Maar ik noem dit niet op de man spelen...maar ja dat is de gedachtengang van een mod
Maar zou de mod die de groene tekst willen neerzetten wie ze in gedachten hadden, zo kunnen wij de visie van een mod bekijken
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Onassa schreef:Ikima schreef:Juist Onassa, je zegt het goed.
Dus ik mag blijven???
Ikima schreef:Misschien krijg ik nu wel een ban maar ik waag het erop.![]()
Soms vind ik dat mod's zich teveel met een topic bemoeien. Ze gaan dan zeggen hoe je een discussie moet voeren en kijken eigenlijk niet naar de oorzaak van het "uit de hand lopen" van die discussie. Als iets niet bevalt dan wordt er soms als een schooljuf ingegrepen i.p.v. de veroorzaker aan te pakken. Vervolgens gaat het topic op slot en gaat de veroorzaker vrolijk verder in een ander topic of start zelf een nieuwe.
Sommige bokkers hoeven maar iets verkeerd te zeggen en krijgen dan een ban van een dag of een week, andere bokkers kunnen alles maar zeggen en telkens topics verzieken zonder ingrijpen van mod's.
Wat vinden jullie hiervan?
Karl66 schreef:Ik weet dat ik zelf nu ook offtopic ga, maar de laatste pagina's werd er door iedereen over van alles en nog wat gesproken wat niet met het onderwerp van dit topic te maken had. De vraag van de TS ging over de bemoeienis van mods en of dat te ver gaat, niet over dyslexie, alinea-indeling, miscommunicatie tussen bokkers onderling etc.
Citaat:Aangezien het helemaal niet meer over het oorspronkelijke onderwerp ging, is het gemakkelijker om iedereen in één keer in het topic aan te spreken, dan iederen per PB te benaderen. Na de moderatoropmerking gaat het trouwens vrolijk verder met offtopic geneuzel over wie er nu precies aangesproken wordt, of de timing wel goed is etc. etc.
Ikima schreef:Soms vind ik dat mod's zich teveel met een topic bemoeien. Ze gaan dan zeggen hoe je een discussie moet voeren en kijken eigenlijk niet naar de oorzaak van het "uit de hand lopen" van die discussie. Als iets niet bevalt dan wordt er soms als een schooljuf ingegrepen i.p.v. de veroorzaker aan te pakken.
Onassa schreef:Oh sorry, dat Shadow ook een mod was.
Ikima schreef:Lielle, te lang van stof vind ik de reactie van shadow, en het leest niet prettig met al die quotes ertussen. Het moet ook met minder woorden gezegd kunnen worden.
Shadow0 schreef:Mijn excuses, dat had ik er inderdaad even bij kunnen zeggen. Ik ben in het geheel niet betrokken bij modbeslissingen maar alleen bij de wiki. Ik reageer dan ook vanuit mijn eigen persoonlijke ideeën en niet vanuit mijn functie als teamlid.
Jacimatho schreef:Dat op het matje roepen gebeurt per persoon, 1 op 1 via de Pb en niet in het openbaar op het forum. De modopmerking in het topic is bedoeld om een waarschuwing te geven dat er op gelet wordt.
Tja, verwachten dat er a la minuut ingesprongen wordt als het off topic gaat is niet realistisch. Moderators werken ook, hebben gezinnen en doen meer dan achter de Pc zitten. We grijpen in op het moment dat we dat kunnen..
Citaat:Maar we hebben hier dus een volgens mij heel mooi voorbeeld (en ook wat TS betreft trouwens) van het onderwerp in de openingspost aan de hand, waarbij wat mij betreft tot nu toe alle modreacties de plank (soms behoorlijk) mis slaan in de discussie.