Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Abrahams schreef:Wat een onzin dit zeg
VValar schreef:Abrahams schreef:Wat een onzin dit zeg
vind jij
Ik ga met Abrahams mee. Onzinnige regel en een kromme beredenatie. Nu weet ik weer hoe de bureaucratie in NL gevormd wordt. Door onzinnige en betuttelende regels waar niemand wat aan heeft, maar die mensen het leven vaak zuur maken. Ik snap serieus niet waarom er überhaupt over gediscusseerd wordt.
VValar schreef:Maar dat betekent nog niet dat ik andere mensen ga verplichten om met cap te rijden. Ik denk dat een forum zoals bokt ook niet deze taak heeft te vervullen. Het is niet de taak van bokt om een verplicht voorbeeld functie te vertolken tegenover haar gebruikers. Wanneer zo'n soort regel op HAW wordt doorgevoerd, zie ik het eerder als een restrictie. Des te minder redenen om op HAW te reageren, want dat is imo al verpest met de nieuwe regels.
slimmerik schreef:Bokt verplicht mensen dan de mensen niet een cap te dragen. Dat laat bokt volledig aan de mensen zelf over. Maar alleen de foto's mogen niet meer op HAW en ITP vertoond worden. Topics die ook als voorbeeld dienen van hoe het wel of niet moet. Als ze geplaatst mogen blijven worden, ben ik er ook zeker voor dat er commentaar op gegeven moet/mag worden. Hoeft inderdaad geen 10 keer maar het toegestane aantal keer kan door de mods bepaald worden.
oomens schreef:Niet iedereen die (g)een cap draagt, doet dat vanwege een gebrek aan kennis van de mogelijke gevolgen van een val met of zonder cap.
Mensen kunnen hele goede redenen hebben om op een bepaald moment op een bepaald paard (g)een cap te dragen.
Die redenen mógen ze ook hebben, want het dragen van een cap is niet verplicht in Nederland.
Waarom zouden dan geen foto's zonder cap geplaatst mogen worden?
De enige reden die ik kan bedenken, is dat je vindt dat de argumenten van die ruiter niet tellen, dat de gemaakte keuze een ongefundeerde is en dat de persoon op de foto niet in staat is afgewogen beslissingen te maken.
Xyris schreef:Ik had me nek gebroken -> dood geweest als ik een cap had gedragen die ene keer dat ik met paard en al over de kop sloeg, ik hield er slechts een hersenschudding aan over omdat ik die cap NIET op had
slimmerik schreef:oomens schreef:Niet iedereen die (g)een cap draagt, doet dat vanwege een gebrek aan kennis van de mogelijke gevolgen van een val met of zonder cap.
Mensen kunnen hele goede redenen hebben om op een bepaald moment op een bepaald paard (g)een cap te dragen.
Die redenen mógen ze ook hebben, want het dragen van een cap is niet verplicht in Nederland.
Waarom zouden dan geen foto's zonder cap geplaatst mogen worden?
De enige reden die ik kan bedenken, is dat je vindt dat de argumenten van die ruiter niet tellen, dat de gemaakte keuze een ongefundeerde is en dat de persoon op de foto niet in staat is afgewogen beslissingen te maken.
Klopt precies. Zo vind een dorpsgenoot dat ie zelf wel kan bepalen of ie met een snelheid van 100 door de bebouwde kom kan.![]()
Mensen die door het dragen zonder cap in het gunstige geval, in een ziekenhuis komen en daarna revalideren doen dat ook op mijn kosten. En als een tiener van 13 alleen foto's wenst te plaatsen zonder cap omdat dat als "stoer" wordt ervaren en er enkele dagen later door verongelukt, dan is dat misschien te voorkomen geweest.