Imago van bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Imago van bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:16

Het topic ging toch om het imago van Bokt? Nou... zulk taalgebruik draagt gewoon bij aan een bepaald imago. Het ging trouwens niet alleen om jouw woorden hoor...
(Wel opmerkelijk trouwens dat mensen denken dat je de dingen alleen maar 'kunt noemen zoals ze zijn' met zulke woorden. Terwijl er toch best wel alternatieven te verzinnen zijn die tot het normale taalgebruik behoren. Maar goed. Ieder zijn eigen normen.)

Je hoeft het van mij niet anders te doen - weet alleen dat ook dat bijdraagt aan dat imago dat door de TS werd benoemd. Prima hoor, als dat het imago is wat je uit wilt stralen. Maar dat mensen die Bokt verder niet zo goed kennen snel weer omdraaien met het oordeel dat het hier maar een boel ordinair geschreeuw is kan ik me wel voorstellen. Nogmaals - je moet het helemaal zelf weten. Maar zo komt het over op veel buitenstaanders.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:18

Tja, hangt er ook zeker vanaf wat voor topic het is... Als het bijvoorbeeld over de juiste spieren trainen en andere hogere dresuur dingen, dan zie ik altijd net taalgebruik.

Gaat het nou weer om dat ene kopje van het Blond Amsterdamservies, tjaa... dan denk ik soms: Welkom in Amsterdam. Dat versta ik meestal ook niet...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:26

Juangi: dat is ook zo. Maar met name op de openbare delen (RT) mag er wat mij betreft best wat extra aandacht zijn voor stijl, woordkeuze, verzorging. Niet overdreven hoogdravend (daar is laatst ook een topic over geweest), maar wel verzorgd... de berichten worden gelezen door duizenden mensen. Dat vraagt (volgens mij) toch een beetje extra verzorging, iets meer zorgvuldigheid... (En waarom ook niet? Als ik 'in het echte leven' iets zeg voor honderden mensen doe ik dat ook niet op dezelfde manier als ik zou doen op de bank met vrienden.)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:28

tja ik zie dit als op de bank met vrienden eerlijk gezegd :)

En ik vind zeker dat iemand gewoon moet kunnen typen zoals die is, zolang ze niet gaan schelden vind ik het prima.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:31

KiWiKo schreef:
tja ik zie dit als op de bank met vrienden eerlijk gezegd :)

Dat is inderdaad het imago dat Bokt heeft. Maar dan is het ook wel logisch dat mensen Bokt niet erg serieus nemen. Ik vind op de bank met vrienden hartstikke leuk, maar ik beschouw het niet als een belangrijke bron van informatie :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:31

Jaa, daar heb je helemaal gelijk in. Vind dat de Modjes daar ook zeker strenger in mogen worden. Ik zou graag zien dat de modjes meer letten op hoofdletter en leestekengebruik.

Dat er een keer een letter mist, of een d/t verkeerd staat, joh geen probleem. Snap ook dat er mensen met dyslexie zijn! Maar even een shift indrukken aan het begin van de zin en een punt aan het einde indrukken dat kan iedereen.

Tjaa, in de huiskamer zie ik wel een lekkere loungebank... :D Maar bij rijtechnisch, niet bepaald eigenlijk!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:32

ik snap dat niet? op de bank met vrienden kan je behoorlijk serieuze gesprekken hebben hoor.......... en behoorlijk informatief ook :)

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:34

Wanneer ik laatst in het bos wandelde met paard aan het halster zei een tegenligger te paard : Ooh hij móet een bit in hoor, als hij wegrent hou je hem anders niet.
:7 :Y)

Paardenmensen zíjn gewoon betweterig, of misschien Nederlanders..
Of de mensheid in z'n algemeenheid.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:37

Juangi schreef:
Tjaa, in de huiskamer zie ik wel een lekkere loungebank... :D Maar bij rijtechnisch, niet bepaald eigenlijk!

Over de HK zul je mij niet horen inderdaad :) Lounge maar lekker 8-)

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:37

KiWiKo schreef:
ik snap dat niet? op de bank met vrienden kan je behoorlijk serieuze gesprekken hebben hoor.......... en behoorlijk informatief ook :)

Ik dacht trouwens dat we voorlopig geen last meer zouden hebben van jou. :)) :')

Ik heb trouwens best wat geleerd van bokt hoor, net als met een avondje bankhangen moet je zelf dingen eruit pikken.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:38

Hmm... op zich wel. Maar het is zo gemakkelijk om een hoofdletter en een punt in te drukken, hier word bokt iets serieuzer van. Als iedereen zonder hoofdletters en punten schrijft word het een puinhoop...

Ik denk dat het imago ook wel wat strakker kan, tis nu zo speels, voor iedereen. Natuurlijk is bokt voor iedereen, maar om het imago op te krikken zou een nettere, luxere uitstraling wel beter bij passen. Dit trekt ook meer mensen aan. Een voorbeeld: Cavaletti.nl , veel minder bezoekers dan bij Bokt. Waarom? Bokt is strakker kwa uiterlijk. Ondanks het imago. ;)

Hoeft niet super strak allemaal, maar netter gebruik kan echt geen kwaad.

Paardenmensen hebben over het algemeen wel een meer ego... tis ook wel een luxesport. De gemiddelde bijstander zul je niet in de ring zien met een Z paard. Alhoewel ik enorm trots ben op de mensen die in de bijstand leven met een paard... Weet hoe moeilijk het al zonder paard is!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:40

ik weet niet hoor, maar in mijn ogen is bokt gewoon leuk tijdverdrijf voor alle leeftijden en alle opleidingsniveau's en alle achtergronden..........

Op mijn werk word er voorgeschreven hoe ik wat moet schrijven, zal me gebeuren dat het voor een hobbie ook gebeurd zeg :D :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:41

maaike93 schreef:
KiWiKo schreef:

Ik dacht trouwens dat we voorlopig geen last meer zouden hebben van jou. :)) :')

Ik heb trouwens best wat geleerd van bokt hoor, net als met een avondje bankhangen moet je zelf dingen eruit pikken.

hihihi voorzichtig aan dan breekt het lijntje niet, maar ik heb wel beperkt bokttijd, want het gaat wel zeer doen uiteindelijk :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:45

KiWiKo schreef:
ik weet niet hoor, maar in mijn ogen is bokt gewoon leuk tijdverdrijf voor alle leeftijden en alle opleidingsniveau's en alle achtergronden..........

Op mijn werk word er voorgeschreven hoe ik wat moet schrijven, zal me gebeuren dat het voor een hobbie ook gebeurd zeg :D :D

Joh, niemand hier zegt: 'KiWiK! Ga eens héél snel die letters roze maken, anders krijg je straf'. Nee, er is een richtlijn, gewoon normaal Nederlands en hoofdletters en punten zijn hierbij geen overbodige luxe.

Maar ik leg (volgens mij...) ook in mijn laatste post uit dat het wel iets luxer kan om meer mensen aan te trekken. Natuurlijk is bokt voor iedereen, dat zal altijd zo blijven! Moet ook niet veranderen trouwens, 't zal wat zijn om met al die kakkers een discussie te beginnen zeg...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:48

hihi en daarom zal er altijd verschil in schrijfniveau zijn, en blijven..........

en dat is alleen maar goed, denk ik......

ik typ makkelijk nu omdat ik gewoonweg lastig kan typen en twee toetsen tegelijk indrukken die ver van elkaar afliggen is nu even niet mijn sterkste kant zegmaar :)

maar als iemand mij voor gaat schrijven hoe ik hier moet typen en in wat voor een woorden, dan ben ik snel weg joh :)

de enige manier om meer mensen aan te trekken met verstand van zaken is om deze mensen niet gelijk af te branden als ze binnenkomen ...........

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:58

Maar gebeurt dat dan? Ik heb niet het idee dat de mensen gelijk worden afgebrand... Nou, oke soms... Maar dan maken ze het er ook wel naar. :)

Maar KiWiK, jij hebt nu ook wel een goede reden ;) Tis iets wat ik mezelf heb aangeleerd :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:01

ik ben ook wel van het gewoon correct schrijven hoor :) maar ik vindhet niet hinderlijk als anderen dat niet doen :)
ook maakt het niveau van schrijven mij niet zoveel uit als ik weet dat iemand kennis heeft......

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:08

Nee, hinderlijk is het ook niet. Nou, soms dan.. bij Jordy van take me out, vond ik het echt verschrikkelijk. Maar oke... Tis meer voor het imago zeg maar. Als Bokt een beter imago wilt, is dit ook een punt om wat aan te werken.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:43

Shadow0 schreef:
Het topic ging toch om het imago van Bokt? Nou... zulk taalgebruik draagt gewoon bij aan een bepaald imago. Het ging trouwens niet alleen om jouw woorden hoor...
(Wel opmerkelijk trouwens dat mensen denken dat je de dingen alleen maar 'kunt noemen zoals ze zijn' met zulke woorden. Terwijl er toch best wel alternatieven te verzinnen zijn die tot het normale taalgebruik behoren. Maar goed. Ieder zijn eigen normen.)

Je hoeft het van mij niet anders te doen - weet alleen dat ook dat bijdraagt aan dat imago dat door de TS werd benoemd. Prima hoor, als dat het imago is wat je uit wilt stralen. Maar dat mensen die Bokt verder niet zo goed kennen snel weer omdraaien met het oordeel dat het hier maar een boel ordinair geschreeuw is kan ik me wel voorstellen. Nogmaals - je moet het helemaal zelf weten. Maar zo komt het over op veel buitenstaanders.

Om nog even hier op terug te komen....

Ordinair vind ik echt schelden en schreeuwen. Dat gebeurt hier nergens. Jij vindt misschien dat "zeiken" al heel erg is, maar een ander (zoals ik) niet. Dat blijf je ook houden op een forum.

En idd, op bepaalde onderwerpen zal ik mezelf meer in toom houden dan bijv. hier op zo'n discussie. Er is overal een tijd en plaats.

Net zoals ik tijdens een gesprek met een chef niet "ouwejongens krentenbrood" zal zijn, en met collega's wellicht wel. ;)

Zoveel mensen, zoveel meningen. Denk niet dat je daarvoor richtlijnen kunt bedenken. Denk wel dat je de grens kunt trekken bij echt schelden met zoals ik al eerder noemde, geslachtsdelen en ziektes, omdat je hiermee ook mensen goed voor de schenen kunt schoppen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:10

Ik vind woorden als zeiken, bakkes, enz. enz. eigenlijk al schuttingtaal, ik zal dat ook nooit gebruiken. Verbaas me er wel eens over dat het gebruik van zulke woorden blijkbaar heel normaal is, want er is maar een enkeling die erover valt, en iedereen praat en schrijft zo....
Vind het soms weleens jammer, er zijn heel wat nettere varianten te bedenken :) maar dat is mijn mening :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:12

Barmat schreef:
Plus... als er eentje begint te schreeuwen, er vaak meerderen volgen ;P

Ah, dat is ergerlijk, ja.... die kuddementaliteit.....
Vind het dan soms wel leuk om daar tegenin te gaan, vooral als het zoveel onzin bij elkaar is dat het me echt begint te irriteren ;)

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:14

Ik ben het helemaal met je eens! Daarom ben ik ook alleen maar een mee lezer, omdat je anders weer het halve forum over je heen krijgt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:18

Soms vind ik dat leuk :')

Vooral als ík dan weer een kudde achter me krijg :')

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 00:01

Of er nou net taalgebruik of niet wordt gebruikt. De inhoud van de tekst maakt of kraakt een bericht. Het nadeel van een geschreven tekst is dat het heel anders over kan komen dan bedoeld.

Ik wil nu niet flauw doen Yamcha, maar als je aangeeft dat je het zelf leuk vind als je weer een kudde achter je krijgt geeft toch ook aan dat je soms wellicht express een scherp bericht plaats in de hoop op reactie. (dit bedoel ik overigens precies met dat het verkeerd kan overkomen, maar dit maak ik er nu uit op). Door er keihard tegenin te gaan, vooral wanneer je overduidelijk zelf een andere mening hebt, ontstaat wellicht juist een nare 'sfeer' wat bokt net dat penny imago geeft. Dan kan jij een 'net' scherp bericht plaatsen en dat er vervolgens door een kudde anderen ongenuanceerd over wordt mee geblaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 07:41

Je doet niet flauw hoor, vind dat nogal meevallen, je hebt wel gelijk.
Ik vind het alleen soms tenenkrommend dat iemand met een slof volledig wordt afgebrand, terwijl de slof dan overduidelijk los hangt...... en dan neem ik het even op voor de TS, want góed slofgebruik mag ook wel iets positiefs over gezegd worden. En dat gebeurt dan niet, mensen zien een slof of iets wat erop lijkt, en bammm....... TS krijgt half Bokt over zich heen, vind ik zó unfair......
Of een partij zielig lopen doen over opgezette dieren, of dat ik weleens een kip op het hakblok heb gelegd, terwijl ze zelf in de suup een kilo kipfilet halen voor 3 euro, zeg maar.......
Moet daar ook wijzer in worden, hoor, soms kan ik idd maar beter niet reageren, maar dat afkraken van iets, terwijl er niet eens goed gekeken wordt, daar kan ik echt slecht tegen.