuke gebruikers zijn afgezakt naar de huiskamer - en peinzen er niet meer over om nog een vraag te stellen of foto's te plaatsen. (En dat is trouwens wel een groot voordeel voor de teamleden: die hebben eigen teamtopics waar ze veel vrijer en zonder gevaar van meelezers of de 'boktstyle' harde reacties terecht kunnen.)
delerium schreef:Maar alles staat in de charters... wat is de truc om mensen zo ver te krijgen dat ze charters lezen?