ik moet eigenlijk gaan omkleden want ik moet naar mn penny bok toe met de zelfde kleur als totilas. Ik rij altijd met peesjes en een roze dekje. nouja soms. ik rij niet met bandages en wel met cap en ook met zweep. en een aansnoerneusriem. ze is 10 jaar en ik heb 1 setje. het meervoud hiervan is setjes. ik rij zonder slof en mijn paard is niet sielugh. wel is ze heeeel liev. ze staat niet in de wei bij een schetlander en ook niet met een pokemon. ook eten we geen groentensoep of groentesoep. ben ik nu nog iets vergeten? hoefijzer ook -5? oh daar staat ze niet op:)
aard Pony Dressuur Springen Western Longeren Grondwerk Piaffe Passage Pirouette Wedstrijd Mods Bokt [HK] beware of the penny deel 2 Moderator [MA] beware of the penny ........ Nieuwsredactie Beheer Wiki Mids Mandarijntjes Lavendel zadelmaker, cavaletti, wijken, achterhand, voorhand [FZ] Nog 1 maand tot 1 april..dankzij de mods of ook moderators, hebben we een leuke -------prank! omdat we ook allemaal bokkers zijn, houden we ervan om springschoenen te kopen, al dan niet met een lavendelkleurtje als je paard niet voorwaarts is of niet mooi dressuur loopt op de foto met goede aanleuning krijg je heel bokt over je heen dat je een osteo moet roepen, of een zadelmaker of veearts of dierenarts dan moet je veel grondwerk doen maar niemand luistert ernaar en doet gewoon lekker springen, dressuur en western verder, met piaffe, passage, schouderbinnenwaarts, renvers, travers,... in stap draf en galop! en als je het verschil tussen een paard en pony niet weet ben je bokt niet waard! dan moet je maar naar het forum cavaletti . In mijn hele leven als paard heb ik heel erg veel meegemaakt ! Mijn mama, ook wel bekend als merrie kreeg een pony op bezoek. Helaas was dat een ruin, en dus kon ze niet gedekt worden. Daarna kwam mijn papa, een hengst langs die mijn mama deed dekken. Zijn naam was penny ! Na een paar maanden drachtig te zijn geweest werd ik geboren in onze mooie stal ! Mijn naam is Black Beauty ! Als veulen was ik heel erg leergierig en nieuwschierig ! Ik speelde heel graag met mijn baasje maar moest ook veel leren ! Mijn halster en halstertouw gingen om, ook moest ik voetje geven om mn hoeven uit te krabben of voor de hoefsmid. Ook kwam de dierenarts nog langs voor een paar spuiten en wormenkuur. Op een dag lag ik lekker te rollen en te briesen, zo erg dat mijn baasje dacht dat ik koliek had, maar gelukkig viel het mee want na een paar bokken rende ik weer vrolijk door de wei ! Na weer een paar maanden moest ik bij mijn mama weg en naar de opfok, want ik was een jaarling ! Daar kon ik goed groeien en spelen en knufelen ! Na mijn tijd daar werd ik door een trailer opgehaald en mocht ik naar een nieuwe stal met een rijbak, binnenbak kantine en stapmolen ! Ook hadden ze daar een wasplaats ! Omdat ik een mooi lief paard moest worden gingen mijn baasjes grondwerk doen ! Soms zelfs stiekem steigeren of buigen ! Op een dag kwam er een penny langs die zei dat ze een groom was en mij wel als verzorgpaard/verzorgpony wilde hebben ! Gelukkig wilde mijn baasje zelf van me genieten. Nadat ik 3 jaar was werd ik ingereden, wat tot veel verontwaardiging werd afgekeurd op bokt ,want een paard moet veeeel ouder zijn ! Ik kreeg een mooi hoofdstel met bit in, een trensje, en een veelzeidigheidszadel, en natuurlijk ook een mooi dekje en bandages, als mooi bijpassend setje ! De peesbeschermers kreeg ik pas om toen we voor het eerst gingen springen ! Dat was leuk joh ! Over een balkje, steilsprong en zelfs een oxer ! Maar ook deden we veel dressuur, want dat is natuurlijk de basis ! Zo moest ik aan de teugel lopen, maar wel zonder hulpteugels. Mijn baasje gebruikte ook geen sporen, maar soms wel een zweep. Ik leerde op de volte lopen, net als voltige, en afwenden ! Ook stap draf gallop moesten al dan niet verzameld worden gedaan ! Ter afwisseling deden we ook buitenrijden of paardenvoetbal ! En ik kon zelfs een paar truukjes als onze bekende bokt hengst met sterretjes ! Mijn baasje wilde eens wat nieuws uitproberen en besloot te gaan mennen. Een shetlander uit de buurt deed nl graag met de sulky draven, het was net een draver ! Helaas vond ik het voor de kar/koets lopen niet leuk, ik ben toch geen tuigpaard ! Dan maar eens western proberen ! Reining of pleisure leek ons wel leuk, of alleen maar spelen met koeien !! Ik leek wel een cowboy paard en mijn baasje een cowgirl ! Met haar mooie hoed en chaps, maar het liefst rijd ze toch met haar leren laarzen en cap, en als ik erg ondeugend was een bodyprotector en bokriempje , want ja soms verloor ze haar beugels ! Na een tijdje kwam de tandarts langs, want ik werd steeds ouder, soms liep ik kreupel en soms moest ik hoesten. Gelukkig viel dat telkens mee en geniet ik nu van mijn pensioen op de wei ! Want naar de slager wil ik nog niet !! Nu ben jij natuurlijk benieuwd wat voor ras ik ben ? Ben ik een fries, een arabier of toch een tinker ? Of misschien wel een haflinger of kwpn. Nou misschien ook wel een oldenburger of een hannoveraan ! Ok ok ik vertel het wel, ik ben een echte quarterhorse !! In mijn hele leven als paard heb ik heel erg veel meegemaakt ! Mijn mama, ook wel bekend als merrie kreeg een pony op bezoek. Helaas was dat een ruin, en dus kon ze niet gedekt worden. Daarna kwam mijn papa, een hengst langs die mijn mama deed dekken. Zijn naam was penny ! Na een paar maanden drachtig te zijn geweest werd ik geboren in onze mooie stal ! Mijn naam is Black Beauty ! Als veulen was ik heel erg leergierig en nieuwschierig ! Ik speelde heel graag met mijn baasje maar moest ook veel leren ! Mijn halster en halstertouw gingen om, ook moest ik voetje geven om mn hoeven uit te krabben of voor de hoefsmid. Ook kwam de dierenarts nog langs voor een paar spuiten en wormenkuur. Op een dag lag ik lekker te rollen en te briesen, zo erg dat mijn baasje dacht dat ik koliek had, maar gelukkig viel het mee want na een paar bokken rende ik weer vrolijk door de wei ! Na weer een paar maanden moest ik bij mijn mama weg en naar de opfok, want ik was een jaarling ! Daar kon ik goed groeien en spelen en knufelen ! Na mijn tijd daar werd ik door een trailer opgehaald en mocht ik naar een nieuwe stal met een rijbak, binnenbak kantine en stapmolen ! Ook hadden ze daar een wasplaats ! Omdat ik een mooi lief paard moest worden gingen mijn baasjes grondwerk doen ! Soms zelfs stiekem steigeren of buigen ! Op een dag kwam er een penny langs die zei dat ze een groom was en mij wel als verzorgpaard/verzorgpony wilde hebben ! Gelukkig wilde mijn baasje zelf van me genieten. Nadat ik 3 jaar was werd ik ingereden, wat tot veel verontwaardiging werd afgekeurd op bokt ,want een paard moet veeeel ouder zijn ! Ik kreeg een mooi hoofdstel met bit in, een trensje, en een veelzeidigheidszadel, en natuurlijk ook een mooi dekje en bandages, als mooi bijpassend setje ! De peesbeschermers kreeg ik pas om toen we voor het eerst gingen springen ! Dat was leuk joh ! Over een balkje, steilsprong en zelfs een oxer ! Maar ook deden we veel dressuur, want dat is natuurlijk de basis ! Zo moest ik aan de teugel lopen, maar wel zonder hulpteugels. Mijn baasje gebruikte ook geen sporen, maar soms wel een zweep. Ik leerde op de volte lopen, net als voltige, en afwenden ! Ook stap draf gallop moesten al dan niet verzameld worden gedaan ! Ter afwisseling deden we ook buitenrijden of paardenvoetbal ! En ik kon zelfs een paar truukjes als onze bekende bokt hengst met sterretjes ! Mijn baasje wilde eens wat nieuws uitproberen en besloot te gaan mennen. Een shetlander uit de buurt deed nl graag met de sulky draven, het was net een draver ! Helaas vond ik het voor de kar/koets lopen niet leuk, ik ben toch geen tuigpaard ! Dan maar eens western proberen ! Reining of pleisure leek ons wel leuk, of alleen maar spelen met koeien !! Ik leek wel een cowboy paard en mijn baasje een cowgirl ! Met haar mooie hoed en chaps, maar het liefst rijd ze toch met haar leren laarzen en cap, en als ik erg ondeugend was een bodyprotector en bokriempje , want ja soms verloor ze haar beugels ! Na een tijdje kwam de tandarts langs, want ik werd steeds ouder, soms liep ik kreupel en soms moest ik hoesten. Gelukkig viel dat telkens mee en geniet ik nu van mijn pensioen op de wei ! Want naar de slager wil ik nog niet !! Nu ben jij natuurlijk benieuwd wat voor ras ik ben ? Ben ik een fries, een arabier of toch een tinker ? Of misschien wel een haflinger of kwpn. Nou misschien ook wel een oldenburger of een hannoveraan ! Ok ok ik vertel het wel, ik ben een echte quarterhorse !!
ziekelijk laag[c
maflinger1
Geplaatst: 01-04-12 14:53
indoorseizoen wedstrijd marteling trailer auto stang en trens shanks .. inspiratieloos
corina21
Geplaatst: 01-04-12 14:54
vandaag had ik eens zin om met mijn paard of was het nou pony?even een stukje de passage te gaan oefenen,wijken kan hij ook goed,loopt ook lekker nagevelijk,en op loodlijn,springen is mijn ding niet,wel het ding van mijn paard want hij springt over de omheining heen,hij is wel lekker voorwaarts,soms geef ik hem lanvendel daar word hij was rustiger van.zijn achterhand is fijn ontwikkeld,grondwerk doen we zo aventoe erbij.pirouette doen we alleen op wedstrijd,het beheer van bokt is erg trots want soms kom ik bij de nieuwsredactie terecht(ja ja)soms word er de wiki bijgehaald en de zadelmaker,nu staat hij op stal,dat heeft de ruiter voor hem gedaan.matje heet die ruiter.de amozone rijd erg fijn,ze kan goed doorzitten,de voorhand van mijn paard is niet zo goed ontwikkeld,balans is nog niet zo goed.de teugel is gebroken dus nu kan ik niks meer.zo nu weet ik het even niet meer hihi.
http://www.bokt.nl http://www.bokt.nl/wiki/Hoofdpagina [FZ] Nog 1 maand tot 1 april.. [WZ] Wikizaken memberlist.php?mode=viewprofile&un=BartVB memberlist.php?mode=viewprofile&un=Eline memberlist.php?mode=viewprofile&un=Ime Meld dit bericht Verwijder post
maflinger1
indoorseizoen
Amyyy
0 1 2 3 Schetlander Peesjes Penny Sielugh Totilas Slof Liev Roze Setjes Setje Pokemon Groentesoep Groentensoep Lover aansnoerneusriem Pennymeisje bandages bok cap hoefijzer hier desty, dit is al een begin.