Geen cap op, dan geen HAW/ITP topic?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Re: Geen cap op, dan geen HAW/ITP topic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:14

Dat moet iedereen toch echt lekker voor zichzelf weten.
Maarre als je hoofd dan in puin ligt ook graag een foto van wat er kan gebeuren.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:17

ik vind dit heel goed want er kijken ook veel jonge ruiterd op haw en die gaan mischien bepaalde personen als voorbeeld nemen.
en als die persoon dan geen cap op heeft gaan hun dat mischien ook doen.

ik vind een cap nog steeds altijd heel belangrijk
want hoe goed je je pony of paard ook kent het kan altijd mis gaan

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:43

tja je kan ook van de fiets vallen, onder een auto komen enz enz, grote onzin dus,

als ouder ben je verandwoordelijk voor je kind, en dus het dragen van een cap. als eigenaar van een verzorpaard idemdito en dus moeten ze hier een cap op, al draag ik dat zelf niet, mijn verandwoording, mijn keus.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:50

Cap is nog steeds eigenkeus op sommige plekken in nederland dus waarom hier wel verplichten?

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:02

Ik denk dat je niet moet gaan betuttelen.. heeft geen zin want - is het niet zo dat juist door te verbieden je het verbod juist aan trekkelijk maakt?

Wel denk ik dat goede voorlichting en verhalen van wat er fout kan gaan kan helpen, zoals wat ik hier vond:

[RUI] Op verzoek - de gevolgen van het rijden zonder cap

Rijden zonder cap kan dus wel degelijk gevolgen hebben!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:03

Wat een onzin.
Dus omdat ik vaak zonder cap rijd mag ik geen rijtechnisch commentaar vragen? Nee sorry, vind het echt niet kunnen..

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:53

Abrahams schreef:
Wat een onzin dit zeg Gestoord

vind jij Knipoog[/quote]

Ik ga met Abrahams mee. Onzinnige regel en een kromme beredenatie. Nu weet ik weer hoe de bureaucratie in NL gevormd wordt. Door onzinnige en betuttelende regels waar niemand wat aan heeft, maar die mensen het leven vaak zuur maken. Ik snap serieus niet waarom er überhaupt over gediscusseerd wordt.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:06

ben het er niet mee eens!

je maakt zelf die keus en dat doet bokt niet voor je
als je dan ook geen topic meer mag openen is een beetje dicriminatie! Boos!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:15

VValar schreef:
Abrahams schreef:
Wat een onzin dit zeg Gestoord

vind jij Knipoog

Ik ga met Abrahams mee. Onzinnige regel en een kromme beredenatie. Nu weet ik weer hoe de bureaucratie in NL gevormd wordt. Door onzinnige en betuttelende regels waar niemand wat aan heeft, maar die mensen het leven vaak zuur maken. Ik snap serieus niet waarom er überhaupt over gediscusseerd wordt.

Het zijn juist de mensen die geen discussie aankunnen die onzinnige/slechte regels handhaven. Knipoog

Ik snap niet waarom je geen discussie aandurft/wilt. Wat doe je dan op bokt zou ik zeggen? Is toch een discussieforum Knipoog

En inderdaad zijn er legio voorbeelden van hoe slecht het kan aflopen door geen cap te dragen. Er zijn voorbeelden (ook hier op bokt) van mensen die daardoor compleet mesjogge zijn geworden. Huilen

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:23

Bokt is in eerste instantie geen discussie forum slimmerik, maar een informatief en gezelligheidsforum, waar mensen óók kunnen discusseren over bepaalde thema's. Bovendien gaat het niet om niet durven te discusseren, maar eerder mis ik de (on)zin om deze discussie voort te zetten.

Een ieder kan gaan discusseren over het nut van caps. Ik ben zelf voorstander van een cap, zeker op een jong/onervaren/vreemd paard. Maar dat betekent nog niet dat ik andere mensen ga verplichten om met cap te rijden. Ik denk dat een forum zoals bokt ook niet deze taak heeft te vervullen. Het is niet de taak van bokt om een verplicht voorbeeld functie te vertolken tegenover haar gebruikers. Wanneer zo'n soort regel op HAW wordt doorgevoerd, zie ik het eerder als een restrictie. Des te minder redenen om op HAW te reageren, want dat is imo al verpest met de nieuwe regels.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:26

Ik zou het niet als een verbetering zien van HAW, wat toch al minder is met de nieuwe regels.

Vind niet dat je zoiets moet gaan verplichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:32

VValar schreef:
Maar dat betekent nog niet dat ik andere mensen ga verplichten om met cap te rijden. Ik denk dat een forum zoals bokt ook niet deze taak heeft te vervullen. Het is niet de taak van bokt om een verplicht voorbeeld functie te vertolken tegenover haar gebruikers. Wanneer zo'n soort regel op HAW wordt doorgevoerd, zie ik het eerder als een restrictie. Des te minder redenen om op HAW te reageren, want dat is imo al verpest met de nieuwe regels.

Bokt verplicht mensen dan de mensen niet een cap te dragen. Dat laat bokt volledig aan de mensen zelf over. Maar alleen de foto's mogen niet meer op HAW en ITP vertoond worden. Topics die ook als voorbeeld dienen van hoe het wel of niet moet. Als ze geplaatst mogen blijven worden, ben ik er ook zeker voor dat er commentaar op gegeven moet/mag worden. Hoeft inderdaad geen 10 keer maar het toegestane aantal keer kan door de mods bepaald worden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:35

Niet iedereen die (g)een cap draagt, doet dat vanwege een gebrek aan kennis van de mogelijke gevolgen van een val met of zonder cap.
Mensen kunnen hele goede redenen hebben om op een bepaald moment op een bepaald paard (g)een cap te dragen.
Die redenen mógen ze ook hebben, want het dragen van een cap is niet verplicht in Nederland.

Waarom zouden dan geen foto's zonder cap geplaatst mogen worden?
De enige reden die ik kan bedenken, is dat je vindt dat de argumenten van die ruiter niet tellen, dat de gemaakte keuze een ongefundeerde is en dat de persoon op de foto niet in staat is afgewogen beslissingen te maken.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:36

Ik had me nek gebroken -> dood geweest als ik een cap had gedragen die ene keer dat ik met paard en al over de kop sloeg, ik hield er slechts een hersenschudding aan over omdat ik die cap NIET op had

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:36

Het lijkt mij onzin. Ik vind het erg stom als mensen zonder cap op hun paard gaan zitten maar ze moeten het wel zelf weten, dus foto's niet toelaten lijkt me niet de manier.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:38

slimmerik schreef:
Bokt verplicht mensen dan de mensen niet een cap te dragen. Dat laat bokt volledig aan de mensen zelf over. Maar alleen de foto's mogen niet meer op HAW en ITP vertoond worden. Topics die ook als voorbeeld dienen van hoe het wel of niet moet. Als ze geplaatst mogen blijven worden, ben ik er ook zeker voor dat er commentaar op gegeven moet/mag worden. Hoeft inderdaad geen 10 keer maar het toegestane aantal keer kan door de mods bepaald worden.

Ik ben bekend met de discussie die hier gevoerd wordt Knipoog En dus wordt er indirect wel verplicht om een cap te dragen wanneer je op HAW wilt posten. En zeg nou zelf, hoe hypocriet is het wanneer je alleen speciaal voor die ene fotosessie voor bokt een cap op zet? Dat steeft zijn doel voorbij denk ik dan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:39

oomens schreef:
Niet iedereen die (g)een cap draagt, doet dat vanwege een gebrek aan kennis van de mogelijke gevolgen van een val met of zonder cap.
Mensen kunnen hele goede redenen hebben om op een bepaald moment op een bepaald paard (g)een cap te dragen.
Die redenen mógen ze ook hebben, want het dragen van een cap is niet verplicht in Nederland.

De enige reden die ik kan bedenken, is dat je vindt dat de argumenten van die ruiter niet tellen, dat de gemaakte keuze een ongefundeerde is en dat de persoon op de foto niet in staat is afgewogen beslissingen te maken.

Klopt precies. Zo vind een dorpsgenoot dat ie zelf wel kan bepalen of ie met een snelheid van 100 door de bebouwde kom kan. Clown

Mensen die door het dragen zonder cap in het gunstige geval, in een ziekenhuis komen en daarna revalideren doen dat ook op mijn kosten. En als een tiener van 13 alleen foto's wenst te plaatsen zonder cap omdat dat als "stoer" wordt ervaren en er enkele dagen later door verongelukt, dan is dat misschien te voorkomen geweest.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:40

Xyris schreef:
Ik had me nek gebroken -> dood geweest als ik een cap had gedragen die ene keer dat ik met paard en al over de kop sloeg, ik hield er slechts een hersenschudding aan over omdat ik die cap NIET op had

Een kennis van mij is verbrand in zijn auto door het dragen van een gordel. Maar duizenden zijn er door gered.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:42

Op zich geen gek idee, maar ik denk dat er dan nog maar weinig topics over blijven Tong uitsteken

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 01:01

slimmerik schreef:
oomens schreef:

Klopt precies. Zo vind een dorpsgenoot dat ie zelf wel kan bepalen of ie met een snelheid van 100 door de bebouwde kom kan. Clown

Mensen die door het dragen zonder cap in het gunstige geval, in een ziekenhuis komen en daarna revalideren doen dat ook op mijn kosten. En als een tiener van 13 alleen foto's wenst te plaatsen zonder cap omdat dat als "stoer" wordt ervaren en er enkele dagen later door verongelukt, dan is dat misschien te voorkomen geweest.

Verschilletje: Die dorpsgenoot mocht dat níet zelf bepalen. Bovendien breng je door met 100 km/h door de bebouwde kom te rijden ook je omgeving in gevaar.
Die tiener van 13 mag gewoon zonder cap als zijn ouders of verantwoordelijken dat goedvinden, en in dat geval moet je bij díe mensen gaan klagen. Niet bij die tiener en al helemaal niet bij het forum waarop hij foto's had geplaatst.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:50

sterker nog; die hardrijder levert meer risico voor anderen op dan ik doe, als ik zonder cap rij.
Die 13 jarige is simpelweg niet volwassen genoeg om zelf te beslissen en wat de ziektekosten betreft; ook die caploze die in het ziekenhuis belandt, betaald zelf premie. Allemaal geen argument voor betutteling dus .

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:52

Draai het eens om zou ik zeggen....
Commentaar op wel of geen cap verbieden..
Scheelt ook een berg onnozel commentaar en zo kan men die ervoor kiest geen cap te dragen nog altijd rijtechnisch commentaar vragen zonder het capgeneuzel

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:54

misschien zouden dan juist de posts met onnozel commentaar verwijderd moeten worden ipv de caploze topics

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:59

Ik ben voor. Hoe meer mensen met cap rijden hoe gewoner het wordt. Het hoort gewoon bij je uitrusting.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:06

ik ben tegen.
nog even en dan moet je vragen of je nog adem mag halen Clown