Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:52

katiavl schreef:
Apple schreef:
Dramaqueen vind ik geen scheldwoord hoor?

Als ik het goed begrijp gaat dit hele topic dus eigenlijk over de reactie van Amondi in het topic van Nancy? Waar hebben we het dan eigenlijk nog over Verward

Dat is precies wat ik bedoel: jonge meid plaatst probleem dat precies past bij meiden van haar leeftijd (en had dus beter op een jeugdforum gekunt) en een volwassen bokker die (blijkt nu) een kind heeft met een eetstoornis reageert daar op vanuit haar referentiekader.
Tsja, dat kan botsen ja.

Hmmm daar ga jij ook fout in, wij kunnen niks zeggen over ts. Nu ga jij diagnostiseren over dat ts gewoon wat tienerhormoon problemen heeft. Kan maar kan ook niet, en dan moet je gewoon niks zeggen.
En dan zou de volwassen bokker zeker met achtergrond dit eigenlijk moeten weten.
Dus snap het botsen niet.

Weet je ik heb constant het idee dat mensen wel iets of niets zouden hebben, maar dat is denken en iets anders dan plaatsen. want dat kan echt gevolgen hebben.

Ik heb nog niet het hele topic gelezen, maar dat vind ik ook. Gewichtsprobleem typisch voor tieners? Ik zou willen dat 't waar was... Bloos

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:53

Karl66 schreef:
[*olduser*], daar hebben we achter de schermen discussies over gehad. Wij zijn tot de conclusie gekomen dat zo'n verbod niet echt zou werken. Het probleem blijft dat je nooit weet welke reactie voor TS het beste is en dat het dus in ieder geval geen zin heeft om elkaar te vertellen op welke manier je richting TS moet reageren. Met een schop onder de kont of met een aai over de bol.

Het was een reactie op hoe Katia reageerde en dat het zo nooit zou kunnen werken.
Zoals ik al zei dan moet je gewoon overal standaard antwoorden: zoek professionele hulp.

Denk helaas ook niet dat een verbod zou helpen. Zelf reageer ik niet in zulke topics omdat ik persoonlijk vind dat je de gehele situatie moet kennen om überhaupt iets zinnigs te kunnen zeggen, laat staan hulp bieden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:54

Pauline schreef:
Katiavl gaat me niet om de boodschap maar om de herhaling van reageren..Als iemand zegt: ja ik ben altijd moe maar slaap nooit voor 3u. Krijgt als tip: ga eerder slapen, kweek een gezond levensritme, en het antwoord is: ja maar ik ben zo moe. Enz enz (dit verzin ik nu)...dan ben ik dat wel beu na een tijdje. Dat je moe bent snap ik, kan ik nog begrip voor inbrengen (waarom slaap je zo weinig dan? Wat is daar de oorzaak van?) maar ik ben geen hulpverlener.

Ow zo bedoel je, ik dacht dat je bedoelde bv mijn stinkmodder leven. Zoveel mensen hebben op drie woorden een hele mening op gebaseerd.
Kijk weer fout van mijn referentiekader Clown

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:55

Blue_Eyes schreef:
Ik heb nog niet het hele topic gelezen, maar dat vind ik ook. Gewichtsprobleem typisch voor tieners? Ik zou willen dat 't waar was... Bloos

Nou jezelf te dik noemen terwijl je gewoon slank bent is wel degelijk typisch iets voor tieners.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:55

Zammie schreef:
Een echte depressie wordt niet opgelost door alleen naar een psycholoog te gaan, begint met HA, tabletten, omgeving die weet wat er mee te doen en dan pas komt het reutje psycholoog enz. om de hoek kijken...En helaas is dit een ziekte die door weinig mensen in de directe omgeving meteen gezien worden, dus duurt het vaak erg lang voordat iemand doorheeft dat er wat mis is met iemand.

Ik weet er alles van Knipoog

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:56

Zammie schreef:
Onassa schreef:
Of.....voordat je een topic start Knipoog

Dan nog is het aan jou of je er wel of niet wat in post. Ik heb zelf totaal niet de behoefte om hier wat voor topic dan ook te openen over "mijn problemen" maar ik kan me wel voorstellen dat er anderen zijn die dat wel hebben... Dan is het dus helemaal aan jezelf of je er wel of niet wat in zegt.

Een echte depressie wordt niet opgelost door alleen naar een psycholoog te gaan, begint met HA, tabletten, omgeving die weet wat er mee te doen en dan pas komt het reutje psycholoog enz. om de hoek kijken...En helaas is dit een ziekte die door weinig mensen in de directe omgeving meteen gezien worden, dus duurt het vaak erg lang voordat iemand doorheeft dat er wat mis is met iemand.

Ik zou wel goed nadenken voordat ik een topic over persoonlijke problemen zou openen. Als ik mogelijk veel reacties zou krijgen die ik me persoonlijk te veel zou gaan aantrekken zou ik geen topic openen. Je voelt je er zelf dan niet prettiger door en het is lastig om zelf ook netjes te blijven en niet persoonlijk te worden denk ik.

plutolover

het is idd wel zo. je wordt steeds sneller afgekraakt.

in het begin kon ik er niet tegen. Maar nu neem ik het met een korreltje zout! Gewoon omdat ik dan in die situatie toch beter weet. Want ik maakt het immer mee en diegene die dan zo vel reageert weet natuurlijk niet het hele verhaal hoe duidelijk je het ook probeert uit te leggen

TOch vind ik dat er idd meer op gelet mag worden.

Meraki

@ThePast03

Maar dat is weer te verhalen op de maatschappij van tegenwoordig.. oh nee.. een stel mode-nichten die vinden dat iedereen size 0 moet hebben. En anders niet 'mooi' genoeg zijn..

Hoe krom..

Enfin, dat is een andere discussie Knipoog

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:58

Precies Skygirl, dat probeer ik dus ook te zeggen. Clown

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:59

NonaWen schreef:
@[*olduser*]

Maar dat is weer te verhalen op de maatschappij van tegenwoordig.. oh nee.. een stel mode-nichten die vinden dat iedereen size 0 moet hebben. En anders niet 'mooi' genoeg zijn..

Hoe krom..

Enfin, dat is een andere discussie Knipoog

Niet alleen, ook hoe je zelf in het leven staat en wat voor een opvoeding je hebt meegekregen.
Er is ook nog een groep die ook gewoon denkt: als het je niet aanstaat kijk je maar de andere kant op. Knipoog

Maar je geeft hier wel mooi aan dat dit soort mensen geen tips moeten krijgen over hoe ze moeten lijnen maar dat ze eerder op geestelijk vlak hulp nodig hebben. Knipoog
Alleen willen ze dat vaak gewoon niet horen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:00

Skygirl, ik denk dat de meesten die hier een topic openen zoals het voorbeeld in dit topic, daar niet echt bij hebben stilgestaan toen ze de topic plaatsten. En als iemand inderdaad op een ander niveau zit qua IQ of EQ dan kun je schreeuwen wat je wilt, het komt niet over.... Daarom reageer ik dus niet in dat soort topics, tenzij ik het tever vind gaan en dan ga ik weleens tegengas geven... Ik kan me dus heel goed voorstellen dat er mensen (en je ziet het toch echt voldoende hier op bokt) die dus wel een topic openen, waar een 'normaal" mens zijn bedenkingen bij heeft... Of een volwassener persoon, voordat ik me hier verkeerd verwoord... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:00

ThePast03 schreef:
Menino schreef:
ja, en waarom denk je dat ze schreeuwen om aandacht?
Dat vind ik zo makkelijk te zeggen hè..

De meeste 'aandachttrekkers' hebben of gewoon heel weinig vrienden etc. Of te weinig aandacht thuis, alleen zien die aandachttrekkers dat zelf niet in.. En denken ze dat mensen hun aardiger vinden door interessant/zielig te zijn..

En ik denk niet dat je die mensen echt helpt door ze zo af te beulen, dat ze geen zielige verhaaltjes meer durfen te vertellen. Ik denk dat je die mensen beter kunt laten inzien wat hun daadwerkelijke probleem is. Zodat ze daar aan kunnen werken..

En zoals ik al zei, dat doe je imo niet door iemand af te beulen.. Dat wekt alleen maar weerstand op.

Deze mensen kun je onmogelijk helpen todat ze er zelf achterkomen dat aandachtrekken niet de manier is om de aandacht te krijgen die je nodig hebt.

Beste remedie voor aandachttrekkers is nog altijd: geen aandacht geven. Knipoog

persoonlijk denk ik wel dat je deze mensen helpt door ze op hun échte probleem te wijzen,
of het feit dat de problemen die ze aangeven mss niet zozeer bestaande problemen zijn ...

Echter kun je vanachter je computertje imo nooit zeggen van 'goh wat ben jij een aansteller' ...
Maar ik denk dat het soms echt geen kwaad kan om het een beetje aan de kaak te stellen (zo van 'zou het mss kunnen zijn dat....' ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:01

Maar is het gewoon geen idee om de 'probleemtopics' te schrappen? De relatietopics overstijgen af en toe ook zelfs de paardentopics. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:02

of schaduwaccounts afschaffen... denk dat je dan ookal een groot gedeelte van de probleemtopics afschaft Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:03

Nope, meeste topics - zeker relatietopics - zijn onder eigen naam..

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:04

Zammie schreef:
Skygirl, ik denk dat de meesten die hier een topic openen zoals het voorbeeld in dit topic, daar niet echt bij hebben stilgestaan toen ze de topic plaatsten. En als iemand inderdaad op een ander niveau zit qua IQ of EQ dan kun je schreeuwen wat je wilt, het komt niet over.... Daarom reageer ik dus niet in dat soort topics, tenzij ik het tever vind gaan en dan ga ik weleens tegengas geven... Ik kan me dus heel goed voorstellen dat er mensen (en je ziet het toch echt voldoende hier op bokt) die dus wel een topic openen, waar een 'normaal" mens zijn bedenkingen bij heeft... Of een volwassener persoon, voordat ik me hier verkeerd verwoord... Knipoog

Ja ik denk ook dat ze in het vervolg wel beter zullen nadenken. Voor de rest ben ik het wel met je eens, want om iets persoonlijks helder en duidelijk beschreven te krijgen is erg lastig en je stuit al gauw op onbegrip.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:04

hó we gaan weer hard..

@ ThePast03.. dat is dan ook wel weer zo..
hoe dan ook.. dit blijft een gebed zonder eind denk ik Lachen en dat is maar beter ook Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:06

Even iets anders dan wat ik me net zit te bedenken. Op Bokt staan paarden eigenlijk nieteens meer zo centraal. De helft is paard, de helft is de rest van alles wat iemand op een dag meemaakt. Kijk je bijv. op een fotoforum, dan gaat het over foto's, en is er 1 forum waar je over al het andere mag praten. En die fora hebben ook veel leden net als Bokt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:08

zie 1 topic onder dit topic Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:09

Hahaha nice! Even lezen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:55

Zo ergens op pagina 5 ben ik gestopt met lezen en ga ik ff reageren Tong uitsteken

Ik ben het er idd mee eens, Sommige mensen worden echt giga d egrond in geboort. Ik weet er zelf alles vanaf door bepaalde bokkers.
Maaar meestal leg ik dat soort dingen naast me neer. Als iemand zegt dat ik niet spoor ofzo denk ik dat t meer over diegene zegt dan over mij Lachen
Ik heb last van deprsessies en heb daar ook hulp voor gehad en het gaat een stuk beter ( op de standaard winter dipjes na ) en geen enkele therapeut of arts heeft ooit gezegt dat ik niet spoor hoor.

Met de nodige hulp krijg je vaak alles wel weer een beetje op de rails, maar kijk wel uit hoe je t brengt, we zijn daar volwassen genoeg voor ( nouja de meeste dan Tong uitsteken ).

En meestal is een vraag niet dom, maar de antwoorden die gegeven worden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 00:42

Eerlijk gezegd vind ik dat het meestal nog wel meevalt. Als voorbeeld mensen die op medisch een vraag stellen waarvan je denkt: 'onmiddellijk de DA bellen', krijgen doorgaans een net antwoord en het advies de DA te bellen.

Zo ook de mensen die voor de zoveelste keer een vraag stellen die met één zoekbewerking zeker 150 hits opleveren.

Wel zie ik irritatie ontstaan in topics waar bijvoorbeeld voorstanders of tegenstanders van een bepaald onderwerp zich melden. Prachtige voorbeelden daarvan zijn:

- ik vind dat iedereen altijd een cap op moet of juist niet
- ik ben tegen rokers of juist ervoor
- je mag een paard pas inrijden als het dier vier is of met twee jaar zijn ze volgroeid.
- paarden hoeven nooit dekens op of juist wel
- paarden beslaan is misdadig of juist niet

Dat soort topics gaat vrijwel altijd mis.
En ik moet zeggen: ik erger me er ook aan. Omdat het meestal topics betreft waar de ene groep de andere groep iets op wil leggen. Op basis van de eigen moraal iets tot wet wil maken. En in zulke topics willen de gemoederen nog wel eens hoog oplopen.

Niets aan te doen. Het is net het echte leven Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 08:14

ik bedacht me vanacht dat er van mij nog een topic was, waar ik heel wat virtuele draaien om mijn oren heb gehad........ en dat was voor mij een echte eyeopener!!!

Ik open nooit topics over problemen oid, hier zat ik echt met mijn handen in het haar, en had echt de mening van veel mensen nodig, het liefst veel verschillende mensen....... en gelukkig hebben er veel mensen gereageerd, sommige met een aai, andere met echt een eind hout! en daardoor heb ik het kunnen relativeren, en kunnen bedenken........ en is uiteindelijk het probleem zo goed als opgelost.

[STW] werkgeverstroubs............ en nu???

kan ik als TS twee dingen doen, of tegen iedereen ingaan die me even op de plaats zet of denken, naaaaaah daar zit misschien wel wat in.........

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:07

@Kiwiko, jij bent iemand die de dingen kan relativeren. Dat kan niet iedereen en ik denk dat je destijds toen je het topic hebt geopend ook eerst goed hebt nagedacht of je dit nu wel of niet zou moeten doen. Probleem bij heel veel topics is, dat er dus duidelijk niet over nagedacht is en als iemand een probleem heeft die voor bijv jou/mij als "onzin" gezien wordt, kan het voor TS wel een groot probleem zijn en dan maakt de manier waarop er gereageerd wordt echt wel wat uit... Sommigen moet je nu eenmaal met zijden handschoenen behandelen...

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:09

KiWiKo schreef:
het kan ook zijn dat die bokkers misschien wel een punt hebben.......... of is dat uitgesloten?

een punt of niet. het is vaak zo dat er op een nare manier gereageerd wordt en dat de onderbouwing ook ver te zoeken is. En maar dat doordrammen.... ik zeg..pubbers, jaloezie en afgunst..