Waar kun je dan wél je twijfels uiten?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunshine80

Re: Waar kun je dan wél je twijfels uiten?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:17

Je plaatste net je berichtje voor mij JCM!!!!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:01

Barmat schreef:
Nou.... Als ik daar even op in mag haken... Ik heb zelf een aantal jaren geleden een wat minderen periode gehad, waarin ik op een gegeven moment voor wéken naar een epilepsiekliniek moest, zo'n 325 km van huis, 750 km verwijderd van mijn familie, dus dagelijks bezoek zat er zowieso niet in, ik kreeg 1x per week een uurtje of wat bezoek van mijn man en daar moest ik het mee doen. Ik was in die tijd heel eenzaam en toen heeft een bokker ook (zonder mijn medeweten) geregeld dat ik kaartjes kreeg. Voor mij soms van volkomen vreemden, maar zulke dingen kunnen je écht opvrolijken, wetende dat mensen de moeite nemen jou een kaartje te sturen, dat speciaal voor jóu te kopen, te schrijven en te posten. Je ként elkaar dan wel niet, maar het vrolijkt je kamer op, en jezelf ook enorm!
Algoed, ik was dan wel niet doodziek, maar wel enorm eenzaam en had súperveel heimwee, was van alles en iedereen verlaten en vond het verschrikkelijk daar! Die kaartjes waren mijn lichtpuntjes van de dag, zoveel vrolijkheid en gezelligheid, dus het kán je zeker iets brengen!
Je kunt daar dus niet te licht over oordelen ;)

Precies en ik vind het gewoon krankjorum dat er nu weer een topic als deze komt want we weten allemaal donders goed waar het over gaat.
En ik weet persoonlijk voor 200% dat de persoon waarover dit topic weer gaat dood en dood ziek is.
Deze persoon heeft gewoon niet lang meer te leven, het enige wat ze nu kunnen doen is rekken door chemo's.
Jaaa...en dan kunnen sommige een hetze op poten zetten (das pas ziek) maar ik blijf me inzetten voor een zo ziek persoon die ik persoonlijk ook heel goed ken!!!!
Ik ben een heel zacht en menslievend persoon(anders zou ik me het lot van een ander niet zo aantrekken en daar van alles aan proberen te doen),
Maar goed, vezuurde en gefrustreerde mensen blijf je nu eenmaal ook houden.
Mensen...als jullie iets niet willen geloven,laat het dan gaan....reageer niet, stuur vooral geen kaartje, het is niet verpllicht om dat te doen en al zeker niet verplicht om te reageren.
Er zijn hier bijna 140.000 geregistreerde leden....er word ook echt niet verwacht dat die allemaal kaarten sturen,maar degene die wel mee willen leven met een dood ziek iemand, mogen de mogelijkheid toch krijgen dit wel te doen???
Laatst bijgewerkt door Onassa op 07-07-10 13:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:13

Bubsj schreef:
Persoonlijk heb ik veel meer moeite met de toon in bepaalde topic's. Vanuit de zieken/gewonden/vrienden van de zieken/gewonden.

Er is al overleg gepleeg met degene voor het topic geopend is met de booschap stuur een kaart. En die boodschap is nog net geen opdracht. Wordt ook met amper uitleg met amper een vorm van zinsopbouw neergekwakt.

Belachelijk, alleen om die reden zou ik niet aan dit soort acties mee doen.

En bedankt voor je compliment hoor.
Ik heb de tekst in overleg met haar man samen gesteld en dat was okee.
waar heb jij zo'n probeelm mee??
Zins opbouw????
Ik meld iets en ben idd geen columniste nee, maar de boodschap leek me duidelijk en gelukkig zijn er enorm veel positieve reakties op gekomen!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:39

Cayenne schreef:
Dat mensen ziektes gaan verzinnen e.d vind ik ook not done. Daar kwets je een hoop mensen mee.
Maar wij vanachter onze computerschermpjes kunnen daar geen 100% zekerheid van hebben, TENZIJ je op de hoogte bent van de ACTUELE situatie, en niet weer afgaat op verhalen uit het verleden.

Ik heb net even alle reacties en vind het echt heel sneu om te lezen dat mensen op die manier het topic vervuilen. Een gezonde dosis achterdocht is op zich helemaal niets mis mee, maar je kunt het imo ook overdrijven door ieder topic over ziektes automatisch in twijfel te trekken. Ja, er zijn mensen die dingen verzinnen, maar er zijn ook mensen die dat niet doen en echt ziek zijn.

Laat iedereen zelf uit maken of ze een kaartje willen sturen of niet. Je weet dat het internet is, dus je weet ook dat je dat risico loopt, en persoonlijk ben ik liever die 2 euro aan een kaartje kwijt en kom ik erachter dat het niet nodig was, dan dat ik er later achter kom dat die persoon wel degelijk ziek was en je haar verhaal publiekelijk in twijfel trekt.
Oprecht medeleven is een mooie eigenschap, vergeet dat niet :) Bij twijfel, trek dan netjes een mod aan zijn of haar jasje, maar laat het topic voor wat het is.

Edit: en daar bedoel ik dus ook pben naar andere bokkers mee. Hoevaak ik dat al niet heb meegemaakt dat mensen onderling gingen schelden omdat je je medeleven toont naar iemand, en zij vinden dat dat niet kan :+
Tenzij je grondig bewijs hebt dat iemand liegt, zou ik dat soort dingen gewoon niet melden, want je krijgt er gewoon geheid heibel van.
Het is net als bij het gerecht: innocent til proven guilty ;) Vroeg of laat komt de waarheid (zij het positief of negatief) echt wel naar boven, maar bedenk wel dat familieleden e.d hier misschien ook meelezen en je die wellicht onnodig pijn bezorgd.

Nou....ik kan je zeggen dat die pijn idd bezorgt is!
Blijkbaar is er ook een hele pb rondstuur actie op poten gekomen waarin mensen worden verteld dat het hele verhaal niet waar is!
Walchelijk!!!!
Ik ken onze zieke mede bokster persoonlijk en heb steeds contact gehad met haar zowel thuis als in het ziekenhuis.
Ook haar man heeft me steeds op de hoogte gehouden toen ze in het ziekenhuis lag......waarom dan in godsnaam al die twijfels??
Jaloezie....een persoonlijk vete die rond bazuint moet worden naar mede boksters die nergens van af weten???
Zeker zijn er in het veleden verhalen geweest die achteraf niet klopten, maar om even geen namen te noemen, het kaarten stuur topic valt daar niet onder.
Wat ik erg jammwer vind (maar dat zal wel door die pb actie komen) is dat veel mensen die een kaart wilden sturen ik hier nu zie posten en ineens ook twijfels hebben.
Heb je twijfels, stuur me dan een pb en overspoel me niet met ps's waar je het adres wilt en zegt dat je aan kaart wilt sturen om vervolgens hier met je twijfels te komen, want ik ben ook druk geweest iedereen netjes zo snel mogelijk terug te pb'en.
Laatst bijgewerkt door Onassa op 07-07-10 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:43

Dacht dat we het hier niet over personen zouden hebben of gesloten topics zouden voortzetten.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:49

Ik zag dit topic net pas en noem geen namen verder.
maar we weten allemaal waarom dit topoic geopent is.
ben de laatste dagen bezig geweest met andere zaken en als ik zie dat ik dan ook nog eens word aangevallen op het openen van een topic, ja....dan word ik effe giftig, is dat zo vreemd???
Als men al gefrustreerd raakt over mijn zins opbouw....sorry hoor, maar het is niets meer dan een goed bedoelt topic om iemand een hart onder de riem te steken maar blijkbaar kan dat ook al niet meer.
nee, beter rellen dan iets positiefs en goeds doen voor een ander die daar veel steun uit haalt.
dat word blijkbaar meer gewaardeert.
Jullie hebben je gal in de vorige 13 pagina's kunnen spuien....ik wil dat nu ook even doen zeker na die stiekeme pb actie waarin iemand die nu alleen nog maar levens verlengd behandelt kan worden zo zwart gemaakt word, bahhhhhhhhhh~!
En ja....nogmaals, ik kan het weten!

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:11

Onassa ik wil toch nog even reageren. Dit topic gaat helemaal niet over 1 topic, maar over een algemene vraag, waar je terecht kunt als je daadwerkelijk twijfels hebt.
Wij vallen jou of jouw topic helemaal niet aan.

Ik heb ook een kaartje gestuurd, met plezier. Maar mensen hebben nou eenmaal gevoel en twijfels (soms) bij een topic. De vraag was alleen waar je daarmee terecht kunt.

Wij hebben het hier tot nu toe erg netjes gehouden...

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:13

oeps moest pb zijn!!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:15

Ik vind het als post ook goed kunnen hoor :D

Dit topic gaat over heel veel verschillende bokkers. Niet alleen zieke maar ook oplichters b.v. Toen ene M een topic opende over een tweelingdracht, wist ik allang dat die dame geen zuivere koffie was. Had dan ook verschillende aanvaringen met haar daarover gehad. Toch mocht ze vrolijk doorbokken en mensen om de tuin leiden. Nu nog steeds mag ze bokken als ze dat wil. Ze zal het wss niet doen omdat ze in een TV uitzending aardig berucht is geworden en vies door de mand is gevallen.... maar toch krijgt ze die mogelijkheid. En zou ze weer gaan posten dat ze b.v. ziek is of zo..., mogen we ze niet aanvallen .... volgens de boktregels .....

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:28

Ik vond het als post ook goed, hou niet zo van pb's, mag openlijk gezegt worden.
Ja....ik zal ook stoppen, maar in het begin van dit topic ging het wel duidelijk daar over en toen had ik nog niet de tijd om het allemaal te lezen, dus wat velen in het begin van het topic daarover geschreven hebben, heb ik nu even wat later gedaan gezien omstandigheden.
Kijk dat sommige topics op slot moeten, begrijp ik ook heel goed, maar er zijn topics die geslotenj (moeten) worden waar dat absoluut niet nodig zou hoeven zijn.
Ik snap dan niet als je twijfels hebt (wat kan) je dan in zo'n topic gaat mengen en het zo hoog op laat lopen dat er daardoor (dus door twijfels en harde woorden) zo'n topic op slot gaat.
Dan vraag ik me weer af......hebben jullie nu je zin???

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:30

slimmerik schreef:
Ik vind het als post ook goed kunnen hoor :D

Dit topic gaat over heel veel verschillende bokkers. Niet alleen zieke maar ook oplichters b.v. Toen ene M een topic opende over een tweelingdracht, wist ik allang dat die dame geen zuivere koffie was. Had dan ook verschillende aanvaringen met haar daarover gehad. Toch mocht ze vrolijk doorbokken en mensen om de tuin leiden. Nu nog steeds mag ze bokken als ze dat wil. Ze zal het wss niet doen omdat ze in een TV uitzending aardig berucht is geworden en vies door de mand is gevallen.... maar toch krijgt ze die mogelijkheid. En zou ze weer gaan posten dat ze b.v. ziek is of zo..., mogen we ze niet aanvallen .... volgens de boktregels .....

En dat is dus altijd de kloteritus.....de goede moeten dan altijd weer onder de kwade lijden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:32

Dan laat dus de goede èn de kwade maar lijden denk ik dan. Zeker zolang de mensen in de kwaden blijven geloven...

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:36

Sjah, ik lees die topics altijd wel, maar doe niet mee aan inzamelacties of kaart acties. Ik ken die mensen niet en kan iets heel rot vinden, of het dan al wel of niet waar is laat ik dan maar in het midden.
Kan best begrijpen dat sommige mensen twijfels hebben bij bepaalde dingen, als je maar vaak genoeg je neus stoot word je vanzelf wel voorzichtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:38

Mijn reactie op iemand persoonlijk is bijna altijd gebaseerd op hoe diegene zich zelf uitlaat.
Als iemand heel passief reageert, reageer ik zo passief mogelijk terug en omgekeerd.
Natuurlijk zit er ook een grens en ga ik niet schelden, als diegene aan wie ik wat duidelijk wil maken wel scheld.

Onassa: Zoals ik al eerder heb gezegd, open ik niet zonder aanleiding dergelijke topics.
Ik quote mezelf even;
[naam] schreef:
Mijn reacties waren mede gebasseerd op een pb die ik gisteren kreeg, met daarin informatie van iemand die diegene in werkelijkheid kent en ook erbij was.. kan geen namen noemen o.i.d, dus het komt vast warrig over.
Maar ja, ik had beter even kunnen nadenken of dát wel waar was i.p.v het klakkeloos aan te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:45

Onassa schreef:
Jullie hebben je gal in de vorige 13 pagina's kunnen spuien....ik wil dat nu ook even doen zeker na die stiekeme pb actie waarin iemand die nu alleen nog maar levens verlengd behandelt kan worden zo zwart gemaakt word, bahhhhhhhhhh~!
En ja....nogmaals, ik kan het weten!

Maak je toch niet druk....hoe belangrijk is nu het waardeoordeel van iemand die de hele dag niets te doen heeft en dus maar zich gaat vervelen op bokt? Geheel te verwaarlozen toch....Als ik jou was zou ik mij stortten op Nickyu en de rest laten voor wat het is.
Kijk eens naar de vele positieve PB's die je heb gekregen :) Doe haar de groetjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:52

Chiqa schreef:
hoe belangrijk is nu het waardeoordeel van iemand die de hele dag niets te doen heeft en dus maar zich gaat vervelen op bokt?
Wat een kút opmerking.. :+
(En nee, ik voel me niet aangesproken en nee, ik weet het even niet anders te omschrijven.)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:54

Ben jij degene geweest die de pb-actie heeft opgezet dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:55

Ik? Nee.. en voor zover ik weet is er ook helemaal geen pb-actie.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:58

ik wilde iets anders pben :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:59

KoudbloedKim schreef:
Chiqa schreef:
hoe belangrijk is nu het waardeoordeel van iemand die de hele dag niets te doen heeft en dus maar zich gaat vervelen op bokt?
Wat een kút opmerking.. :+
(En nee, ik voel me niet aangesproken en nee, ik weet het even niet anders te omschrijven.)

Vind het ook een vreemde opmerking van iemand die zelf heul veel berichten heeft. Snap ook niet op wie die opmerking bedoeld is (en wil het eigenlijk niet weten ook) :D . Jij hoeft je zeker niet aangesproken te voelen KBK.... je bent nog maar een beginnertje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:00

Hahaha.. :D Ja, eigenlijk wel..

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:02

KoudbloedKim schreef:
Ik? Nee.. en voor zover ik weet is er ook helemaal geen pb-actie.

Ik ken je verder niet, maar ik zie je echt niet aan voor een pbactie...

En ik voel me ook niet aangesproken. hoewel mensen zelf maar moeten kijken wat ze doen met mijn mening of advies. Het is in ieder geval goed bedoeld!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:02

Er is in het begin van het topic al een antwoord op de vraag van TS gegeven:

Katja schreef:
Als je een mod een pb stuurt met wat er aan de hand is en voorbeelden dan gaan we er mee aan de slag.

Omdat topic ondertussen vooral uit veel onderling gehakketak en misverstanden bestaat, plaats ik hier een slotje.